اسكيس - مشاوره

mahsa.key

عضو جدید
مهسا جان، یکی دو تا پست پایین تر کار اصلی رو گذاشتن
متاسفانه دوست خوبم یکم تو تناسبات اشتباه کردن، اما در هر حال کارشون ستودنی اه و خط و راندوشون خوب و قابل قبوله


آره بعدش دیدم ...کارشم خداییش خوبه مخصوصا راندوش...
من یه پیشنهاد دارم یه موضوعی رو طرح کنید که زیاد طرح سنگین نباشه بعد کار کنیم مثلا تو 3 روز زمان و همه بزاریم اینجا خیلی از نظرا می تونه به آدم کمک کنه هر کسی خلاصه تجربه ای داره و همین طور پیش بریم تا موضوعات سخت تر و تایم فشرده تر اینطوری خیلی بهتره تا اینکه هردفعه هر کی هر چی خواست بزاره...کلیم ایده می گیریم...:w32:
 

ReD_CoDE

متخصص REVIT
کاربر ممتاز
آره بعدش دیدم ...کارشم خداییش خوبه مخصوصا راندوش...
من یه پیشنهاد دارم یه موضوعی رو طرح کنید که زیاد طرح سنگین نباشه بعد کار کنیم مثلا تو 3 روز زمان و همه بزاریم اینجا خیلی از نظرا می تونه به آدم کمک کنه هر کسی خلاصه تجربه ای داره و همین طور پیش بریم تا موضوعات سخت تر و تایم فشرده تر اینطوری خیلی بهتره تا اینکه هردفعه هر کی هر چی خواست بزاره...کلیم ایده می گیریم...:w32:
منم موافقم
دوست خوبمون کزت هم لیست کردن موضوعات رو
منتظرم یکم بچه ها اکتیو تر بشن شروع کنیم
از الان میگم کتاب بخونید، فقط اسکیس کار کردن کمک نمیکنه
مبانی نظری
سازه
نوبفرت و تایم سیور
تنظیم شرایط محیطی
و .......
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
نتونستم تعريف نكنم:
يه گروه قورباغه قرار بود از بلندترين ساختمان شيكاگو برن بالا
مردم گفتن نميتونن
نميشه
قورباغه ها شروع كردن با بالا رفتن
همينطوري كه ميرفتن مردم همهمه ميكردن كه اونا نميتونن
مي افتن
و قورباغه ها يكي يكي شروع كردن به افتادن
پرت مي شدن
بعد زا چند ساعت يكي از قورباغه ها رسيد به بالاترين نقطه و پيروز شد
بعدا كه اومد پايين متخصصا بردنش تا روش يه سري ازمايش انجام بدن
متوجه شدن قورباغه هه كر هست
 

ReD_CoDE

متخصص REVIT
کاربر ممتاز
نتونستم تعريف نكنم:
يه گروه قورباغه قرار بود از بلندترين ساختمان شيكاگو برن بالا
مردم گفتن نميتونن
نميشه
قورباغه ها شروع كردن با بالا رفتن
همينطوري كه ميرفتن مردم همهمه ميكردن كه اونا نميتونن
مي افتن
و قورباغه ها يكي يكي شروع كردن به افتادن
پرت مي شدن
بعد زا چند ساعت يكي از قورباغه ها رسيد به بالاترين نقطه و پيروز شد
بعدا كه اومد پايين متخصصا بردنش تا روش يه سري ازمايش انجام بدن
متوجه شدن قورباغه هه كر هست
منو یاد این انداخت

 

Papari20

عضو جدید
با عرض سلام و خسته نباشید به همه ی دوستای معمارم.:smile:
من تازه این تاپیک رو دیدم، به نظرم اومد برای تمرین اسکیس فوق العاده س. واقعا به همه تون افتخار میکنم ;)
2تا سوال داشتم یکی اینکه این تاپیک فقط مختص دانشجوهای ارشد و دکتراس یا برای من که سال دوم کارشناسی ام هم کارسازه؟؟
دوم اینکه از اونجایی که تمریناتتون از اول اسفند شروع شده اگه من از امشب شروع کنم خیلی عقب می مونم از بقیه؟؟؟
 

ReD_CoDE

متخصص REVIT
کاربر ممتاز
با عرض سلام و خسته نباشید به همه ی دوستای معمارم.:smile:
من تازه این تاپیک رو دیدم، به نظرم اومد برای تمرین اسکیس فوق العاده س. واقعا به همه تون افتخار میکنم ;)
2تا سوال داشتم یکی اینکه این تاپیک فقط مختص دانشجوهای ارشد و دکتراس یا برای من که سال دوم کارشناسی ام هم کارسازه؟؟
دوم اینکه از اونجایی که تمریناتتون از اول اسفند شروع شده اگه من از امشب شروع کنم خیلی عقب می مونم از بقیه؟؟؟
سلام دوست عزیزم
خوش اومدی به جمع ما
نه این تاپیک برای هر کسیه که میخواد اسکیس رو یاد بگیره، و خوب در آینده هم برای آزمون اسکیس ارشد یا نظام مهندسی بدرد میخوره
دیر نشده برای شما، شما تا بخواید وقت دارید، ماها که برای ازمون ارشد داریم کار میکنیم یکم در تنگنا هستیم
میتونید علاوه بر این تاپیک یه سر هم اینجا بزنی
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/363693-نگاهی-تازه-به-اسکیس
 

draz

عضو جدید
خیلی ممنون بابت راهنمایتون.اگر امکان داره یک کار به همین سبک که درست راندو بشه بگذارید.چون من واقعا شیفته این سبکم.
هدف من از گذاشتن این کار این بود که نقاط ضعف و قوت این سبک رو بدونم که متاسفانه دوستان به حاشیه ها پرداختن.
http://wdl.persiangig.com/pages/download/?dl=http://drazy.persiangig.com/f.rar
سلام دوست گرامی
این چندکار مردادماهمه
یادش بخیر یه استاد درک وبیان داشتیم که اون موقع می گفت با هاشور طیف رنگی در بارید اما ما زیاد توجه نمی کردیم اما بعدها فهمیدم نه بابا چیزی خوبی گفته حالا باهمان سبک برای کارام برای هر قسمت نمونه هاشور دارم
 

Pleiades.Arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
چون این نوشته ها مهم هستند ، اینجا هم دوباره میذارم .....
تمریناتی که انجام میدهیم باید کلی باشه ، موضوعات خیلی زیادی وجود داره که شاید نرسیم تمرین کنیم ، و برای شرع بهتره از موضوعاتی استفاده کنیم که دارای فضاهای زیر باشند ، چون این فضاها درچند موضوع تکرار میشوند >>>

*******************************************
{{{{تمرین اجزا}}}}.....
_ نمازخانه خانم ها و آقایان با کفش کن { مثلا برای 30 نفر }

_ رستوران { با مبلمان یک سالن فرضی }

_ کتابخانه { سالن مطالعه و مخزن باز }

_ گالری { مثلا تمرین کنار هم جای دادن 2گالری که کمی نسبت به هم متفاوت باشند }

_ آمفی تئاتر به همراه پروژکسیون و ... { فرضا برای 200نفر }

_ لابی قسمت ورودی به همراه پله و 2آسانسور و پذیرش و ...

