اسكيس - مشاوره

draz

عضو جدید
سلام به دوستان
درباره فرهنگسرا که دوستان عرض کردن
دوستمون فضاهاشو خوب توضیح دادن اما اشکالی که داره اینه که خیلی زیاده ادم خسته میشه بخونه در ثانی توی کنکور چندتا فضا میدن بعلاوه ابعادشون توی یه سایتی که باید طرح بزنید میدن شما باید قوانینو بدونید وبه راحتی میتونید طرح بزنیدشما چند تا کار فرهنگسرا ببینیدوتحلیل کنید خیلی راحت می تونید طرح بزنید دوتا تحلیلمو فردا میفرستم تا براتون جا بیفته
درمورد تحلیل روکشی که دوستمون فرمودن باید عرض کنم روکشی یعنی باید از روش یک بار بکشی تا فضا را درک کنی ینکته ای هم بد نیست عرض کنم اینه که من توی پایان نامم با تمام وجودم به این نکته رسیدم که ما چیزی به عنوان اقلیم یا فرم نداریم بلکه اقلیم وفرم وکانسپت باهم یکیند وهمدیگرو تعریف میکنن نمیشه ی فرمو بکشی بعد دربارش فلسفه بافی کنی وبراش کانسپت بزاری یا ببریش در ی اقلیم جاش بدین طرح شما باید متعلق به سایت خودش باشه درکل شما نتونید موضوع یا طرح را ازاون سایت جدا کنید
اما درباره تحلیل کارتون امشب روش کار میکنم وفردا تو سایت میزارم تا بتونید از این به بعد بتونید خودتون تحلیل کنید
اگه بخوام کل جزوه با کیفیت بزارم حدود200مگ میشه که نتم نمیکشه در ثانی از صبح تا شبم سر کارم ودسترسی به کافی نتم ندارم که بتونم انجام بدم ولی بازم سعی میکنم کیفیتش بهتر بشه
به امید موفقیتون
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام به دوستان
درباره فرهنگسرا که دوستان عرض کردن
دوستمون فضاهاشو خوب توضیح دادن اما اشکالی که داره اینه که خیلی زیاده ادم خسته میشه بخونه در ثانی توی کنکور چندتا فضا میدن بعلاوه ابعادشون توی یه سایتی که باید طرح بزنید میدن شما باید قوانینو بدونید وبه راحتی میتونید طرح بزنیدشما چند تا کار فرهنگسرا ببینیدوتحلیل کنید خیلی راحت می تونید طرح بزنید دوتا تحلیلمو فردا میفرستم تا براتون جا بیفته
درمورد تحلیل روکشی که دوستمون فرمودن باید عرض کنم روکشی یعنی باید از روش یک بار بکشی تا فضا را درک کنی ینکته ای هم بد نیست عرض کنم اینه که من توی پایان نامم با تمام وجودم به این نکته رسیدم که ما چیزی به عنوان اقلیم یا فرم نداریم بلکه اقلیم وفرم وکانسپت باهم یکیند وهمدیگرو تعریف میکنن نمیشه ی فرمو بکشی بعد دربارش فلسفه بافی کنی وبراش کانسپت بزاری یا ببریش در ی اقلیم جاش بدین طرح شما باید متعلق به سایت خودش باشه درکل شما نتونید موضوع یا طرح را ازاون سایت جدا کنید
اما درباره تحلیل کارتون امشب روش کار میکنم وفردا تو سایت میزارم تا بتونید از این به بعد بتونید خودتون تحلیل کنید
اگه بخوام کل جزوه با کیفیت بزارم حدود200مگ میشه که نتم نمیکشه در ثانی از صبح تا شبم سر کارم ودسترسی به کافی نتم ندارم که بتونم انجام بدم ولی بازم سعی میکنم کیفیتش بهتر بشه
به امید موفقیتون

