اگر کروات از نمادهای فرهنگ غربی است ! پس آیا کت و شلوار و جلیقه جزئی از فرهنگ بومی و اسلامی ماست!؟!

shahin.mehrzad

عضو جدید
~ ﺳﺘﺎﻧﺘﺎﻥ ﺧﯿﻠﯽ ﻃﻮﻻ ﻧﯽ ﻫﺴﺖ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ

ﺍﻣﮑﺎﻧﺶ ﻫﺴﺖ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻋﺰﯾﺰﺍﻥ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﮐﺮﺍﻭﺍﺕ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻧﻮﻋﯽ !ﺑﮕﻪ ﭼﺮﺍ ﺑﺎ ﯾﻪ ~ﺍﺭﭼﻪ ﯼ 3ﺳﺎﻧﺘﯽ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﻫﺴﺖ؟

*/"

ﺣﺎﻻ ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻣﺴﯿﺤﯿﺖ ﺑﺎﺷﻪ!ﻣﮕﻪ ﭼﯽ ﻣﯿﺸﻪ؟

ﺳﻮﺍﻝ ﺍﺻﻠﯿﻢ ﻫﻤﯿﻦ ﭼﯽ ﻣﯿﺸﻪ ﻫﺴﺖ؟ﻣﻦ ﮐﺮﺍﻭﺍﺕ ﺑﺰﻧﻢ ﭼﯽ ﻣﯿﺸﻪ؟ﺣﻖ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﻭ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﻡ ﯾﺎ ﻣﻤﮑﻦ ﻫﺴﺖ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺍﻭﻝ ﻭﻗﺖ ﻧﺮﺳﻢ!ﯾﺎ ﭼﯽ؟
ﭼﻪ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻦ ﯾﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﯾﺎ ﺣﺘﯽ ﺟﻬﺎﻥ ~ﯾﺶ ﻣﯿﺎﺩ؟

ﻣﻦ ﺭﺑﺎ ﺧﻮﺍﺭﯼ ﮐﻨﻢ ﺑﺎﻋﺚ ﻓﺸﺎﺭ ﻭ... ﺑﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﯿﺸﻪ!ﺍﻣﺎ ﻣﺸﮑﻞ ﮐﺮﺍﻭﺍﺕ ﭼﯿﻪ؟!

و در ادامه حرف دوستمون اگه مشکل از نظر شما وجود داره ، آیا یه نفر حق اینو داره که خودش فکر می کنه کراوات اشتباه دیگرانم ملزم به این کار کنه؟
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
استارتر در پست اول به این لینک اشاره کردن . بخونید

کد خبر: ۱۱۶۸۱۷
۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶


جانشين فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه در برخي از سازمان‌ها و بيمارستان‌هاي خصوصي به صورت سازماني از آرايش و كراوات استفاده مي‌شود، گفت: به روساي بيمارستان‌ها چند روزي فرصت داده مي‌شود تا نسبت به جمع‌آوري اين مسئله اقدام كنند.

سردار احمدرضا رادان ظهر دوشنبه در حاشيه حضور در مركز نظارت همگاني 197 در پاسخ به سئوالي مبني بر استفاده برخي از كارمندان سازمان‌ها و بيمارستان‌هاي خصوصي از كراوات و آرايش‌هاي غليظ گفت: رسما اعلام مي‌كنم كه پليس حتما با بخشي از سازمان يا بيمارستان خصوصي كه از آرايش و كراوات به صورت سازمان يافته استفاده مي‌كند، برخورد مي‌كند.

وي با بيان اينكه كراوات ترويج نمادغرب است، گفت: اگرچه پيش از اين نيز به صورت مكتوب اعلام كرده‌ايم اما بار ديگر و همين‌جا به روساي بيمارستان‌ها اعلام مي‌كنم كه آن بخشي كه به صورت سازمان يافته افراد از آرايش غليظ يا كراوات استفاده مي‌كنند، برخورد خواهد شد.

رادان با بيان اينكه گاها برخي از كارمندان مجبور به استفاده از كراوات در آن سازمان يا بيمارستان مي‌شوند، گفت: اگر اين افراد از زدن كراوات اجتناب كنند يا از دريافت حقوق يا استخدام بهره‌مند نمي‌شوند.

وي با بيان اينكه روساي بيمارستان‌ها و سازمان‌ها چند روزي فرصت دارند تا نسبت به جمع‌آوري اين پديده اقدام كنند، گفت: گاها نيز ديده شده كه خود فرد مايل به استفاده از كراوات است، كه اين سازماني نيست و انشاءالله خود فرد كلاه خود را قاضي كند كه استفاده از اين نمادغربي خوب يا بد است.

جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه در برخي از سازمان‌ها آرايش جزو ابلاغات مسئولان است، گفت: براي بيمارستان‌ها نظام ارزشيابي وجود دارد، چطور مي‌شود مسئولان در اين نظام ارزشيابي به همه چيز توجه كنند به غير از اين موضوعات اساسي.




از نظر این سردار موضوع اساسی کراوات هست و میکاپ !!! حالا ببینید موضوع اساسی بیمارستان ها واقعا چیه !!!




نگراني از انتقال بيماري با آندوسكپي آلوده



جام جم آنلاين: انتشار اخباري مبني بر ضعف بهداشتي در استفاده از دستگاه آندوسكوپي و امكان انتقال بيماري‌هايي مانند ايدز و هپاتيت از اين طريق در سايت‌هاي خبري در حالي سبب نگراني مردم و بيماران شده كه سهل‌انگاري در اين خصوص مورد تاييد است، اما ايجاد نگراني در جامعه به جاي آگاهي دادن، قابل توجيه نيست.آزمايش آندوسكوپي، دقيق‌ترين و مفيدترين راه براي بررسي علل مختلف سوءهاضمه، تشخيص زخم‌ها و سرطان معده است. اما سوال اساسي اين است كه آيا آندوسكوپي مي‌تواند انتقال‌دهنده بيماري‌هايي مانند ايدز يا هپاتيت باشد يا خير؟






داستان از اين قرار است كه به دليل استفاده چندباره از پنس بيوپسي (نمونه‌برداري) يك‌بار مصرف در دستگاه‌هاي آندوسكوپي، احتمال انتقال بيماري‌هاي خطرناكي چون ايدز و هپاتيت وجود دارد، دليل اين كار هم بالا بودن قيمت پنس بيوپسي اعلام شده كه بويژه پس از گراني ارز و بالا‌رفتن تورم در كشور، اين هزينه نسبت به قبل بسيار بيشتر شده است.




پيش از اين هر پنس بيوپسي يك‌بار مصرف تا 350 هزار تومان خريداري مي‌شد كه با افزايش نرخ ارز، پيش‌بيني شده قيمت اين پنس‌ها نيز دو برابر شود.
بر همين اساس، گفته مي‌شود كه اگر مسوولان بيمارستان‌ها يا در مطب‌هاي خصوصي بخواهند براي هر بيمار يك پنس استفاده كنند، هزينه درمان بسيار بالا مي‌رود و كمتر بيماري حاضر مي‌شود چنين هزينه‌اي را بپردازد و از آنجا كه نقش بيمه‌ها در پوشش اين گونه خدمات بهداشتي بسيار ضعيف است، بيماران يا بايد از خير آندوسكوپي شدن بگذرند يا اين‌كه هزينه سنگين بابت اين ماجرا بپردازند.



آندوسكوپ يك لوله باريك و انعطاف‌پذير با دوربيني بر يك سر آن است. اين ابزار كه از طريق برش جراحي يا از طريق دهان يا مقعد وارد بدن مي‌شود، براي بررسي بخش‌هاي مختلف بدن از جمله مفاصل، ريه‌ها، مثانه، دستگاه گوارش و آپانديس به‌كار مي‌رود.



آندوسكوپ‌هاي امروزي بسيار پيشرفته بوده و بنابراين قيمت زيادي هم دارند. اين آندوسكوپ‌ها همچنين داراي لوله‌هايي براي ساكشن يا كشيدن مايع درون معده به خارج، فرستادن هوا به داخل معده و باد كردن آن و عبور دادن وسايل خاصي براي نمونه‌برداري (تكه‌برداري يا بيوپسي) است.



آزمايش آندوسكوپي، دقيق‌ترين و مفيدترين راه براي بررسي علل مختلف سوءهاضمه، تشخيص زخم‌ها و سرطان معده است. اما سوال اساسي اين است كه آيا آندوسكوپي مي‌تواند انتقال‌دهنده بيماري‌هايي مانند ايدز يا هپاتيت باشد يا خير؟



زهره محمدبيگي، كارشناس سازمان انتقال خون، در اين باره به «جام‌جم» توضيح مي‌دهد: يكي از سوالاتي كه سازمان انتقال خون از داوطلبان اهداي خون مي‌پرسد اين است كه آيا از دستگاه آندوسكوپي استفاده كرده‌اند يا خير، دليل اين سوال احتمالا آلوده بودن برخي تجهيزات پزشكي از جمله همين دستگاه به ويروس ايدز و هپاتيت است.



او ادامه مي‌دهد: خطري بالقوه كه احتمال افزايش آمار مبتلايان به ايدز را در كشور بيشتر مي‌كند. البته درباره استفاده از آندوسكوپي در همه جاي دنيا از اهداكننده پرسيده مي‌شود و سازمان انتقال خون مسوول نظارت بر چنين مسائلي نيست و تنها براي اهداكنندگان خود و براي رسيدن به ضريب اطمينان اين سوال را مطرح مي‌كند.




هر چند كه برخي از كارشناسان حوزه سلامت معتقدند بيمار به‌عنوان يك حق مسلم مي‌تواند از پزشك يا مسوول مركز درماني مربوط در خصوص چگونگي رعايت اصول بهداشتي يا ضدعفوني تجهيزات پزشكي سوال كند، اما همه مي‌دانيم كه در عمل چندان احترامي براي اين حق بيماران در نظر گرفته نمي‌شود.



كارشناس سازمان انتقال خون در اين باره مي‌گويد: اين توصيه در شرايطي ارائه مي‌شود كه تعدادي از بيماراني كه به بيمارستان‌هاي دولتي مراجعه مي‌كنند از اخبار مرتبط با بهداشت و سلامت بي‌اطلاع هستند.
به گفته محمدبيگي، اگر توصيه به بيماران براي هوشياري نسبت به سلامتشان، صرفا يك هشدار باشد در درست بودنش ترديدي نيست، اما گرفتاري در جامعه ما آنجاست كه گاهي به جاي درخواست جدي از مسوولان براي رسيدگي به چنين اتفاقات فاجعه‌باري، موضوع به همين توصيه‌ها خلاصه مي‌شود و رسيدگي خاتمه پيدا مي‌كند.




با اين وجود كميسيون بهداشت و درمان مجلس نيز به اين موضوع وارد شده و عبدالجبار كرمي، عضو اين كميسيون اعلام كرده كه از وضعيت ضدعفوني شدن دستگاه‌هاي آندوسكوپي بي‌اطلاع بوده و استفاده چندباره از پنس بيوپسي يك‌بار مصرف را فاجعه دانسته و از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خواسته كه به اين امر، فورا رسيدگي كند.




امكان خريد نيست، بيمه حمايت نمي‌كند



در بازار تجهيزات پزشكي كشور پنس‌هايي كه براي بيوپسي بيماران (نمونه‌برداري) در آندوسكوپي استفاده مي‌شود، دو نوع است؛ پنس‌هاي يك بار مصرف و پنس‌هايي از جنس فلز كه قابليت استفاده مجدد را داشته و البته بايد بعد از هر بار استفاده كاملا ضدعفوني شوند. قيمت اين پنس‌ها نيز از حداقل 100 هزار تومان تا حداكثر 400 هزار تومان در بازار وجود دارد.



دكتر ايرج خسرونيا، رئيس انجمن متخصصان داخلي كشور درخصوص نحوه استفاده از اين پنس‌ها در آندوسكوپي به «جام‌جم» مي‌گويد: از هر 100 مورد مراجعه براي آندوسكوپي تنها ممكن است 10 مورد از آن نيازمند استفاده از اين پنس‌ها براي بيوپسي باشد كه در صورت يك بار مصرف نبودن پنس، امكان استفاده مجدد آن بدون انجام پروسه كامل ضدعفوني امكان‌پذير نيست.



خسرونيا كه خود نيز براي بيمارانش آندوسكوپي انجام مي‌دهد، تاكيد مي‌كند: اگر در پنس مورد نظر ترشحات معده يا خون باقي مانده باشد، امكان استفاده مجدد از آن سخت مي‌شود و نيازمند انجام ضدعفوني دقيق است كه بيشتر از 5 تا10 دقيقه طول نمي‌كشد.



او با اشاره به اين‌كه آلوده بودن دستگاه آندوسكوپي و لوله‌اي كه وارد بدن و معده مي‌شود به مراتب بيشتر از پنس است، ادامه مي‌دهد: در مطب‌هاي پزشكي كه شايد بيشتر از يك يا دو بيمار براي آندوسكوپي مراجعه نمي‌كنند، زمان و امكان ضدعفوني كردن دستگاه و پنس فراهم است، اما در بيمارستان‌هاي خصوصي و خصوصا مراكز دولتي كه تعداد مراجعه‌كنندگان زياد است احتمال اين‌كه ضدعفوني اين وسايل به‌درستي انجام نشود، وجود دارد.
رئيس انجمن متخصصان داخلي كشور به تعرفه پايين انجام آندوسكوپي در كشور به نسبت هزينه‌هاي واقعي آن اشاره و اظهار مي‌كند: امكان خريد پنس يك‌بار مصرف با قيمت چند‌صد‌هزار‌تومان براي پزشك معالج و بيماران مقدور نيست، از طرفي تعرفه غيرواقعي و نبود حمايت بيمه كه فقط 20 تا 30 هزار تومان از هزينه واقعي حدود 150 تا 200 هزار توماني آندوسكوپي را مي‌پردازد، در ايجاد اين مشكلات بي‌تاثير نيست.



آندوسكوپي انجام دهيد، اما با دقت
براساس گفته‌هاي رئيس انجمن متخصصان داخلي كشور، هر چند بسيار كم اما امكان انتقال بيماري‌ها از طريق دستگاه آندوسكوپي و پنس آلوده مورد استفاده وجود دارد، با اين تفاسير شايد ايجاد هياهو يا ترس در بيماران اشتباه به نظر برسد، اما ابتلا به بيماري‌هاي پرهزينه‌اي (خصوصا هزينه‌هاي اجتماعي و رواني) چون ايدز يا هپاتيت مساله‌اي نيست كه بتوان بسادگي از آن عبور كرد.