_ اداری 5اتاق + اتاق کنفرانس

_سرویس 6نفره ، روشویی ، دستشویی ، و سرویس معلولین

_ ابعاد کاربردی >>> اتوبوس! ماشین! موتور سیکلت ، میز 4نفره ، قفسه کتاب ، باسکول ؟! تخت!

_ انواع شکل بام و کاربردشون >>> سقف کلاس موسیقی ؟ ....................سقف سیلو؟ ...........سقف سالن ورزشی؟
سقف های شیبدار با چگونگی اتصالات شیب های 2طرفه و 4طرفه و یا دو سقف شیبدار غیر هم سطح ؟ .........
سالن اجتماعات ؟ ............لابی {سقفی که میخواهیم تزیین کنیم } ؟..............
سقف کلاس های طراحی ، سقف سالن مطالعه ، کتابخانه ، اداری ؟ ...................

**************************************

هر چند موضوع به هم شباهت هایی دارند و میتونیم با کشیدن یکی ، دوتا ، از بقیه صرف نظر کنیم ! حالا اگه رسیدیم بعدا دوباره بعضی هاشو بکشیم >>>>

1>>>فرهنگی +++ آموزشی + کودک + کتابخونه + موزه + هنری ! : پژوهشکده + فرهنگسرا + موزه + شهر کتاب + مدرسه 5کلاسه + مهدکودک +کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان + گالری + خانه ی هنرمندان + سالن آمفی تئاتر + مرکز موسیقی + سینما +

کمی دوورتر! >>> مقبره شعرا ، المان و یادمان و ... + خانه ی پرستار! + خانه ی دانشجو + خانه ی معمار + خانه ی تنهایی من!!!!! سردر؟! + رصدخانه!!!!!! + سازمان مطالعات جغرافیایی + انسیتو پرورش گل و گیاه!!!!!!!!!!


2>>> اقامتی +++ تفریحی + تجاری
: هتل + رستوران + اسکله تفریحی و پلاژ و ایستگاه قایق رانی + کوشک و عمارت سرچشمه ! + اقامتگاه بین راهی + قهوه خانه سنتی + سلف دانشگاه + + بوفه { دانشجویی ، استخری! و ... } + ویلا + آپارتمان { 5واحد مسکونی 5طبقه } + ایستگاه کوهنوردی + مهمانسرای بین راهی + پل تفریحی روی رودخانه سپید رود رشت + خوابگاه


کمی دوووورتر : سوله ی بحران! + آکواریوم ماهی! + کلبه جنگلبانان برای حفظ و حراست جنگل و برای اقامت 8نفر، برای 2ماه +

3>>> خدماتی +++ اداری + تجاری : بانک + اداره پست محله ای + کیوسک اطلاع رسانی جلوی ورودی دانشگاه + واحد کپی و تکثیر دانشگاه + بازاچه موقت ، تعاونی مصرف ، فروشگاه زنجیره ای ، پاساژ 70000متر زیربنا! + اسکله بازارچه ماهی فروشی سنتی بندر..... ! + هفته بازار با سازه موقت + میدان میوه و تره بار + سرویس بهداشتی عمومی! + نانوایی +


4>>> عبادی +++ زیارتی :
نمازخانه کنار یک مکان مهم! + مسجد { مثلا 300 نفره } + تکیه +

5>>> درمانی :
بیمارستان + درمانگاه + خانه سالمندان + خانه ی بهداشت + مطب محله ای + ساختمان پزشکان

6 >>> حمل و نقل! + ماشین ها! + صنعتی >>>
ترمینال + فرودگاه ، مترو ، ایستگاه قطار + ایستگاه اتوبوس + عوارضی + پمپ بنزین + کارواش + پارکینگ طبقاتی + پل تفریحی + پل هوایی! + نمایندگی ایران خودرو + ایستگاه خط واحد و ایستگاه تاکسی + کارخانه ها! + ایستگاه آتش نشانی

7>>> ورزشی : استخر + سالن چند منظوره ورزشی برای والیبال و ورزش های تشکی 15 * 30 و 2500 تماشاچی +

موضوع دیگه ای نبود؟! چیزی از قلم ننداختم؟! w01:


چقدر هم اینا در یک دسته قرار میگیرند! :lol:

سلام

المان و موضوع های مفهومی برای دانشگاه آزاد رو هم اضافه کنید.

راستی مگه چند روز تا کنکور سراسری مونده که میگید وقت نیست!؟ روزی 2 تا موضوع کار کنیم به همه ش میرسیم. نه؟

البته مثلا خانه سالمندان و فروشگاه 70000 متری رو فکر نکنم لزومی داشته باشه کار کنیم . چون خیلی بزرگه بعیده موضوع کنکور باشه
 

Pleiades.Arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
کسی کتاب تجزیه و تحلیل و نقد شاهکارهای معماری رو داره؟ چطور میشه ازش استفاده کرد!؟ پلاناش خیلی ریزه و اسم فضا هم نداره! اصلا به درد میخوره؟

من با کتاب معماری فرم پیرداوری هم مشکل دارم! اتصال بعضی از حجم ها به همدیگه و به زمین اصلا معلوم نیس. برداشته یه ماژیک مشکی به قسمتای مبهمش کشیده! یه سری حجم هم داره که آدم نمیدونه واقعا پلانش چجوری میتونه باشه! بعضی حجم ها هم من هرچی فکر میکنم نمیتونم یه سیرکولاسیون واسه پلان فرضیش تصور کنم! حجماش خیلی مجسمه ای هستن! با این کتاب چی کار باید کرد!؟
 
آخرین ویرایش:

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
کسی کتاب تجزیه و تحلیل و نقد شاهکارهای معماری رو داره؟ چطور میشه ازش استفاده کرد!؟ پلاناش خیلی ریزه و اسم فضا هم نداره! اصلا به درد میخوره؟

