مهدي كياني
کاربر فعال مهندسی هوافضا
بالزدن هوا پیما flutter
پدیده بالزدن هواپیما یکی از پدیده هایی است که بر اثر نوسانات بال ایجاد میشود در صورتی که این نوسانات میرا شوند که هیچ درغیر این صورت 2 حالت پیش می آید که یکی از آنها پدیده فلاتر است
ناپایداری دینامیکی ناشی از معادله کوپل سازه و سیال است
طبق معادله بالا تعریف میشود
k ثابت فنر هاست
c ثابت دمپر هاست
اگر سرعت بالزدن هوا پیما به اندازه ای خاص برسد (سرعت بحرانی) بال می شکند شکستن بال مساوی با از دست دادن هواپیما و ...
فلاتر در حالت کلی در دو جهت رولینگ و پیچینگ انجام میشه پس 2 تا معادله دیفرانسیل برا حل داریم که بحث خیلی تخصصی ایه اگه کسی سوالی داشت بازم ادامه میدم
پدیده بالزدن هواپیما یکی از پدیده هایی است که بر اثر نوسانات بال ایجاد میشود در صورتی که این نوسانات میرا شوند که هیچ درغیر این صورت 2 حالت پیش می آید که یکی از آنها پدیده فلاتر است
ناپایداری دینامیکی ناشی از معادله کوپل سازه و سیال است
طبق معادله بالا تعریف میشود
k ثابت فنر هاست
c ثابت دمپر هاست
اگر سرعت بالزدن هوا پیما به اندازه ای خاص برسد (سرعت بحرانی) بال می شکند شکستن بال مساوی با از دست دادن هواپیما و ...
فلاتر در حالت کلی در دو جهت رولینگ و پیچینگ انجام میشه پس 2 تا معادله دیفرانسیل برا حل داریم که بحث خیلی تخصصی ایه اگه کسی سوالی داشت بازم ادامه میدم