-----------------------------------------------------------------------------------


موضوع اساسی از نظر سر دار رادان :


جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه در برخي از سازمان‌ها آرايش جزو ابلاغات مسئولان است، گفت: براي بيمارستان‌ها نظام ارزشيابي وجود دارد، چطور مي‌شود مسئولان در اين نظام ارزشيابي به همه چيز توجه كنند به غير از اين موضوعات اساسي ( کراوات و میکاپ )



موضوع فاجعه بار از نظر عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس :



از وضعيت ضدعفوني شدن دستگاه‌هاي آندوسكوپي بي‌اطلاع بوده و استفاده چندباره از پنس بيوپسي يك‌بار مصرف را فاجعه دانسته و از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خواسته كه به اين امر، فورا رسيدگي كند.





چطوراونجا که پای جان مسلمانان هموطن مطرح هست اولتیماتوم داده نمی شه و صرفا به توصیه بسنده میشه ؟؟؟؟ اخه چرا نمی خواهید قبول کنید جون ادمیزاد شده مفت . با این وضعیت باید منتظر افزایش امار مبتلایان به ایدز و ..... باشیم اونم ادمایی که کوچکترین گناهی جز بیماری ندارن !!!

اونوقت سرداران اسلام نگران چی هستن ؟؟؟ کراوات و میکاپ
الان خودتون بگید ضرر کراوات و میکاپ بیشتره یا این موضوع ؟؟




 
آخرین ویرایش:

MK264

کاربر بیش فعال
الان بحث برخورد با كراوات بستنه يا لزوم بستن و نبستنش؟؟؟
اگه بحث برخورده كه بنده هم موافقم اشتباهه
ولي اگه بحث بستن يا نبستن مختارانه شخصه جنبش فرق ميكنه البته براي يك مسلمان
با بستن يك شبه اون هم(مثلا شب عروسي) كاري نداريم ولي بستنه مداوم اون جاي سواله البته مختاره هر توجيهي براي خودش بياره ولي اول ببينه كراوات از كجا آمده؟؟دليل استفادش چي بوده؟؟بعد ببينه آيا با بستنش چيزي بدست مياره كه با نبستنش نداره بعد ببنده فكرم نكنم نبستن كراوات بور خردن به دست فلان و بهمانها باشه!!

من موندم چرا هر کی ادعای مسلمونی داره دنبال منفعتن، تا یک کاری منفعتی توش نباشه انجام نمیدن، همه دنبال یک چیزین که بهشون بماسه.
طرف ریش میذاره میره فلان جا استخدام میشه، اون یکی ریش میذاره تو مصاحبه دانشگاه قبول میشه به اون یکی که نداره میگن ردی یا حکم ریش رو تو اسلام بگو!!
در ضمن بهترین جنس دشداشه که ملاها میپوشن از آمریکا میومد که بعد تحریم اخیر وارداتش قطع شده پس چرا این دشداشه هارو میخریدن.
 

بردوک بزرگ

عضو جدید
کاربر ممتاز
استارتر در پست اول به این لینک اشاره کردن . بخونید

کد خبر: ۱۱۶۸۱۷
۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶


جانشين فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه در برخي از سازمان‌ها و بيمارستان‌هاي خصوصي به صورت سازماني از آرايش و كراوات استفاده مي‌شود، گفت: به روساي بيمارستان‌ها چند روزي فرصت داده مي‌شود تا نسبت به جمع‌آوري اين مسئله اقدام كنند.

سردار احمدرضا رادان ظهر دوشنبه در حاشيه حضور در مركز نظارت همگاني 197 در پاسخ به سئوالي مبني بر استفاده برخي از كارمندان سازمان‌ها و بيمارستان‌هاي خصوصي از كراوات و آرايش‌هاي غليظ گفت: رسما اعلام مي‌كنم كه پليس حتما با بخشي از سازمان يا بيمارستان خصوصي كه از آرايش و كراوات به صورت سازمان يافته استفاده مي‌كند، برخورد مي‌كند.

وي با بيان اينكه كراوات ترويج نمادغرب است، گفت: اگرچه پيش از اين نيز به صورت مكتوب اعلام كرده‌ايم اما بار ديگر و همين‌جا به روساي بيمارستان‌ها اعلام مي‌كنم كه آن بخشي كه به صورت سازمان يافته افراد از آرايش غليظ يا كراوات استفاده مي‌كنند، برخورد خواهد شد.

رادان با بيان اينكه گاها برخي از كارمندان مجبور به استفاده از كراوات در آن سازمان يا بيمارستان مي‌شوند، گفت: اگر اين افراد از زدن كراوات اجتناب كنند يا از دريافت حقوق يا استخدام بهره‌مند نمي‌شوند.

وي با بيان اينكه روساي بيمارستان‌ها و سازمان‌ها چند روزي فرصت دارند تا نسبت به جمع‌آوري اين پديده اقدام كنند، گفت: گاها نيز ديده شده كه خود فرد مايل به استفاده از كراوات است، كه اين سازماني نيست و انشاءالله خود فرد كلاه خود را قاضي كند كه استفاده از اين نمادغربي خوب يا بد است.

جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه در برخي از سازمان‌ها آرايش جزو ابلاغات مسئولان است، گفت: براي بيمارستان‌ها نظام ارزشيابي وجود دارد، چطور مي‌شود مسئولان در اين نظام ارزشيابي به همه چيز توجه كنند به غير از اين موضوعات اساسي.




از نظر این سردار موضوع اساسی کراوات هست و میکاپ !!! حالا ببینید موضوع اساسی بیمارستان ها واقعا چیه !!!




نگراني از انتقال بيماري با آندوسكپي آلوده



جام جم آنلاين: انتشار اخباري مبني بر ضعف بهداشتي در استفاده از دستگاه آندوسكوپي و امكان انتقال بيماري‌هايي مانند ايدز و هپاتيت از اين طريق در سايت‌هاي خبري در حالي سبب نگراني مردم و بيماران شده كه سهل‌انگاري در اين خصوص مورد تاييد است، اما ايجاد نگراني در جامعه به جاي آگاهي دادن، قابل توجيه نيست.آزمايش آندوسكوپي، دقيق‌ترين و مفيدترين راه براي بررسي علل مختلف سوءهاضمه، تشخيص زخم‌ها و سرطان معده است. اما سوال اساسي اين است كه آيا آندوسكوپي مي‌تواند انتقال‌دهنده بيماري‌هايي مانند ايدز يا هپاتيت باشد يا خير؟






داستان از اين قرار است كه به دليل استفاده چندباره از پنس بيوپسي (نمونه‌برداري) يك‌بار مصرف در دستگاه‌هاي آندوسكوپي، احتمال انتقال بيماري‌هاي خطرناكي چون ايدز و هپاتيت وجود دارد، دليل اين كار هم بالا بودن قيمت پنس بيوپسي اعلام شده كه بويژه پس از گراني ارز و بالا‌رفتن تورم در كشور، اين هزينه نسبت به قبل بسيار بيشتر شده است.




پيش از اين هر پنس بيوپسي يك‌بار مصرف تا 350 هزار تومان خريداري مي‌شد كه با افزايش نرخ ارز، پيش‌بيني شده قيمت اين پنس‌ها نيز دو برابر شود.
بر همين اساس، گفته مي‌شود كه اگر مسوولان بيمارستان‌ها يا در مطب‌هاي خصوصي بخواهند براي هر بيمار يك پنس استفاده كنند، هزينه درمان بسيار بالا مي‌رود و كمتر بيماري حاضر مي‌شود چنين هزينه‌اي را بپردازد و از آنجا كه نقش بيمه‌ها در پوشش اين گونه خدمات بهداشتي بسيار ضعيف است، بيماران يا بايد از خير آندوسكوپي شدن بگذرند يا اين‌كه هزينه سنگين بابت اين ماجرا بپردازند.



آندوسكوپ يك لوله باريك و انعطاف‌پذير با دوربيني بر يك سر آن است. اين ابزار كه از طريق برش جراحي يا از طريق دهان يا مقعد وارد بدن مي‌شود، براي بررسي بخش‌هاي مختلف بدن از جمله مفاصل، ريه‌ها، مثانه، دستگاه گوارش و آپانديس به‌كار مي‌رود.



آندوسكوپ‌هاي امروزي بسيار پيشرفته بوده و بنابراين قيمت زيادي هم دارند. اين آندوسكوپ‌ها همچنين داراي لوله‌هايي براي ساكشن يا كشيدن مايع درون معده به خارج، فرستادن هوا به داخل معده و باد كردن آن و عبور دادن وسايل خاصي براي نمونه‌برداري (تكه‌برداري يا بيوپسي) است.



آزمايش آندوسكوپي، دقيق‌ترين و مفيدترين راه براي بررسي علل مختلف سوءهاضمه، تشخيص زخم‌ها و سرطان معده است. اما سوال اساسي اين است كه آيا آندوسكوپي مي‌تواند انتقال‌دهنده بيماري‌هايي مانند ايدز يا هپاتيت باشد يا خير؟



زهره محمدبيگي، كارشناس سازمان انتقال خون، در اين باره به «جام‌جم» توضيح مي‌دهد: يكي از سوالاتي كه سازمان انتقال خون از داوطلبان اهداي خون مي‌پرسد اين است كه آيا از دستگاه آندوسكوپي استفاده كرده‌اند يا خير، دليل اين سوال احتمالا آلوده بودن برخي تجهيزات پزشكي از جمله همين دستگاه به ويروس ايدز و هپاتيت است.



او ادامه مي‌دهد: خطري بالقوه كه احتمال افزايش آمار مبتلايان به ايدز را در كشور بيشتر مي‌كند. البته درباره استفاده از آندوسكوپي در همه جاي دنيا از اهداكننده پرسيده مي‌شود و سازمان انتقال خون مسوول نظارت بر چنين مسائلي نيست و تنها براي اهداكنندگان خود و براي رسيدن به ضريب اطمينان اين سوال را مطرح مي‌كند.




هر چند كه برخي از كارشناسان حوزه سلامت معتقدند بيمار به‌عنوان يك حق مسلم مي‌تواند از پزشك يا مسوول مركز درماني مربوط در خصوص چگونگي رعايت اصول بهداشتي يا ضدعفوني تجهيزات پزشكي سوال كند، اما همه مي‌دانيم كه در عمل چندان احترامي براي اين حق بيماران در نظر گرفته نمي‌شود.



كارشناس سازمان انتقال خون در اين باره مي‌گويد: اين توصيه در شرايطي ارائه مي‌شود كه تعدادي از بيماراني كه به بيمارستان‌هاي دولتي مراجعه مي‌كنند از اخبار مرتبط با بهداشت و سلامت بي‌اطلاع هستند.
به گفته محمدبيگي، اگر توصيه به بيماران براي هوشياري نسبت به سلامتشان، صرفا يك هشدار باشد در درست بودنش ترديدي نيست، اما گرفتاري در جامعه ما آنجاست كه گاهي به جاي درخواست جدي از مسوولان براي رسيدگي به چنين اتفاقات فاجعه‌باري، موضوع به همين توصيه‌ها خلاصه مي‌شود و رسيدگي خاتمه پيدا مي‌كند.




با اين وجود كميسيون بهداشت و درمان مجلس نيز به اين موضوع وارد شده و عبدالجبار كرمي، عضو اين كميسيون اعلام كرده كه از وضعيت ضدعفوني شدن دستگاه‌هاي آندوسكوپي بي‌اطلاع بوده و استفاده چندباره از پنس بيوپسي يك‌بار مصرف را فاجعه دانسته و از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خواسته كه به اين امر، فورا رسيدگي كند.




امكان خريد نيست، بيمه حمايت نمي‌كند



در بازار تجهيزات پزشكي كشور پنس‌هايي كه براي بيوپسي بيماران (نمونه‌برداري) در آندوسكوپي استفاده مي‌شود، دو نوع است؛ پنس‌هاي يك بار مصرف و پنس‌هايي از جنس فلز كه قابليت استفاده مجدد را داشته و البته بايد بعد از هر بار استفاده كاملا ضدعفوني شوند. قيمت اين پنس‌ها نيز از حداقل 100 هزار تومان تا حداكثر 400 هزار تومان در بازار وجود دارد.



دكتر ايرج خسرونيا، رئيس انجمن متخصصان داخلي كشور درخصوص نحوه استفاده از اين پنس‌ها در آندوسكوپي به «جام‌جم» مي‌گويد: از هر 100 مورد مراجعه براي آندوسكوپي تنها ممكن است 10 مورد از آن نيازمند استفاده از اين پنس‌ها براي بيوپسي باشد كه در صورت يك بار مصرف نبودن پنس، امكان استفاده مجدد آن بدون انجام پروسه كامل ضدعفوني امكان‌پذير نيست.



خسرونيا كه خود نيز براي بيمارانش آندوسكوپي انجام مي‌دهد، تاكيد مي‌كند: اگر در پنس مورد نظر ترشحات معده يا خون باقي مانده باشد، امكان استفاده مجدد از آن سخت مي‌شود و نيازمند انجام ضدعفوني دقيق است كه بيشتر از 5 تا10 دقيقه طول نمي‌كشد.



او با اشاره به اين‌كه آلوده بودن دستگاه آندوسكوپي و لوله‌اي كه وارد بدن و معده مي‌شود به مراتب بيشتر از پنس است، ادامه مي‌دهد: در مطب‌هاي پزشكي كه شايد بيشتر از يك يا دو بيمار براي آندوسكوپي مراجعه نمي‌كنند، زمان و امكان ضدعفوني كردن دستگاه و پنس فراهم است، اما در بيمارستان‌هاي خصوصي و خصوصا مراكز دولتي كه تعداد مراجعه‌كنندگان زياد است احتمال اين‌كه ضدعفوني اين وسايل به‌درستي انجام نشود، وجود دارد.
رئيس انجمن متخصصان داخلي كشور به تعرفه پايين انجام آندوسكوپي در كشور به نسبت هزينه‌هاي واقعي آن اشاره و اظهار مي‌كند: امكان خريد پنس يك‌بار مصرف با قيمت چند‌صد‌هزار‌تومان براي پزشك معالج و بيماران مقدور نيست، از طرفي تعرفه غيرواقعي و نبود حمايت بيمه كه فقط 20 تا 30 هزار تومان از هزينه واقعي حدود 150 تا 200 هزار توماني آندوسكوپي را مي‌پردازد، در ايجاد اين مشكلات بي‌تاثير نيست.



