[ برج ]طرح پیشنهادی مسابقه بندر Kaohsiung و مرکز خدمات کروز /مالون چانگ + معماران یولین چن

semiramis261

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز




یکی از ویو های این پروژه رو به سوی اقیانوس دارد و ای برآمده از یک تفکر ماجراجو است. دیگر نما رو بر ورودی این شهر گرمسیری دارد و در نمای نزدیک بمانند گیاهی برآمده از یک جنگل می ماند.
ما این دو عکس را تبدیل کردیم به آرماتور (نمادی از دو نوع گونه شناسی) : موج افقی و برج عمودی. موج به منزله ترمینال کروز،در حال اجرا همراه با کل سایت می باشد. این تایپولوژی (گونه شناسی و نشانه شناسی)
یک مقطع مارپیچ دوبل می باشد که بطور همزمان نسبت به شهرستان و اقیانوس باز می شود. برج یک آسمان خراش 30 طبقه است که شامل مرکز خدمات بندر (عمدتا فضاهای اداری) می باشد. این یک ساختمان خود پایدار است که پاسخ به تنظیمات طبیعی و تکنولوژی های پیشرفته ساختمان های سبز می باشد.



موج به عنوان مرز باز
منطقه فعلی بندر Kaohsiung در مرکز این محل قرار دارد اما در مشاهدات شهروندان به نظر دور میاد. این مکان
توسط یک دیوار احاطه شده بود و قبلا در دسترس عموم نبود. به جای دو گونه مارپیچ (در پلان و مقطع) ،مرز بین شهرستان و اقیانوس تاری است که بخاطر امواج و نوسانات اقیانوس همیشه باعث خطر می شه که دلیلی برای اجتناب از توسعه خصوصی سازی این منطقه می باشد. از طریق امواج،ارتباط آسان و حفظ مستمر شهر با امواج اقیانوس برقرار می باشد.

موج به عنوان چشم انداز اجتماعی
هدف از ترمینال کروز ایجاد یک چشم انداز چیزی که به یک نقطه دید عمومی و اجتماعی از بندر Kaohsiung
تبدیل خواهد شد، می باشد. ترمینال کروز محلی برای آمد و شد ، در آغوش گرفتن و خداحافظی می باشد. برنامه مربوط به این پروژه استفاده کافی از مکان خاص و شرایط آب و هوایی از محل و سایت پروژه می باشد.
این محل یک مکان ملاقات مرکزی برای تمام فرهنگ ها از بندر Kaohsiung و همچنین برای بازدید کنندگان خارجی برای دیدار از اینجا می باشد.



موج به عنوان گونه شناسی
شکل امواج مرتبط با برنامه های این ساختمان می باشد. عملکرد بخش اصلی از قبیل چک کردن ، پانسیون ها،انتظار ،خرید که همه امکان استفاده از فرم موجی شکل برای عملکرد و اثر تئاتر را دارند. بخصوص خروج از سالن انتظار و ورود به لابی، دو مقطع دوبل موجی شکل باعث ایجاد منظری دراماتیک است که قابل قیاس با دو شکل مونتاژ شده در ابتدای راه است.

برج به عنوان نقطه ی عطف نرم

در مقایسه با ساختمان های بلند سنتی،مرکز خدمات بندر یک آسمان خراش منحصر بفرد است با کارکتری که ما آن را نرم می نامیم. نه تنها هندسه موجب برداشت های مختلف از زوایای مختلف در شهرستان می باشد،اما در عین حال تعاملی است در دید با نشانه های دیگر در بندر Kaohsiung. معمار ظرافت و سبکی به برج را در حالی معرفی می کند که این فرم "نرم " را می توان با تخیل فردی تعبیر کرد. نرمی و سبکی کمک می کند که بطور رسمی امواج و برج با هم ترکیب شوند.



برج به عنوان یک باغ عمودی
توسعه باغ گیاه شناسی افقی که در این سایت معرفی شده است، باغ ها و سالن هایی از آسمان را در سطوح مختلف برج-ک توسعه می بخشد. این باغ عمودی بیانی است که دارای فن آوری های پایه از هنر پایدار و محیط طبیعی برج است.انرژی تولید شده توسط BIPV (ساختمان یکپارچه فتوولتائیک ) درنماهای شرقی و غربی می تواند روزانه استفاده از مرکز خدمات بندر و ترمینال کروز ساپورت و پشتیبانی کند.
برج به عنوان یک مکانیزم در حال مشاهده
برج ک مکانیزمی به معنای دیدن و دیده شدن می باشد. پلان ذوزنقه شکل آن بطور ذاتی باعث ایجاد یک صورت منطقی : یک نمای جنوبی باریک و ظریف و یک انحنا و نوار روبان مانند در نمای شمالی. این دو چهره و نما نه تنها باعث تعادل در شفافیت نور خورشید و سایه ی مورد نیاز در گرمای شدید فصل تابستان می شود بلکه به بازدیدکنندگان فریم های جالبی از اقیانوس می دهد و باعث ایجاد چشم انداز گسترده ای از فضای باز شهری می شود.
































منبع: http://www.archdaily.com/98283/kaoh...proposal-malone-chang-yu-lin-chen-architects/
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا