بحث و گفتگویی جامع پیرامون تحدی قرآن

محمد ساوه

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بحث تحدی چه ارتباطی با تفسیر داره دوست گرامی؟؟!!!
شما خودت تشخیص میدی یک پدیده ای اعجاز هست یا اگه مفسر بگه اعجازه تو هم میگی بله اعجازه؟؟!!!!!

هرکسی طبق باورهای شما باید بتونه نظر شخصیش رو بگه.
مطمئن باش خدای شما هم دوست داره تو خودت فکر کنی و بهش برسی تا ببینی دیگران چی میگن.
اگر حسش رو نداری و متاسف میشی، خوب بیخیال ممد جان.

وقتی دیدتون به انسان تا این حد عاجزانه هست که حتی حق نداره درباره کلامی که بهش گفتن کلام خالق توست اظهار نظری مخالف کنه، این انسان به جای اشرف مخلوقات باید اشرف طوطی ها لقب بگیره.

بنده به خودم اجازه نمیدم درباره بحثی که تخصصشو ندارم صحبت کنم.
من هرچیز رو تشخیص بدم،درسته؟شما نظراتو از تشخیص شخصیتون میگی؟جالبه!

بله،میشه نظر داد،اما نه هر نظری،بالاخره یه چارچوبی هم وجود داره،جنگل نیست که برادر
بله،چندین بار در قرآن انسان را دعوت کرده اند به نگرش و تفکر در آفرینش
من پایه سنگینم،واسه حرفام هم تا حالا کلی بد و بیراه و موج منفی و امتیاز منفی و اخطار کرفتم،اما چون اعتقاد دارم که از حق دفاع میکنم،سفت وامیستم و حرفمو میزنم
خط آخر مطلبتون برداشتی سراسر مغلطه از تمام بحث هامون تو این تالاره،چس چرا خدا تو قرآن گفته که تو آیات تعقل کنید؟من چندیدن بار گفتم که اسلام تنها دین عقلانیه،این یعنی چی؟
 

P.Guardiola

اخراجی موقت
بنده به خودم اجازه نمیدم درباره بحثی که تخصصشو ندارم صحبت کنم.
من هرچیز رو تشخیص بدم،درسته؟شما نظراتو از تشخیص شخصیتون میگی؟جالبه!

بله،میشه نظر داد،اما نه هر نظری،بالاخره یه چارچوبی هم وجود داره،جنگل نیست که برادر
بله،چندین بار در قرآن انسان را دعوت کرده اند به نگرش و تفکر در آفرینش
من پایه سنگینم،واسه حرفام هم تا حالا کلی بد و بیراه و موج منفی و امتیاز منفی و اخطار کرفتم،اما چون اعتقاد دارم که از حق دفاع میکنم،سفت وامیستم و حرفمو میزنم
خط آخر مطلبتون برداشتی سراسر مغلطه از تمام بحث هامون تو این تالاره،چس چرا خدا تو قرآن گفته که تو آیات تعقل کنید؟من چندیدن بار گفتم که اسلام تنها دین عقلانیه،این یعنی چی؟

تخصص در حوزه بحث های خیلی ریز میتونه تاثیرگذار باشه نه بحث های کلی.
شما امروز در مورد پزشکی چه تخصصی داری؟

اگر خیلی ناچیز و بری دکتر و بگی آقای دکتر دندون من درد میکنه، دکتر لای موهاتو نگاه کنه بگه هیچی نیست برو.
شما صرف اینکه تخصص نداری ساکت میشی؟

یکسری علوم جز بدیهیات بشر هست و بشر در هر سطحی میتونه درباره اش نظر بده.

حرفتون در مورد تعقل هم جالب نبود.

من میگم از مسیر الف میتوان به مسیر ب رسید.

از مسیر ج هم میتوان به مسیر د رسید.

حالا تعقل کنید و یک مسیر رو انتخاب کنید، اما مسیر اول رو انتخاب نکنی، به خواسته ات احترام نمیذارم و مجازات میشی !!!!!!!!!!!!!!!

این مفهوم تعقل که شما طرفدارش هستین دقیقا تعقل از نوع طوطی هست که تعقل چاره ای نداره جز اینکه بگه تو راست میگی ارباب !!!!!
 

محمد ساوه

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تخصص در حوزه بحث های خیلی ریز میتونه تاثیرگذار باشه نه بحث های کلی.
شما امروز در مورد پزشکی چه تخصصی داری؟

اگر خیلی ناچیز و بری دکتر و بگی آقای دکتر دندون من درد میکنه، دکتر لای موهاتو نگاه کنه بگه هیچی نیست برو.
شما صرف اینکه تخصص نداری ساکت میشی؟

یکسری علوم جز بدیهیات بشر هست و بشر در هر سطحی میتونه درباره اش نظر بده.

حرفتون در مورد تعقل هم جالب نبود.

من میگم از مسیر الف میتوان به مسیر ب رسید.

از مسیر ج هم میتوان به مسیر د رسید.

حالا تعقل کنید و یک مسیر رو انتخاب کنید، اما مسیر اول رو انتخاب نکنی، به خواسته ات احترام نمیذارم و مجازات میشی !!!!!!!!!!!!!!!

این مفهوم تعقل که شما طرفدارش هستین دقیقا تعقل از نوع طوطی هست که تعقل چاره ای نداره جز اینکه بگه تو راست میگی ارباب !!!!!

متأسفم که از حرفام این برداشتو کردی،یعنی چی که بحث ریز،مگه تو قرآن ریز و درشت هست؟خدا منو هدایت کنه.

این چه قیاسی بود؟چه ربطی داشت،دندون دردی رو یه(معذرت میخوام)حیوون هم میتونی طی سالها بفهمه که با خوردن فلان گیاه خوب میشه،اما قرآ« و خداپرستی رو نه،ملت جاهل نشستن فکر کردن و رسیدن به بت پرستی.

پیامبر واسه چی اومد؟واسه مشخص کردن مسیر کامل سعادت من و شما،در خانه اگر کس است یک حرف بس است....................

راه انبیا الله مشخصه و روشن،اونایی که عقلانی راه جدید کشف کردن،مثل فروید،جایگاهشون ته جهنمه،میدونی چرا؟چون هم خودشون منحرف بودن و هم با نوشتن حرفای من درآوردیشون،یه جامعه ای رو منحرف کردن.

من به نوشته های فروید علاقه دارم،نه واسه حرفاش،بخاطر ادبیاتش
 

P.Guardiola

اخراجی موقت
متأسفم که از حرفام این برداشتو کردی،یعنی چی که بحث ریز،مگه تو قرآن ریز و درشت هست؟خدا منو هدایت کنه.

این چه قیاسی بود؟چه ربطی داشت،دندون دردی رو یه(معذرت میخوام)حیوون هم میتونی طی سالها بفهمه که با خوردن فلان گیاه خوب میشه،اما قرآ« و خداپرستی رو نه،ملت جاهل نشستن فکر کردن و رسیدن به بت پرستی.

پیامبر واسه چی اومد؟واسه مشخص کردن مسیر کامل سعادت من و شما،در خانه اگر کس است یک حرف بس است....................

راه انبیا الله مشخصه و روشن،اونایی که عقلانی راه جدید کشف کردن،مثل فروید،جایگاهشون ته جهنمه،میدونی چرا؟چون هم خودشون منحرف بودن و هم با نوشتن حرفای من درآوردیشون،یه جامعه ای رو منحرف کردن.

من به نوشته های فروید علاقه دارم،نه واسه حرفاش،بخاطر ادبیاتش

ازتون خواهش میکنم در سال جدید برای هم متاسف نباشیم محمد جان.
من برای تفکرات افرادی مثل شما نه تنها متاسف نیستم بلکه دوست دارم در یک جامعه تنوع نظر باشه و شما هم به عشقت برسی.

اگر شما هم چنین دیدی نسبت به مخالفانت داشتی، جهان امروز گلستان بود، نمیدونم چرا این پیروان ادیان اینقدر خودشون رو محق میدونن و به دیگران برچسب کافر و مفسد و ... میزنن و نمیتونن به همه افکار تریبون بدن و بذارن هرکس کار خودش رو بکنه.

بهشت و جهنم هم ربطی به این تاپیک نداره هرچند ابزار قدرتمندی برای تشویق و وحشت آدما از تفکر پیرامون تحدی هست.

اگر فکر میکنید پیرامون تحدی مطلبی ندارین حالا به هر دلیلی که فکر میکنید، خواهشا همونطور که گفتین به خاطر کمبود دانشش سکوت کنین.
من در این مورد احساس کمبود دانش ندارم و نظرم رو میگم. :gol:
 

محمد ساوه

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ازتون خواهش میکنم در سال جدید برای هم متاسف نباشیم محمد جان.
من برای تفکرات افرادی مثل شما نه تنها متاسف نیستم بلکه دوست دارم در یک جامعه تنوع نظر باشه و شما هم به عشقت برسی.

اگر شما هم چنین دیدی نسبت به مخالفانت داشتی، جهان امروز گلستان بود، نمیدونم چرا این پیروان ادیان اینقدر خودشون رو محق میدونن و به دیگران برچسب کافر و مفسد و ... میزنن و نمیتونن به همه افکار تریبون بدن و بذارن هرکس کار خودش رو بکنه.

بهشت و جهنم هم ربطی به این تاپیک نداره هرچند ابزار قدرتمندی برای تشویق و وحشت آدما از تفکر پیرامون تحدی هست.

اگر فکر میکنید پیرامون تحدی مطلبی ندارین حالا به هر دلیلی که فکر میکنید، خواهشا همونطور که گفتین به خاطر کمبود دانشش سکوت کنین.
من در این مورد احساس کمبود دانش ندارم و نظرم رو میگم. :gol:
بنده برای شما متأسف نیستم،برای خودم که شما نتونستین منظور منو به درستی بفهمین.
افردای مثل من چه کسانی هستند؟میشه توضیح بدین؟
اگر منظورتون فرویده،من گفتم برای ادبیاتش نوشته هاشونو دوس دارم،یه جادوی خاصی داره.
بله بنده هم معتقدم که بهشت و جهنم خودش یه تالار میخواد برای مشخص کردن اینکه جایگاه کی کجاست،چرا و نقد نظر هم.
آفرین،بنده دیگه تو این تاپیک نمیام،احساس سبکی بار میکنم.

خداوند اول منو هدایت کنه و بعد تمام گمراه هارو
 

P.Guardiola

اخراجی موقت
بنده برای شما متأسف نیستم،برای خودم که شما نتونستین منظور منو به درستی بفهمین.
افردای مثل من چه کسانی هستند؟میشه توضیح بدین؟
اگر منظورتون فرویده،من گفتم برای ادبیاتش نوشته هاشونو دوس دارم،یه جادوی خاصی داره.
بله بنده هم معتقدم که بهشت و جهنم خودش یه تالار میخواد برای مشخص کردن اینکه جایگاه کی کجاست،چرا و نقد نظر هم.
آفرین،بنده دیگه تو این تاپیک نمیام،احساس سبکی بار میکنم.

خداوند اول منو هدایت کنه و بعد تمام گمراه هارو

افرادی مثل شما منظورم کسانی هست که فرضا نمیتونن یک بی حجاب رو در جامعه کنار یک چادری تحمل کنند.
نمیتونن فرضا تحمل کنند یکی بره کنسرت خواننده مورد علاقه اش و میریزن شیشه میشکونن.
نمیتونن تفکرات متفاوت رو تحمل کنند و شعار مرگ بر ضد فلان سر میدن.

اگه میشه بحث پیرامون اینچیزارو تمام کنید و به سئوال تحدی جواب بدین.
برمیگردیم به 1400 سال پیش که هنوز هیچ مفسری در کار نیست.

شما به عنوان یک عرب بیسواد، جملاتی رو میشنوی که نتیجه میگیری اعجازه از طرفی از این معجزات علمی و ریاضی و... خبر نداری.
اون انسان های عرب چطوری فهمیدن معجزه هست و نگفتن ما در حد فهمش نیستیم، اما امروز شما میگی من قدرت تشخیص رو ندارم؟
 

ارش کمان گیر

عضو جدید
کاربر ممتاز
در عصر نزول قرآن كريم بلاغت به اوج خود رسيده بود لذا شعراء در بازار «عكاظ» به شعرخواني مي‌پرداختند شعرهاي برتر را تحت عنوان «معلقات سبع» با آب طلا نوشته و بر ديوار كعبه آويزان مي‌كرند يكي از انديشمندان در اين زمينه مي‌گويد: «عرب عادت داشت كه در مقام مسابقه در قصايد و سخنراني‌هاي خويش يكديگر را به تحدّي فراخواند قرآن نيز از همين روش آنان را تحدّي كرد كه مانند قرآن يا لااقل قسمتي از قرآن بياورند پس خبر داد كه نخواهد توانست چنين كاري را انجام دهند.»[17]
نمونه‌اي از اين تفاخر و تحدّي را در شعر «تميم بن مُقبل» از شعراي پيشين عرب اين گونه جلوه مي‌كند: «اذا مِتُّ عَنْ ذكرِ الْقَوافي فَلَنْ تَري لها قائلاً بَعْدي اَطبّ و اَشْعَرا؛ اگر از گفتن اشعار لب فروبندم پس از من ديگر كسي را نخواهي يافت كه بهتر و پاكيزه‌تر از من شعر بگويد و در شاعري از من استادتر باشد.[18]
«وليد بن مغيره فخر مخزومي» گل سرسبد بوستان عرب (ريحانه العرب) با تمام كين ورزي و دشمني با پيامبر و پيام وحي ناگزير اعتراف كرد كه اين سخن بالاتر از افق كلام انسان است او دربارة كلام خدا كه از زبان پيامبر بيان مي‌شد چنين مي‌گويد: «گفتار او شيريني خاصي دارد و زيبايي و طراوت فوق العاده‌اي شاخه‌هايش پرميوه و ريشه‌هايش پرمايه، و سخني است كه از هر سخن ديگر بالاتر مي‌رود و هيچ سخني بر آن برتري نمي‌يابد.»[19]
«علامه صدر بلاغي» در مقدمة تفسير «آلاء الرحمن» همين بعد از اعجاز را كه اعجاز بياني است براي اعراب زمان پيامبر از ديگر ابعاد اعجاز قرآن روشن‌تر مي‌داند.»[20]
«سيد قطب» در اين زمينه مي‌گويد: «تلاش اصلي من در مكتب قرآن همين است كه جنبة هنري و ويژگي‌هاي ادبي قرآن جلوه‌گر شود و انديشه‌ها زيبايي نهفته آن را دريابند، به نظر من در آغاز نيز اعراب از همين طريق در حوزة جاذبه و شكوه هنر قرآن قرار گرفتند و همين بيان زيبا بود كه تا عمق احساس آن‌ها نفوذ كرد و نفوسشان را برانگيخت.»[21]
در نتيجه دعوت قرآن به همانندآوري يك دعوت جهاني است و با آن‌كه اعراب در بعد فصاحت و بلاغت يكه‌تاز ميدان بودند و قبل از نزول قرآن در اشعار و خطب همديگر را به تحدي فرا مي‌خواندند، توان هماوردي با قرآن را نداشته‌اند و تاكنون هيچ كس توان مقابله با قرآن را نداشته و نخواهد داشت.
[18] . ر. ك: چرجاني، شيخ عبدالقاهر، دلائل الاعجاز في القرآن ترجمه و تحشيه دكتر سيد محمود رادمنش (ناشر: انتشارات آستان قدس رضوي، سال 1368 ش)، ص 599 تا 615.
[19] . مكارم شيرازي، همان ص88 و سعيدي روشن، همان، ص 128 تا 170.
[20] . علامه صدر بلاغي، تفسير آلاءالرحمن، مقدمه ص 4.
[21] . سيد قطب مشاهد القيامة في القرآن دارالشروق، 1415 هـ، ص 9.
 

P.Guardiola

اخراجی موقت
در عصر نزول قرآن كريم بلاغت به اوج خود رسيده بود لذا شعراء در بازار «عكاظ» به شعرخواني مي‌پرداختند شعرهاي برتر را تحت عنوان «معلقات سبع» با آب طلا نوشته و بر ديوار كعبه آويزان مي‌كرند يكي از انديشمندان در اين زمينه مي‌گويد: «عرب عادت داشت كه در مقام مسابقه در قصايد و سخنراني‌هاي خويش يكديگر را به تحدّي فراخواند قرآن نيز از همين روش آنان را تحدّي كرد كه مانند قرآن يا لااقل قسمتي از قرآن بياورند پس خبر داد كه نخواهد توانست چنين كاري را انجام دهند.»[17]
نمونه‌اي از اين تفاخر و تحدّي را در شعر «تميم بن مُقبل» از شعراي پيشين عرب اين گونه جلوه مي‌كند: «اذا مِتُّ عَنْ ذكرِ الْقَوافي فَلَنْ تَري لها قائلاً بَعْدي اَطبّ و اَشْعَرا؛ اگر از گفتن اشعار لب فروبندم پس از من ديگر كسي را نخواهي يافت كه بهتر و پاكيزه‌تر از من شعر بگويد و در شاعري از من استادتر باشد.[18]
«وليد بن مغيره فخر مخزومي» گل سرسبد بوستان عرب (ريحانه العرب) با تمام كين ورزي و دشمني با پيامبر و پيام وحي ناگزير اعتراف كرد كه اين سخن بالاتر از افق كلام انسان است او دربارة كلام خدا كه از زبان پيامبر بيان مي‌شد چنين مي‌گويد: «گفتار او شيريني خاصي دارد و زيبايي و طراوت فوق العاده‌اي شاخه‌هايش پرميوه و ريشه‌هايش پرمايه، و سخني است كه از هر سخن ديگر بالاتر مي‌رود و هيچ سخني بر آن برتري نمي‌يابد.»[19]
«علامه صدر بلاغي» در مقدمة تفسير «آلاء الرحمن» همين بعد از اعجاز را كه اعجاز بياني است براي اعراب زمان پيامبر از ديگر ابعاد اعجاز قرآن روشن‌تر مي‌داند.»[20]
«سيد قطب» در اين زمينه مي‌گويد: «تلاش اصلي من در مكتب قرآن همين است كه جنبة هنري و ويژگي‌هاي ادبي قرآن جلوه‌گر شود و انديشه‌ها زيبايي نهفته آن را دريابند، به نظر من در آغاز نيز اعراب از همين طريق در حوزة جاذبه و شكوه هنر قرآن قرار گرفتند و همين بيان زيبا بود كه تا عمق احساس آن‌ها نفوذ كرد و نفوسشان را برانگيخت.»[21]
در نتيجه دعوت قرآن به همانندآوري يك دعوت جهاني است و با آن‌كه اعراب در بعد فصاحت و بلاغت يكه‌تاز ميدان بودند و قبل از نزول قرآن در اشعار و خطب همديگر را به تحدي فرا مي‌خواندند، توان هماوردي با قرآن را نداشته‌اند و تاكنون هيچ كس توان مقابله با قرآن را نداشته و نخواهد داشت.
[18] . ر. ك: چرجاني، شيخ عبدالقاهر، دلائل الاعجاز في القرآن ترجمه و تحشيه دكتر سيد محمود رادمنش (ناشر: انتشارات آستان قدس رضوي، سال 1368 ش)، ص 599 تا 615.
[19] . مكارم شيرازي، همان ص88 و سعيدي روشن، همان، ص 128 تا 170.
[20] . علامه صدر بلاغي، تفسير آلاءالرحمن، مقدمه ص 4.
[21] . سيد قطب مشاهد القيامة في القرآن دارالشروق، 1415 هـ، ص 9.

این ادعاها تماما ادعاهای مسلمانان عزیز هست.
هرچند من به دوستان گفتم منظور از بلاغت رو بیشتر توضیح بدن، فقط گفتن بلاغتش بیشتره.
دوباره سئوالی که از یکی از دوستان پرسیدم رو از شما هم میپرسم، ببینم بلاغت منظورتون چی هست :


این یکی از بیش از 100 سوره ای که امثال شما معتقدین نمیشه مانندش را آورد !!!!!
روی این برای من توضیح بدین :


لِإِيلَافِ قُرَيْشٍ
إِيلَافِهِمْ رِحْلَةَ الشِّتَاء وَالصَّيْفِ
فَلْيَعْبُدُوا رَبَّ هَذَا الْبَيْتِ
الَّذِي أَطْعَمَهُم مِّن جُوعٍ وَآمَنَهُم مِّنْ خَوْفٍ


براى الفت‏دادن قريش
الفتشان هنگام كوچ زمستان و تابستان
پس بايد خداوند اين خانه را بپرستند
همان خدايى كه در گرسنگى غذايشان داد و از بيم [دشمن] آسوده‏خاطرشان كرد.

================================

خوب چه رمزی بود؟ چه قافیه و وزنی بود؟ کلا هرچیزی که دیدی و در یک متنی مشابه امکان نداره نظیرش باشه رو برای بنده توضیح بده.
در ضمن بنده فارس زبان هستم، عرب نیستم که عربی حرف بزنم، فارسی هم یک نوشته مشابه این بیارم قبوله یا فقط باید عربی باشه؟
 

ارش کمان گیر

عضو جدید
کاربر ممتاز
بحث شما راه انداختید...باید بری پیشه علما...یا مرجه تقلید...

من یه سوال از شما دارم؟؟؟؟
چرا منکران حقانیت اسلام و قرآن که همه جور امکانات هم دارند تا کنون در این 1400 سال همه جور هزینه ی جانی و مالی برای نابودی اسلام کرده اند
اما کم هزینه ترین و آسان ترین کار (به ظاهر) را که آوردن یک سوره مانند قرآن بود را نکرده اند؟
که اگر کرده بودند بی شک تا حالا خبرش گوش فلک را کر کرده بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
و همین هم برای اثبات ابطال تمام ادعاهای رسول الله کافی می بوده است
..
چرا این اتفاق نیوفتاد؟؟؟؟
تازه داور کی می خواد باشه؟؟؟؟؟؟
 

ارش کمان گیر

عضو جدید
کاربر ممتاز
ویژگیهای ادبی در آیه ۱۷۹ از سوره بقره
آیه «و لکم فی القصاص حیوة»؛ [۱۲] که در مورد فلسفه قصاص است، در مقایسه با مثل مشهوری که در این مورد وجود دارد، فصاحت و بلاغت قرآن را معلوم می‌ کند. عربها در این باره می‌گویند: القتل انفی للقتل، بعضی از امتیازاتی که آیه فوق بر این جمله دارد عبارتند از:
۱. حروف «فی القصاص حیوة»، از جمله: «القتل انفی للقتل» کمتر است.
۲. تعبیر قصاص در آیه حساب شده است؛ زیرا هرگونه قتلی نافی قتل دیگر نیست، بلکه چه بسا قتلی که خود موجب قتل دیگری شود، مثل این که کشتاری از روی ظلم صورت گرفته باشد، بنابراین قتلی که موجب حیات است، یک قتل خاص است که از آن تعبیر به قصاص می‌گردد.
۳. آیه مراد خویش را به صورت جامع‌تر و کامل‌تر بیان کرده است، زیرا قصاص، هم قتل را شامل می‌شود و هم جرح و قطع عضو را، در حالی که در مثل عرب تنها مسأله قتل عنوان گردیده است.
۴. در جمله عرب، کلمه «القتل» تکرار شده و عدم تکرار (حتی اگر وجود آن مخلّ به فصاحت نیز نباشد) از تکرار بهتر است.
۵. آیه دارای صنعت بدیعی است؛ چرا که یکی از دو چیز یعنی فنا و مرگ را ظرف ضد دیگر قرار داده است و با آوردن کلمه «فی» بر سر قصاص آن را منبع و سرچشمه حیات دانسته است.
۶. فصاحت کلمات آنگاه آشکار می‌گردد که در کلمه توالی حرکات وجود داشته باشد، ‌در این صورت زبان در حال نطق به خوبی به حرکت در می‌آید، برخلاف جایی که در کلمه، بعد از هر حرکت، سکونی وجود داشته باشد و این اختلاف در مقایسه آیه با مثل به خوبی پیدا است.
۷. جمله «القتل انفی للقتل» در ظاهر کلامی متناقض است؛ چرا که چیزی نافی خویش نمی‌تواند باشد.
۸. آیه از تعبیر به قتل که لفظی خشن بوده و بوی مرگ و فنا می‌دهد، خالی است، و در عوض همان معنا را با جاذبه‌ای که در لفظ «حیوة» نهفته است بیان می‌کند.
۹. بیان آیه مبتنی بر اثبات است و بیان مثل مبتنی بر نفی است و واضح است که اثبات بر نفی برتری دارد.
۱۰. لفظ قصاص به امر دیگری نیز که مساوات باشد، اشاره دارد و در واقع قصاص خبر ازعدالت می‌دهد که این معنا از مطلق قتل فهمیده نمی‌شود.
معیارهای ذکر شده برای آیه 179 سوره بقره را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:
1) برای رساندن یک مفهوم، بهتر است تا حد امکان از حروف کمتری استفاده شود.
2و 3 و 10) این بندها به لزوم انتخاب کلمات مناسب اشاره دارند، طوری که دقیقاً به مفهوم مورد نظر گوینده اشاره کند.
4) بهتر است از کلمات تکراری استفاده نشود.
5) مطرح کردن چیزی به عنوان سرچشمه چیز دیگری را می توان یک آرایه ادبی دانست.
6) وجود حرکت در حروف به زیبایی جمله می افزاید.
7) کلام نباید خودش را نقض کند.
8 و 9) این بندها به لزوم استفاده از کلمات و فعلهای مثبت اشاره دارند. به طور مثال به جای آنکه به کسی بگوییم «اگر تنبلی نکنی شکست نمی خوری» ، بهتر است بگوییم «اگر تلاش کنی پیروز می شوی»
 

P.Guardiola

اخراجی موقت
بحث شما راه انداختید...باید بری پیشه علما...یا مرجه تقلید...

