انواع چای های گیاهی و درمان

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیا تاکنون اسم چای ریحان را شنیده اید؟ آیا می دانید به چه نحوی باید این چای را درست کنید ؟ این چای چه فواید و خواصی دارد؟رفع بی‌اشتهایی، درمان اسهال، نفخ و زخم معده از خواص برجسته چای معطر ریحان است.

بهترین شرایط آب و هوایی برای این گیاه، آب و هوای گرم و آفتابی است.
ریحان سرشار از ویتامین K ، آهن، كلسیم و دیگر مواد مغذی است و دارای خواص آرام‌بخش، ادرارآور و ضدعفونی كننده می‌باشد.در اكثر نقاط دنیا، از ریحان برای درمان مشكلات شكمی و تنفسی استفاده می‌شود.

طرز تهیه چای ریحان:
یك یا 2 قاشق ریحان خرد شده را درون یك فنجان آب جوش بریزید و چند دقیقه صبر كنید تا خوب دم بكشد و پس از هر وعده غذایی 2 یا 3 فنجان از آن را میل كنید.

خواص درمانی ریحان
• درمان دردهای روده‌ای
• درمان نفخ و زخم معده
• رفع بی‌اشتهایی
• درمان عفونت‌های ادراری
• درمان اسهال
• رفع بی‌خوابی
• به عنوان دهان‌شویه برای رفع التهابات و زخم‌های دهانی
 
آخرین ویرایش:

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
فوایده چای ها

-1-چای گل گاوزبان

خواص درمانی گل گاوزبان

تصفیه کننده خون.آرام کننده اعصاب.ادرار آور.تقویت کننده .برطرف کننده سرما خوردگی.درمان برونشیت درمان بی اختیاری ادرار.درمان التهاب و ورم کلیه


2-چای لیموی

خواص درمانی چای لیمو

تقویت کننده حافظه.درخشان کننده چشمها محتوی مقادیر زیادی ویتامین ث.از بین برنده سموم بدن

3-چای ترش

خواص درمانی چای ترش

سبب کاهش فشار خون و باز شدن رگها می شود.از رشد سلولهای سرطانی جلوگیری می کند.


4-چای دارچین

خواص درمانی چای دارچین

باز شدن رگها و اثر مثبت در سیستم گردش خون معده را تمیز و قوی می کند.درمان کم خونی و از دیاد نیرونی جنسی .گرم کردن کلیه و درمان دردهای عضلانی.


5-چای هل

خواص درمانی چای کیسه ای هل

خوشبو کننده دهان.رفع بیمارهای چشم.اشتها آور وباعث هضم غذا می شود.

6-چای سبز

خواص درمانی چای سبز

سبب کاهش اضافه وزن و لاغر میشود.جذب کلسترول در بدن رامهار کرده و باعث تخریب تریگیلیسیریدها در بافت چربی می شود.باعث آرامش شده وخستگی عضلانی و روانی را برطرف می نماید.چای سبز از رشد تومورها در سرطانهای مری.معده و روده جلوگیری می کند
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصرف 8 فنجان چای قلب و مغز را تقویت میکند

مصرف 8 فنجان چای در روز برای تقویت قلب و مغز مفید است.
نوشیدن 8 فنجان چای در روز ممكن است برای برخی افراد بسیار زیاد به نظر برسد، اما كارشناسان سلامت می‌گویند؛ این میزان مصرف چای می‌تواند به مقابله با بیماری‌های قلبی كمك كند، ‌قدرت مغز را بهبود بخشد و طول عمر انسان را افزایش دهد.


نوشیدنی‌های حاوی كافئین مانند چای ، قهوه و كاكائو تاثیرات مثبتی روی عملكردهای ذهنی دارند ، هوشیاری را افزایش می‌دهند و احساس سلامت و حافظه كوتاه مدت را بهبود می‌بخشند.
همچنین ارتباط بین خواص آنتی‌ اكسیدانی و سالم این نوشیدنی‌ها و محتوای فلاوونوئیدی زیاد آنها با پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و كاهش خطر بروز برخی از سرطان‌ها كشف شده است.

