باید دوباره از ریشه روئید.

پیر بابا

عضو جدید
:" قانونی کیهانی وجود دارد که می گوید گل نیلوفرآبی فقط می تواند از میان لجن درآید و رشد کند."


سیاستمداران و کشیشان تمام مذاهب دولت ها و ماشین های کاغذبازی همگی بقدر کافی لجن ایجاد کرده اند. اینک ما باید گل نیلوفر آبی رشد بدهیم. شما نباید در لجن غرق شوید. باید تخم گل های نیلوفر را بکارید. تخم گل نیلوفر آبی یک معجزه است: لجن را به زیباترین گل تبدیل می کند.


در شرق گل نیلوفرآبی به دو دلیل همیشه مورد پرستش بوده است. یکی اینکه از درون لجن سربرمی آورد ، هر انسان فقط از گِل ساخته شده. واژه ی انگلیسی انسان از گِل می آید. واژه عربی آدم نیز از همین گِل است؛ زیرا خداوند انسان را از گِل یا لجن آفرید.


ولی امکان رشد دادن گل نیلوفر آبی وجود دارد. این بزرگترین گل است این گل فقط وقتی گلبرگ هایش را می گشاید که آفتاب طلوع می کند و پرندگان شروع به خواندن می کنند و تمام آسمان رنگین می شود و چون تاریکی فرامی رسد باردیگر گلبرگ هایش را جمع می کند. این گل عاشق نور است.


دوم اینکه گل نیلوفر کیفیتی بسیار زیبا دارد ، گلبرگ هایش، حتی برگ هایش، چنان مخملین هستند که در شب هنگام، شبنم ها روی گلبرگ ها و برگ هایش جمع می شوند. در صبح زود آن شبنم ها مانند مروارید و بسیار زیباتراز آن می درخشند و نوعی رنگین کمان دورخودشان خلق می کنند.


ولی زیباترین چیز این است که باوجودی که آن شبنم ها روی گلبرگ ها و برگ ها قرار دارند، برگ ها را لمس نمی کنند فقط با یک نسیم کوچک آن شبنم ها به درون آب سر
می خورند و اثری از خودشان برجای نمی گذارند؛ هیچ اثر مرطوب روی گلبرگ یا برگ از خودشان برجای نمی گذارند.



در شرق این بسیار نمادین است زیرا شرق می گوید که شما باید در دنیا زندگی کنید ولی توسط آن لمس نشوید. باید در دنیا باقی بمانید ولی دنیا نباید در شما باقی بماند. باید بدون تاثیرگرفتن و بدون هیچ خراش و تاثیر از دنیا عبور کنید. اگر در وقت مرگ بتوانید بگویید که معرفت شما همانقدر خالص و معصوم است که در وقت زاده شدن آن را آورده اید، شما یک زندگی مذهبی و روحانی داشته اید.

بنابراین گل نیلوفرآبی نماد یک طرز زندگی عارفانه و مذهبی است. بدون اینکه توسط آب لمس شود از دورن لجن می شکفد و بالا می آید و بازهم لمس نشده باقی می ماند. و این نمادی برای تحول و دگرگونی است. لجن به زیباترین و معطرترین گلی تبدیل شده که این سیاره تاکنون شناخته.
 

پیر بابا

عضو جدید
تصور نمیکردم این موضوع تا این حد با بی میلی دوستان مواجه بشه. بچه ها شما کجائید؟
 

fifa

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دست گلت درد نكنه.جالب بود.:smile::smile::smile::smile::smile:
 
بالا