من یه سوال از شما دارم؟؟؟؟
چرا منکران حقانیت اسلام و قرآن که همه جور امکانات هم دارند تا کنون در این 1400 سال همه جور هزینه ی جانی و مالی برای نابودی اسلام کرده اند
اما کم هزینه ترین و آسان ترین کار (به ظاهر) را که آوردن یک سوره مانند قرآن بود را نکرده اند؟
که اگر کرده بودند بی شک تا حالا خبرش گوش فلک را کر کرده بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
و همین هم برای اثبات ابطال تمام ادعاهای رسول الله کافی می بوده است
..
چرا این اتفاق نیوفتاد؟؟؟؟
تازه داور کی می خواد باشه؟؟؟؟؟؟

دوست عزیز این جواب هایی که شما و دوستان کپی میکنید، همون جواب علماست و از اونها هم پرسیدیم همین هارو میفرمایند.
فقط میگن نمیشه آورد، اما توضیح نمیدن فرق اونیکه میاری با اونیکه براشون مثال زدی چی هست و چه رازی توش نهفته !!!

این ادعا، یک ادعایی هست که راهی برای صحت و سقمش نیست، چون مسلما مثل هیچ دو اثری رو نمیشه اورد.
هرچی بیاری میشه گفت این فرق میکنه.

مثلا همون قریش که مثال زدم، من زبانم فارسی هست، ترجمه اش را از خودم مینویسم شما بفرما چه فرقی با هم دارند :


برای از بین بردن نژاد پرستی
برای از بین بردن بردگی
تنها راه اتحاد انسان هاست.


للقضاء على العنصرية
للقضاء على الرق
وحدة الإنسان هو السبيل الوحيد
 

ارش کمان گیر

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر یک متن بخواید مشابه قرآن تلقی شود، باید دارای چه ویژگیهایی باشد؟
در مورد تحدی قرآن، معیارهای مختلفی ذکر می شود. این معیارها را می توان به دو دسته تقسیم کرد:
1- معیارهای ملموس
2- معیارهای ماورایی

معیارهای ملموس، معیارهایی هستند که توسط افراد عادی یا افراد متخصص قابل بررسی اند. بررسی و درک این معیارها، نیازی به این ندارد که فرد به یک درجه بالای معنوی رسیده باشد. به طور مثال معیارهای زیر معیارهایی ملموس اند:

- فصاحت و بلاغت قرآن: متن مورد نظر باید از نظر فصاحت و بلاغت در حد قرآن باشد.

- عربی بودن: چنین متنی باید حتماً عربی باشد. این موضوع کار را برای افراد غیر عرب سخت می کند.

- عدم تشابه با قرآن: بر خلاف تصور عمومی، چنین متنی نباید مشابه قرآن باشد، زیرا در آن صورت تقلید ادبی به شما می رود، نه آوردن یک متن جدید. به طور مثال وقتی کسی آیۀ اول سورۀ مؤمنون(قد افلح المؤمنون) را به شکل «قد افلح الصالحون» تغییر دهد این به معنای آوردن آیه ای مشابه قرآن نیست. بلکه چنین متنی باید با توجه به معیارهای دیگر، مانند قرآن باشد.

معیارهای ماورایی، معیارهایی هستند که لازم است فرد به آگاهی هایی فراتر از معمول دست یابد تا وجود این معیارها در قرآن را حس کند (در صورت وجود این معیارها) و سپس با توجه به عدم وجود این معیارها در سایر متنها، آن را یک متن خارق العاده ارزیابی کند. به طور مثال اعتقاد بر این است که:

- چنین متنی باید حقایق عالم هستی را در خورد داشته باشد. یک انسان معمولی نمی تواند این شرط را برآورده کند، زیرا علم او محدود است. (همچنین یک انسان معمولی نمی تواند وجود این معیار را در قرآن بسنجد)
- بعضی بر این عقیده اند که چنین متنی باید تمام علوم را در بر داشته باشد. در مورد این که آیا تمام علوم در قرآن هست یا نه، بین علمای اسلامی اختلاف نظر هست. بعضی معتقدند که تمام علوم در قرآن در قرآن آورده شده و پیشوایان اسلام قادر به درک آن بوده اند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که این علوم در "لوح محفوظ" هست که در قرآن به آن اشاره شده. به هر حال این موضوع توسط افراد عادی قابل بررسی نیست.
- چنین متنی باید راهنمایی انسان را به سمت کمال تضمین کند. بدیهی است که چنین تضمینی تنها از سوی فردی می تواند داده شود که حقایقی فراتر از انسانهای معمولی را بداند. و البته بررسی این معیار هم برای هر کسی ممکن نیست.

- و ...




در صورتی که ما می توانیم از معیارهای ماورایی استفاده کنیم که یا خودمان به درک بالایی رسیده باشیم و یا اینکه اسلام را با توجه به معیار دیگری قبول کرده باشیم (که در آن صورت می توانیم وجود چنین معیارهایی را در قرآن به صورت تعبدی بپذیریم). اما در این صورت ما نیازی به اثبات الهی بودن قرآن با استفاده از "تحدی" نخواهیم داشت.

پس بیایید ببینیم آیا معیارهای ملموس مثل فصاحت و بلاغت، می توانند توسط یک انسان برآورده شوند یا نه؟
 

P.Guardiola

اخراجی موقت
اگر یک متن بخواید مشابه قرآن تلقی شود، باید دارای چه ویژگیهایی باشد؟
در مورد تحدی قرآن، معیارهای مختلفی ذکر می شود. این معیارها را می توان به دو دسته تقسیم کرد:
1- معیارهای ملموس
2- معیارهای ماورایی

معیارهای ملموس، معیارهایی هستند که توسط افراد عادی یا افراد متخصص قابل بررسی اند. بررسی و درک این معیارها، نیازی به این ندارد که فرد به یک درجه بالای معنوی رسیده باشد. به طور مثال معیارهای زیر معیارهایی ملموس اند:

- فصاحت و بلاغت قرآن: متن مورد نظر باید از نظر فصاحت و بلاغت در حد قرآن باشد.

- عربی بودن: چنین متنی باید حتماً عربی باشد. این موضوع کار را برای افراد غیر عرب سخت می کند.

- عدم تشابه با قرآن: بر خلاف تصور عمومی، چنین متنی نباید مشابه قرآن باشد، زیرا در آن صورت تقلید ادبی به شما می رود، نه آوردن یک متن جدید. به طور مثال وقتی کسی آیۀ اول سورۀ مؤمنون(قد افلح المؤمنون) را به شکل «قد افلح الصالحون» تغییر دهد این به معنای آوردن آیه ای مشابه قرآن نیست. بلکه چنین متنی باید با توجه به معیارهای دیگر، مانند قرآن باشد.

معیارهای ماورایی، معیارهایی هستند که لازم است فرد به آگاهی هایی فراتر از معمول دست یابد تا وجود این معیارها در قرآن را حس کند (در صورت وجود این معیارها) و سپس با توجه به عدم وجود این معیارها در سایر متنها، آن را یک متن خارق العاده ارزیابی کند. به طور مثال اعتقاد بر این است که:

- چنین متنی باید حقایق عالم هستی را در خورد داشته باشد. یک انسان معمولی نمی تواند این شرط را برآورده کند، زیرا علم او محدود است. (همچنین یک انسان معمولی نمی تواند وجود این معیار را در قرآن بسنجد)
- بعضی بر این عقیده اند که چنین متنی باید تمام علوم را در بر داشته باشد. در مورد این که آیا تمام علوم در قرآن هست یا نه، بین علمای اسلامی اختلاف نظر هست. بعضی معتقدند که تمام علوم در قرآن در قرآن آورده شده و پیشوایان اسلام قادر به درک آن بوده اند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که این علوم در "لوح محفوظ" هست که در قرآن به آن اشاره شده. به هر حال این موضوع توسط افراد عادی قابل بررسی نیست.
- چنین متنی باید راهنمایی انسان را به سمت کمال تضمین کند. بدیهی است که چنین تضمینی تنها از سوی فردی می تواند داده شود که حقایقی فراتر از انسانهای معمولی را بداند. و البته بررسی این معیار هم برای هر کسی ممکن نیست.