كسانی كه این نوشیدنی‌ها یعنی در واقع كافئین را از رژیم روزانه خود حذف می‌كنند، خود را از مزایای این ماده برای سلامتی، بی‌نصیب می‌كنند.
با توجه به این یافته‌ها نیازی نیست كه والدین كودكان خود را از نوشیدن چای و قهوه منع كنند.
چای سیاه بویژه حاوی پلی فنول‌هایی است كه آنتی اكسیدان‌های طبیعی گیاهی هستند و خطر بروز حملات ‌قلبی را كاهش می‌دهند
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خواص چای قرمز یا چای ترش
وقتي دچار بيماري مي‌شويم زندگي براي ما انگار تلخ مي‌شود و بسختي مي‌توانيم عادت‌هاي خود را تغيير دهيم.
مثلا با ابتلا به ديابت كم‌كم بايد مصرف چاي و قند را تعديل كنيم. چاي تلخ است و نياز به شيريني دارد. به خود مي‌گوييم: ما به آن عادت كرده‌ايم. اگر چاي نخوريم پس چه بخوريم ؟
خـوشـبـخـتانه نوشيدني‌هاي جايگزين و بسيار مفيدي وجود دارد كه مي‌تواند از نظر آرامش بخشي و رفـع خـسـتـگـي بـراي كـسـانـي كه علاقه‌مند به نوشيدني‌هاي گرم هستند سودمند باشد. چاي ترش از آن جمله است.

چاي ترش از گياه (هيبيسكوس) يا رز چيني تهيه مي‌شود كه از گلبرگ و دانه‌هاي آن مي‌توان به عنوان نوشيدني استفاده كرد. چاي هيبيسكوس داراي رنگ قرمز پر رنگ و طعم ترش است.

در ميان گياهاني كه نام چاي را به خود گرفته‌اند، چاي قرمز يا چاي ترش كه به آن چاي مكه هم مي‌گويند، به علت رنگ، طعم و خاصيت ويژه‌اي كه دارد، جايگاه مهمي‌ را به خود اختصاص داده است.


در عهدباستان از چاي سرخ به عنوان شاداب‌كننده و رفـع‌كـنـنـده عوارض بيماري‌هاي قلبي استفاده مي‌كردند.


مصرف اين محصول در تعدادي از فرهنگ‌ها مانند چين، مكزيك و حتي اروپا وجود دارد. در سودان و مصر به عنوان يك نوشيدني تشريفاتي در جشن‌هاي رسمي‌ از آن استفاده مي‌كنند.
نوشيدن اين گياه را مي‌توان به صورت سرد و گرم به همراه مقداري قند يا نبات يا حتي بدون آن به عنوان يك نوشيدني رژيمي‌ مصرف كرد.

خواص چاي ترش

نـوشـيـدنـي ايـن گياه كاهش‌دهنده فشار خون، خـنـك‌كـنـنـده بـدن، رقـيـق و تـصـفـيـه‌كـنـنده خون، كـنترل‌كننده كلسترول خون، اختلالات كبدي و صفرايي و همچنين آرام بخشي مناسب مي‌باشد و برعكس چاي كه باعث دفع آهن مي‌شود چاي ترش خود يكي از منابع غني آهن به شمار مي‌آيد.


طريقه مصرف چاي ترش

افرادي كه داراي قند، چربي و فشارخون بالا هستند، مي‌توانند يك تا دو نوبت از چاي روزانه خود را به چاي قرمز اختصاص دهند و براي هر بار مصرف، 5 گرم از گل برگ‌هاي چاي قرمز را داخل يك فنجان ريـخـته و سپس آب جوش بر روي آن بريزند و سرپوشي گذاشته، 10 دقيقه بماند تا دم بكشد، سپس صاف كرده و ميل كنيد.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
آشنایی با خواص چای گزنه
چای گیاه گزنه، برخلاف كرك‌های گزنده‌ای كه بر روی برگ‌ها و ساقه‌هایش دارد، دارای چندین خاصیت دارویی است.گزنه (نام علمی: Urtica dioica) گیاهی از تیره گزنه، علفی و پایا با ساقه‌ای منشعب است. ساقه آن راست و چهارگوش بوده و برگ‌های آن پوشیده از كرك‌های گزنده‌ است.