من با کتاب معماری فرم پیرداوری هم مشکل دارم! اتصال بعضی از حجم ها به همدیگه و به زمین اصلا معلوم نیس. برداشته یه ماژیک مشکی به قسمتای مبهمش کشیده! یه سری حجم هم داره که آدم نمیدونه واقعا پلانش چجوری میتونه باشه! بعضی حجم ها هم من هرچی فکر میکنم نمیتونم یه سیرکولاسیون واسه پلان فرضیش تصور کنم! حجماش خیلی مجسمه ای هستن! با این کتاب چی کار باید کرد!؟

منم مشكل تو رو دارم
حجماش خيلي كار شد و خوبه منتها خيلي ريزه
ارزش كارشو اوردهپايين
معلوم نيس خط كجا ميره كجا مياد
من اين مشكلو با كتاب طايفه هم دارم
جلد2
پلانا رو كه روكشي مي كنم پله هاش معلوم نيس براي چيه
انگار همه چي انتزاعيه و تزئيني
نميدونم
 

et-rt

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام به همه
کسی در مورد نحوه ی شیت بندی تو کنکور سراسری چیزی میدونه؟
من فقط میدونم چنتا شیت a3 هست و اینو میدونم که یکیش باید دیاگرام اقلیمی باشه
حالا تو بقیه ی شیتا چی میزنن؟ معمولا چه چیزایی رو تو یه شیت کنار هم میزنن؟
میخواستم ترکیب کلیشو بدونم
 

Nasim_Feiz_A

عضو جدید
سلام به همگـــــــــــی


کسی کتاب تجزیه و تحلیل و نقد شاهکارهای معماری رو داره؟ چطور میشه ازش استفاده کرد!؟ پلاناش خیلی ریزه و اسم فضا هم نداره! اصلا به درد میخوره؟

من با کتاب معماری فرم پیرداوری هم مشکل دارم! اتصال بعضی از حجم ها به همدیگه و به زمین اصلا معلوم نیس. برداشته یه ماژیک مشکی به قسمتای مبهمش کشیده! یه سری حجم هم داره که آدم نمیدونه واقعا پلانش چجوری میتونه باشه! بعضی حجم ها هم من هرچی فکر میکنم نمیتونم یه سیرکولاسیون واسه پلان فرضیش تصور کنم! حجماش خیلی مجسمه ای هستن! با این کتاب چی کار باید کرد!؟

کتاب تجزیه و تحلیل و نقد شاهکارها رو منم چنــــــــــد ساله دارم ! اما هنوز هم نمیدونم برای چی خوبه؟! خیلی رویزه.....!
اون یکی کتاب هم ندیدم ، چجوریه ؟ خوبه؟!
pleiades.Arch عزیز شما از کارایی که کشیدی اینجا نمیذاری؟


وروچک چان دلبندم صفصته نه سفسطه

صفصته چرااااااااا؟ مهندس جان؟؟؟؟؟ من از غلط املایی گرفتن و ملا لغتی بودن متنفرم ولی سفسته درسته جانم !
یه نگاه به ویکی پدیا بندازید >>>
مُغالِطِه، سَفسَطه یا مَغلَطِه (به پارسی سره: دژفرنود) استدلالی است که از نظر علم منطق نادرست باشد. مغالطه جزئی از برهان است که به طور قابل اثباتی در منطق آن ایراد وجود دارد و بنابراین کل برهان را نامعتبر می‌سازد.
مغالطه ممکن است برای وارونه کردن حقیقت(ها) به کار رود. مغالطه‌گر کسی است که از روی استدلال نادرست به یک نتیجهٔ درست یا نادرست رسیده‌است و ممکن است آن نتیجه را برای نتیجه‌گیری‌های دیگری هم به کار گیرد....


.................................... { اینو گفتم که به غلط املایی های خودم ایراد نگیرید !! :w18: }
 

Nasim_Feiz_A

عضو جدید
دبستان 5کلاسه { گرگان } ، 30/1/91

دبستان 5کلاسه { گرگان } ، 30/1/91

به قول باباشاه قهوه تلخ : نقاشی کشیدی یم! :cap:

توروخدا نخندیــــــــــــن ......خیلی ایراد داره ولی اونقدر وقت گرفت که مجبور شدم با همین ایرادا پیش برم .......!



1.

2.



3.



4.




آدرس صفحه همین عکس ها رو هم میذارم ، که اگه باز نشد به صفحه خودش برید:


1.
http://www.up.98ia.com/viewer.php?file=x6mw16aifrn2hfpupvs8.jpg



2.
http://www.up.98ia.com/viewer.php?file=ybrnaiqqpo3vk4dbkh69.jpg


3.
http://www.up.98ia.com/viewer.php?file=ymwtq1nyvxc5chyylkek.jpg


4.

http://www.up.98ia.com/viewer.php?file=3yx7khzs2rvaj9kdhq6h.jpg




..................................................................................
ایرادهای احتمالی و سوالات ...........................................................


.1- اول میخواستم شرقی غربی بکشم که با اقلیم منطقه گرگان مناسب باشه ، اما بعد که پلانو کشیدم متوجه شدم از عرض زمین بیشتر کشیدم! از 45 متر بیشتر شد { ابعاد زمین 45*105 } ....پلان رو چرخوندم و اینجور در نظر گرفتم>>> چون نورگیری کلاس های درس بهتره غیر مستقیم و پراکنده باشه و تا ایجاد سایه و خیرگی چشم نکنه ،با گذاشتن دیوار حایل نور در نما جلوی پنجره ها و بعضی جاها سایبان عمودی باز هم پلان پاسخگوی نیازهای طرح هست + کشیدگی سایت هم اهمیت داره............ولی فکر کنم نورگیری راهرو طبقه بالا اشتباه شد ، که تو پرسپکتیو دید پرنده نذاشتم!!!با چرخیدن پلان در سایت ورودی معلمین عوض شد و از درب ساختون دور.....11متر پیاده روی داره!


2. ابعاد کلاس ها رو مطمئن نیستم درست درنظر گرفته باشم ...{ 5کلاس برای دانش آموزان پسر } {هر کلاس 25 نفر گنجایش } >>> تقریبی حساب کردم ولی فکر کنم غلط باشه ، چون همین جور چشمی هم انگار تناسب نداره > چون سالن چند منظوره برای 150 دانش آموز هست ، و اگه منهای اون نیم طبقه 120 نفری درطبقه همکف سالن باشند ، باز نسبت به کلاس اونقدرها بزرگ نیست؟ اشتباه کشیدم ، یا اشتباه فکر میکنم؟!


3. جایی خونده بودم سرویس بهداشتی کلاس های اول تا سوم دبستان بهتره نزدیک و در کنار کلاس باشه {ترجیحا انتهای کلاس }.....ولی این باعث نمیشه بوی بد داخل کلاس بیاد؟!!!!!