آندوسكوپي انجام دهيد، اما با دقت
براساس گفته‌هاي رئيس انجمن متخصصان داخلي كشور، هر چند بسيار كم اما امكان انتقال بيماري‌ها از طريق دستگاه آندوسكوپي و پنس آلوده مورد استفاده وجود دارد، با اين تفاسير شايد ايجاد هياهو يا ترس در بيماران اشتباه به نظر برسد، اما ابتلا به بيماري‌هاي پرهزينه‌اي (خصوصا هزينه‌هاي اجتماعي و رواني) چون ايدز يا هپاتيت مساله‌اي نيست كه بتوان بسادگي از آن عبور كرد.



-----------------------------------------------------------------------------------


موضوع اساسی از نظر سر دار رادان :


جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه در برخي از سازمان‌ها آرايش جزو ابلاغات مسئولان است، گفت: براي بيمارستان‌ها نظام ارزشيابي وجود دارد، چطور مي‌شود مسئولان در اين نظام ارزشيابي به همه چيز توجه كنند به غير از اين موضوعات اساسي ( کراوات و میکاپ )



موضوع فاجعه بار از نظر عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس :



از وضعيت ضدعفوني شدن دستگاه‌هاي آندوسكوپي بي‌اطلاع بوده و استفاده چندباره از پنس بيوپسي يك‌بار مصرف را فاجعه دانسته و از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خواسته كه به اين امر، فورا رسيدگي كند.





چطوراونجا که پای جان مسلمانان هموطن مطرح هست اولتیماتوم داده نمی شه و صرفا به توصیه بسنده میشه ؟؟؟؟ اخه چرا نمی خواهید قبول کنید جون ادمیزاد شده مفت . با این وضعیت باید منتظر افزایش امار مبتلایان به ایدز و ..... باشیم اونم ادمایی که کوچکترین گناهی جز بیماری ندارن !!!

اونوقت سرداران اسلام نگران چی هستن ؟؟؟ کراوات و میکاپ
الان خودتون بگید ضرر کراوات و میکاپ بیشتره یا این موضوع ؟؟





به دوقسمتی که بصورت سایز بزرگ وابی رنگ در اوردم توجه کنید.عمق فاجعه رو میشه اینجا درک کرد .به خدا میشه بیشتر از مراسم سینه زنی اینجا گریه کرد به حال مسول عالی رتبه ای که ملاک ارزشیابی یک بیمارستان را لباس وپوشش میداند و غافل از اینکه فلسفه بیمارستان ارائه خدمات درمانی موثر به بیماران هستش واگر قرار است ارزشیابی باشه در زمینه درمانی هستش نه پوشش . و این ارزشیابی هم به هیچ عنوان در حیطه اختیارت ایشان نیست ونخواهد بود مگر در حکومتی که کراوات را جنس مذکر میدونن و اونو مایه ترویج فساد غرب و تضعیف نفس خانمها.
 

babak 123

عضو جدید
کاربر ممتاز
حالا که به اون پست من استارتر .............من چند مسئله رو لازم میدونم بگم که شبهه ای که برای عده ای پیش اومد پاسخ داده بشه

و من فکر میکنم شما این دو رو اشتباه گرفتین ..........البته از یه لحاظ راست میگین برده داری هم تجارت بوده ........ولی تجارت کثیف و غیر انسانی ........شاید از این نگاته چپاول کردن دیگران ، ربا کردن و امثال این برای شما به منزله تجرات باشه ..........ولی برای من خیر
سری به کتب تاریخ بزن ..........سایر کشورها رو به خصوص آفریقا و سومالی که امروز به این وضع گرفتار شده رو نمیخواد سر بزنی ........فقط در قبال کشور خودت سر بزن ...........ببین چگونه در کشورت انگلیسیها ، آمریکایی ها و شوروی ها کشورت رو به تاراج بردن ...........
یک حرفی رو در قبال چین زدید .............چین کشوری رو چپاول نمیکنه ! بلکه به واقع از طریق تجارت غیر کثیف بازار کشورهای دیگه رو به فلجی میکشونه .........چین بهترین شیوه رو در رقابت اعمال میکنه هرچند نابرابر ولی این طور نبوده که به خاطر منافعش کشوری رو غارت و چپاول کنه

در مرود افرادی که از کشور میرن ........اگر متن دعوت نامه هایی که برای نخبگان ما توسط اونا ارسال شده ندیده باشین .......خب به شما حق این اظهار نظر رو میدم .........اگر ندیدین بحثش جداست

میتونم یک مثال خوب بزنم در این باره
حاج حسین رضا زاده رو میشناسید دیگه .............یادتونه چه کشوری بهش پیشنهاد داد ..........چه ها بهش گفته بود .........یقینا بهترین امکانات در اختیارش گذاشته میشد ........ولی چه کرد

گفت میخوام برای کشورم افتخار بیافرینم ...............گفت میخوام تا ابد ایرانی بمانم

انشاالله منظور منو متوجه شدین ؟

در این بین برخی نخبگان ما هستن که بی نظیرن ........در ابتدا میرن به اون کشورها ولی برمیگردن و به کشور خود خدمت میکنند ........بهتر بگم مردم کشورشون رو در عمل فراموش نمیکنند

از این نمونه ها زیاد داریم

دوست عزيز - اگر بخواهيم به تاريخ ايران نگاه كنيم كه قبل از همه اين ها اعراب كشور را به تاراج برده اند . اما توجه داشته باشيد كه سابقه استعمار قبلي باعث نميشود كه دو كشور در حال حاضر با هم در حالت خصومت قرار گيرند . تعريف دوست و دشمن با توجه به شرايط حاضر مشخص مي شود . يك نمونه براي شما مي آورم . همه ما مي دانيم كه شايد بزرگترين جنايت از سوي آمريكا بر ژاپن اعمال شد . اما الان تامين امنيت ژاپن توسط نيروهاي آمريكايي اعمال مي شود . اما من ويتنام را مثال مي زنم كه توسط نيروهاي آمريكايي تقريبا با خاك يكسان شد . اما بعد از جنگ دولت جديد ديد كه براي بقاي خود احتياج به برقراري رابطه با دنياي خارج است . هم اكنون تعداد بسيار زيادي كارخانه آمريكايي و اروپايي در اين كشور دفتر دارند و از نيروي ارزان آنجا استفاده مي كنند اما از سوي همين امر باعث افزايش در آمد اين كشور و بالاتر رفتن توليد ناخالص داخلي است . بخش بسيار زيادي از در آمد اين كشور هم از راه توريست هاي خارجي تامين مي شود . در يكي از جالب ترين نكات توريستي هواپماي B52 ‌آمريكايي وسط درياچه به عنوان نمونه اي از فاجعه قرار گرفته كه تبديل به محل توريستي شده است . آنها به جاي آنكه بخواهند با شعار دادن و داد و فرياد اين مورد را نشان دهند . واقعيت را اينگونه به تصوير كشيده اند. در مورد چين بايد بگويم كه اگر شما تاريخ توسعه اين كشور را مطالعه مي كرديد و متوجه مي شديد كه دولت جديد بعد از مرگ مائو تا چه حد منزوي شده بود . حكومت جديد دانگ تصميم به اين گرفت كه ورود خارجي ها را به كشور آزاد كند . اتفاقا همان جا هم مهين پرستان به او اين خرده را مي گرفتند كه اين نوعي برده داري است و چيني ها توسط غربي ها استمسار مي شوند . اما برنامه بلند مدت چين تصميم به اين داشت كه ظرف 20 سال به دومين اقتصاد برتر دنيا تبديل شود چيزي كه حتي زودتر هم حاصل شد . اما در مورد روش تجارت چين به شما عرض كنم كه اتفاقا چيني ها هم از اين سياست تمركز خواهي استفاده مي كنند نمونه اش كشور برمه كه سال ها براي استقلال مي جنگيد . همين الان هم اگر به نمونه از قراردادهاي ايران و چين نگاهي بياندازيد .متوجه معني واقعي استسمار مي شويد .
در مورد نخبه ها كافي است به نمونه آماري نگاهي بياندازيد نه به صورت مورد به مورد . درست است كه خيلي از استعداد ها از كشور خارج نمي شوند اما با مطالعه روند اين سال هاي اخير مشاهده مي كنيد كه هر سال به اين تعداد افزوده مي شود، آمارها را مي توانيد از نقاط مختلف دريافت كنيد . شما به حسين رضا زاده اشاره كرديد .پيشنهاد مي كنم داستان او از زمان تست دوپينگ تا زمان رياست فدارسيون بخوانيد تا ببيند كه چه دلايلي علاوه بر افتخار آفريني وجود داشت . شما كه داستان رضا زاده را مثال زديد اي كاش به داستان محروميت علي حسيني هم اشاره مي كرديد كه در تمرين ها تمام ركوردهاي رضا زاده را زده بود اما مشخص نشد به چه صورت به خاطر دوپينگ دچار محروميت مادام العمر شد و از ورزش خداحافظي كرد .
سوال بعدي من اين است كه شما آيا پيشنهادهايي كه به نخبه گان ما داده مي شود ديده ايد . من كه نديده ام . من فقط از امتيازها و بورس هايي برا ي دانشجويان در مقطع ارشد و دكترا در نظر گرفته اند مي دانم كه آن هم بين المللي است نه مختص ايران .
 

بردوک بزرگ

عضو جدید
کاربر ممتاز
حالا که به اون پست من استارتر .............من چند مسئله رو لازم میدونم بگم که شبهه ای که برای عده ای پیش اومد پاسخ داده بشه

و من فکر میکنم شما این دو رو اشتباه گرفتین ..........البته از یه لحاظ راست میگین برده داری هم تجارت بوده ........ولی تجارت کثیف و غیر انسانی ........شاید از این نگاته چپاول کردن دیگران ، ربا کردن و امثال این برای شما به منزله تجرات باشه ..........ولی برای من خیر
سری به کتب تاریخ بزن ..........سایر کشورها رو به خصوص آفریقا و سومالی که امروز به این وضع گرفتار شده رو نمیخواد سر بزنی ........فقط در قبال کشور خودت سر بزن ...........ببین چگونه در کشورت انگلیسیها ، آمریکایی ها و شوروی ها کشورت رو به تاراج بردن ...........
یک حرفی رو در قبال چین زدید .............چین کشوری رو چپاول نمیکنه ! بلکه به واقع از طریق تجارت غیر کثیف بازار کشورهای دیگه رو به فلجی میکشونه .........چین بهترین شیوه رو در رقابت اعمال میکنه هرچند نابرابر ولی این طور نبوده که به خاطر منافعش کشوری رو غارت و چپاول کنه

در مرود افرادی که از کشور میرن ........اگر متن دعوت نامه هایی که برای نخبگان ما توسط اونا ارسال شده ندیده باشین .......خب به شما حق این اظهار نظر رو میدم .........اگر ندیدین بحثش جداست

میتونم یک مثال خوب بزنم در این باره
حاج حسین رضا زاده رو میشناسید دیگه .............یادتونه چه کشوری بهش پیشنهاد داد ..........چه ها بهش گفته بود .........یقینا بهترین امکانات در اختیارش گذاشته میشد ........ولی چه کرد

گفت میخوام برای کشورم افتخار بیافرینم ...............گفت میخوام تا ابد ایرانی بمانم


انشاالله منظور منو متوجه شدین ؟

در این بین برخی نخبگان ما هستن که بی نظیرن ........در ابتدا میرن به اون کشورها ولی برمیگردن و به کشور خود خدمت میکنند ........بهتر بگم مردم کشورشون رو در عمل فراموش نمیکنند

از این نمونه ها زیاد داریم



خب مطالب جالبی مطرح نمودین ..........منم گزاره مطرح میکنم ............اگر استارتر هم خواست ادامه ندم نمیدم .........چون عمده این مسائل خود به خود میره به سمت سیاست ........
یکی از دوستان شما حرف سیاسی زد ...........ما هم جواب دادیم ..........هرچند بعد دیدیم استارتر این وسط گناهی ندارد !!!!!!!
غرب بی تمدن است ..............هزاران بار هم میگم ...........تعریف از غرب مشخصه .........منظور کشورهای بی طرف یا حتی کشورهایی که قدرت چندانی ندارند نیست .............وگرنه چه کسی میتواند منکر یونان متمدن شود که کشوری اروپایی است !!!!!!!!!

تعریف غرب به سردمداران اون برمیگرده ........وقتی هم حرف از تمدن و مهد میشه به گذشته اونها برمیگرده
تمدن میشه تاریخ که آمریکا آنچنان تاریخی ندارد جز کشتار سرخ پوستان که ساکنان واقعی اون بودند و رژیم جعلی صهیونیست هم که نیازی به صحبت در مرودش نیست

وقتی بحث از مهد میشود ........یعنی بایستی دید اولین دستورات شاهان اونها چگونه بوده ( در شرایطی که اون موقع این ایران ما بوده که مهد فرهنگ و حیا و عفاف بوده ) ...........
به طبع غرب مهد بی بند و باری بوده و امروز هم بار دیگر ثابت کرده که این حرف درست است .........با نوع شبکه هایی که راه میندازه........شبکه ها و سایتهایی که روسپی بودن و همجنسگرایی رو تبلیغ میکنند به چندین زبان نه فقط زبان اون کشورها .........حتی بنگاه های به ظاهر علمی راه میندازن که منشاش به همجنسگرایان برمیگرده و خیلی موارد دیگر ..........حمایتهای علنی سران فعلی غرب هم از همجنسگرایان که دیگر خاص و عام است .............برخی کشورهای اروپایی هم متاسفانه در این چند سال اخیر به خاطر وجود مسئولینی بی عفت دچار مشکل شدند مثل فرانسه و ایتالیا که رسوایی های برلوسکنی بر کسی پوشیده نیست از اقدامات عملیاتی کردن تا حضور در مراسم افتتاحیه این قبیل شبکه ها

در این بین آلمان شاید جز محدود کشورهایی باشه که با اینکه قدرت ناچیزی هنوز داره (سردمدار غرب نمیشه حسابش کرد) میشه گفت گسترش علم براش مهمتر از موارد دیگر بوده ........کشورهای دیگری هم هستن که مرود بحث ما نیستن

نمیدونم چرا این بحث رو مطرح کردین ..................در کشور ما دانشمند آمریکایی میاد و ازش تجلیل میشه ........حتی یکی از دانشمندان کشورهای خارجه قرار شد استاد یکی از دانشگاه های ما بشن ..........