خواص دارویی چای گزنه (دم‌كرده گزنه):
مجاری ادرار (پروستات) را مداوا می‌كند.
دستگاه تنفسی را درمان می‌كند.
ضد قند خون است.
افزایش دهنده گلبول‌های قرمز خون است.
صرف نظر از جنبه‌های خوراكی كه به صورت پخته مانند اسفناج خورده می‌شود و
سرشار

از
مواد معدنی و مغذی است دارای ماده‌ای به نام سكرتین است كه بهترین عامل

جهت به كار انداختن غدد ترشحی هاضمه در معده، ‌روده، كبد، لوزالمعده و كیسه

صفرا است.


ضد سرفه، سل و آسم است.
ضد آرتروز، رماتیسم و دیگر اختلالات مفصلی و ماهیچه‌ای می‌باشد.

با مشكلات پوستی مقابله می‌كند.

اختلالات روده‌ای را درمان می‌كند.

در درمان آلرژی‌های مختلف مانند اگزما و تب یونجه موثر است.

برای درمان عفونت ادراری به كار می‌رود.

به ازدیاد شیر مادران كمك می‌كند.

از ریزش موی سر جلوگیری می‌كند.

خون را تصفیه می‌كند.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلامت جسم و روان با چای نعناع
نوشیدنی‌ها- نعناع از جمله سبزیجات معطر و پرخاصیت است که با خوردن آن احساس طراوت و تازگی به انسان دست می‌دهد.
این در حالی است که چای نعناع نیز خاصیت‌های مشابهی دارد. نوشیدن این چای به افزایش قدرت بدن و مغز کمک می‌کند.
همچنین این چای در حفاظت از مجرای گوارش در برابر تحریک و عفونت پس از غذا و هضم و جذب غذا موثر است. به طور کلی نعناع طبع گرم دارد و خوردن آن پس از غذا‌هایی که طبع سرد دارند به تنظیم عملکرد معده کمک می‌کند.
تحقیقات نشان می‌دهد که چای نعناع در رفع مو‌های زائد از روی بدن و صورت موثر است. نوشیدن روزانه ۲ فنجان از این چای به افراد سالم توصیه می‌شود.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
رابطه چای با دندانهای سالم
تحقيقات خود بر روي چاي سياه دريافتند که ترکيباتي که در چاي سياه يافت مي شود مي تواند رشد باکتري هاي مضر دندان را که سبب پوسيدگي و ايجاد حفره در دندان شده و دندان را از بين مي برد متوقف کند.
به گزارش سرويس علمي پژوهشي ايسکانيوز، چاي سياه همچنين روي يک نوع باکتري موسوم به گلوکوزيل ترانسفراز موثر است. اين باکتري به صورت آنزيم عمل کرده و قندها را به يک ماده چسبنده تبديل مي کند که جرم ها به وسيله آن به دندان مي چسبند. همچنين اين محققان اظهار داشتند که برخي از باکتري هاي جرم ساز هنگامي که دربرابر چاي سياه قرار مي گيرند نمي توانند با باکتري هاي ديگر در جرم داندان همراه شوند و در نهايت از مقدار کلي جرم دندان کاسته مي شود.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
زنان چای بیشتری بنوشند
زنانی که در طول روز سه لیوان چایی می‌نوشند احتمال سکته قلبی را در خود کاهش می‌دهند.
زنانی که در طول روز سه و یا چهار فنجان چای بنوشند ممکن است بتوانند خود را در برابر سکته قلبی ایمن کنند.
یک سوم زنانی که در طول روز مقدار زیادی چای می‌نوشند نسبت به دیگران که کمتر چای می‌نوشند احتمال ابتلا به امراض قلبی در آنها کمتر است.
این تحقیق فرانسوی در همین زمینه ثابت کرده است که برای مردان این موضوع صادق نیست و مقدار چای نوشیده شده توسط این افراد نمی‌تواند برای قلبشان مفید باشد.
جالب اینجاست که زنان بالای ۷۰ سال مورد تحقیق حتی اگر دچار فشار خون بالا بودند هم با نوشیدن چای وضعیت جسمانی بهتری نسبت به دیگر همسن و سالان خود که روز را بدون چای سپری می‌کردند داشتند.
برخی از منتقدان این تحقیق عنوان کرده‌اند از آنجایی که افراد مورد مطالعه از نظر شرایط جسمانی همچون سیگاری بودن و یا گیاهخوار بودن مورد آزمایش قرار نگرفته‌اند جوا‌ب‌های این آزمایش نمی‌تواند مورد تائید باشد.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
قابل توجه چای خوران