4. بهتره برای طراحی کودکان حتی المقدور از پله های کمتری استفاده شه و بنا در یک طبقه باشه >>> حالا کلاس های اول تا سوم رو طبقه همکف گذاشتم و چهارم , پنجم بالا .....ولی >> با توجه به اقلیم شمال و اینکه فاصله از زمین لازمه ، این 5پله 10 سانتی رو نمیشد نذارم ، اشتباه که نیست؟

5. حتما باید برای شمال شیرونی بذارم؟! نمیشه شیرونی نباشه ؟ یه دونه دیتیل درست و حسابی از تمام زوایای شیرونی هم ندارم که بتونم کامل تجسمش کنم! نتونستم شیرونی در پرسکتیو دید پرنده درست بکشم!


6.بایگانی بعد از آبدارخانه و سرویس معلمان { دو فضای تر } غلطه دیگه ؟! اگه سینک ظرفشویی رو سمت سرویس بذارم درست نمیشه ؟!!!!!


7. فضا زیاد اومد یه آزمایشگاه به ریزفضاها اضافه کردم!!!................................................
 
آخرین ویرایش:

draz

عضو جدید
کسی کتاب تجزیه و تحلیل و نقد شاهکارهای معماری رو داره؟ چطور میشه ازش استفاده کرد!؟ پلاناش خیلی ریزه و اسم فضا هم نداره! اصلا به درد میخوره؟

من با کتاب معماری فرم پیرداوری هم مشکل دارم! اتصال بعضی از حجم ها به همدیگه و به زمین اصلا معلوم نیس. برداشته یه ماژیک مشکی به قسمتای مبهمش کشیده! یه سری حجم هم داره که آدم نمیدونه واقعا پلانش چجوری میتونه باشه! بعضی حجم ها هم من هرچی فکر میکنم نمیتونم یه سیرکولاسیون واسه پلان فرضیش تصور کنم! حجماش خیلی مجسمه ای هستن! با این کتاب چی کار باید کرد!؟
کتاب گفته شده رو خوندم ولی من نمی تونم بگم خوبه یا نه ماچند نوع کتاب داریم یا ادم میفهمه یا نمیفهمه اگه ادم نمی فهمه دو دلیل داره یا اینکه خیلی عمیق گفته شده که در سطح مانیست یا اینکه نویسنده با کلمات بازی کرده من عقیدهام اینه که شاید یه نکته کوچیک باعث تحول ی انسان بشه
اگه خوب بخونید میتونید ازش استفاده کنید پلاناش ریزه اما قابل درکه اگه کلاسهای دکتر صدیق رفته باشید یا فیلماشو دیده باشید میبینید که چه خوب تحلیل میکنه بدون اینکه چیزی نوشته شده باشه(قصد تبلیغ ندارم فقط راهنمایی)عنوان هر بنا رو نوشته شما خودتون بر اساس اطلاعات معمارتون تشخیص میدید که ارتباطشون چطوره وفضاهاچطوردرکنار هم قرار گرفته انداگه خوب خونده باشید در قبل از تحلیل نحوی انلیزشو براتون شرح داده
کتاب اقای پیرداوری هم به تجسم وتخیل انسان کمک میکنه امروز داشتم بایکی ازدوستان صمیمیم که کلاسهای پیرداوری رفته بود صحبت میکردم درمورد مشگل شما باایشان صحبت کردم دوتایمون به این نیجه رسیدم که اقای پیرداوری نحوه ساخت احجامو بحتون یاد میده دیگه این قدرت تحلیل وخلاقیت شماست که پلانشو دربیاورید اگه با تمرینهای این کتاب پیش برید کمکم در درست کردن احجام مهارت خودتون بدست می اورید
یا در کلاسهای اقای شقاقی از ترکیب صفحات شروع میشه تا به تر کیب حروفهایf,l,mمیرسه یا در جزوه خودم که یه قسمتش مربوط به اقای طایفه میشه نحوی ترکیب احجامو گفتم(خداکنه اینبار دیگه قابل خوندن باشه)
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سوال دارم

اين عكس از كتابه ارتوره
كمان زد و گفته تناسب طلاييه
ميشه يه نفر اينو توضيح بده؟؟
نميفهممش
 

draz

عضو جدید
به قول باباشاه قهوه تلخ : نقاشی کشیدی یم! :cap:

توروخدا نخندیــــــــــــن ......خیلی ایراد داره ولی اونقدر وقت گرفت که مجبور شدم با همین ایرادا پیش برم .......!



1.

2.



3.



4.




آدرس صفحه همین عکس ها رو هم میذارم ، که اگه باز نشد به صفحه خودش برید:


1.
http://www.up.98ia.com/viewer.php?file=x6mw16aifrn2hfpupvs8.jpg



2.
http://www.up.98ia.com/viewer.php?file=ybrnaiqqpo3vk4dbkh69.jpg


3.
http://www.up.98ia.com/viewer.php?file=ymwtq1nyvxc5chyylkek.jpg


4.

http://www.up.98ia.com/viewer.php?file=3yx7khzs2rvaj9kdhq6h.jpg




..................................................................................
ایرادهای احتمالی و سوالات ...........................................................


.1- اول میخواستم شرقی غربی بکشم که با اقلیم منطقه گرگان مناسب باشه ، اما بعد که پلانو کشیدم متوجه شدم از عرض زمین بیشتر کشیدم! از 45 متر بیشتر شد { ابعاد زمین 45*105 } ....پلان رو چرخوندم و اینجور در نظر گرفتم>>> چون نورگیری کلاس های درس بهتره غیر مستقیم و پراکنده باشه و تا ایجاد سایه و خیرگی چشم نکنه ،با گذاشتن دیوار حایل نور در نما جلوی پنجره ها و بعضی جاها سایبان عمودی باز هم پلان پاسخگوی نیازهای طرح هست + کشیدگی سایت هم اهمیت داره............ولی فکر کنم نورگیری راهرو طبقه بالا اشتباه شد ، که تو پرسپکتیو دید پرنده نذاشتم!!!با چرخیدن پلان در سایت ورودی معلمین عوض شد و از درب ساختون دور.....11متر پیاده روی داره!


2. ابعاد کلاس ها رو مطمئن نیستم درست درنظر گرفته باشم ...{ 5کلاس برای دانش آموزان پسر } {هر کلاس 25 نفر گنجایش } >>> تقریبی حساب کردم ولی فکر کنم غلط باشه ، چون همین جور چشمی هم انگار تناسب نداره > چون سالن چند منظوره برای 150 دانش آموز هست ، و اگه منهای اون نیم طبقه 120 نفری درطبقه همکف سالن باشند ، باز نسبت به کلاس اونقدرها بزرگ نیست؟ اشتباه کشیدم ، یا اشتباه فکر میکنم؟!