وقتی ما حرف از این چنین مسائلی میزنیم منظور ماعمدتا مردم نیست

چون مردم تقصیر کار نیستند !!!!!!! هرجا وقتی بدپوششی و بی دینی رو مدام در تلویزیونش تبلیغ کنند معلومه ممکنه این مسائل برای عده ای عادی بشه
همین کشور ما قبل ماهواره نوع پوشش ها و حجابها چگونه بوده .......بعد ورود اون چه بلایی سرش اومده ......متاسفانه حتی نوع برخی پوشش ها به سینماها وارد شد و مسئولین وقت هیچ مقابله ای نکردند......طوری شد که خانواده ها رغبت اینکه به سینما برن ازشون گرفته شد .........باز خدا رو شکر الآن خیلی بهتر شده اوضاع سینماها ولی همچنان مقبول خانواده ها نیست
البته در کنار همه این مسائل ناراحت کننده بازم خدا رو شکر اکثریت مردم ایران نه اکثریت تهرانی ها به خصوص بالای شهر نشین ها این مسائل رو رعایت میکنند و مثل برخی که در تهران و کلان شهرها سازمان یافته اقداماتی رو میکنند نیستند و به عرف جامعه احترام میذارن
مواردی هم بود که پاسخ ندادم ...........اگه نیاز به پاسخش رو احساس میکنید بفرمایید که پاسخ بدم



برادر بزرگوار نخبگانی که از این مملکت فرار میکنن از سر شکم سیری نیست وقتی به خاطر کوچکترین کار باید جان بکنن و به مدیرانی پاسخگو باشند که تنها بار علمیشون حضور در جبهه بوده معلومه عطایی خدمت تو این مملکتو میبخشن.همین حاج حسین شما محض رضای خدا پیشنهاد رو رد نکرد (هر چند من تو اصل پیشنهاد هم هنوز شک دارم ) ایشون به خاطر خصایص اخلاقیشون که زیاد نمیشه اینجا بیان کرد به طورمثال(بالابردن عکس تو مسابقات قطر) به جاهای رسید که حتی در خواب هم فکر رسیدن به اونجا را هم نمیشه کرد.شما انتظار نداری که مقام اول المپیاد فیزیک جهانی عکس بالای سر ببره بلکه به نان ونوایی برسه.یه خورده شعور ملت روهم در نظر بگیرید.
 

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز
.
ریشه کراوات ایرانی است. هرچند از فرانسه به همه جای جهان رفته است.

تاریخچه کراوات :

ری
شه آن نام، خراوات(“Khoravat”) در اوستا به معنای ” دوستانه” است.پژوهشهای تاریخی نشان می‌دهد که نژاد کنونی کرواسی ، کرواتها، از ۳۰۰۰ سال پیش شروع به مهاجرت از سرزمین مادریشان ، ایران به سوی کرواسی، صربستان و بوسنی نموده‌اند. البته موج بزرگ از مهاجرت این قوم ۱۷۰۰ سال پیش اتفاق افتاده است. شاید دلیل این مهاجرت سرکوب مانویان در دوران ساسانیان بوده است. برمبنای پژوهش انجام شده توسط این پژوهشگر ، واژه “صرب ” ریشه در واژه‌ای ایرانی با عنوان “چارو” (“Charv”) دارد که به معنای رَمه است.
بر پایه ی اسناد قدیمی، مردمان صرب و کروات دارای اصالت ایرانی هستند که بعدها به اقوام اسلام پیوسته اند .نوئل مالکوم بر این باور است که نظریه های نوین در این زمینه با شواهد تاریخی هماهنگی دارد
.
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام

من همه ی نظرات رو نخوندم ولی تا اونجا که متوجه شدم اینکه دلیل برخورد ترویج نماد غرب هست...

حالا من برام سوالی پیش اومد : این لباس فارغ التحصیلی که همه ی جای دنیا تنشون میکنند مگه لباس ابن سینا نیست ؟؟
پس ما معتقدیم یه جورایی متعلق به فرهنگ ماست .... حالا چرا خارجی ها با این موضوع مشکلی ندارند ؟

همه ی جای دنیا از کراوات استفاده میکنند از شرق تا غرب با هر مذهب و دین و مکتبی ....
یه جورایی کاملا لباس رسمی شناخته شده . همون جوری که لباس فارغ التحصیلی هم تو همه ی جای دنیا لباسی شناخته شده ...
 

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ﺳﻼﻡ

ﻣﻦ ﻫﻤﻪ ﯼ ﻧﻈﺮﺍﺕ ﺭﻭ ﻧﺨﻮﻧﺪﻡ ﻭﻟﯽ ﺗﺎ ﺍﻭﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪﻡ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﺗﺮﻭﯾﺞ ﻧﻤﺎﺩ ﻏﺮﺏ ﻫﺴﺖ...

ﺣﺎﻻ ﻣﻦ ﺑﺮﺍﻡ ﺳﻮﺍﻟﯽ ~ﯾﺶ ﺍﻭﻣﺪ : ﺍﯾﻦ ﻟﺒﺎﺱ ﻓﺎﺭﻍ ﺍﻟﺘﺤﺼﯿﻠﯽ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﯼ ﺟﺎﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﺗﻨﺸﻮﻥ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﻣﮕﻪ ﻟﺒﺎﺱ ﺍﺑﻦ ﺳﯿﻨﺎ ﻧﯿﺴﺖ ؟؟
~ﺱ ﻣﺎ ﻣﻌﺘﻘﺪﯾﻢ ﯾﻪ ﺟﻮﺭﺍﯾﯽ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻣﺎﺳﺖ .... ﺣﺎﻻ ﭼﺮﺍ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﻫﺎ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ؟

ﻫﻤﻪ ﯼ ﺟﺎﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﺍﺯ ﮐﺮﺍﻭﺍﺕ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﺍﺯ ﺷﺮﻕ ﺗﺎ ﻏﺮﺏ ﺑﺎ ﻫﺮ ﻣﺬﻫﺐ ﻭ ﺩﯾﻦ ﻭ ﻣﮑﺘﺒﯽ ....
ﯾﻪ ﺟﻮﺭﺍﯾﯽ ﮐﺎﻣﻼ ﻟﺒﺎﺱ ﺭﺳﻤﯽ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ . ﻫﻤﻮﻥ ﺟﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﻟﺒﺎﺱ ﻓﺎﺭﻍ ﺍﻟﺘﺤﺼﯿﻠﯽ ﻫﻢ ﺗﻮ ﻫﻤﻪ ﯼ ﺟﺎﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﻟﺒﺎﺳﯽ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ...

ﻓﮑﺮ ﮐﻨﻢ ﺟﻮﺍﺩ ﻣﺴﯽ ﻫﻢ ﻭﺍﺳﻪ ﻋﺮﻭﺳﯿﺶ ﮐﺮﺍﻭﺍﺕ ﺑﺰﻧﻪ!

ﺿﻤﻨﻦ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺍﺑﻦ ﺳﯿﻨﺎ ﺍﮔﺮ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ ﻋﺎﻟﯽ ﻣﯿﺸﻮﺩ!

ﭼﺮﺍ ﺑﺎ ﺣﺠﺎﺏ ﺯﻥ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺍﺭﻭ~ﺍﯾﯽ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﻫﺴﺘﻦ؟ﻫﻤﯿﻦ ﺟﻮﺭﯼ ﺍﺯ ﺳﺮ ﺧﻮﺷﯽ؟
 
آخرین ویرایش:

navid_r

کاربر فعال تالار برق , کنکور و تحصیلات تکمیلی
یه صحبت
جدای از بیهوده بودن و غیر منطقی این قانون جدید که خنده داره به نظرم سرش حتی بحث بشه اصلا .دوستان موافق منع کروات جدا فکر می کنند با این قانون اون درصدی که کروات میزدن دیگه نمی زنن!!!؟؟شما مثل اینکه نژاد بشر رو نشناختی وقتی از چیزی منع بشه (اونم با اوج بی انصافی)تا بتونه تلاش می کنه بدستش بیاره!اگر فکر می کنید بد هست این کروات زدن خب میشه فرهنگ سازی کنید (که البته اونم جواب نمیده مطمئنا!)فقط بازار خرید کروات از روی زمین به زیر زمین منتقل میشه!!به هر حال فعلا داریم نتیجه عملی مبارزه با بد حجابی و ماهوازه رو میبینیم!!!حالا ببینیم این قانون چقدر جواب میده!!:biggrin::D:smile:
موفق باشید
 

MK264

کاربر بیش فعال
خب مطالب جالبی مطرح نمودین ..........منم گزاره مطرح میکنم ............اگر استارتر هم خواست ادامه ندم نمیدم .........چون عمده این مسائل خود به خود میره به سمت سیاست ........
یکی از دوستان شما حرف سیاسی زد ...........ما هم جواب دادیم ..........هرچند بعد دیدیم استارتر این وسط گناهی ندارد !!!!!!!
غرب بی تمدن است ..............هزاران بار هم میگم ...........تعریف از غرب مشخصه .........منظور کشورهای بی طرف یا حتی کشورهایی که قدرت چندانی ندارند نیست .............وگرنه چه کسی میتواند منکر یونان متمدن شود که کشوری اروپایی است !!!!!!!!!

تعریف غرب به سردمداران اون برمیگرده ........وقتی هم حرف از تمدن و مهد میشه به گذشته اونها برمیگرده
تمدن میشه تاریخ که آمریکا آنچنان تاریخی ندارد جز کشتار سرخ پوستان که ساکنان واقعی اون بودند و رژیم جعلی صهیونیست هم که نیازی به صحبت در مرودش نیست

وقتی بحث از مهد میشود ........یعنی بایستی دید اولین دستورات شاهان اونها چگونه بوده ( در شرایطی که اون موقع این ایران ما بوده که مهد فرهنگ و حیا و عفاف بوده ) ...........
به طبع غرب مهد بی بند و باری بوده و امروز هم بار دیگر ثابت کرده که این حرف درست است .........با نوع شبکه هایی که راه میندازه........شبکه ها و سایتهایی که روسپی بودن و همجنسگرایی رو تبلیغ میکنند به چندین زبان نه فقط زبان اون کشورها .........حتی بنگاه های به ظاهر علمی راه میندازن که منشاش به همجنسگرایان برمیگرده و خیلی موارد دیگر ..........حمایتهای علنی سران فعلی غرب هم از همجنسگرایان که دیگر خاص و عام است .............برخی کشورهای اروپایی هم متاسفانه در این چند سال اخیر به خاطر وجود مسئولینی بی عفت دچار مشکل شدند مثل فرانسه و ایتالیا که رسوایی های برلوسکنی بر کسی پوشیده نیست از اقدامات عملیاتی کردن تا حضور در مراسم افتتاحیه این قبیل شبکه ها

در این بین آلمان شاید جز محدود کشورهایی باشه که با اینکه قدرت ناچیزی هنوز داره (سردمدار غرب نمیشه حسابش کرد) میشه گفت گسترش علم براش مهمتر از موارد دیگر بوده ........کشورهای دیگری هم هستن که مرود بحث ما نیستن

نمیدونم چرا این بحث رو مطرح کردین ..................در کشور ما دانشمند آمریکایی میاد و ازش تجلیل میشه ........حتی یکی از دانشمندان کشورهای خارجه قرار شد استاد یکی از دانشگاه های ما بشن ..........