1. اگر در بين علوفه چهارپايان (هر نوع که باشند) حتي کمي برگ چاي باشد، حيوان به محض جويدن آن ها را از دهانش بيرون مي ريزد .
2. در بسياري از مناطق کشاورزي، براي آن که احشام و ساير حيوانات به مزارع و کشتزارهاي مختلف نزديک نشده و زراعت را خراب نکنند، اطراف آن ها را بوته چاي مي کارند. حيوانات با مشاهده بوته چاي به مزرعه نزديک نمي شوند !
3. اولين وارد کننده تخم اين گياه به ايران در اوايل دوره قاجار انگليسي ها بودند که با همکاري عناصر خودفروخته اي در دربار قاجار، کشت اين گياه و نوشيدن دم کرده آن را در ايران رواج دادند. واقعيت آن است که حکماي ايران زمين از چند هزار سال قبل با اين گياه آشنايي داشته و به خوبي مي دانستند که اين گياه ارزش غذايي نداشته، بلکه مصرف غير دارويي آن مضر است.
4. موادي که در اصطلاح علم شيمي ساختار مولکولي حلقوي دارند (مواد آروماتيک) سرطان زا هستند. « پلي فنول » يکي از مواد آروماتيک است که چاي هم اين ماده را دارد.فنول چيست ؟ فنول يک ماده داراي ترکيبات حلقوي است که بر روي پوست ، کبد و سيستم گوارش اثرات نامطلوبي مي گذارد. جالب اين جاست که قريب به اتفاق مواد معطر شيميايي که در کارخانجات به چاي اضافه مي کنند هم جزء مواد آروماتيک و سرطان زا هستند!
5. مصرف چاي (خصوصاً پس از غذا که سال هاست عادت بسياري از ايرانيان شده است) جلوي جذب آهن معدني موجود در غذاها توسط بدن را مي گيرد که در نتيجه منجر به بروز بيماري کم خوني مزمن در مصرف کنندگان مي شود. چاي داراي ترکيباتي به نام تانن است که مزه تلخ چاي را ايجاد مي کند. تانن ها با آهن ، ايجاد رسوب مي نمايند و اين رسوب به دليل درشتي ملکول و سنگيني، غير قابل جذب توسط بدن است. لذا در صورتي که غذاي مصرفي داراي آهن بوده و بلافاصله بعد از آن چاي مصرف شود، از جذب آهن آن جلوگيري مي کند. فراموش نکنيد که عارضه کم خوني خود باعث ده ها بيماري ديگر در بدن مي شود.
6. همان گونه که گفته شد چاي داراي ماده اي است به نام تانن . اين ماده بسيار مدر است و به همين خاطر مايعات بدن را دفع کرده و پلاسما غليط مي شود. آنزيم ها در پلاسماي غليظ نمي توانند فعاليت کنند و به همين خاطر مواد زايد در بدن انبار شده و موجب بيماري هاي گوناگون مي شود. ضمناً تانن موجب فعاليت بيش از حد سلول هاي اپيتليال کليه شده و کليه را به مرور از کار مي اندازد
!
7. گياه چاي داراي ماده اي است به نام اگزاليک اسيد که مسموم کننده بوده و اختلالات متابوليسمي ايجاد مي کند. اين ماده در کليه رسوب کرده و سنگ هاي کليوي اگزاليک را موجب مي شود.
8. صرف زياد چاي دندان ها را لك دار و سياه مي كند.
9. چاي ترشح اسيد معده را تحريک مي كند ، افزايش می دهد و همچنين به دليل ماهيت اسيدي خود، در بروز زخم معده مؤثر است.
10. در هر فنجان چاي بين 60 تا 75 ميلي گرم « کافئين » وجود دارد که LDL خون را افزايش مي دهد و عاملي مي شود براي انفارکتوس هاي قلبي و مغزي ، ولي البته آرام بخش است و در دراز مدت اعتياد هم ايجاد مي کند !
11. به دليل وجود مقدار زيادي از ماده کافئين در چاي، براى عده اى باعث تحريك اعصاب و يا تپش قلب مي شود. همچنين نوشيدن چاى پررنگ براى خانم ها احتمال ابتلا به سرطان سينه را افزايش مى دهد.