- و ...




در صورتی که ما می توانیم از معیارهای ماورایی استفاده کنیم که یا خودمان به درک بالایی رسیده باشیم و یا اینکه اسلام را با توجه به معیار دیگری قبول کرده باشیم (که در آن صورت می توانیم وجود چنین معیارهایی را در قرآن به صورت تعبدی بپذیریم). اما در این صورت ما نیازی به اثبات الهی بودن قرآن با استفاده از "تحدی" نخواهیم داشت.

پس بیایید ببینیم آیا معیارهای ملموس مثل فصاحت و بلاغت، می توانند توسط یک انسان برآورده شوند یا نه؟

میشه ازتون خواهش کنم، اینقدر متن های طولانی رو کپی نفرمایید، خواهشا بخونین و چکیده و برداشتتون رو بنویسین، اینهارو همه جا دیده ایم عزیز جان.

با این دلایل و معیارهای که مطرح کردین عملا هیچی نمیشه آورد. :D

باز هم خواهش میکنم سوره قریش رو برای من با همین معیارهاتون (حقایق ماورایی و حرفی خاص و سبکی ویژه و....) تفسیر کنید، اینقدر حرف تکراری و کلی نزنیددددددددد. :cry:



اسپممم. :razz:
 

behnam5670

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب است به يک نمونه از مواردی که مخالفان برای پاسخ به تحدی قرآن اقدام به ساختن سوره‌هايی مثل سوره‌های قرآن کرده‌اند اشاره کنيم و پاسخ مسلمانان را نيز بشنويم: يکی از نويسندگان مسيحی که مدعی معارضه با قرآن است، در مقابل سوره حمد با اقتباسی که از خود سوره داشته است سوره خودساخته‌ای عرضه نموده است:

الحمدللرحمن، رب الاکوان، الملک الديان. لک العباده و بک المستعان اهدنا صراط الايمان.

من نمی‌دونم در برابر این سوره‌ی خود ساخته، مسلمون‌ها چه جوابی داده‌ند ولی همون اولش هم معلومه که با آهنگ قرآن نمی‌خونه. ولی برای اینکه شما هم قبول کنید:
در هیچ کدام از آیات قرآن که به حمد و ستایش خدا اشاره دارد و از کلمه‌ی حمد استفاده شده، به تنهایی به صفت خدا حمد نیاورده شده است. اینجا مثلاً باید می‌گفت الحمد لله الرحمن، یا الحمد لله الکریم و ....
نمونه‌هایی از حمدهای قرآن:

الحمد لله الذي خلق السماوات والارض وجعل الظلمات والنور ثم الذين كفروا بربهم يعدلون
الحمد لله رب العالمين
الحمد لله الذي انزل علي عبده الكتاب و لم يجعل له عوجا
الحمد لله فاطر السماوات والارض جاعل الملايكه رسلا اولي اجنحه مثني وثلاث ورباع يزيد في الخلق ما يشاء ان الله علي كل شيء قدير

بقیه‌ی پست‌های تاپیک رو نخوندم هنوز.
 

P.Guardiola

اخراجی موقت
من نمی‌دونم در برابر این سوره‌ی خود ساخته، مسلمون‌ها چه جوابی داده‌ند ولی همون اولش هم معلومه که با آهنگ قرآن نمی‌خونه. ولی برای اینکه شما هم قبول کنید:
در هیچ کدام از آیات قرآن که به حمد و ستایش خدا اشاره دارد و از کلمه‌ی حمد استفاده شده، به تنهایی به صفت خدا حمد نیاورده شده است. اینجا مثلاً باید می‌گفت الحمد لله الرحمن، یا الحمد لله الکریم و ....
نمونه‌هایی از حمدهای قرآن:

الحمد لله الذي خلق السماوات والارض وجعل الظلمات والنور ثم الذين كفروا بربهم يعدلون
الحمد لله رب العالمين
الحمد لله الذي انزل علي عبده الكتاب و لم يجعل له عوجا
الحمد لله فاطر السماوات والارض جاعل الملايكه رسلا اولي اجنحه مثني وثلاث ورباع يزيد في الخلق ما يشاء ان الله علي كل شيء قدير

بقیه‌ی پست‌های تاپیک رو نخوندم هنوز.

یک عزیزی نظر میده نباید آهنگش مثل اون باشه، چون میشه تقلید کردن.
یکی دیگه میگه سبکش فرق میکنه !!!

پس منظور از مشابه چیه اخوی؟
مثلا به جای قل یا ایها الکافرون بگیم قل یا ایها المفسدون، این قابل قبوله؟ یا کلا باید چیز دیگری بیاد.

اصلا شما دهنت رو از باب دینیش بیار بیرون.
میریم به ادبیات، کاری هم با هیچ دینی نداریم.

سعدی در جایی میگوید :

بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار

شما بهتر از این تا حالا جمله ای در باب بشریت دیدی؟ یکی بخواد نمونه این رو بیاره به نظرت باید چیکار کنه؟
من تو این تاپیک بیش از اینکه هدفم دینی باشه، میخوام ببینم هرکسی این قضیه نمیشه مانند متنی رو آورد رو چطوری پیش خودش تجزیه تحلیل میکنه.
 

Sina.Taheri

عضو جدید
شما كه قهر كرده بودي!!
اول اينكه خود سعدي همچين ادعايي نكرده
دوم اينكه چون ادعايي نكرده پس مانند آوري آن هم سودي نداره كه خيل عظيمي دنبالش باشند
سوم اينكه اگه مثلش آورده بشه چه سودي براي بحثمون داره و چه تغييري در شما ممكنه ايجاد بشه يا اينكه من بايد اعتراف كنم اين سروده هاي سعدي از كجا اومده؟!!

کجا قهر کرده بودم، شما نیستی دلمون برات تنگ شده، این خونه رو در دوران غیبت به کی سپردی؟ :D

بحث سر این نیست که امثال سعدی ادعا کردن یا نکردن، ادعا کردن هیچ نقشی در این سفسطه که دو کلام مثل هم غیر ممکن است نداره !!
در اینجا هم کاری نداریم سعدی ادعا کرده یا نه.

فقط اون مطلب رو نوشتم تا ببینم از نظر دوستان مسلمان ناتوانی و عجز در آوردن دو جمله مثل هم یعنی چی !!!!!!!!!!

اینکه مثلش آورده بشه این رو ثابت میکنه که هرچیزی بخواهی بیاری چون شبیهش نیست رد میشه و این حرف شبیه آوردن از اساس یک حرف بی منطق هست.:(
 

?Why

عضو جدید
در جمله‌ی اتل متل توتوله، حرف "ت" چهار بار تکرار شده است که تعداد 4 فصل سال است.
حرف "ل" 3 بار تکرار شده است که تعداد ماه‌های هر فصل است.
از حاصلضرب این دو 12=4*3 تعداد 12 ماه سال بدست می‌آید، و مهمتر اینکه تعداد تمام حروف "اتل متل توتوله" 12 حرف است.
...
نتیجه: آیا به راستی این نظم و ترتیب را خالقی نیست ؟
آیا فکر می کنید این هماهنگی بی هدف و بی منشاء بوده است ؟
این جمله از طرف خداست و اینها نشانه‌هاییست برای افرادی که می‌اندیشند.....
ایا میتوانید یک کلمه مثل اتل متل توتوله بیارید؟
اگه ایمان نیاوردید ، یه توپ دارم قلقلیه رو تفسیر کنم براتون ؟
:biggrin:

الف ت لام هم حروف مقطعه هستن حتماً ...
 

Body Guard

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
:biggrin:

الف ت لام هم حروف مقطعه هستن حتماً ...

وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً

در جمله‌ی اتل متل توتوله، حرف "ت" چهار بار تکرار شده است که تعداد 4 فصل سال است.
حرف "ل" 3 بار تکرار شده است که تعداد ماه‌های هر فصل است.
از حاصلضرب این دو 12=4*3 تعداد 12 ماه سال بدست می‌آید، و مهمتر اینکه تعداد تمام حروف "اتل متل توتوله" 12 حرف است.
...
نتیجه: آیا به راستی این نظم و ترتیب را خالقی نیست ؟
آیا فکر می کنید این هماهنگی بی هدف و بی منشاء بوده است ؟
این جمله از طرف خداست و اینها نشانه‌هاییست برای افرادی که می‌اندیشند.....
ایا میتوانید یک کلمه مثل اتل متل توتوله بیارید؟
اگه ایمان نیاوردید ، یه توپ دارم قلقلیه رو تفسیر کنم براتون ؟

حیف پشت سر مرده حرف نمی زنن :biggrin:

ولی حیفم اومد که نگم :
در ادامه اتل متل توتوله ، کلمه گاو حسن اومده، که از قضا با حروف اسم کاربری شما یکیست
شاید در این هم نشانه ای باشد ،
 
آخرین ویرایش:

shahab.