وقتی ما حرف از این چنین مسائلی میزنیم منظور ماعمدتا مردم نیست

چون مردم تقصیر کار نیستند !!!!!!! هرجا وقتی بدپوششی و بی دینی رو مدام در تلویزیونش تبلیغ کنند معلومه ممکنه این مسائل برای عده ای عادی بشه
همین کشور ما قبل ماهواره نوع پوشش ها و حجابها چگونه بوده .......بعد ورود اون چه بلایی سرش اومده ......متاسفانه حتی نوع برخی پوشش ها به سینماها وارد شد و مسئولین وقت هیچ مقابله ای نکردند......طوری شد که خانواده ها رغبت اینکه به سینما برن ازشون گرفته شد .........باز خدا رو شکر الآن خیلی بهتر شده اوضاع سینماها ولی همچنان مقبول خانواده ها نیست
البته در کنار همه این مسائل ناراحت کننده بازم خدا رو شکر اکثریت مردم ایران نه اکثریت تهرانی ها به خصوص بالای شهر نشین ها این مسائل رو رعایت میکنند و مثل برخی که در تهران و کلان شهرها سازمان یافته اقداماتی رو میکنند نیستند و به عرف جامعه احترام میذارن
مواردی هم بود که پاسخ ندادم ...........اگه نیاز به پاسخش رو احساس میکنید بفرمایید که پاسخ بدم
شما میتونستید اون پست رو به مسئولش بگید تا حذف کنه.
من از شما میپرسم منظورتون از غرب چیه شما میگید معلومه کجارو میگید، فکر کنید من الان از کره ماه اومدم و هیچی نمیدونم برام توضیح بدید منظور از غرب چه کشورهایی میشه چون الان عراق و عربستان و کشورهای آفریقایی هم سمت غرب من هستن حتی آذربایگان و لرستان و کلا شهرهای غرب ایران هم غرب بنده هستن حالا شما منظورتون از غرب چه غربیه.
عرضم به حضورتون که در حال حاضر آلمان جزء 3 کشور قدرتمند اروپا هم از نظر سیاسی، اقتصادی و هم علمی هست که از نظر قدرت نظامی هم فکر نکنم شکش تو قدرتش باشه.
بعد شما میگید منظورتون از غرب سردمداران اون ها هست یعنی دولتیون اونها نه مردم، اگه مردمشون از نظامشون جدا هستن، مردم فرانسه که بالای 80% تو انتخابات جدید مشارکت داشتن به نظر شما جدای نظام حاکمن، اگر اینجوریه چطور برای انتخابات خودمون مشارکت مردمو به عنوان رای اعتماد به نظام برمیدارن؟
فکر کنم شما اروپارو تو آلمان و رژیم صهیمونیستی خلاصه میکنید چون تمام کشورهای اروپایی از تمدن چندهزار ساله ای برخوردارن مثل روم(ایتالیا)، نروژ(وایکینگ ها) و ... .
امریکا رو هم فکر میکنم از زمان ورود سفیدپوست ها حساب کردید چون من تو پست قبلیم هم گفتم که قاره امریکا ساکنینی داشته که تمدنی چندهزار ساله داشتن و فقط به علت دوری از جوامع دیگه از علم کمتری برخوردار بودن اگر نه کی میتونه از تمدن مایاها چشم پوشی کنه؟
شما منظورتون رو به صورت دقیقا از بی بند و باری اگر بگید من ممنون میشم.
شما با استناد به سیاست مدارهایی مثل برلوسکونی میگید که مهد بی بندوباریه منم میگم ایران با داشتن فتح علی شاه با اون همه زن بی بندوباری تو دنیا رو تو دنیا گسترش داد، از بی بندوباری دربار عباسی و یا اعراب زمان پیامبر که خبر دارید چه بی بند و باری بودن ، اونا فکر کنم چون قدیمی ترن پس مهد بی بند و باری باید باشن طبق تعریف شما، یا اصلا قدیمی ترشم پیدا کردم مامان هئ=وا وقتی از بهشت به زمین تبعید شد لباس درست و درمون نداشت و مانع از دعای بابا آدم به درگاه خدا شد و منشع بی بند و باری بود نه؟
در ضمن توی شبکه اینترنت هر کسی میتونه سایتی بزنه و هر ادعایی که دوست داره بکنه، میتونه با چندتا دلیل واهی بگه من خدام و طرفدارهایی رو هم پیدا کنه، منم میتونم الان تو ایران سایتی بزنم و هرچی دوست دارم توش بنویسم این به دولت چه ربطی داره؟
شما میگید چون حکومت های غرب از همجنس گرایان حمایت میکنه به صورت علنی، میشه بپرسم اینکه اجازه مثلا ازدواج به اونها میدن یا مثلا یکی مثل هاروی میلک رو مردم به عنوان نماینده مجلس سنای آمریکا انتخاب میکنن حمایته دولته یا اینکه جلوگیری دولت از خلاف قانون با وضع قانون جدید. مردم شهرایی مثل بانه هیچ شغلی توی منطقه براشئن یست غیر از آوردن جنس از عراق، خب دولت دید این قاچاق محسوب میشه چند وقتی مبارزه کرد بعد دید باید برای اونها کار ایجاد کنه که در این امر ناتوانه پس به مردم اون مناطق اجازه داد که به اندازه ای این کار رو انجام بدن و اینو قانونی کرد، خب اول قاچاق بود اما الان به دلیل اجبار قانونی تصویب شد و شد تجارت قانونی، این کار دولت حمایت از قاچاقه یا راضی نگه داشتم مردم اون مناطق؟
توی غرب هم دقیقا همین اتفاق افتاده وقتی دولت دید برخی از مردم کشورش این نوع تمایلات رو دارن یا باید با اونها مبارزه میکرد که تا زمانی که تعداد اون افراد کم بود میکرد یا باید به حقوق اون افراد احترام می گذاشت که اینم دلیلی به بی بند و باری نیست.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
من نمیدونم اونایی که میگن باید ببینیم فلسفه کروات چی بوده ینی تمام لباسهایی که میپوشن فلسفه شو میدونن؟(نمایندگان رسمیه خدا)کروات هم مثل خیلی چیزای دیگه واسه زینت استفاده میشه.حالا فلسفش هر چی باشه.با هر فلسفه ای که پشتشه.مثلا میشه توضیح بدین فلسفه پیرهن چیه؟تی شرت چی؟استینش کوتاه تر باشه حکمش فرق میکنه؟کدوم ادمو به خدا نزذیک تز میکنه؟یقه چقد تو تکامل انسان تاثیر داره؟مثلا یقه شیخی که برادرا خیلی دوسش دارن تقوا توش موج میزنه؟بیایم پایین تر .شلوار؟تعداد جیباش ربطی به تقوا داره .یا گشادی و تنگیش؟شرت چی؟فلسفه شرت چیه؟اون که دیگه حتما غربیه.و...............
اخه این همه بحث راجع به کروات همون قدر مسخرس که بحث کردن در مورد کالیبر پاچه شلوار و تاثیرش بر تقوا.فقط یاد گرفتین ظاهر رو ببینین و بس

دوست عزيز - اگر بخواهيم به تاريخ ايران نگاه كنيم كه قبل از همه اين ها اعراب كشور را به تاراج برده اند . اما توجه داشته باشيد كه سابقه استعمار قبلي باعث نميشود كه دو كشور در حال حاضر با هم در حالت خصومت قرار گيرند . تعريف دوست و دشمن با توجه به شرايط حاضر مشخص مي شود . يك نمونه براي شما مي آورم . همه ما مي دانيم كه شايد بزرگترين جنايت از سوي آمريكا بر ژاپن اعمال شد . اما الان تامين امنيت ژاپن توسط نيروهاي آمريكايي اعمال مي شود . اما من ويتنام را مثال مي زنم كه توسط نيروهاي آمريكايي تقريبا با خاك يكسان شد . اما بعد از جنگ دولت جديد ديد كه براي بقاي خود احتياج به برقراري رابطه با دنياي خارج است . هم اكنون تعداد بسيار زيادي كارخانه آمريكايي و اروپايي در اين كشور دفتر دارند و از نيروي ارزان آنجا استفاده مي كنند اما از سوي همين امر باعث افزايش در آمد اين كشور و بالاتر رفتن توليد ناخالص داخلي است . بخش بسيار زيادي از در آمد اين كشور هم از راه توريست هاي خارجي تامين مي شود . در يكي از جالب ترين نكات توريستي هواپماي B52 ‌آمريكايي وسط درياچه به عنوان نمونه اي از فاجعه قرار گرفته كه تبديل به محل توريستي شده است . آنها به جاي آنكه بخواهند با شعار دادن و داد و فرياد اين مورد را نشان دهند . واقعيت را اينگونه به تصوير كشيده اند. در مورد چين بايد بگويم كه اگر شما تاريخ توسعه اين كشور را مطالعه مي كرديد و متوجه مي شديد كه دولت جديد بعد از مرگ مائو تا چه حد منزوي شده بود . حكومت جديد دانگ تصميم به اين گرفت كه ورود خارجي ها را به كشور آزاد كند . اتفاقا همان جا هم مهين پرستان به او اين خرده را مي گرفتند كه اين نوعي برده داري است و چيني ها توسط غربي ها استمسار مي شوند . اما برنامه بلند مدت چين تصميم به اين داشت كه ظرف 20 سال به دومين اقتصاد برتر دنيا تبديل شود چيزي كه حتي زودتر هم حاصل شد . اما در مورد روش تجارت چين به شما عرض كنم كه اتفاقا چيني ها هم از اين سياست تمركز خواهي استفاده مي كنند نمونه اش كشور برمه كه سال ها براي استقلال مي جنگيد . همين الان هم اگر به نمونه از قراردادهاي ايران و چين نگاهي بياندازيد .متوجه معني واقعي استسمار مي شويد .
در مورد نخبه ها كافي است به نمونه آماري نگاهي بياندازيد نه به صورت مورد به مورد . درست است كه خيلي از استعداد ها از كشور خارج نمي شوند اما با مطالعه روند اين سال هاي اخير مشاهده مي كنيد كه هر سال به اين تعداد افزوده مي شود، آمارها را مي توانيد از نقاط مختلف دريافت كنيد . شما به حسين رضا زاده اشاره كرديد .پيشنهاد مي كنم داستان او از زمان تست دوپينگ تا زمان رياست فدارسيون بخوانيد تا ببيند كه چه دلايلي علاوه بر افتخار آفريني وجود داشت . شما كه داستان رضا زاده را مثال زديد اي كاش به داستان محروميت علي حسيني هم اشاره مي كرديد كه در تمرين ها تمام ركوردهاي رضا زاده را زده بود اما مشخص نشد به چه صورت به خاطر دوپينگ دچار محروميت مادام العمر شد و از ورزش خداحافظي كرد .
سوال بعدي من اين است كه شما آيا پيشنهادهايي كه به نخبه گان ما داده مي شود ديده ايد . من كه نديده ام . من فقط از امتيازها و بورس هايي برا ي دانشجويان در مقطع ارشد و دكترا در نظر گرفته اند مي دانم كه آن هم بين المللي است نه مختص ايران .
این دیگه آخرش بود !!!!!!! ......یعنی شما هرچی شکیل باشه استفاده میکنی ؟!!!!!!! ......حتی اگر اون نماد نماد هم جنسگرایان باشه ؟!
نمیخوام به شما جسارت کنم ولی این یک مثال بارز در قبال حرف شما بود
گفتم اگه غیر مسلمان هستین که هیچ ........اگر مسلمان هستین ......ما مواردش رو مطرح کردیم
یک نفر گفت انیشتین هم کراوات میزده ...........بله میزده ..........مسئله این است کجا میزده ......خیلی تصاویز از انیشتین هم هست که کراوات نزده ..........ضمن اینکه در مرود دین نهایی انیشتین نظرات مختلف بوده
حتی برخی او رو مسلمان شیعه میدانند که منابع آلمانیش هم حی و حاضر موجود است برخی اونو یهودی میدونن و برخی هم میگن فقط خداپرست بوده

البته این بحثا هیچ ربطی نداره ...............بحث تاریخیشو مطرح کردیم .......در برهه ای از زمان قانون بوده که صلیب بر گردن همه باشد ........در برهه ای مسلمانان رو مجبور کردند که صلیب به گردن کنند ........کراواتها ......بعد تا جایی که من شنیدم این مسئله سبب مشکلات بسیاری شده بود برای گردن اینها و این صبیبها بسیار سنگین بوده ..........حاکمان غیر کلیسایی که میان اینو به شکل کراوات امروزی در میارن ............وقتی بحث غیر کلیسا مطرح میشه میشود همان کفار و بی دینان ........یکی گفت در قبال شرع چیزی گفته نشده که این طور نیست و گفته شده حتی الامکان اجتناب شود یا جایز نیست ............ولی من جایی ندیدیم صراحتا از لفظ حرام استفاده شده باشد
در قبال قانون هم در قانون کشور ما پس از پیروزی انقلاب مطرح بوده .........قانون جدیدی نیست که عده ای خیالات خودشون رو اینجا بهش نسبت میدن

در عین حال گفتیم از ابتدا تا کنون که با برخورد با مردم موافق نیستیم .........چون این باره فعل حرامی نیست

برادر بزرگوار نخبگانی که از این مملکت فرار میکنن از سر شکم سیری نیست وقتی به خاطر کوچکترین کار باید جان بکنن و به مدیرانی پاسخگو باشند که تنها بار علمیشون حضور در جبهه بوده معلومه عطایی خدمت تو این مملکتو میبخشن.همین حاج حسین شما محض رضای خدا پیشنهاد رو رد نکرد (هر چند من تو اصل پیشنهاد هم هنوز شک دارم ) ایشون به خاطر خصایص اخلاقیشون که زیاد نمیشه اینجا بیان کرد به طورمثال(بالابردن عکس تو مسابقات قطر) به جاهای رسید که حتی در خواب هم فکر رسیدن به اونجا را هم نمیشه کرد.شما انتظار نداری که مقام اول المپیاد فیزیک جهانی عکس بالای سر ببره بلکه به نان ونوایی برسه.یه خورده شعور ملت روهم در نظر بگیرید.
برادر بزرگوار .............نخبگان چند سالشونه ..........زن و زندگی دارند ......فکر میکنم این شمایی که شعور مخاطبین رو داری به سخره میگیری

ایرانی وطن پرست و عاشق مردم سرزمینش کشورشو به پول و امکانات نمیفروشه


شما میتونستید اون پست رو به مسئولش بگید تا حذف کنه.
من از شما میپرسم منظورتون از غرب چیه شما میگید معلومه کجارو میگید، فکر کنید من الان از کره ماه اومدم و هیچی نمیدونم برام توضیح بدید منظور از غرب چه کشورهایی میشه چون الان عراق و عربستان و کشورهای آفریقایی هم سمت غرب من هستن حتی آذربایگان و لرستان و کلا شهرهای غرب ایران هم غرب بنده هستن حالا شما منظورتون از غرب چه غربیه.
عرضم به حضورتون که در حال حاضر آلمان جزء 3 کشور قدرتمند اروپا هم از نظر سیاسی، اقتصادی و هم علمی هست که از نظر قدرت نظامی هم فکر نکنم شکش تو قدرتش باشه.
بعد شما میگید منظورتون از غرب سردمداران اون ها هست یعنی دولتیون اونها نه مردم، اگه مردمشون از نظامشون جدا هستن، مردم فرانسه که بالای 80% تو انتخابات جدید مشارکت داشتن به نظر شما جدای نظام حاکمن، اگر اینجوریه چطور برای انتخابات خودمون مشارکت مردمو به عنوان رای اعتماد به نظام برمیدارن؟
فکر کنم شما اروپارو تو آلمان و رژیم صهیمونیستی خلاصه میکنید چون تمام کشورهای اروپایی از تمدن چندهزار ساله ای برخوردارن مثل روم(ایتالیا)، نروژ(وایکینگ ها) و ... .
امریکا رو هم فکر میکنم از زمان ورود سفیدپوست ها حساب کردید چون من تو پست قبلیم هم گفتم که قاره امریکا ساکنینی داشته که تمدنی چندهزار ساله داشتن و فقط به علت دوری از جوامع دیگه از علم کمتری برخوردار بودن اگر نه کی میتونه از تمدن مایاها چشم پوشی کنه؟
شما منظورتون رو به صورت دقیقا از بی بند و باری اگر بگید من ممنون میشم.
شما با استناد به سیاست مدارهایی مثل برلوسکونی میگید که مهد بی بندوباریه منم میگم ایران با داشتن فتح علی شاه با اون همه زن بی بندوباری تو دنیا رو تو دنیا گسترش داد، از بی بندوباری دربار عباسی و یا اعراب زمان پیامبر که خبر دارید چه بی بند و باری بودن ، اونا فکر کنم چون قدیمی ترن پس مهد بی بند و باری باید باشن طبق تعریف شما، یا اصلا قدیمی ترشم پیدا کردم مامان هئ=وا وقتی از بهشت به زمین تبعید شد لباس درست و درمون نداشت و مانع از دعای بابا آدم به درگاه خدا شد و منشع بی بند و باری بود نه؟
در ضمن توی شبکه اینترنت هر کسی میتونه سایتی بزنه و هر ادعایی که دوست داره بکنه، میتونه با چندتا دلیل واهی بگه من خدام و طرفدارهایی رو هم پیدا کنه، منم میتونم الان تو ایران سایتی بزنم و هرچی دوست دارم توش بنویسم این به دولت چه ربطی داره؟
شما میگید چون حکومت های غرب از همجنس گرایان حمایت میکنه به صورت علنی، میشه بپرسم اینکه اجازه مثلا ازدواج به اونها میدن یا مثلا یکی مثل هاروی میلک رو مردم به عنوان نماینده مجلس سنای آمریکا انتخاب میکنن حمایته دولته یا اینکه جلوگیری دولت از خلاف قانون با وضع قانون جدید. مردم شهرایی مثل بانه هیچ شغلی توی منطقه براشئن یست غیر از آوردن جنس از عراق، خب دولت دید این قاچاق محسوب میشه چند وقتی مبارزه کرد بعد دید باید برای اونها کار ایجاد کنه که در این امر ناتوانه پس به مردم اون مناطق اجازه داد که به اندازه ای این کار رو انجام بدن و اینو قانونی کرد، خب اول قاچاق بود اما الان به دلیل اجبار قانونی تصویب شد و شد تجارت قانونی، این کار دولت حمایت از قاچاقه یا راضی نگه داشتم مردم اون مناطق؟
توی غرب هم دقیقا همین اتفاق افتاده وقتی دولت دید برخی از مردم کشورش این نوع تمایلات رو دارن یا باید با اونها مبارزه میکرد که تا زمانی که تعداد اون افراد کم بود میکرد یا باید به حقوق اون افراد احترام می گذاشت که اینم دلیلی به بی بند و باری نیست.