3. جایی خونده بودم سرویس بهداشتی کلاس های اول تا سوم دبستان بهتره نزدیک و در کنار کلاس باشه {ترجیحا انتهای کلاس }.....ولی این باعث نمیشه بوی بد داخل کلاس بیاد؟!!!!!


4. بهتره برای طراحی کودکان حتی المقدور از پله های کمتری استفاده شه و بنا در یک طبقه باشه >>> حالا کلاس های اول تا سوم رو طبقه همکف گذاشتم و چهارم , پنجم بالا .....ولی >> با توجه به اقلیم شمال و اینکه فاصله از زمین لازمه ، این 5پله 10 سانتی رو نمیشد نذارم ، اشتباه که نیست؟

5. حتما باید برای شمال شیرونی بذارم؟! نمیشه شیرونی نباشه ؟ یه دونه دیتیل درست و حسابی از تمام زوایای شیرونی هم ندارم که بتونم کامل تجسمش کنم! نتونستم شیرونی در پرسکتیو دید پرنده درست بکشم!


6.بایگانی بعد از آبدارخانه و سرویس معلمان { دو فضای تر } غلطه دیگه ؟! اگه سینک ظرفشویی رو سمت سرویس بذارم درست نمیشه ؟!!!!!


7. فضا زیاد اومد یه آزمایشگاه به ریزفضاها اضافه کردم!!!................................................
اول از هر چیزی خیلی کار کردی ومعلومه واحتیاج به کمی تمرین داره اما مشگلات طرحت
1-نور کلاسات در جهت جنوب غلطه این مشگلو اکثر بجه های معماری دارن این نکته رو درپایانامم یاد گرفتم وبه شما هم میگم ببینید وقتی معلم روی تابلو چیزی مینویسه با جهت نوری که شما گذاشتید باعث میشه سایه روی تخته سیاه بیفته وبچه ها در دیدن نوشته دچار مشگل بشن
2-در طرحتون هیچ توجهی به معلولین نکردی
3-علت کج بودن سایه بونهای عمودیتون معلوم نیست
4-یه نکته ای که در طرح2 یاد گرفتم این بود که اندازه و کیفیت کلاس اول با مقاطع بالا فرق داره
5-حیاط بچه ها معلوم نیست (یاداون پلانهای قدیمی بخیر که اول فضای منفی رو طراحی می کردن بعد مثبتو)
6-کنترلی بر ورود وخروج بچه ها نیست
7-یادت باشه در اسکیس درب به صورت ترسیم فنی نمی کشیم جاشو خالی میزاریم
8-اگه وقت کردی به نیوفرت سری بزن درب کلاسهات درست طراحی نشده
9-سرویس وکلاسات هم ارزش شده که خوب نیست برای سریس ها بهتر است یه فضای ف*****ه بزاری
10-شکل سالن چند منظوره دلیل به خصوصی نداره(شاید شما دلیل خودتونو داشته باشید)
11-پلانت شکستگیهای تعریف شده ای نداره وباعث مشگلات اتی میشود برای اطلاعات بیشتر ما در طراحی شهری باید برای چنین فضاهایی راه حل های متعددی بدیم که مکان سرزنده بشه وتااز پاتوق معتادین جلوگیری کنیم
12-با نگاه کردن طرحت به این نتیجه رسیدم که شما پلان ونما وبرش همزمان پیش نبردید واین باعث نقص در کارتون میشه
13-اگه فرصت کردی یه نگاه به جزوم بکن در برشتتون تمام ساختمان روی یکسری پدستال یا همان گربه رو که اصطلاحا"میگن قرار دادی وهیچ ابتکاری به خرج ندادی شما باید در خط زمینتون شکستگی ایجاد کنید حتی در مناطق شمالی
14-از گذاشتن درخت شانسی خوداری کنید خواهشن روی گونه درختان که د رچه مناطقی رشد میکنن وبه درد کدوم جبهه میخورن مطالعه کافی کنید
15-دلیل اینکه شکستگی در کنار بازشوها دادید وتغییرمصالح رو باید در دیاگرامتون بیارید اینم بگم ما چیزی به عنوان طراحی نما نداریم بلکه نما با پلان پیش میرود
16-فضای دعوت کنندگی شما نسبت به حجمتون کوچیکه
17-این چند سالی که زیاد میشنوم که میگم گذاشتن گنبد وشیروانی رد ولی انصافا"چیزی که پدرانمان در گذشته فکر کردن وگذاشتن چرا ما نیز در این دوره فکر نکنیم وبرای نصلهای آینده بزاریم
به نظر شخصیه من چون بایگانی کلا با رطوبت مشگل داره بهتره کنار ابدارخانه نباشه چون رطوبت وبخار روی برگه های کاغذ وسیستمها تاثیر میزاره بهتر نبود اتاق معلمینو با بایگانی عوض میکردی
مشکلات دیگه هم داره چون مطمئن نیستم نمی زارم
نکات:
جای ورودی روهمیشه در طرحت مشخص کن-علامت شمال همیشه بزار-یه فونت برای خودت قرار بده
توروخدا ازدستم ناراحت نشی
دوست اون که بهت بگه نه اونی که بعدا"بهت بگه میخواستم بگم
ایشالا موفق وسرزنده باشی
 

et-rt

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سوال دارم

اين عكس از كتابه ارتوره
كمان زد و گفته تناسب طلاييه
ميشه يه نفر اينو توضيح بده؟؟
نميفهممش
راستش منم نمیدونم ولی فک کنم منظور از تناسب طلایی همون تناسبیه که تو طاقای ایرانی استفاده شده
 

sunshid

عضو جدید
سوال دارم

اين عكس از كتابه ارتوره
كمان زد و گفته تناسب طلاييه
ميشه يه نفر اينو توضيح بده؟؟
نميفهممش

دوست جونم من فقط میدونم که یونانی ها اصل زیبایی شناسیشون تناسبات طلایی بوده.و اعتقاد داشتن مستطیل با تناسب دو به سه زیباترین حالت برای خلق اثار هنری و معماریه
اگه دقت کنی متوجه میشی که مستطیلی که عکسشو گذاشتی از طول به سه قسمت تشکیل شده.این تناسب واسه تحلیل معماریم خیلی به درد میخوره در قسمت هندسه پلان.چون خیلی از پلان ها بر اساس همین تناسبات طراحی میشن.کاش دوستانی که اطلاعات بیشتری دارن لطف کنن و بزارن
 

Nasim_Feiz_A

عضو جدید
دوست عزیز ممنون از وقتی که گذاشتید ...... کاش زودتر از اینا طرح میذاشتم....خیــــــلی ممنونم از لطفتون

QUOTE=draz;4937672]اول از هر چیزی خیلی کار کردی ومعلومه واحتیاج به کمی تمرین داره اما مشگلات طرحت

1-نور کلاسات در جهت جنوب غلطه این مشگلو اکثر بجه های معماری دارن این نکته رو درپایانامم یاد گرفتم وبه شما هم میگم ببینید وقتی معلم روی تابلو چیزی مینویسه با جهت نوری که شما گذاشتید باعث میشه سایه روی تخته سیاه بیفته وبچه ها در دیدن نوشته دچار مشگل بشن

پلانو چرخوندم ، نور شرق و غرب شده ،ولی نور غیر مستقیمه ، اون پوسته ی جلوی پنجره ها به همین دلیل گذاشتم.......

