باستان‌شناسان به دنبال مقبره چنگيز‌خان

reza902

عضو جدید
http://www.architectt.blogfa.com/post-128.aspx

تقریبا ۱۰ سال پیش بود که یکی از دوستان خانوادگیمون درمورد نحوه دفن چنگیز داستانی رو برام تعریف کرد که من اونو براتون نقل می کنم چنگیز در اواخر عمرش به این نتیجه می رسه که بعد خاکسپاری احتمال یورش به مقبره ش زیاده واسه خاطر دشمنانی زیادی که داره به پسر بزرگش وصیت می کنه که بعد از مرگ من بصورت مخفیانه دفن کنید و بعد از مدت خاصی محل دفنم رو آشکار کنید خلاصه کنم بعد مرگ چنگیز پسر بزرگش به همراه چندین گور کن و ندیمه به برای دفن چنگیز به یک سفر کوتاه مدت میرن پس از اینکه گور کنها قبر رو حفر می کنن پسر بزرگ چنگیز همه اون افراد به قتل می رسونه اما هنگام برگشت به پایتخت بر اثر ریزش کوه خودش هم می میره و به اینصورت که محل دفن چنگیز برای همیشه بعنوان یک راز در تاریخ می مونه ...
این خبر تو سایت پارسینه دیدم وبرام خیلی جالب به نظر رسید و لازم دونستم این توضیحاتو براتون بدم
محققان موسسه‌ي نشنال جئوگرافيك آمريكا قصد دارند تا با استفاده از تصاوير ماهواره‌اي محل دقيق مقبره‌ي چنگيز‌خان را كه به احتمال فراوان در دره تاريخي خانز مغولستان قرار دارد، شناسايي كنند.

به گزارش آركئولوژي نيوز، محققان دراين راه از تصاوير به‌دست آمده از دو ماهواره استفاده مي‌كنند و تا به حال بيش از 142 هزار و 675 تصوير بدين منظور تهيه شده است.

كشف مقبره‌ي اسرار‌آميز چنگيزخان آرزوي باستان‌شناسان زيادي در دهه‌هاي گذشته بوده، اين درحالي است كه تا به حال با استفاده از تصاوير ماهواره‌اي آثار تاريخي زيادي در كشور‌هاي مختلف جهان كشف شده‌اند.

در اكتبر 2009 نيز صدها اثر تاريخي از دوره‌ي چنگيزخان با قدمتي نزديك به يك‌هزار سال در موزه‌ي شهر دنور آمريكا به نمايش در آمدند.

در آوريل همان سال نيز باستان‌شناساني كه از سال‌ها پيش به‌دنبال كشف بقاياي پايتخت چنگيزخان در منطقه‌ي آسياي مركزي‌اند، موفق به كشف بقاياي پايتخت چنگيزخان همراه قصر او در محوطه‌اي تاريخي در نزديكي رود ارخون در شرق كشور مغولستان شدند.

پايتخت چنگيزخان كه خارا خروم نام دارد، قرن‌ها پيش توسط چنگيزخان بنيان نهاده شده است و از سال‌ها پيش، باستان‌شناساني از دانشگاه‌هاي كشورهاي مختلف جهان، به ويژه دانشگاه كلمبياي آمريكا به‌دنبال كشف آن بوده‌اند.

در سال 2005 نيز باستان‌شناسان ژاپني موفق به كشف بقاياي يكي از كاخ‌هاي چنگيزخان و مكاني شدند كه مي‌تواند مقبره‌ي چنگيزخان باشد. در طي قرن‌ها، همواره محل دفن چنگيزخان به‌عنوان يك راز باقي مانده بود تا اين‌كه باستان‌شناسان ژاپني پس از چهار سال كاوش، خاكستر چند گاو و اسب و وسايل ديگري را كشف كردند كه به احتمال زياد، در جريان مراسم خاك‌سپاري چنگيزخان از آن‌ها استفاده شده است.

البته در كشور مغولستان، آثار تاريخي فراواني از دوره‌ي مغول‌ها وجود دارند، ولي بيش‌تر آن‌ها در سال‌هاي حكومت حزب كمونيست بر مغولستان در دهه‌ي 30 ميلادي به‌دليل نبود حفاظت، به‌شدت آسيب ديده‌اند.

چنگيزخان مغول در سال 1206 ميلادي با متحد كردن قبايل مغول، امپراطوري بزرگي را با تصرف بخش‌هايي از آسيا شامل چين، روسيه و ايران بنيان نهاد. چنگيزخان را يكي از وحشي‌ترين انسان‌ها دانسته‌اند و دليل اصلي اين امر، جنايت‌هاي او در زمان حمله به كشورهاي مختلف از جمله ايران است كه در جريان آن‌ها، انسان‌هاي زيادي كشته شدند و سپاهيان او حتا به حيوان‌ها هم رحم نكردند.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
reza902 مقبره ملکه حتشپسوت در مصر باستان تاریخ جهان 3

Similar threads

بالا