اصولا وقتی حرف از این قبیل مسائل اشه هر شخص آشنا با سیاست میدونه که وقتی گفته میشه غرب منظور کجاست .........وقتی گفته میشه مرگ بر ضد ولایت فقیه هم به معنی است که هر کس ضدیت با ولایت فقیه دارد نه هر کس که مخالف ولی فقیه است .........انشاالله معنی ضدیت رو در سیاست میدونید

اگر اون تمدن رو آمریکایی ها قبول داشتند که دست به اون کشتارهای عظیم نمیزدند ......عزیز دل برادر
گفتم تمدن ..............کشور ما تمدنش به دوره فتحعلی شاه برنمیگرده ................به خیلی زمانهای گذشته برمیگرده

مثالی که در قبال ایتالیا زدم گویا شما رو دچار سرگیچه کرد ...........منظور این بود که در دوران او این کشور به بی بند و باری در دنیا دامن میزد.......بنده بحث مهد رو در مرود ایتالیا مطرح نکردم ..........اگر با تعریف شما هم بخوایم پیش بریم بازم امثال ایتالیا از زمان فتحعلی شاه خیلی اقدامات ناشایست بدتر رخ داده .........کلا به بعد انقلاب صنعتی در کشورهای غربی برگردیم ........که هنوز آثار اون مجسمات و نقاشی های حتی بزرگانی مثل داووینچی موجود است ..........که جاهای خصوصی چه زن و چه مرد در اونها نمایان است

نظام ما با اونها فرق داره .........اونجا رییس جمهور شخص اول مملکت است که معمولا صرفا فقط دارای دانش سیاسی است
در کشور ما زمین تا آسمون بحث فرق داره ........شما میگی موضوع سیاسی نگیم خودت میخوای بکشونیش به سیاسی ؟!!!!!!!
عجبا

با این حال گفتم استارتر بگه پاسخی به شما ندم دیگه نخواهم داد ........چون حق استارتر این تاپیک از همه چیز مهمتر است که باید رعایت شود
 

b_xxxxxxeman

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اي خدا باز من اخطارام باطل شده تنم ميخاره:)

شيطونه ميگه......:)
 

Alborz Rad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اول از همه تشکر میکنم ازت که همراهی میکنی در پاسخ دهی


لابه لای حرفات محمد جان از قانون صحبت کردی
اما من فکر نمی کنم توی مملکت ما قانون چندان اهمیت داشته باشه ! راه های فرا قانونی بسیاری برای فرار از قانون هست!(توی مذهب تشیع مردی زنشو گویا سه طلاقه می کنه و برااساس این تعریف دیگه اون زن برای مرد حرام است اما توی مذهب تشیع مفری برای این ماجرا پیدا شده و آن این است که ....) در معنای سیاسی و قضایی لفظ« قانون» هم که ایرانیان گویا از انقلاب مشروطیت تمام هم و غمشان برای اجرای روح قوانین بوده اما آیا ما به این مهم دست یافته ایم!؟
قانون همیشه حرف اول و آخر را میزنه این حرف شماست اما « فصل الخطاب » دیگر چیست!؟( حربه ای فراقانونی است یا بخشی از
QUOTE]
سلام
ماشاالله پرفوسور (ظاهرا تو چندتا زمینه مثل سیاست ، اقتصاد و... مهمتر از همه از اکابر اسلام و مرجعیت شیعه باید یاشین!
قصد توهین ندارم اما یه نکته
نمی دونم کروات خوبه یا بده؟ بزنم یا نزم و...
فقط می دونم یه عیب خیلی بزرگ ما ایرانی های داریم که به قول دکتر فرهنگ ما باید تو هر زمینه ای نظر داشته باشیم و جالب اینکه توی هر زمینه ای وارد میشیم، جلسه رو با ناسزا گفتن به همه چیز و همه کس اداره می کنیم. اینجوری میزان آگاهی خودمون رو به همه نشون می دیم....

بحث کردن (مباحثه) در مورد موضوعات زندگی خیلی جالبه (شهید مطهری سخنانی به این مضمون داشت و یکی از خوبی های جمهوری اسلامی می دونست. بگذریم که الان زیاد ...)به شرط اینکه نتیجه ای برای ما داشته باشه حتی اگه نتیجه اون مباحثه به ضرر عقاید فعلی آدم باشه !

اما یه نکته مهم هست هیجوقت نمیشه به ذکر شنیدم و گفتن تو مطالب استناد کرد سعی کنید با مدرک اثبات کنید، مثلا حکم سه طلاقه در اسلام، شما گفتین حرام میشه (من برداشت اینه که شما دارین حرام ابد دهر رو می گین) ولی همچین چیزی در شیعه وجود خارجی نداره بلکه شیوه صحیح حکم اینجوریه:
http://www.daneshju.ir/forum/f352/t53297.html
احتمالا اونی موضوعی که شما می خواستی بگی مربوط به این داستانه که مردی از دست زنش عصبانی شده بود و فورا زنش رو سه طلاقه میکنه ولی بعد پشیمان میشه که موضوع --فکر کنم-- به یکی از ائمه ارجاع میشه و ایشون اعلام می کنم چون این سه بار طبق سنت انجام نشده-- یعنی بعد از هربار طلاق باید یه مدت بگذره بعد عقد کنن و دوباره طلاق-- باطله (نکته اینه که شیعه این موضوع رو قبل داره ولی اهل تسنن به حالت اول رو هم قبول دارن)
یا شایدم این موضوع باشه:
http://www.updatecenter.blogfa.com/post-734.aspx
نمی دونم به هر حال ما مسئول قلم خودمون هستیم و روزی باید برای نوشته هامون جواب بدیم(البته اگه به اون روز معتقد باشیم).
راستی منم یه دخالتی تو موضوع کروات بکنم :
من این مطلبو در مورد یه دانشمند! خونده بودم که ظاهرا تو این سایت هم خیلی اون دانشمند عزیزه چون تا همین چند روز پیش عکسش بالای تالار جا خوش کرده بود:
http://www.sabokbalan.com/?sm=sh&p=4&id=195
دوستان یه نظری در رابطه با انتخاب ایشون هم داشته باشند.
 
آخرین ویرایش:

Alborz Rad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اول از همه تشکر میکنم ازت که همراهی میکنی در پاسخ دهی


لابه لای حرفات محمد جان از قانون صحبت کردی
اما من فکر نمی کنم توی مملکت ما قانون چندان اهمیت داشته باشه ! راه های فرا قانونی بسیاری برای فرار از قانون هست!(توی مذهب تشیع مردی زنشو گویا سه طلاقه می کنه و برااساس این تعریف دیگه اون زن برای مرد حرام است اما توی مذهب تشیع مفری برای این ماجرا پیدا شده و آن این است که ....) در معنای سیاسی و قضایی لفظ« قانون» هم که ایرانیان گویا از انقلاب مشروطیت تمام هم و غمشان برای اجرای روح قوانین بوده اما آیا ما به این مهم دست یافته ایم!؟
قانون همیشه حرف اول و آخر را میزنه این حرف شماست اما « فصل الخطاب » دیگر چیست!؟( حربه ای فراقانونی است یا بخشی از
QUOTE]
سلام
ماشاالله پرفوسور (ظاهرا تو چندتا زمینه مثل سیاست ، اقتصاد و... مهمتر از همه از اکابر اسلام و مرجعیت شیعه باید یاشین!
قصد توهین ندارم اما یه نکته
نمی دونم کروات خوبه یا بده؟ بزنم یا نزم و...
فقط می دونم یه عیب خیلی بزرگ ما ایرانی های داریم که به قول دکتر فرهنگ ما باید تو هر زمینه ای نظر داشته باشیم و جالب اینکه توی هر زمینه ای وارد میشیم، جلسه رو با ناسزا گفتن به همه چیز و همه کس اداره می کنیم. اینجوری میزان آگاهی خودمون رو به همه نشون می دیم....

بحث کردن (مباحثه) در مورد موضوعات زندگی خیلی جالبه (شهید مطهری سخنانی به این مضمون داشت و یکی از خوبی های جمهوری اسلامی می دونست. بگذریم که الان زیاد ...)به شرط اینکه نتیجه ای برای ما داشته باشه حتی اگه نتیجه اون مباحثه به ضرر عقاید فعلی آدم باشه !

اما یه نکته مهم هست هیجوقت نمیشه به ذکر شنیدم و گفتن تو مطالب استناد کرد سعی کنید با مدرک اثبات کنید، مثلا حکم سه طلاقه در اسلام، شما گفتین حرام میشه (من برداشت اینه که شما دارین حرام ابد دهر رو می گین) ولی همچین چیزی در شیعه وجود خارجی نداره بلکه شیوه صحیح حکم اینجوریه:
http://www.daneshju.ir/forum/f352/t53297.html
احتمالا اونی موضوعی که شما می خواستی بگی مربوط به این داستانه که مردی از دست زنش عصبانی شده بود و فورا زنش رو سه طلاقه میکنه ولی بعد پشیمان میشه که موضوع --فکر کنم-- به یکی از ائمه ارجاع میشه و ایشون اعلام می کنم چون این سه بار طبق سنت انجام نشده-- یعنی بعد از هربار طلاق باید یه مدت بگذره بعد عقد کنن و دوباره طلاق-- باطله (نکته اینه که شیعه این موضوع رو قبل داره ولی اهل تسنن به حالت اول رو هم قبول دارن)
یا شایدم این موضوع باشه:
http://www.updatecenter.blogfa.com/post-734.aspx
نمی دونم به هر حال ما مسئول قلم خودمون هستیم و روزی باید برای نوشته هامون جواب بدیم(البته اگه به اون روز معتقد باشیم).
راستی منم یه دخالتی تو موضوع کروات بکنم :
من این مطلبو در مورد یه دانشمند! خونده بودم که ظاهرا تو این سایت هم خیلی اون دانشمند عزیزه چون تا همین چند روز پیش عکسش بالای تالار جا خوش کرده بود:
http://www.sabokbalan.com/?sm=sh&p=4&id=195
دوستان یه نظری در رابطه با انتخاب ایشون هم داشته باشند.

سلام
پرفسور!؟(الان مخاطب این حرف بنده بودم!؟)
اگه بنده بودم که باید به عرض برسانم که بنده پرفسور نیستم ! و شما هم لطف کنید که الفاظ و القابی که برازنده خودتون هست و به دیگران نگید!
اگرم که بنده اشتباه کردم و منظورتون چیز دیگه ای بود که دیگر هیچ!

در ادامه بنده اون حرفی که شما گزینش کردید و لینک مطلبی گذاشتید
اما یه نکته مهم هست هیجوقت نمیشه به ذکر شنیدم و گفتن تو مطالب استناد کرد سعی کنید با مدرک اثبات کنید، مثلا حکم سه طلاقه در اسلام، شما گفتین حرام میشه (من برداشت اینه که شما دارین حرام ابد دهر رو می گین) ولی همچین چیزی در شیعه وجود خارجی نداره بلکه شیوه صحیح حکم اینجوریه:
بنده اونو بعنوان مثال ذکر کردم و انشاءالله همونطور باشه که شما میگید ! و این چنین موضوعی در بین نبوده باشه! اما مطلب شما رو خوندم پاسخی که گفته شده بود اینچنین بود
پاسخ:
علماى اسلام به پيروى از قرآن مجيد، بر اين امر اتّفاق دارند كه اگر مردى همسر خويش را با شرايط مخصوصى سه بار طلاق داد، همان شوهر در صورتى مى تواند با آن زن مجدّداً ازدواج كند كه آن زن با شخص ديگرى ازدواج نمايد. اگر او زن را با طيب خاطر طلاق دهد، طرفين مى توانند براى بار چهارم با هم ازدواج نمايند و تا اين كار عملى نشود، آن زن بر شوهر اوّل حرام است.
قصد ندارم این بخش مورد بررسی جزئی و خاص قرار بگیره چون اصل کلام چیز دیگه ای بود و فقط برای نشان دادن راه هایی برای امر مورد تایید گفته شد. لطف کنید به لفظ «گویا »دقت بیشتری بکنید حکم مطلقی را ذکر نکردم از لفظ «گویا »استفاده شد! گرچه پاسخ لینک شما هم بر حرام بودن این امر صحه گویا گذاشته!

در پایان از دقت نظر شما سپاس که با وجود داشتن 5 پست یکی رو اینجا داغ کردی اونم بعد از قدمت نام کاربریت!
 