2-در طرحتون هیچ توجهی به معلولین نکردی

صورت سوال ذکر نکرده بود! مدرسه عادیه، معلول نداره...! البته تا کلاس سوم که طبق اوله از 5پله 10 سانتی بالا میره ، زیاده؟ من تو کارام رمپ زیاد میذارم ، اما دیدم میخندن ، دیگه نذاشتم........!

3-علت کج بودن سایه بونهای عمودیتون معلوم نیست
کدوم سایه بون ؟ اونایی که منحنی هستند ؟ چون طرح برای کودکان هست از منحنی استفاده کردم که به فرم حرکت بده و پویا باشه .....

4-یه نکته ای که در طرح2 یاد گرفتم این بود که اندازه و کیفیت کلاس اول با مقاطع بالا فرق داره

اینو منم شنیدم ، اما یادم رفت ، برای هر اسکیس کلی نکته وجود داره ، چطوری میشه با این زمان محدود همشونو تو طرح پیاده کرد؟!

5-حیاط بچه ها معلوم نیست (یاداون پلانهای قدیمی بخیر که اول فضای منفی رو طراحی می کردن بعد مثبتو)

حیاط بچه ها اون جلوهه، تو سایت پلان معلومه ، ولی در مقیاس 1:1000 فقط باغچه ی درختا معلومه که خودش محدوده رو تعیین میکنه ، ما در معماری برای کودکان بحثی داریم که تاثیر این همه حد و حدود تعیین کردن و دیوار و حصار کشی رو مطرح کرده و اینکه چطور به کمک طراحی بتونیم با عناصر دیگه این مرز رو تعیین کنیم ..... اینجا البته دور تا دور دیوار داره! ولی فضا ها رو تعریف کردم، بیرون نمیتونن برن ، اما پشت ساختمون میشه برن!

6-کنترلی بر ورود وخروج بچه ها نیست

برای ورود به ساختمون درست از جلوی اتاق مدیر و ناظم وارد میشن ، نظارت داره ، اون اتاق و اتاق معلمین به حیاط کاملا اشراف دارند ، میمونه درب محوطه ، که اونم قفل میکنن!!!!! البته میشد سرایداری هم داشته باشه ، اما چون در ریزفضاها ذکر نشده بود، منم نذاشتم!

7-یادت باشه در اسکیس درب به صورت ترسیم فنی نمی کشیم جاشو خالی میزاریم
جدا ؟! چه خووووب ، پس دیگه اصلا درب نمیذارم
8-اگه وقت کردی به نیوفرت سری بزن درب کلاسهات درست طراحی نشده

بلاخره درب بذارم یا نذارم؟ اتفاقا عمدا درب کلاسا رو نذاشتم ، چون یادم نبود روبه بیرون باید باز میشد یا داخل!

9-سرویس وکلاسات هم ارزش شده که خوب نیست برای سریس ها بهتر است یه فضای ف*****ه بزاری

سرویس با کلاس ها هم ارزش شده ؟ از چه نظر؟
در پلان هایی که برای کودک طراحی شده ، چند جا دیدم سرویس رو اینجوری میذارن، ولی خودمم مخالفم!


10-شکل سالن چند منظوره دلیل به خصوصی نداره(شاید شما دلیل خودتونو داشته باشید)

نه دلیلی نداره ، من با عملکرد ها طراحی میکنم ، نه فرمی ..... و این شکل به نظرم مناسب اومد...

11-پلانت شکستگیهای تعریف شده ای نداره وباعث مشگلات اتی میشود برای اطلاعات بیشتر ما در طراحی شهری باید برای چنین فضاهایی راه حل های متعددی بدیم که مکان سرزنده بشه وتااز پاتوق معتادین جلوگیری کنیم

معتاد وسط حیاط مدرسه ؟! شکستگی ها بر اساس عملکردها و فضاها شکل گرفته ، بیرون زدگی حجم سالن بزرگتر تفاوتش با کلاس ها ــ چه از نظر عملکرد و چه از نظر ابعاد ــ رو میرسونه و اون شکستگی سمت ورودی هم دعوت کنندس، و سرویس ها هم نسبت به کلاس ها عقب نشستند ، چون برای ایجاد کوران بهتره که از اون ضلع هم امکان کوران هوا وجود داشته باشه ....

12-با نگاه کردن طرحت به این نتیجه رسیدم که شما پلان ونما وبرش همزمان پیش نبردید واین باعث نقص در کارتون میشه

همزمان بوده ، ولی با کف و سقف در برش و نما در این اقلیم مشکل دارم. همیشه با نگاه رفت و برگشتی طراحی میکنم ، اول از تحلیل سایت و اقلیم و ... فضاها رو جانمایی میکنم ، بعد نما طراحی میکنم و بعد هر مرحله که جلو رفتم باز بر میگردم چک میکنم، منتها اشتباهم این بود که سایت پلان رو دقیق نکشیده بودم و حواسم نبود عرض اونقدر کم و طول سایت زیاده !!!!

13-اگه فرصت کردی یه نگاه به جزوم بکن در برشتتون تمام ساختمان روی یکسری پدستال یا همان گربه رو که اصطلاحا"میگن قرار دادی وهیچ ابتکاری به خرج ندادی شما باید در خط زمینتون شکستگی ایجاد کنید حتی در مناطق شمالی

شاید معلوم نباشه ، اما هم ساختمون نسبت به محوطه بلندتره و هم در سالن چند منظوره سطح تغییر کرده ، ولــــــــی! کار برای کودکانه ، و نباید داخل ساختمون تغییر سطح زیادی داشته باشیم..... در محوطه هم گذاشتن شیب و رمپ بر اختلاف سطح با پله ارجحیت داره ، چون بچه ها موقع بازی میدوند و ممکنه پاشون گیر کنه و زمین بخورند ....