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

برخی از متكلمان مسلمان قایل به این هستند كه خداوند همت و اراده‎ی مدعیان را برای پاسخ گویی به قرآن و آوردن نظیر آن سست می‎كند و نظر آنان را از این كار «صرف» می‎كند یعنی برمی‎گرداند. به این نظریه «صرفه» گفته‎اند.قول به صرفه نه تنها از دو جنبه‎ی نظری خدشه پذیر است بلكه از حیث عملی نیز بطلانش ثابت شده است. زیرا تاریخ برخی از معارضه‎ها را با قرآن ثبت نموده است كه البته مایه‎ی عبرت و شگفتی است. بنابراین در مقابل تحدّی، معارضه صورت گرفته است،امّا سرانجام جز خسارت و فضاحت برای معارضه كنندگان حاصل نشده است. نمونه‎هایی از این معارضه‎ها به شرح زیر است:
مسیلمه كذاب كه ادعای نبوت و پیامبری داشت در مقابل سوره‎ی «فیل» این جملات را ساخته است: الفیل، ما الفیل، و ما ادراك ما الفیل، له ذنب و بیل و خرطوم طویل...

یكی از نویسندگان مسیحی كه مدعی معارضه با قرآن است در مقابل سوره «حمد» با اقتباسی كه از خود سوره داشته است، سوره خودساخته‎ای عرضه نموده است: الحمد للرحمن، رب الاكوان، الملك الدّیان، لك العباده و بك المستعان، اهدنا صراط الایمان. و در مقابل سوره كوثر گفته است: انا اعطیناك الجواهر، فصلّ لربك وجاهر و لا تعتمد قول ساحر! این فرد با تقلید كامل از نظم و تركیب آیات قرآنی و تغییر برخی از الفاظ آن چنین تلقین می‎كند كه با قرآن معارضه نموده است. او همین بافته‎هایش را نیز از مسیلمه كذاب به سرقت برده است. مسیلمه در برابر سوره‎ی كوثر گفته است: انا اعطیناك الجماهر، فصل لربك و هاجر و انّ مبغضك رجلٌ كافر.

نمونه‎هایی دیگر نیز از معارضه‎های واهی و بی‎اساس وجود دارد كه برای همیشه به بایگانی تاریخ سپرده شده‎اند.

معنی واژه
مثل توسط تمام متخصصان دینی تبیین شده است منظور آوردن سوره ایست که تمام مظاهر یک سوره را که در قرآن ذکر شده داشته باشد و معجزاتی که در سوره های قرآن آمده دارا باشد یعنی بعنوان مثال قرآن در 1400سال پیش سخن از در های آسمان آورده از شق القمر که یکی از معجزات پیامبر است سخن گفته آیه ای مثل قرآن است که بتواند این ویژگی های قرآن و هزاران ویژگی دیگر منجمله ریاضی قرآن را که من هرگز متوجه آنها نمیشم بتونه رعایت کنه تقلید صرف به مفهوم آوردن سوره ای مثل قرآن نیست دوست عزیز فقط کسی که به زبان عربی و قواعد آن مسلط و آگاه است متوجه معجزه بودن و الاهی بودن ان میشود بهتر نیست این سوالو از یک متخصص دینی بپرسی تا تمام و کمل پاسخ تورو بده دلیل طرح این موضوع از جنب شما چیه؟اگر واقعا هدفت رسیدن به حقیقته بهتر نیست این مسائلو با متخصصین دینی مطرح کنی همه قرار نیست در این مسائل متخصص باشن اسلام برای پاسخ گویی به این سوال ها مرجع تقلیدو مشخص کرده اگر واقعا هدف شما گرفتن حقیقته بهتره به این افراد مراجعه کنی اگر نه که هیچ موفق باشی.
 

tehranUNIVERSITY

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن
البته شاید کسانیکه این تاپیک رو پیگیری میکردن دیگه نباشن یا با اسم دیگه ای ظهور کرده باشن، ولی یه مقاله با عنوان « معیار شناسی مثلیّت در آیات تحدی قرآن » در مجله دانشگاه فردوسی مشهد چاپ شده که جواب این شبهه رو داده. ببینید!

http://jm.um.ac.ir/index.php/Quran

(مقاله پنجم)
 

ناله

عضو جدید
بنام الله سلام اگه الله فرموده مانند قرآن هرگز پس چرا بی جنبه بازی در میارید و مطالب منو راجع به این کتاب مدعی حذف می کنید؟؟ کارشناسان ترسو مگه به خدا اعتماد ندارید؟؟ مگه الله تعالی نفرموده نمیتونید بیارید مگه اینجا محیط گفتگوی عمومی نیست پس چرا باید حقایق این چنینی عظیم سرکوب بشه و حذف بشه؟؟؟ در دین اجباری نیست لعنت به سایتای ایرانی که فقط می خوان اعتقادات خودشونو بزور به خورد ملت بدن در صورتی که خدا فرموده در دین اجباری نیست...این همه آدم چیزای مختلف راجع به تحدی از جاهای مختلف آوردن شما حذفشون نکردید اونوقت مطالب منو که ببینیم این کتاب حقه یا نه رو راجع به چنین ادعای بزرگی راجع به خدامون حذف کردید؟؟؟ واقعا متاسفم براتون بیشتر به این حرفام فکر کنید...لا اکراه فی الدین...خدا فرموده نمی تونید یعنی نمیتونید و گفته که بیارید و جمع شید و بیارید و نگفته کسانی که آوردند رو نابود و حذف کنید خواهشا بذارید عموم مردم ببینا این قضییه ای نیست که فردی بشه نظر داد راجع بش...اگه حقه همه بپذیریم و اگه باطل همه ردش کنیم...شما بی دلیل و فرمان خدا رو رد می کنید که این مطالب رو مدام حذف می کنید...باز هم میگم الله فرموده بیاریدو فرموده که نمیتونید شما نمی خواد کاری کنید همون خدایی که گفته نمی تونید بیارید همون خدا هم نمی ذاره بجاش ادعا بشه که کتاب اومده از جانبش و مردم باورش کنن پس شک نکنید لا اکراه فی الدین لینک دانلود سه کتاب آسمانی جدید( در زیر توضیحات) بزبان فارسی و معدود بزبان های دیگر و حتی زبان هایی که کسی ندیده... دو برابر قرآن سوره دارد(228سوره) و دقیقا دو برابر قرآن آیه دارد کتاب اول از نور است کتاب دوم از تاریکی این دو کتاب از هر نظر جفت یکدیگرند حتی نام هاشون مثلا یکی امر در کتاب دیگری نهی یکی سوال یکی جواب و... هر یک 114 سوره و هم اندازه قرآن آیه دارند ویک کتاب بین آن دواست که طبق گفته دو کتاب نور و تاریکی از شدت عظمت خدا نه آیه ای و نه هیچ کلمه ای ندارد برای گفتن و تنها حائلی است بین این دو کتاب ... شرح برخی سوره ها بصورت زیر .سوره طاووس بنام الله در فرش زمین طاووس1 نوری در فانوس2 رنگین کمان جنس این اقیانوس3.آیا در خلقت فرشی زیبا که در دم اوست تفکر نمی کنید افسوس4الله کورت کرده می گویی خداست کابوس5جاسوس6وغیره.. سوره بعدی سوره شیطان بنام الله خالق خیر و شر... من هستم شیطان1 پست ترم از حیوان2حیران3میلغزانم در آن4می ربایم در نقطه ی بحران5 بر کارم دارم دلیل و برهان6 عشق می ورزم بکتاب قرآن7امر کرد مرا خدای سبحان8جاری شوم در رگهای انسان9نیستم جز برای امتحان10وغیره..... بنام الله خالص... بگو الله نه دارد حد 1 نه دارد جد 2 ساکن اند از تمجیدش مد 3 نه علی از عظمت او می فهمد نه محمد 4......یک سوره داره بنام مدح خیلی عجیب معجزس و تایید الله بر معجزه بودن کتاب جدیدش است حتما کاملش ببینید.. تمام حروف سوره ی حمد در قرآن رو بدون اینکه کم یا زیاد کنه بزبون فارسی برگردونده توش یعنی حروف هر آیه ی سوره ی حمد بدون کم و کاست حروف سوره ی مدح نیز است مثلا (ایاک نعبد و ایاک نستعین) شده( و بعد تا عین یکایک انسان) با این همه کار به این سختی تمام سوره مدح از الله و قیامت و راه حق و پیامبرش سخن می گه و قافیه نیز داره عجیب نیست.......معجزه از الله تعالی و مقربان عوالم
...اعظم ترین نام خدا در این کتاب آمده که هر شنوده ای رو به حیرت می اندازه...این سه کتاب واحد فقط وفقط باز شده ی یک حرف از یک آیه ی قرآن است (ن والقم وما یسطرون)فقط قسم به حرف ن است..تفسیر سوره هاش در سوره ای بنام سوره نهایت است.بدجور من که سردرگمم ممنون میشم در فهم حقیقت یا باطل بودن این کتاب عجیب کمکم کنید یا حق................... http://uploadboy.com/nvm71mchmfbs.html
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
توی کل این تاپیک 3تا پست بیشتر حذف نشده که هیچکدووم به شما ربط نداره یعنی به اسم شما نیست!!