12. ماده آرام بخش ديگري در چاي وجود دارد به نام « تئين » که محرک سيستم اعصاب سمپاتيک است و موجب افزايش ترشح آدرنالين مي شود. تئين موجب کاهش مقدار منيزيم داخل سلول ها مي شود. منيزيم ماده اي است که در سلول قرار دارد تا با انواع سرطان ها مبارزه کند و با نوشيدن چاي اين ماده مفيد از بدن خارج مي شود.
13. به نظر شما چرا اغلب افراد چاي خور جدي، هنگامي که تصميم به ترک چاي مي گيرند با علايمي مشابه با علايم معتادان مواد مخدر در هنگام ترک مواد مذکور (همچون سردرد، بي خوابي، بي حوصلگي، آشفتگي روحي و ...) مواجه مي شوند ؟! آيا اين موضوع که ادعا شده است سال هاست توليد کنندگان چاي در کشورهاي خارجي براي حفظ مشتريان خود به چاي مواد افزودني مضر و اعتيادآوري اضافه مي کنند قابل اعتنا نيست؟
14. چند نفر معتاد به مواد مخدر را مي شناسيد که سيگاري نباشند؟ و چند نفر سيگاري را مي شناسيد که چاي خورهاي قهاري نباشند؟! چاي به دليل مواد افيوني طبيعي که در خود داشته و مواد شيميايي که در فرآيند توليد توسط بسياري از توليدکنندگان به آن اضافه مي شود، مقدمه اي براي آمادگي بدن جهت پذيرش انواع اعتيادها به مواد مضر ديگر است
. 15. اگر دقت کنيد قريب به اتفاق مواد سمي در طبيعت داراي طعم تلخ مي باشند. شايد خدا خواسته است به موجودات هشدار دهد که چه موادي خوراکي نيستند و بايد از آن ها پرهيز کرد. چاي يکي از تلخ ترين گياهان موجود در طبيعت است که البته با روش هاي مختلف سعي در کاهش اين تلخي و صد البته عادت دادن ذايقه مردم به آن دارند.
16. همه اين ها که گفته شد براي چاي سبز که خشک شده سريع برگ سبز چاي مي باشد صادق است. چاي سياه که دم کرده مضرتري از چاي سبز است با انبار کردن برگ سبز چاي در مکان هاي گرم، پوسيده شدن و تخمير اين برگ ها، تغيير رنگ آن ها به قهوه اي و سياه (مشابه عملي که باغبانان در وسط باغ با بر روي هم تلنبار کردن برگ هاي درختان انجام مي دهند تا پوسيده شده و تبديل به کود گردند)، سپس خشک کردن اين برگ هاي پوسيده بدست مي آيد!
17. بدتر از چاي سبز و چاي سياه، چاي هاي جديد طعم داري هستند که داراي اسانس هاي شيميايي مختلف بوده و تمامي مضرات دو نوع چاي قبلي را دارند به علاوه مضرات مواد شيميايي عطري و طعم دهنده هاي مصنوعي !
18. يکي از موارد مرسوم در جامعه ما (خصوصاً در مراسم، جشن ها، سمينارها و ...) مصرف بسياري از نوشيدني ها در ليوان هاي يک بار مصرف پلاستيکي است. اين ظروف به خصوص در مجاورت با نوشيدني هاي داغ به سرعت مواد فوق العاده سمي و خطرناک نفتي را آزاد مي کنند. براي امتحان مي توانيد در يکي از اين ليوان ها چاي داغ بريزيد و چند دقيقه اي کنار بگذاريد تا سرد شود. خواهيد ديد که پرده اي از مواد نفتي روي آن مي بندد!
19. در انواع چاي هاي بسته اي (معروف به Teafix يا Lipton) ، ضايعات و ته مانده هاي چاي که قابل ارايه به شکل عادي نيستند در بسته هاي کاغذي که براي جلوگيري از وارفتن در آب جوش، پروسه هاي شيميايي مختلفي روي آنها انجام شده و آغشته به انواع مواد مضر هستند قرار مي گيرند. پاره اي از مواد شيميايي موجود در کاغذ مذکور در آب جوش حل شده و وارد بدن مصرف کننده مي شوند!
20. ابو علي سينا در طب سنتي از چاي به عنوان ماده ي پست غذايي نام مي برد و از آن فقط براي مصارف درماني در شرايط خاص استفاده مي كرده است.
21. ممکن است عليرغم خواندن موارد فوق به دليل تبليغات زيادي که در قالب مقالات و اخبار مختلف شبه علمي به خورد جامعه داده مي شود، هنوز باور نکرده باشيد که مصرف اين نوشيدني همه جا تا اين حد مضر است.