Alborz Rad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
:w05:
میدونی
یه سرچ کوچولو در مورد هزینه های سنگین درمانی کردم
بیمارستانها
رفتار پزشکان با مریضا
اینا رو ببین
مشت نمونه خرواره

وزارت بهداشت یک عذرخواهی بدهکار است

بیماران رها شده در بیابان، چرا؟
سوء استفاده‌های غیر قانونی و ظلم به همراه بیمار در بیمارستان‌ها
رواج پدیده پول چای در بیمارستان های دولتی
تا زمانیکه کادر درمانی حق دانستن برای بیمار قائل نشود رفتارهای خشونت آمیز بیماران افزایش می یابد
مرگ وجدان
هزينه درمان آزار دهنده‌تر از درد

و هزاران مورد دیگه
حالا میفهمی چرا میگم مسئولین ما بی دردن؟؟؟
کسی که از بین مردم نیامده باشه...(...)...مشکلات مردم رو نشناسه...ندونه چی میخوان و چی نمیخوان
از نظر خودش در سطح جامعه مشکل خاصی وجود نداره
یعنی اصلا نمیتونه و نمیخواد که مشکلات رو ببینه

نتیجه این میشه که یه روز به سایز شلوار طرف گیر میدن
فردا به روسری دختره
پس فردا به کراوات...
خدا به بقیش رحم کنه

(....) مجبورم سانسور کنم

گفتا زکه نالیم که از ماست که بر ماست

اینا که دغدغه ملت ما نیست ! هست!؟
واسه همین میگم باورش سخته !
 
آخرین ویرایش:

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
يعني پيش خداي شما بستن كراوات اعتبار مياره؟؟؟
عجب خداي جالبي يكم توصيفش كن ببينيم چه خداييه؟!!
نه عزيز من خداي كه من ميشناسم(شايدم نميشناسم!) اين چيزها براش اعتبار محسوب نميشه
لازمم نيست تيكه هاي يكي ديگه رو ياد بگيري بعد اونم بياد ازت حمايت كنه!!در ضمن بهتر بود روي پست اول مانور ميدادي نه اين يكي
خدايي كه من ميشناسم تو قرآنش گفته با كرامتترين شما نزد خدا با تقواترينتونه حالا به اون دوستت بگو اگه گفته خوش پوشترينتون يه آيه بيار!!
سوالو با سوال جواب نده دوست عزیز..اینکارا بسیار قدیمیه..
شما گفتی نمیاره پیش خدا...یه جوریم گفتی انگار همین الان از عرش پیام رو گرفتین...دوست عزیز شما یه مورد کلی رو که آراسته بودنه و در همین اسلام هم بهش توجه شده رو به خاطر سلیقه شخصیت به یه مورد جزیی تبدیل کردی...
حالا از دوباره یه سر برین عرش ببینین آراستگی موردی داره یا نه به ما خبر بدین
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوالو با سوال جواب نده دوست عزیز..اینکارا بسیار قدیمیه..
شما گفتی نمیاره پیش خدا...یه جوریم گفتی انگار همین الان از عرش پیام رو گرفتین...دوست عزیز شما یه مورد کلی رو که آراسته بودنه و در همین اسلام هم بهش توجه شده رو به خاطر سلیقه شخصیت به یه مورد جزیی تبدیل کردی...
حالا از دوباره یه سر برین عرش ببینین آراستگی موردی داره یا نه به ما خبر بدین
تعریف آراستگی چیست ؟ ............. مسئله این است
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
سوالو با سوال جواب نده دوست عزیز..اینکارا بسیار قدیمیه..
شما گفتی نمیاره پیش خدا...یه جوریم گفتی انگار همین الان از عرش پیام رو گرفتین...دوست عزیز شما یه مورد کلی رو که آراسته بودنه و در همین اسلام هم بهش توجه شده رو به خاطر سلیقه شخصیت به یه مورد جزیی تبدیل کردی...
حالا از دوباره یه سر برین عرش ببینین آراستگی موردی داره یا نه به ما خبر بدین
سوالت چي بود؟؟؟آهان بستن كراوات پيش خدا اعتبار مياره؟؟جواب طبق آيه قرآن نخير كه برات آوردم پس تيكه هاتو نگه دار جاي ديگه خرج كن

خب پس با اين استدلال شما بدون كراوات كسي آراسته نخواهد بود كه بنده در اين صورت حرفي در اين مورد ندارم!
راستي يه پيام ديگه استدلالت اينه:ايراني تا قبل از آمدن كراوات اصلا نميدونسته آراستگي چيه!!
واقعا خودم موندم چرا اينقدر دارم در مورد يه چيز كم ارزش(از لحاظ خودم) بحث ميكنم.آقاجان تشبه به كفار اشكال داره حالا اگه تو منطقه شما مثل كت و شلوار عادي شده بزن گرچه در صورت عادي نبودن هم ميتوني بزني!
اگر هم مرجع تقليدت چيز ديگه اي گفته خودت ميدوني گرچه كلا خودت ميدوني وميتوني(من باب اختيار) هرجور كه خواستي آراسته باشي!! اگر مشكلت سر برخورده كه بنده همون اول عرض كردم برخورد كاريست بچه گانه و اشتباه!
 

ReD_CoDE

متخصص REVIT
کاربر ممتاز
تحریم شدیم، همه مسئولین حوصله اشون سر رفته، از خودشون یچی در وکردن شماها جدی نگیرید
روزی هزارتا از این حرفای خنده دار میشنویم اینم هزار و یکمیش
جالبه معلوم نیست چه خبره تو مملکت؟ فشار رو دوش مردم کم نیست، بعد اینا فشار رو هزار برابرش میکنن، بعضی وقتا آدم شک میکنه اینا با این کاراشون میخوان تو مملکت چه رخدادی رو رغم بزنن؟ اینا که تاریخ رو حتما خوندن و انقلاب و بعدشم جنگ رو دیدن؟ دیدن که ایرانی حرف زور به کتش نمیره
 

Alborz Rad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
در مملکت تعریف سیاست مشخصه ...........ضمن اینکه مهمترین بخشی که میشه بحث سیاسی رو متوجه شد از جانب خبرگزاری هاست
مشکل اونجا میه که افراد ی که دارن حرفی میزنند در لابه لای حرف دینی سیاست رو وسط میکشند
بله متاسفانه راه های دور زدن قانون کم نیست ..........انتظار نداشتم این مسئله رو به کل به شیعه ربط بدی ..........خوشبختانه یکی از کاربران به شما توضیح داده و نیازی به توضیح من نیست ...............ولی اینکه قانون خیلی موارد اجرا نمیشه بله منکر اون نیستم ..........از جمله همین قانون مرتبط به کراوات که اوایل انقلاب تصویب شد ............کلی وقت مسکوت بود حالا آقایون یادشون افتاده !!!!!!!! که به نظر من کاری از پیش برده نمیشه
این همون حرفهای سیاسی شما بود ..........فلسفه وجود فصل الخطاب مشخص است

وقتی دو نفر یا بهتر بگم دو گروه به قانون تمکین نورزند وجود یک ریش سفید که عادل است و پرهیزگار و دیندار و مقبول اکثریت است احساس میشه که او هم بر مبنای قانون بین اون دو حکم صادر میکنه ..........
اینطور نیست که حرف فراقانونی زده بشه .........................دقیقا منطبق بر قانون حکم خودشون رو صادر میکنند .........البته این نکته هم مهمه که فصل الخطاب ضمن دعوت دو طرف به آرامش بین آن دو حکم کنه و همچنین به عبارت بهتر طوری در ابتدا عمل نکنه که سبب جری تر شدن یک گروه بشه

بنابراین فصل الخطاب شخصی است که بر مبنای قانون حکم میکند و به عبارت دقیقتر ریش سفید و قاضی القضات است

جدی ؟!!!!!!!!! ..........چرا انقدر بهت کم میدن ...........حقوق پایه رو میگی ؟! ...........چون قانون کار فقط حقوق پایه رو مطرح نمیکنه ............در شرایطی که حقوق پایه به افرادی که سابقه کاری ندارند و چندان مهارتی ندارند اختصاص داده میشه
البته من فکر نمیکنم شما تازه وارد بازار کار شده باشی .........البت دیدم مهندس نیستی ولی در تهران شخصی رو میشناسم که نزدیک یک تومانی سال 90 حقوقش بود رشتشون هم حسابداری بود ........تقریبا هم دو سال سابقه کار داشت
بگذریم ........

عزیز چرا اذیت میکنی ............بین نماد ظاهری و نماد غیر اون تفاوت بسیاری است ............ما به مسیحیان کشور خودمون اجازه میدیم در کلیسا مراسم خود رو داشته باشند .........اونها هم طبیعتا همینطوره ..............البته استکباری .........موارد بسیاری دیدیم که نقض شده .........از اینکه مسلمان شیعه و با پوشش حق نداره در فلان اداره کار کنه .........تا تخریب مساجد به بهانه های واهی .........یکی دیگر از اون استکباری ها هم که اصلا کشوری به اون نام مجود خارجی ندارد ........پس من نیازی نمیبینم در مرودش صحبت کنم

سنیان کجا ؟ کشورهای غربی یا ایران ؟
گفتم همواره متفاوت بوده .....بستگی به دولتهایی بوده که سر کار اومدن ..............مثلا دوران بوش رییس جمهور آمریکا خیلی از اختیارات از مسلمانان سلب شد
ضمن اینکه اونها همین الآن هم سیاست اسلام هراسی رو کاملا انجام میدن ............من به یاد ندارم ما منحصرا در قبال دینی بدگویی کرده باشیم ( دقت کنید دین الهی منظورم هست)

قانون برای هر کسی است که ساکن اون کشور باشه ............به واقع همان مقیم ...........به طبق مهمانان شرایط متفاوتی براشون تعریف میشه و همچنین توجه بشه که کلا مسائل مربوط به اقلیتهای مذهبی در کشور ما قانونهای مجزایی دارند ..........همون تبصره های قانون منظورمه

قانون در قبال کراوات کلی بوده .............ولی از اونجا که این قانون رو بعد سالیان سال از گور زنده کردند !!!!!!!!!!
به نظر من تبصره هایی لازم است ........... اگر واقعا قصد اجرا دارن

شما در نظر بگیرید چند وقت دیگه سران کشورهای جنبش عدم تعهد به ایران میان .......به طبع خیلی های اونها کراوات بستن .........و گفتم صحیحی نیست به گذشته برگردیم .......ضمن اینکه بایستی توجه بشه برخی قوانین که حرام بودنش مطرح نشده صرفا منوط به زمان بوده .........

روزنامه خراسان روزنامه بسیار خوبی است ........شاید باورت نشه ولی من عمدتا شرق و ایران رو میخونم .....هرچند نسبت به گذشته مطالعات غیر اینترنتیم کمتر شده و این خوب نیست
معتقدم در روزنامه خودندن هم باید دو طرفه مطالب رو خوند .........روزنامه تهران امروز رو هم من باب اینکه چی میگه ! بعضا میخونم .........این قسمتی که گفتین تنها مختص روزنامه خراسان نیست ........هرچند در فضای مجازی فعلی هم خبرگزاریهای خوبی با دیدگاه های متفاوت داریم که حرف مردم رو نشر میدن
حتی بعضا نظر مردم رو میکنن سرتیتر مثل سایت الف ( وابسته به احمد توکلی ) که البته من با برخی مواضع سایتش مخالفم ........
اون پست چون بر مبنای پاسخ به برخی موازین دروغین یا خوشبینانه سهوی افراد بود به جهت منحرف نشدن بحث شما توسط خود بنده حذف شد
آهان .........پس اینم شیوه جدید تیتر زنی بود : دی
بله حق با شماست ..............من در این مورد یه خروده عجولانه نظر دادم .....هرچند نظر کلی رو گفتم فرقی که بین یک نماد وجود داره ( به خصوص موارد تاریخی که در مرودش مطرح شده) تا یک پوشش
ممنونم

خب قبول تعریف سیاست توی مملکت مشخصه!
مشکل اونجا میه که افراد ی که دارن حرفی میزنند در لابه لای حرف دینی سیاست رو وسط میکشند
« سیاست ما عین دیانت ماست »!

(اما حرف سیاسی مشخص نیست! هنوز رابطه سیب زمینی و سیاست رو متوجه نشدم که نشدم !)

نه محمد جان اون مثال زیاد نباید حساسیت زا باشه چرا که اونو فقط واسه این گفتم که حتی در بحث مذهبی هم راه هایی برای امری تایید شده تعبیه شده! متأسفانه شما و اون دوست خوبمون متوجه منظورم نشدید و بنده حکم کلی صادر نکردم و لفظ «گویا» را قبلش ذکر کرده بودم!
بگذریم

در مورد «فصل الخطاب »هم با اون که به نظرم جزء خط های قرمز ! محسوب میشه بحث بیشتری نمی کنم ! چون شائبه بیش از اندازه سیاسی شدن تاپیک به مشام میرسه گوئیا!فقط داخل پرانتز یک چیز اضافه میکنم انشاءالله حب و بغضی و سمت و سویی و گرایش خاصی در این امر دخیل نباشه و.....چرا که این امر خود نشان از نقض قوانین و عدم توجه به روح قوانین در کشور میده که هنوز نتوانسته مشکلات خودشونو قانونی حل بکنند و کلا این ریش سفیدی که شما گفتین مربوط به دوره های قبل می شده که در مورد نزاع های مطروحه انجام میشده !

بگذریم

در مورد قسمت حقوق و زن و زندگی بنده مثال کاملا زنده و حی و حاضر ( دوست گرمابه و گلستانم!) رو زدم ایشون مدت یک سال و اندیه که توی یکی از شرکتهای چاپی و بهتر بگم بزرگترین این شرکت توی مشهد کار میکنه ، تشکیل خانواده داده و باا ساعت کاری 7:30 صبح تا 7ک30 شامگاه هنوز حقوقی بالغ بر سیصد و اندی میگیره و بعد از یکسال هنوز تازه قرار به بیمه ایشون هست!!
میگما خوشبه حال این دوست شما که اینقد حقوقشه! آره مهندس نیستم رشتم هم نه به درد دنیا می خوره نه آخرت!