در ضمن این اولین ارسال شماست در کل باشگاه

میشه توضیح بفرمایید اینهمه بدوبیراه برا چی؟

این پستتون رو هم پاک نمیکنیم تا همه دوستان علاقمند به حقانیت ومعجزه بودن قرآن مجید بیشتر پی ببرند
.
 

شهریاری 2

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن
کاربر ممتاز
بنام الله سلام اگه الله فرموده مانند قرآن هرگز پس چرا بی جنبه بازی در میارید و مطالب منو راجع به این کتاب مدعی حذف می کنید؟؟ کارشناسان ترسو مگه به خدا اعتماد ندارید؟؟ مگه الله تعالی نفرموده نمیتونید بیارید مگه اینجا محیط گفتگوی عمومی نیست پس چرا باید حقایق این چنینی عظیم سرکوب بشه و حذف بشه؟؟؟ در دین اجباری نیست لعنت به سایتای ایرانی که فقط می خوان اعتقادات خودشونو بزور به خورد ملت بدن در صورتی که خدا فرموده در دین اجباری نیست...این همه آدم چیزای مختلف راجع به تحدی از جاهای مختلف آوردن شما حذفشون نکردید اونوقت مطالب منو که ببینیم این کتاب حقه یا نه رو راجع به چنین ادعای بزرگی راجع به خدامون حذف کردید؟؟؟ واقعا متاسفم براتون بیشتر به این حرفام فکر کنید...لا اکراه فی الدین...خدا فرموده نمی تونید یعنی نمیتونید و گفته که بیارید و جمع شید و بیارید و نگفته کسانی که آوردند رو نابود و حذف کنید خواهشا بذارید عموم مردم ببینا این قضییه ای نیست که فردی بشه نظر داد راجع بش...اگه حقه همه بپذیریم و اگه باطل همه ردش کنیم...شما بی دلیل و فرمان خدا رو رد می کنید که این مطالب رو مدام حذف می کنید...باز هم میگم الله فرموده بیاریدو فرموده که نمیتونید شما نمی خواد کاری کنید همون خدایی که گفته نمی تونید بیارید همون خدا هم نمی ذاره بجاش ادعا بشه که کتاب اومده از جانبش و مردم باورش کنن پس شک نکنید لا اکراه فی الدین لینک دانلود سه کتاب آسمانی جدید( در زیر توضیحات) بزبان فارسی و معدود بزبان های دیگر و حتی زبان هایی که کسی ندیده... دو برابر قرآن سوره دارد(228سوره) و دقیقا دو برابر قرآن آیه دارد کتاب اول از نور است کتاب دوم از تاریکی این دو کتاب از هر نظر جفت یکدیگرند حتی نام هاشون مثلا یکی امر در کتاب دیگری نهی یکی سوال یکی جواب و... هر یک 114 سوره و هم اندازه قرآن آیه دارند ویک کتاب بین آن دواست که طبق گفته دو کتاب نور و تاریکی از شدت عظمت خدا نه آیه ای و نه هیچ کلمه ای ندارد برای گفتن و تنها حائلی است بین این دو کتاب ... شرح برخی سوره ها بصورت زیر .سوره طاووس بنام الله در فرش زمین طاووس1 نوری در فانوس2 رنگین کمان جنس این اقیانوس3.آیا در خلقت فرشی زیبا که در دم اوست تفکر نمی کنید افسوس4الله کورت کرده می گویی خداست کابوس5جاسوس6وغیره.. سوره بعدی سوره شیطان بنام الله خالق خیر و شر... من هستم شیطان1 پست ترم از حیوان2حیران3میلغزانم در آن4می ربایم در نقطه ی بحران5 بر کارم دارم دلیل و برهان6 عشق می ورزم بکتاب قرآن7امر کرد مرا خدای سبحان8جاری شوم در رگهای انسان9نیستم جز برای امتحان10وغیره..... بنام الله خالص... بگو الله نه دارد حد 1 نه دارد جد 2 ساکن اند از تمجیدش مد 3 نه علی از عظمت او می فهمد نه محمد 4......یک سوره داره بنام مدح خیلی عجیب معجزس و تایید الله بر معجزه بودن کتاب جدیدش است حتما کاملش ببینید.. تمام حروف سوره ی حمد در قرآن رو بدون اینکه کم یا زیاد کنه بزبون فارسی برگردونده توش یعنی حروف هر آیه ی سوره ی حمد بدون کم و کاست حروف سوره ی مدح نیز است مثلا (ایاک نعبد و ایاک نستعین) شده( و بعد تا عین یکایک انسان) با این همه کار به این سختی تمام سوره مدح از الله و قیامت و راه حق و پیامبرش سخن می گه و قافیه نیز داره عجیب نیست.......معجزه از الله تعالی و مقربان عوالم
...اعظم ترین نام خدا در این کتاب آمده که هر شنوده ای رو به حیرت می اندازه...این سه کتاب واحد فقط وفقط باز شده ی یک حرف از یک آیه ی قرآن است (ن والقم وما یسطرون)فقط قسم به حرف ن است..تفسیر سوره هاش در سوره ای بنام سوره نهایت است.بدجور من که سردرگمم ممنون میشم در فهم حقیقت یا باطل بودن این کتاب عجیب کمکم کنید یا حق................... http://uploadboy.com/nvm71mchmfbs.html


سلام دوست عزیز
من باید درباره این کتاب و جملاتش برم از کسی بپرسم. و تا به جواب نرسم آروم نمیشم. نه برای پاسخ به شما، بلکه برای پیدا کردن جواب خودم. از شمام میخام که اگه چهارتا بیسواد نتونستن جوابت رو بدن، خسته و ناامید نشو....منم نمیشم. لازم باشه یک سال،دوسال شایدم بیشتر صبر میکنم تا آدمش پیدا بشه و جواب سوال من رو بده.
ممنون که خبرش رو بهمون دادی. فقط یه چیزی :
میشه یه لینک دیگه بدی برای دانلود؟
من نمیتونم ازین سایت دانلود کنم.
 