سؤال :
بسياري مي پرسند که اگر واقعاً چاي مضر است پس چرا اين قدر در رسانه ها از آن تعريف شده و در همه جا مصرف مي شود؟
جواب :
پاسخ آن است که اولاً نمی توان نفي نکرد که چاي فوايد اندکي نيز دارد، اما اين فوايد قابل مقايسه با مضرات فراوان آن نيستند. ثانياً فراموش نکنيد که تجارت چاي گردش مالي ميلياردي در سراسر جهان دارد. به نظر شما مافياها و کارتل هاي تجاري بزرگي که از اين راه منافع و سود سرشاري مي برند به اين راحتي اجازه مي دهند که حقايق براي مردم آشکار شوند؟!در اوايل قرن بيستم شرکت هاي سازنده سيگار و دخانيات به پاره اي از دانشمندان ،مخفيانه پول مي دادند تا مقالات به ظاهر علمي در رد خطرات دخانيات و حتي طرح فوايد استفاده از آن نوشته و در مجلات معروف علمي آن زمان چاپ کنند. اسناد اين تباني هاي بزرگ و کثيف در اواخر قرن بيستم منتشر شد يعني زماني که همه ذينفعان ماجرا مرده بودند و مضرات بلاي خانمان سوز دخانيات بر همه آشکار شده بود!دور از واقعيت نيست که گفته شود مشابه چنين اتفاقاتي در زمانه ما هم براي چاي، موبايل، نوشابه، سوسيس، کالباس و ساير موارد مشابه رخ مي دهد و اين ما هستيم که بايد سلامتي خود و اطرافيانمان را فداي مطامع مادي عده اي سودجو نکنيم.
22. بوته چاي يکي از بهترين گياهاني است که مي تواند هوا را از انواع آلودگي ها پاک کرده و حجم زيادي اکسيژن توليد کند. دليل آن که هواي مزارع چاي بسيار مطبوع است نيز همين واقعيت مي باشد.
در حقيقت بشر امروز اگر عاقلانه فکر کند بايد به جاي خوردن برگ هاي چاي، بوته آن را به عنوان يک تصفيه کننده عالي هوا در سرتاسر معابر شهرها بکارد. شايد يک دليل ديگر براي آن که مصرف خوراکي چاي مضر است همين باشد که اين گياه سموم موجود در هوا را به خود جذب مي کند! هم چنين به دليل اين که گياه چاي اسيدي است، ماده ضد عفوني کننده خوبي مي باشد. لذا براي شستشوي چشم هاي عفوني و لثه هاي عفوني مفيد است. در طب سنتي براي درمان چشم عفوني شده نوزادان در عوض انواع و اقسام داروهاي شيميايي و آنتي بيوتيک هاي داراي اثرات مضر جانبي فراوان، با استفاده از آب جوشانده چاي چشم نوزاد را طي چند نوبت شستشو مي دهند.
23. اگر سؤال شود که چه بايد کرد : اولاً اطلاع رساني وسيع در بين همه آن ها که دوستشان داريم. ثانياً رواج ده ها دم کرده طبيعي خوش طعم، مفيد و با صرفه که جانشينان بسيار مطلوبي براي چاي مضر هستند در سطح جامعه (براي شروع از خانه خود و نزديکانتان شروع کنيد).به عنوان مثال مي توانيم به تناوب از جوشانده بادرنج بويه (گياه مورد علاقه زنبور عسل )، دم کرده برگ گياه به ليمو (گياهي با برگ هاي شبيه نعناست، با شربت به ليمو اشتباه نشود)، دم کرده ميوه نسترن ، دم کرده گل گاوزبان ، دم کرده بابونه ، جوشانده تخم گشنيز (به صورت آسيا شده) ، دم کرده پونه ، دم کرده زنجبيل ، دم کرده زيرفون ، دم کرده برگ تيول و ... ده ها جوشانده و دم کرده طبيعي و مفيد ديگر استفاده کنيم.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تاثیر چای سبز در پیشگیری از ابتلا به ایدز
تاثیر چای سبز در پیشگیری از ابتلا به ایدز
نتیجه تحقیقات جدید منجر به تولید ژل موضعی ضد ویروس HIV شده است که حاوی ترکیبی از چای سبز می باشد. مطالعات قبلی ثابت کرده بود که مایع منی حاوی فاکتوری به نام SEVI می باشد که ویروس HIV را تا رسیدن به سلول های مستعد عفونت همراهی می کند