بگذریم

.بین نماد ظاهری و نماد غیر اون تفاوت بسیاری است ............ما به مسیحیان کشور خودمون اجازه میدیم در کلیسا مراسم خود رو داشته باشند .........اونها هم طبیعتا همینطوره ..............البته استکباری .........موارد بسیاری دیدیم که نقض شده .........از اینکه مسلمان شیعه و با پوشش حق نداره در فلان اداره کار کنه .........تا تخریب مساجد به بهانه های واهی .........یکی دیگر از اون استکباری ها هم که اصلا کشوری به اون نام مجود خارجی ندارد ........پس من نیازی نمیبینم در مرودش صحبت کنم

نشد قرار شد دیگه سر پوشش صحبت نکنیم و فقط به نمادها کار داشته باشیم ! حجاب (نماد یا پوشش؟!) شما بحث عزاداری عاشورا و عید غدیر را بعنوان نماد مطرح کردین بدون هیچ تاثیر گیری و قضاوت ارزشی به نظرم تلویزیون ملی! اگر اشتباه نکنم مراسمی از عزاداری عاشورا توسط شیعیان در کشور استکباری!(بنا به گفته) انگلستان پخش کرده است! و یا گاها از مراسم ایینی مسلمان متناسب با زمان در این کشورها نشان داده شده است




خیراً برخی شیعیان در بعضی از شهرهای کانادا برای مطرح ساختن شیعه به عنوان یک جامعه ملموس درکانادا اقدام به برگزاری راهپیمایی به صورت دسته های عزاداری در خیابانهای شهرهای این کشور نموده اند که در این رابطه می توان به انجام مراسم سینه زنی و زنجیرزنی توسط یکی از گروههای شیعه به نام (Research Centre AAl Mohammed) در تورنتوطی چند سال اخیر اشاره نمود که برای اولین بار در سال 1993 در مطبوعات کانادا نیز منعکس گردید.
در برگزاری این مراسم ، شیعیان به صورت کاملاً سنتی به عزاداری عاشورا می پردازند.

یکی دیگر از ابتکاراتی که در راستای بزرگداشت قیام حسینی در کانادا انجام شده است ، تهیه و نصب پوسترهایی در معرفی امام حسین (ع) و قیام عاشورا در وسایط نقلیه عمومی شهر تورنتو که در سال گذشته به وسیله یکی از گروههای شیعه درتورنتو انجام پذیرفت. در شهر اتاوا نیز در دو سال اخیر با برنامه ریزی شیعیان پاکستانی مراسمی به نام (Hissain Day) درمسجد اهل تسنن اتاوا برگزار میگردد. که در آن با دعوت از اساتید دانشگاهی کانادا و ایالات متحده به بررسی قیام عاشورا می پردازند. در دیگر شهرهای کانادا نیز گروههای مختلف شیعه مراسم عزاداری عاشورا را برگزار می کنند که در همه آنها روحانیون به سخنرانی و موعظه و بررسی قیام عاشورا می پردازند و مراسم نوحه خوانی به زبانهای مختلف انجام می شود.

ببین محمد جان منم منکر نمیشم که مسلمانان توی سایر کشورها با کاستی ها و محدودیت هایی مواجه هستند اما آیا زمانی که ما این محدودیت ها را از رسانه هایمان پخش می کنیم به بعد منفی عمل اونها نگاه نمیکنیم!؟ پس متعاقبا اونها هم در مورد این محدودیت ها در کشورمون حتی در مورد کروات دست به سیاه نمایی می زنند ! و تبلیغات سویی بر علیه ما مطرح می کنند!
سنیان کجا ؟ کشورهای غربی یا ایران ؟
منظورم سنیان ایران بود ایا سنیان ایران حق دارند در پایتخت کشور عزیزشان که متعلق به تمامی ایرانیان از هر طیف و گروه و مذهبی است مسجدی به طور مستقل برای برگزاری نمازهای و مراسم و اعیاد خود هستند!؟( خانه های خصوصی منظور نیست ! نمیدونم چند وقت پیش از چند نفر پرسیدم حتی اینجا تاپیکش کردم اما گویا چنین اجازه ای ندارند !)



 
آخرین ویرایش:

Alborz Rad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با این حال گفتم استارتر بگه پاسخی به شما ندم دیگه نخواهم داد ........چون حق استارتر این تاپیک از همه چیز مهمتر است که باید رعایت شود

گفتگوی آزاد حق همست!

تا همین جاش هم از سعه صدر مدیران تشکر میکنم و باورم نمیشه که مدیران تا کنون این تاپیکو حذف نکردن ، بنده اخطار نگرفتم ، اخراج نشدم و نام کاربریم بن نشده !
اما از تمامی دوستان میخام لااقل نیش کلامشان رو بگیرند تا حساسیتی برای مدیران ایجاد نکنه ! و سیر منطقی تاپیک همچنان ادامه پیدا کنه
پیشاپیش از همکاری همه دوستان سپاسگزارم
 

بردوک بزرگ

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنونم

خب قبول تعریف سیاست توی مملکت مشخصه! « سیاست ما عین دیانت ماست »!

(اما حرف سیاسی مشخص نیست! هنوز رابطه سیب زمینی و سیاست رو متوجه نشدم که نشدم !)

نه محمد جان اون مثال زیاد نباید حساسیت زا باشه چرا که اونو فقط واسه این گفتم که حتی در بحث مذهبی هم راه هایی برای امری تایید شده تعبیه شده! متأسفانه شما و اون دوست خوبمون متوجه منظورم نشدید و بنده حکم کلی صادر نکردم و لفظ «گویا» را قبلش ذکر کرده بودم!
بگذریم

در مورد «فصل الخطاب »هم با اون که به نظرم جزء خط های قرمز ! محسوب میشه بحث بیشتری نمی کنم ! چون شائبه بیش از اندازه سیاسی شدن تاپیک به مشام میرسه گوئیا!فقط داخل پرانتز یک چیز اضافه میکنم انشاءالله حب و بغضی و سمت و سویی و گرایش خاصی در این امر دخیل نباشه و.....چرا که این امر خود نشان از نقض قوانین و عدم توجه به روح قوانین در کشور میده که هنوز نتوانسته مشکلات خودشونو قانونی حل بکنند و کلا این ریش سفیدی که شما گفتین مربوط به دوره های قبل می شده که در مورد نزاع های مطروحه انجام میشده !

بگذریم

در مورد قسمت حقوق و زن و زندگی بنده مثال کاملا زنده و حی و حاضر ( دوست گرمابه و گلستانم!) رو زدم ایشون مدت یک سال و اندیه که توی یکی از شرکتهای چاپی و بهتر بگم بزرگترین این شرکت توی مشهد کار میکنه ، تشکیل خانواده داده و باا ساعت کاری 7:30 صبح تا 7ک30 شامگاه هنوز حقوقی بالغ بر سیصد و اندی میگیره و بعد از یکسال هنوز تازه قرار به بیمه ایشون هست!!
میگما خوشبه حال این دوست شما که اینقد حقوقشه! آره مهندس نیستم رشتم هم نه به درد دنیا می خوره نه آخرت!

بگذریم



نشد قرار شد دیگه سر پوشش صحبت نکنیم و فقط به نمادها کار داشته باشیم ! حجاب (نماد یا پوشش؟!) شما بحث عزاداری عاشورا و عید غدیر را بعنوان نماد مطرح کردین بدون هیچ تاثیر گیری و قضاوت ارزشی به نظرم تلویزیون ملی! اگر اشتباه نکنم مراسمی از عزاداری عاشورا توسط شیعیان در کشور استکباری!(بنا به گفته) انگلستان پخش کرده است! و یا گاها از مراسم ایینی مسلمان متناسب با زمان در این کشورها نشان داده شده است





ببین محمد جان منم منکر نمیشم که مسلمانان توی سایر کشورها با کاستی ها و محدودیت هایی مواجه هستند اما آیا زمانی که ما این محدودیت ها را از رسانه هایمان پخش می کنیم به بعد منفی عمل اونها نگاه نمیکنیم!؟ پس متعاقبا اونها هم در مورد این محدودیت ها در کشورمون حتی در مورد کروات دست به سیاه نمایی می زنند ! و تبلیغات سویی بر علیه ما مطرح می کنند!

منظورم سنیان ایران بود ایا سنیان ایران حق دارند در پایتخت کشور عزیزشان که متعلق به تمامی ایرانیان از هر طیف و گروه و مذهبی است مسجدی به طور مستقل برای برگزاری نمازهای و مراسم و اعیاد خود هستند!؟( خانه های خصوصی منظور نیست ! نمیدونم چند وقت پیش از چند نفر پرسیدم حتی اینجا تاپیکش کردم اما گویا چنین اجازه ای ندارند !)



یه توصیه به ودولتی ها ودوستانشون توی این سایت یه مثلی هست که میگه اول یه سوزن به خودت بزن بعدا یه جوالدوز به دیگران.این مملکت شده مهد فساد وقتل وغارت اونوقت ما از دیگران ایراد می گیریم.
خیر اهل تسنن تحت هیچ شرایطی همچین اجازه ای را ندارند با اینکه اهل سنت دربسیاری از پایتختهای جهان که اکثر هم غیر مسلمان هستن داری مسجد هستند اما در تهران و بسیاری از شهرهای دیگر ایران مسجد ندارند واگر هم قبلا مسجدی بوده ازشون گرفته شده .خوب دیگه پایتخت جهان اسلامه و اینجا مهد دموکراسی وعدالت اسلامیه.
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اقا پستای من کو ؟چرا حزف شده؟
گفته بودن شباهت به کفار ایجاد میکنه.منم پرسیدم اگه شباهت به کفار بده پس این برادرای جنوبیمون که لباسای بلند میپوشن و شبیه بعضی وهابیا میشن حکمشون چیه؟
چرا جوابی ندارید پستارو پاک میکنید؟
 

MK264

کاربر بیش فعال
اصولا وقتی حرف از این قبیل مسائل اشه هر شخص آشنا با سیاست میدونه که وقتی گفته میشه غرب منظور کجاست .........وقتی گفته میشه مرگ بر ضد ولایت فقیه هم به معنی است که هر کس ضدیت با ولایت فقیه دارد نه هر کس که مخالف ولی فقیه است .........انشاالله معنی ضدیت رو در سیاست میدونید

اگر اون تمدن رو آمریکایی ها قبول داشتند که دست به اون کشتارهای عظیم نمیزدند ......عزیز دل برادر
گفتم تمدن ..............کشور ما تمدنش به دوره فتحعلی شاه برنمیگرده ................به خیلی زمانهای گذشته برمیگرده

مثالی که در قبال ایتالیا زدم گویا شما رو دچار سرگیچه کرد ...........منظور این بود که در دوران او این کشور به بی بند و باری در دنیا دامن میزد.......بنده بحث مهد رو در مرود ایتالیا مطرح نکردم ..........اگر با تعریف شما هم بخوایم پیش بریم بازم امثال ایتالیا از زمان فتحعلی شاه خیلی اقدامات ناشایست بدتر رخ داده .........کلا به بعد انقلاب صنعتی در کشورهای غربی برگردیم ........که هنوز آثار اون مجسمات و نقاشی های حتی بزرگانی مثل داووینچی موجود است ..........که جاهای خصوصی چه زن و چه مرد در اونها نمایان است

نظام ما با اونها فرق داره .........اونجا رییس جمهور شخص اول مملکت است که معمولا صرفا فقط دارای دانش سیاسی است
در کشور ما زمین تا آسمون بحث فرق داره ........شما میگی موضوع سیاسی نگیم خودت میخوای بکشونیش به سیاسی ؟!!!!!!!
عجبا

با این حال گفتم استارتر بگه پاسخی به شما ندم دیگه نخواهم داد ........چون حق استارتر این تاپیک از همه چیز مهمتر است که باید رعایت شود
من آشنا به سیاست نیستم اینجا هم قسمت گفتگوی آزاده منم گفتم از کره ماه اومدم و هیچی حالیم نیست حالا دوباره توضیح بدید که:1.منظورتون از غرب چیه؟
2.منظورتون از بی بند و باری چیه؟
آمریکایی ها اون تمدن رو قبول داشتن اما ثروت این در قاره رو بیشتر قبول داشتن.
والا عرضم به حضورتون که لئوناردو داوینچی قرن 15 میلادی زندگی میکرد و انقلاب صنعتی قرن 18 میلادی اتفاق افتاده چه ربطی به هم دارن. در ضمن ما هم تو فرهنگ خودمون آثار قدیمی تری داریم که با عرض پوزش از دوستان انواع آمیزش رو به صورت تصویری نمایش میداد و در دنیا اولین کتاب مصور پ-و-ر-ن-و-گ-ر-ا-ف-ی بوده( کتاب الفیه و شلفیه ) وهمچنین در اشعار شاعرین ایرانی از واژگان بسیار بدی استفاده شده و اوایل قرن 3 به بعد برخی از شاعران ایران به هزل گویی روی آورده بودن مثل عبید زاکانی، سوزنی سمرقندی، سعدی شیرازی .
من کجا بحث سیاسی کردم ، شما گفتید اونها از همجنسبازها حمایت میکنن من گفتم حمایتی نیست بلکه برای اونها حق زندگی قائلن.
من به اون قسمت تفاوت نظام ها به دلیل اینکه ممکنه تاپیک حذف بشه جواب نمیدم.
 

Alborz Rad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یه توصیه به ودولتی ها ودوستانشون توی این سایت یه مثلی هست که میگه اول یه سوزن به خودت بزن بعدا یه جوالدوز به دیگران.این مملکت شده مهد فساد وقتل وغارت اونوقت ما از دیگران ایراد می گیریم.
خیر اهل تسنن تحت هیچ شرایطی همچین اجازه ای را ندارند با اینکه اهل سنت دربسیاری از پایتختهای جهان که اکثر هم غیر مسلمان هستن داری مسجد هستند اما در تهران و بسیاری از شهرهای دیگر ایران مسجد ندارند واگر هم قبلا مسجدی بوده ازشون گرفته شده .خوب دیگه پایتخت جهان اسلامه و اینجا مهد دموکراسی وعدالت اسلامیه.
این مسئله رو دورادور دنبال میکردم !

زمانی که توی خوابگاه بودم چند تا از دوستان عزیزم که اهل تسنن بودم و بنده ارادت خاصی به همشون داشتم ؛ هر ساله برای برپایی گردهمایی مختص به خودشان رهسپار سیستان بلوچستان می شدند و با مولوی خودشون دیدار می کردن
بنده رو هم دعوت کردن که متأسفانه نشد و تنها دیدن عکسهای این گردهمایی نصیبم شد!

داخل پرانتز هم چیزی اضافه کنم گویا گویا گویا ! شیعیان اسماعیلی نیز چنین گردهمایی در کشور پاکستان داشته باشند ! چرا که گویا در قهستان و در کل با محجوریت روبرو هستند !
 
بالا