alireza-res
عضو جدید
بازاریابی محتوا چیست ؟بازاری که امروزه در آن کار میکنیم با آنچه خیلیهایمان در آن شروع به کار کردیم، متفاوت است. فروشندگان و کارمندان فروشگاهها، حالا دیگر متخصص شدهاند. برندها و مشاغل مختلف مبالغ زیادی خرج میکنند تا مشتریان خود را پیدا کنند. امروزه خریداران نیز خودشان یک کارشناس تمام عیار خریدند و همه برندها و مشاغل را کم و بیش میشناسند. برای مثال:خریداران معمولا ۶۰ تا ۹۰ درصد بازار فروش سنتی را قبل از ورود به فروشگاه میشناسند.۸۱ درصدآنها قبل از ورود به فروشگاه در موردش در اینترنت خواندهاند.خریداران تقریبا ۷۹ روز را صرف میکنند تا با جستجوی آنلاین از خرید جنس مورد نظر خود مطمئن شوند.تنها یک توضیح برای این فضای خریدار محور وجود دارد: محتوا، بازاریابی محتوا فرایندی است برای ایجاد کیفیت بالا. محتوای ارزشمند مشتری را جذب، آگاه و علاقمند میکند و ارزش برند راهم بالا خواهد برد. خریداران و مشتریان نیز خود از قبل میدانند که برند شما، برایآنها یک موقعیت عالی خرید است.فواید بازاریابی محتوا:آگاهی را نسبت به برند بالا میبرد. همچنان که مشتریان دنبال جستجوی اینترنتی برای خرید و رفع نیازهایشان هستند، برند شما در آن خودنمایی میکند.نیاز مشتری را برای خرید از برند بالا میبرند. بازاریابی محتوا به شما کمک خواهد کرد تا برند خود را در دل مشتری جا کنید، در حرفه خود یک پیشرو باشید.باعث میشود با مشتریان خود ارتباطی قوی برقرار کنید.با صرف هزینهای کم به والاترین اهدافتان برسید. بازاریابی محتوا یک استراتژی کوتاه مدت نیست. با گذشت زمان محتواهای ارزشمند تبدیل به بزرگترین و با ارزشترین منبع خواهند شد و مشتریان را به سمت خود جذب خواهند کرد.ایجاد یک استراتژی برای بازاریابی محتوا :یک استراتژی بازاریابی محتوای تاثیرگذار از ۲ ستون اساسی تشکیل میشود:مجموعهای از افراد قوی و دارای استراتژی.توانایی درک افکار خریداران.هر محتوا باید از ۱ یا ۲ ویژگی موارد اشاره شده در بالا برخوردار باشد.این باعث میشود مشتری مرحله به مرحله پیش برود. برای استفاده از استراتژی بازاریابی محتوا مورد نظر خود، میتوانید نمودار برنامه تاکتیکی بازاریابی محتوا را مطالعه کنید. این تمرین بهتر از هر چیز دیگری است و شما را با تمرینات شخصی، چارتهای محتوا، نمونههای واقعی و… آشنا میکند.