. ترکیب SEVI فیبریل بتا آمیلوئید می باشد که از نوعی پروتئین رایج در پروستات شکل گرفته است. نوع دیگر از بتا آمیلوئید نیز وجود دارد که در بیماری های عصبی همچون آلزایمر و پارکینسون نقش دارد. از بین انواع ترکیبات می تواند مانع از شکل گرفتن بتا آمیلوئیدها عمل کند ماده ای به نام EGCG وجود دارد که در چای سبز به مقدار فراوان یافت می شود. با توجه به این یافته ها می توان ادعا کرد که ترکیب موجود در چای سبز می تواند ترکیب SEVI را بلوکه کرده و مانع از ابتلا به عفونت HIV گردد. ماده EGCG مقدار فیبریل تولید شده در پروستات را کاهش می دهد و مانع از عفونی شدن مایع منی می شود.
گفتنی است که مولکول های چای سبز به سلول های انسان آسیبی وارد نمی کند. یکی از تلاش های اخیر برای پیشگیری از ابتلا زنان به ویروس ایدز در حین آمیزش جنسی، تولید ژل موضعی (در محل واژن )می باشد که با تغییر محیط قلیایی واژن مانع از ابتلا به عفونت ایدز می گردید. از طرفی ماده EGCG نیز در محیط اسیدی فعال بوده و لذا پیشنهاد می شود که به ترکیب ژل موجود این ماده جدید حتما اضافه شود.
EGCG نوعی ترکیب طبیعی در چای سبز می باشد که ارزش ضد ویروسی آن هم اکنون کشف شده است و می تواند در پیشگیری از انتقال بیماری های مقاربتی بسیار مفید واقع شود.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
انواع چای و دمنوش