شهریاری 2

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن
کاربر ممتاز
بنام الله سلام اگه الله فرموده مانند قرآن هرگز پس چرا بی جنبه بازی در میارید و مطالب منو راجع به این کتاب مدعی حذف می کنید؟؟ کارشناسان ترسو مگه به خدا اعتماد ندارید؟؟ مگه الله تعالی نفرموده نمیتونید بیارید مگه اینجا محیط گفتگوی عمومی نیست پس چرا باید حقایق این چنینی عظیم سرکوب بشه و حذف بشه؟؟؟ در دین اجباری نیست لعنت به سایتای ایرانی که فقط می خوان اعتقادات خودشونو بزور به خورد ملت بدن در صورتی که خدا فرموده در دین اجباری نیست...این همه آدم چیزای مختلف راجع به تحدی از جاهای مختلف آوردن شما حذفشون نکردید اونوقت مطالب منو که ببینیم این کتاب حقه یا نه رو راجع به چنین ادعای بزرگی راجع به خدامون حذف کردید؟؟؟ واقعا متاسفم براتون بیشتر به این حرفام فکر کنید...لا اکراه فی الدین...خدا فرموده نمی تونید یعنی نمیتونید و گفته که بیارید و جمع شید و بیارید و نگفته کسانی که آوردند رو نابود و حذف کنید خواهشا بذارید عموم مردم ببینا این قضییه ای نیست که فردی بشه نظر داد راجع بش...اگه حقه همه بپذیریم و اگه باطل همه ردش کنیم...شما بی دلیل و فرمان خدا رو رد می کنید که این مطالب رو مدام حذف می کنید...باز هم میگم الله فرموده بیاریدو فرموده که نمیتونید شما نمی خواد کاری کنید همون خدایی که گفته نمی تونید بیارید همون خدا هم نمی ذاره بجاش ادعا بشه که کتاب اومده از جانبش و مردم باورش کنن پس شک نکنید لا اکراه فی الدین لینک دانلود سه کتاب آسمانی جدید( در زیر توضیحات) بزبان فارسی و معدود بزبان های دیگر و حتی زبان هایی که کسی ندیده... دو برابر قرآن سوره دارد(228سوره) و دقیقا دو برابر قرآن آیه دارد کتاب اول از نور است کتاب دوم از تاریکی این دو کتاب از هر نظر جفت یکدیگرند حتی نام هاشون مثلا یکی امر در کتاب دیگری نهی یکی سوال یکی جواب و... هر یک 114 سوره و هم اندازه قرآن آیه دارند ویک کتاب بین آن دواست که طبق گفته دو کتاب نور و تاریکی از شدت عظمت خدا نه آیه ای و نه هیچ کلمه ای ندارد برای گفتن و تنها حائلی است بین این دو کتاب ... شرح برخی سوره ها بصورت زیر .سوره طاووس بنام الله در فرش زمین طاووس1 نوری در فانوس2 رنگین کمان جنس این اقیانوس3.آیا در خلقت فرشی زیبا که در دم اوست تفکر نمی کنید افسوس4الله کورت کرده می گویی خداست کابوس5جاسوس6وغیره.. سوره بعدی سوره شیطان بنام الله خالق خیر و شر... من هستم شیطان1 پست ترم از حیوان2حیران3میلغزانم در آن4می ربایم در نقطه ی بحران5 بر کارم دارم دلیل و برهان6 عشق می ورزم بکتاب قرآن7امر کرد مرا خدای سبحان8جاری شوم در رگهای انسان9نیستم جز برای امتحان10وغیره..... بنام الله خالص... بگو الله نه دارد حد 1 نه دارد جد 2 ساکن اند از تمجیدش مد 3 نه علی از عظمت او می فهمد نه محمد 4......یک سوره داره بنام مدح خیلی عجیب معجزس و تایید الله بر معجزه بودن کتاب جدیدش است حتما کاملش ببینید.. تمام حروف سوره ی حمد در قرآن رو بدون اینکه کم یا زیاد کنه بزبون فارسی برگردونده توش یعنی حروف هر آیه ی سوره ی حمد بدون کم و کاست حروف سوره ی مدح نیز است مثلا (ایاک نعبد و ایاک نستعین) شده( و بعد تا عین یکایک انسان) با این همه کار به این سختی تمام سوره مدح از الله و قیامت و راه حق و پیامبرش سخن می گه و قافیه نیز داره عجیب نیست.......معجزه از الله تعالی و مقربان عوالم
...اعظم ترین نام خدا در این کتاب آمده که هر شنوده ای رو به حیرت می اندازه...این سه کتاب واحد فقط وفقط باز شده ی یک حرف از یک آیه ی قرآن است (ن والقم وما یسطرون)فقط قسم به حرف ن است..تفسیر سوره هاش در سوره ای بنام سوره نهایت است.بدجور من که سردرگمم ممنون میشم در فهم حقیقت یا باطل بودن این کتاب عجیب کمکم کنید یا حق................... http://uploadboy.com/nvm71mchmfbs.html

دیروز جوابت رو دادم ولی فرستاده نشد.
دوباره میگم.
اون روز وقتی این مطالب شما رو خوندم ، یجورایی شک کردم به قرآن . بخاطر همین نتونستم صبر کنم و زنگ زدم به این شماره:
09640( مرکز پاسخ گویی به سوالات دینی) - بخش اعتقادات

وقتی این مطلب شما رو خوند(آخه به اینترنت دسترسی داشت) یه عالمه ازین سوره های شما اشکال گرفت.
اولش گفت که قرآن از 20 وجه معجزه هست.
1- هیچگونه اختلافی در قرآن وجود نداره - یعنی هیچ جاییش با جای دیگه اش تناقض نداره.
2- در قرآن علمهایی گفته شده که الان تازه دارن به بعضی هاش میرسن. (مثلا سوره عنکبوت، آیه 41 میفرماید که عنکبوت خانه درست میکنه،درحالی که ضمیر مونث به کار رفته نه مذکر؛الان تازه دانشمندان بعد از 1430 سال تازه فهمیدن که اره ،عنکبوت نر،اصلا قدرت تولید تار ،رو نداره.
یا اینکه موضوع جهان های موازی که الان دانشمندان فیزیک رو بدجور به خودش مشغول کرده . که میبینیم 1400 سال پیش قرآن گفته که دنیاهایی غیر از دنیاهای ما وجود داره.)
3- جامعیت تشریع در قرآن وجود داره. (یعنی توی یک کتاب،از مباحث گوناگون علمی صحبت شده اونم به چه قدرتی ؛هم در کیفیت علوم و هم در بلاغت و فصاحت تمام)
4- غیب گویی (در ابتدای سوره روم خدا میفرماید به مسلمانان که الان شما بر رومیان پیروز شدید، این رو بدونید که در جنگ بعد رومی ها پیروز خواهند شد. و در تاریخ میبینیم که این مطلب صحت دارد و مسلمانان از رومیان شکست خوردند)
5- این ویژگی های علمی رو کسی داره بیان میکنه که خودش تا چهل سالگی بیسواد بوده.پس معلوم میشه از طرف خودش نیست.

بقیه وجوه اعجاز رو نمیدونم.

حل شد؟
درضمن میشه فقط ازین چند آیه ای که از سوره شیطان مطرح کردید،یه عالمه دلیل عقلی بر اشتباه بودنش آورد. که باید توی مباحث توحید بحث بشه.
 
آخرین ویرایش:

ناله

عضو جدید
با سلام..اولا مطالب بالا نقل و قول کسی دیگس من اشتباهی کلشو آوردم ببخشید.حرف اصلی من اینه...این کتاب از نظر من کار مخلوق و خالقه و این مطلبش کولاک معجزست: کلی کارشناسان اسلام رو تسلیم خودش کرده کتابی بیش از 19000 بار کلمه الله توش اومده ...و میگه منظور تحدی برای منکر عجزه و برای عاشق تحریک که می تونه با کمک خدا بیاره چون در آیات تحدی فقط داریم که بی کمک الله کسانی که شک دارند نمی تونند بیارند http://www.mediafire.com/download/r8bdl56oz65q5ek/n+o+ghalam.rar
 
آخرین ویرایش:

ناله

عضو جدید
توی کل این تاپیک 3تا پست بیشتر حذف نشده که هیچکدووم به شما ربط نداره یعنی به اسم شما نیست!!

در ضمن این اولین ارسال شماست در کل باشگاه

میشه توضیح بفرمایید اینهمه بدوبیراه برا چی؟

این پستتون رو هم پاک نمیکنیم تا همه دوستان علاقمند به حقانیت ومعجزه بودن قرآن مجید بیشتر پی ببرند
.

ببخشید اینا نقل قوله حرفای من نبود....شرمنده
 

شهریاری 2

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن
کاربر ممتاز
با سلام..اولا مطالب بالا نقل و قول کسی دیگس من اشتباهی کلشو آوردم ببخشید.حرف اصلی من اینه...این کتاب از نظر من کار مخلوق و خالقه و این مطلبش کولاک معجزست: کلی کارشناسان اسلام رو تسلیم خودش کرده کتابی بیش از 19000 بار کلمه الله توش اومده ...و میگه منظور تحدی برای منکر عجزه و برای عاشق تحریک که می تونه با کمک خدا بیاره چون در آیات تحدی فقط داریم که بی کمک الله کسانی که شک دارند نمی تونند بیارند http://www.mediafire.com/download/r8bdl56oz65q5ek/n+o+ghalam.rar
فکر میکنم جواب تون رو دادم که چرا نمیشه کسی مثل قرآن رو بیاره! اگر نقدی بر دلایل من دارید بیاورید.
 

شهریاری 2

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن
کاربر ممتاز
یه سوال: خواهشا جواب من رو بدید و به حاشیه نرید. آیا اینکه این کتابی که معرفی میکنید، چون تعداد سوره هایش به تعداد سوره های قرآن آمده معجزه هست؟ یا اینکه 228 سوره دارند ،معجزه محسوب میشه؟
 
بالا