14-از گذاشتن درخت شانسی خوداری کنید خواهشن روی گونه درختان که د رچه مناطقی رشد میکنن وبه درد کدوم جبهه میخورن مطالعه کافی کنید

نوع درختشو نمیدونم ،ولی منطقه معتدله ، درخت های نخل و اکالیپتوس که نذاشتم ، اینا میتونن اونجا رشد کنند ! جبهه رو درست میفرمایید ، اصلا حواسم نبود ، چون ساختمون چرخید ، از بس اعصابم خرد شد که دیگه حتی دلم نیومد جهت شمال و اسم نمای کدوم طرفی که کشیدم ، بذارم!!!!! نمای جنوبی بود ، شده غربی!! اسمشم معذله!!!

15-دلیل اینکه شکستگی در کنار بازشوها دادید وتغییرمصالح رو باید در دیاگرامتون بیارید اینم بگم ما چیزی به عنوان طراحی نما نداریم بلکه نما با پلان پیش میرود

طراحی نما نداریم؟!!!!! چطور؟! چرا؟

16-فضای دعوت کنندگی شما نسبت به حجمتون کوچیکه

فرم دعوت کننده + { تلفیق سکو + پیش آمدگی سایبون + جهت محوطه سازی} >> دیگه بیشتر از این؟!

17-این چند سالی که زیاد میشنوم که میگم گذاشتن گنبد و شیروانی رد ولی انصافا"چیزی که پدرانمان در گذشته فکر کردن وگذاشتن چرا ما نیز در این دوره فکر نکنیم وبرای نصلهای آینده بزاریم

یعنی میشه دیگه شیرونی نذارم ؟ پس برای شمال سقف رو چه شکلی بکشم؟ مثل سایر اقلیم ها؟
{واقعا خوشحال میشم از شر شیرونی خلاص شم! } ولی >>> یادمه گفته بودند فرم هایی مثل گنبد با هرم بالای سقف نذارید، دیگه شیرونی با طراحی مدرن جزوش نبووود ! ، و اساتید بیشتر تاکید داشتند که فرم های سنتی به صورت تقلیدی در اسکیس ها استفاده نشه ..... ولی حتی بادگیر هم با یه طراحی جدید و با تعریف مفهموم و ... میشه جایی استفاده کرد!

به نظر شخصیه من چون بایگانی کلا با رطوبت مشگل داره بهتره کنار ابدارخانه نباشه چون رطوبت وبخار روی برگه های کاغذ وسیستمها تاثیر میزاره بهتر نبود اتاق معلمینو با بایگانی عوض میکردی
مشکلات دیگه هم داره چون مطمئن نیستم نمی زارم
نکات:
جای ورودی روهمیشه در طرحت مشخص کن-علامت شمال همیشه بزار-یه فونت برای خودت قرار بده
باشه ، علامت شمال رو قبول دارم ، اما فونتم کاملا شخصیه هاااا! کی به این خرچنگ _ قورباغگی میکشه؟!!! کاملا انحصاریه! :lol:

توروخدا ازدستم ناراحت نشی
دوست اون که بهت بگه نه اونی که بعدا"بهت بگه میخواستم بگم
ایشالا موفق وسرزنده باشی[/QUOTE]

نه دوست گرامی ، ناراحت چرا ؟! ، من از وقتی بحثهای بچه ها درباره طرحهاشون توی همین تاپیکها دیدم،تازه به ارزش بحث کردن پی بردم...کلی مطلب از بحثاشون یاد گرفتم ، کاش اینجا هم چندتا از بچه ها کار میذاشتن و جددددی روی کارا بحث میکردند ، واقعا عالی میشد .....

***********شما هم موفق باشید ، مرسی نظرتون رو گفتید.:w27:
 

Nasim_Feiz_A

عضو جدید
سلام

المان و موضوع های مفهومی برای دانشگاه آزاد رو هم اضافه کنید.

راستی مگه چند روز تا کنکور سراسری مونده که میگید وقت نیست!؟ روزی 2 تا موضوع کار کنیم به همه ش میرسیم. نه؟

البته مثلا خانه سالمندان و فروشگاه 70000 متری رو فکر نکنم لزومی داشته باشه کار کنیم . چون خیلی بزرگه بعیده موضوع کنکور باشه

سلام
همون قسمت اول { فرهنگی و .... } در موضوعات کمیی دور تر المان و سردر و یادمان و ... هم نوشته بودم ........
پارسال پاساژ 7000متر زیربنا سوال آزاد بعضی شهرها بود!!!! اینو در کنایه به سوال پارسال گفتم! نه اینکه حالا به این عظمت کار کنیم ....


**************************************************************************************************************
اولویت اول >>>
اولویت دوم >>>
اولویت سوم >>>

1>>>فرهنگی +++ آموزشی + کودک +کتابخونه + موزه + هنری ! : پژوهشکده { پژوهشکده اقلیمی برای 4اقلیم } + فرهنگسرا + موزه + شهر کتاب + مدرسه 5کلاسه + مهدکودک +کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان + گالری + خانه ی هنرمندان + سالن آمفی تئاتر + مرکز موسیقی + سینما +

کمی دوورتر! >>>
مقبره شعرا ، المان و یادمان و ... + خانه ی پرستار! + خانه ی دانشجو + خانه ی معمار + خانه ی تنهایی من!!!!! سردر؟! + رصدخانه!!!!!! + سازمان مطالعات جغرافیایی + انسیتو پرورش گل و گیاه!!!!!!!!!!


2>>> اقامتی +++ تفریحی + تجاری
: هتل + رستوران + اسکله تفریحی و پلاژ و ایستگاه قایق رانی + کوشک و عمارت سرچشمه ! + اقامتگاه بین راهی + قهوه خانه سنتی + سلف دانشگاه + + بوفه { دانشجویی ، استخری! و ... } + ویلا + آپارتمان { 5واحد مسکونی 5طبقه } + ایستگاه کوهنوردی + مهمانسرای بین راهی + پل تفریحی روی رودخانه سپید رود رشت + خوابگاه


کمی دوووورتر :
سوله ی بحران! + آکواریوم ماهی! + کلبه جنگلبانان برای حفظ و حراست جنگل و برای اقامت 8نفر، برای 2ماه +

3>>> خدماتی +++ اداری + تجاری :
بانک + اداره پست محله ای + کیوسک اطلاع رسانی جلوی ورودی دانشگاه + واحد کپی و تکثیر دانشگاه + بازاچه موقت ، تعاونی مصرف ، فروشگاه زنجیره ای ، پاساژ 70000متر زیربنا! + اسکله بازارچه ماهی فروشی سنتی بندر..... ! + هفته بازار با سازه موقت + میدان میوه و تره بار + سرویس بهداشتی عمومی! + نانوایی +