چای از گیاهانی است که می‌توان دم‌کرده آن را نوشید، گیاهان فراوان دیگری نیز هستند که می‌توانند در کنار چای مصرف شوند و حتی برخی از مراجع پزشکی برای آنها فوایدی را ذکر کرده‌اند که دستور دم کردن این گیاهان کم و بیش همانند دستور چای است و حتی برخی از آنها به صورت کیسه‌ای (Tea bag) در بازار عرضه می‌شوند، در ذیل به برخی از این چای‌ها اشاره می‌شود.

چای زنجبیل، چای زمستانی

زنجبیل از قدیم الایام مورد مصرف مردم ایران، هند و چین بوده است و امروزه به عنوان گیاهی دوست‌داشتنی مصرف می‌شود زنجبیل تازه، شربت و چای آن در بدن تولید گرما می‌کند و بدین وسیله مواد سمی و زائد بدن را به صورت عرق از بدن خارج می‌کند.

استفاده از چای زنجبیل هضم را آسان و اثرات سودمندی را در رفع تهوع خواهد داشت و همچنین به عنوان درمانی سنتی برای سرماخوردگی، گلودرد و آنفلوآنزا به کار می‌رود و بهتر است برای رفع تندی این چای از برگ نعناع آسیاب شده در این چای استفاده شود.

چای به‌لیمو، مقوی معده


به‌لیمو (وربن)‌ برگ معطری است که مانند چای دم می‌شود و اثر مقوی روی معده دارد و جهت دردهای عصبی و پایین آوردن درجه حرارت بدن در بیماری‌ها بسیار مفید است.

چای بهار نارنج

دم‌کرده بهار نارنج تازه یا خشک نوشیدنی معطری است که اطبای قدیم آن را برای قلب مفید می‌دانستند. این گیاه معطر به صورت دم‌کرده و به عنوان داروی ضدتشنج در بیماری‌های عصبی همانند هیستری، ضعف اعصاب و رفع ***که به کار می‌رود و خواب‌آور، اشتهاآور و رفع تپش قلب است به همین دلیل مصرف عرق و چای آن به افرادی که دچار بیماری‌های اعصاب یا قلبی‌اند توصیه می‌شود.

چای نعناع را خانم‌ها بنوشند


چای نعناع یکی از پرطرفدارترین دمنوش‌هایی است که به دلیل طعم و مزه نشاط‌آورش مورد توجه است.

تحقیقات جدید پژوهشگران بیانگر این است که دم‌کرده این گیاه می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش رشد موهای زاید زنان داشته باشد و این در حالی است که این چای می‌‌تواند میل جنسی را در مردان کاهش دهد.


چای دارچین



شما می‌توانید با نوشیدن یک فنجان چای دارچین تب را به سرعت پایین آورده همچنین دارچین بهترین دارو برای دردهای عضلانی است و برای رفع درد به کار می‌رود اثر آن آرام‌کننده و نشاط‌بخش است و باعث گشوده شدن رگ‌ها می‌شود و در گردش خون اثری مثبت دارد و بدن را در مقابل امراض مصون نگه می‌دارد و می‌توان گفت اثر پنی‌سیلین و آنتی‌بیوتیک را داراست، پس پیشنهاد می‌شود اگر سرما خوردید یا ضعف شدید داشتید، مصرف یک فنجان چای دارچین را در روز فراموش نکنید پس اگر چای معمولی نیز می‌نوشید آن را با یک قطعه پوست دارچین به هم زنید تا طعم چایتان را بهتر کند.
 

Similar threads

بالا