4>>> عبادی +++ زیارتی :
نمازخانه کنار یک مکان مهم! + مسجد { مثلا 300 نفره } + تکیه +

5>>> درمانی :
بیمارستان +
درمانگاه + خانه سالمندان + خانه ی بهداشت + مطب محله ای + ساختمان پزشکان

6 >>> حمل و نقل! + ماشین ها! + صنعتی >>>
ترمینال + فرودگاه ، مترو ، ایستگاه قطار + ایستگاه اتوبوس + عوارضی + پمپ بنزین + کارواش + پارکینگ طبقاتی + پل تفریحی + پل هوایی! + نمایندگی ایران خودرو + ایستگاه خط واحد و ایستگاه تاکسی + کارخانه ها! + ایستگاه آتش نشانی

7>>> ورزشی : استخر با بوفه ی مشترک برای خانوم ها و آقایان + سالن چند منظوره ورزشی برای والیبال و ورزش های تشکی 15 * 30 و 2500 تماشاچی +


************************************
نظر شما چیه ؟!

 

ReD_CoDE

متخصص REVIT
کاربر ممتاز
سلام اینم تمرینات امروز .از کارهای آقایان صدیق و زند.نیازمند به نظر دوستان هستیم..
کارت و دستت خیلی خوب و قوی هست و راندوت هم خوبه
فقط تو کار اول توپوگرافی رو اونقدر کشیدی که شلوغش کرده
خیلی هم وسواس کار رو خراب میکنه
بعضی ها یه کار رو میکشن میبینی خیلی خوبه ها اما میان انقدر دوباره روش کار میکنن که کار رو بهتر نمیکنه هیچ، بدترشم میکنه
یه چیز دیگه ای که باید بگم اینه که اگر دقت کرده باشیم بیشتر مدارکی که در اختیارمونه از اساتید اسکیس برای زمانی هست که شیت بزرگ بود و اون زمان راندو خیلی مهم بود، الان اینطور راندو کسی کنه تو ارشد سراسری مصحح بی برو برگرد کار رو نگاه نمیکنه
اما خود اسکیس عالیه
سعی کن شما که دستت و راندوت خوبه بری رو اسکیس موضوعی، روشی که این روزا میبینم فقط کزت پیش گرفته
 

ReD_CoDE

متخصص REVIT
کاربر ممتاز
سلام به همه
کسی در مورد نحوه ی شیت بندی تو کنکور سراسری چیزی میدونه؟
من فقط میدونم چنتا شیت a3 هست و اینو میدونم که یکیش باید دیاگرام اقلیمی باشه
حالا تو بقیه ی شیتا چی میزنن؟ معمولا چه چیزایی رو تو یه شیت کنار هم میزنن؟
میخواستم ترکیب کلیشو بدونم

اول از همه باید یه روش برای تقسیم شیت های A3 داشته باشید که به نظر من روش 16 قسمتی خوبه (یعنی هر ضلع رو به چهار قسمت تقسیم میکنیم)
روش ارائه هم میتونه شخصی باشه که مثلا من تو شیت اول چه چیزایی قرار بدم اما یه سری چیزا حتما باید تو شیت اول باشه
شیت اول: روند رسیدن به حجم و پلان-مقطع که بهش میگیم دیاگرام (ننوشتم پلان و مقطع چون باید همزمان پلان و مقطع باهم پیش برن یعنی پلان دیاگرام و مقطع دیاگرام و نما دیاگرام) + پرسپکتیو ناظر یا دید پرنده تو اون 4 خونه وسط بعد از تقسیم 16 قسمتی
شیت دوم به بعد کاملا سلیقه ایه

کل چیزایی که لازمه
دیاگرام (پلان- مقطع- نما)، دیاگرام همون ایده اولیه است که بعدا باید روش کار بشه تا به مدرک نهایی برسیم
پرسپکتیو های ناظر- پرنده - و بعضی وقتا داخلی
سایت پلان
پلان (ممکنه بیشتر از یکی باشه و باید پلان ها کنار هم قرار نگیرن)
مقطع
نما (بعضی وقتا لازم نیست، مثلا میشه برای سرعت بیشتر بجای کشیدن پرسپکتیو و نما بجاش یه نما پرسپکتیو زد)
دتایل های خواسته شده و در صورت بودن زمان میشه دتایل هایی هم که برامون مهمه رو هم اضافه کنیم

در مورد تناسبات هم خودتون یکم تلاش کنید، بعد مدتی در موردش توضیح میدم اما میخوام خودتون هم با موضعش درگیر بشید
 

бабочка

عضو جدید
ای کاش برای این مورد هم نمونه پیدا میکردیم .راست میگید ما تمام نمونه هایی که داریم برای زمانیه که شیت ها 70*50بود .اگر کسی ز دوستان میتونه در این مورد نمونه ای پیدا کنه ممنون میشیم
اول از همه باید یه روش برای تقسیم شیت های A3 داشته باشید که به نظر من روش 16 قسمتی خوبه (یعنی هر ضلع رو به چهار قسمت تقسیم میکنیم)
روش ارائه هم میتونه شخصی باشه که مثلا من تو شیت اول چه چیزایی قرار بدم اما یه سری چیزا حتما باید تو شیت اول باشه
شیت اول: روند رسیدن به حجم و پلان-مقطع که بهش میگیم دیاگرام (ننوشتم پلان و مقطع چون باید همزمان پلان و مقطع باهم پیش برن یعنی پلان دیاگرام و مقطع دیاگرام و نما دیاگرام) + پرسپکتیو ناظر یا دید پرنده تو اون 4 خونه وسط بعد از تقسیم 16 قسمتی
شیت دوم به بعد کاملا سلیقه ایه

کل چیزایی که لازمه
دیاگرام (پلان- مقطع- نما)، دیاگرام همون ایده اولیه است که بعدا باید روش کار بشه تا به مدرک نهایی برسیم
پرسپکتیو های ناظر- پرنده - و بعضی وقتا داخلی
سایت پلان
پلان (ممکنه بیشتر از یکی باشه و باید پلان ها کنار هم قرار نگیرن)
مقطع
نما (بعضی وقتا لازم نیست، مثلا میشه برای سرعت بیشتر بجای کشیدن پرسپکتیو و نما بجاش یه نما پرسپکتیو زد)
دتایل های خواسته شده و در صورت بودن زمان میشه دتایل هایی هم که برامون مهمه رو هم اضافه کنیم

در مورد تناسبات هم خودتون یکم تلاش کنید، بعد مدتی در موردش توضیح میدم اما میخوام خودتون هم با موضعش درگیر بشید
 
بالا