draz گرامي
با تشكر از الطاف شما
قبل اينكه به عنوان يك خانواد رد معماري بپذيريم شما رو با كمال شرمندگي و صراحت عرض كنم
اگه قراره 2 روز بياي و بعدش تشخيص بدي فلان مشكل داري و نميتوني و همه ي اون بهانه ايي كه هم هم شما ه ساير دوستان از بر هستن بهتره قبل از برخورد دوستان و شخص من تشريف ببريد
اما اگه مي خواي آموزش بدي
من شاگرد رديف اولتم
عرض پوزش به خاطر سخن شمشير وار من
 

draz

عضو جدید
دوستان قصد توهین یا نصیحت ندارم چون کوچکتر از شما هام که قصد توهین داشته باشم
اگه واقعا"برای رضای خدا کمک می کنید لطفا"اینقده غر نزینید ویا قهر نکنید ما امیدم اینجا تا به بچه های کنکوری امید بدیم نه ته دلشونو خالی کنیم اگه واقعا" نمی خواید کمک کنید یا اینکه خودتون نگرانید خواهشا"بقیه بچه هارا کاری نکنید که ناامید شن شما در برابر خدا مسئولید ذهن هرکدام از بچه هابچه هارو مشوش کنید ونامیدش کنید دنیایی را نامید کردید اگه نمی خواید یا نمی تونید کمک کنید حرفی نیست جزوه مو در اختیار دوستان قرار میدم اگه راهنمایی خواستنومنو قابل دونستن کمکمشون میکنم اخه خودم مزه شکست در کنکوروبا تمام وجودم احساس کردم ودوست ندارم دوستانم این شکستو تجربه کنن
 

Nasim_Feiz_A

عضو جدید
....

....

سلام
من یه چیزی بگم:redface: از بس خجالتی هستمیه جورایی هرکی یه راهی میرهیه جا جزوه ارائه میشه شما هم میگین در مورد فرهنگسرا بحث میکنیدبیاین قبل از هر کاری اول هرکسی پستای اضافیشو حذف کنه منظورم از اضافی اوناییه که به روند تایپیک مربوط نیست و در مورد حاشیه هاسبعدش هم یک روندو ادامه بدینهمون تحلیل ژلانا که خوبه اخه ما که نمیدونیم حتما امتحان درمورد فرهنگسرا یا هرچیز دیگه ای باشهبیشتر به فرمها و اقلیم ها توجه کنیم
سلام
دوست عزیز ، چه اشکالی داره در یک تاپیک چند بحث به موازات هم جلو بره ، من از این تاپیک ها دیدم ، مثلا یه موضوع برام مهمتر بوده و با چند نفر دربارش صحبت کردم، از اون طرف چند نفر دیگه درباره ی موضوعی دغدغه داشتند و مطالعه میکردند و اون بحث رو با هم جلو میبردند ، بعد یه زمانی اون بحث برای منم مهم میشد ، بر میگشتم صحبت های اون عده رو دنبال کردم و با زدن یه نقل و قول بحثشو ادامه دادم.... معمولا بحث غالب داریم و بحث های جنبی... به نظرم هرکاری بهتر است از بیکاری ! { این شعارو خودم ساختم! }
اگر دقت کرده باشی ، یه لحظه رسید که بحث اصلی تاپیک گم شد ، تمرین گذاشتن ها قطع شد ، اما همین جزوه گذاشتن بزرگواری سکوت رو شکست .......
پس هر فعالیتی که دوستان داشته باشند و از کاراشون بگن ارزش داره .........
 
آخرین ویرایش:

arcdoc

اخراجی موقت
خیلی دوستانه میگم دارید وقت تلف میکنید....
یکی اینترنت پرسرعت نداره یکی کاغذ نداره.یکی برای ازاد اماده میشه.اون یکی برا سراسری.یکی دستش خیلی قوییه
اونیکی اصلا نمیدونه دست چیه.خوب معلومه دیگه وقتی ادمای مختلف با دیدگاهها و شرایط مختلف دورهم جمع میشن هیچوقت به
یک برنامه نمیرسن.یکی از دوستان به من گفت بیاید تاپیک خصوصی درست کنیم.گقتم باشه.بعدش میگه من برا ازاد تمرین میکنم
گفتم من اصلا دانشگاه ازاد رو قبول ندارم.خوب چه جوری باهم دیگه میخواید بریم جلو.
به نظر من این تاپیک برای تبادل اطلاعات توی سطح های مختلف خیلی خوبه.
یعنی هر کسی از هر چیزی که به دردش میخوره استقاده میکنه.
خوب از کسی که هنوز تا حالا تمرین خط انجام نداده نباید انتظار داشته باشیم برای اسکیس موضوعی بیاد جلو.
یا برعکس.
شما وقتی برای کلاس اسکیس میخواید ثبت نام کنید.سطح بندی داره.مقدماتی.پیشرفته.ازاد.سراسری.راندو.اسکیس
من خودم هم نمیدونم چه جوری توی یک فضای مجازی برای ادم های متفاوت میشه برنامه ریزی هماهنگ کرد.
اگه همه ضعیف بودیم.یا همه قوی میشد.
یکی دو ماه مونده به کنکور شاید این تاپیک بیشتر پویاتر باشه.چون اونوقت دیگه همه موضوع کار میکنن..
شاید هم بعد از اعلام نتایج مرحله اول این اتفاق بیفته...
چون خدای نکرده یه سری ها دل سرد میشن یه سری هم دلگرم...
ولی تمرین کردن هیچ وقت وقت تلف کردن نیست.اگه امسال نشد سال بعد...
به نظرم خیلی ها تو این دوران بیشتر از دوره دانشجویی شون یاد میگیرن.هنوز برای من این یک سواله که توی دانشگاه
ما چیکار میکردیم.؟؟؟؟؟ مشکل از اوناست یا از ماست که بر ماست.
خیلی دوستون دارم.موفق باشید
 

Nasim_Feiz_A

عضو جدید



draz عزیز ممنونم که تحلیل موزه ی هنرهای معاصرو گذاشتید

اینم روکشی از پلان موزه هنرهای معاصر ...... انگار برعکس شد ، قرار بود اول روکشی بذارم و بعد شما برای نمونه تحلیل کنید :redface:

بازم ممنونم







دیشب هرکاری کردم از سایت img4up آپلود نشد ، این سایت چرا اینجوری میشه ؟!


 

draz

عضو جدید
سلام به دوستاندو تا تحلیل فرهنگسرا گذاشتم تا در روند کارتون کمکتون بکنه وصفحه14و15 جزوه هم گذاشتم سعی کردم ی مقدار کیفتش بره بالا بازم سعی میکنم بهتر بشهاما تحلیل کار دوستمونو امشب براشون میزارماز همه دوستان هم بابت کارشون تشکر میکنمhttp://wdl.persiangig.com/pages/download/?dl=http://drazy.persiangig.com/14,15,t.rar
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام به دوستاندو تا تحلیل فرهنگسرا گذاشتم تا در روند کارتون کمکتون بکنه وصفحه14و15 جزوه هم گذاشتم سعی کردم ی مقدار کیفتش بره بالا بازم سعی میکنم بهتر بشهاما تحلیل کار دوستمونو امشب براشون میزارماز همه دوستان هم بابت کارشون تشکر میکنمhttp://wdl.persiangig.com/pages/download/?dl=http://drazy.persiangig.com/14,15,t.rar

ممنون از لطفت
چيزي كه ميخواسم بگم بهت اينه كه
ببين تحليت برامون خيلي مهم تر از پلان هست
يعني حداقل سعي كن عكسي كه از تحليلت ميگيري روي متنش زوم كني
دستت درد نكنه
ميتوني پلان هاي اسكن شده ي موزه اينا و اين چيزايي كه تحليل ميكني رو بزاري؟
 
  • Like
واکنش ها: draz

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
بچه ها اين فرهنگسراي مهندس ميرميران
http://mirmiran-arch.org/ProjectFiles/big_17.jpg


فرهنگستانهای جمهوری اسلامی ايران بر طبق برنامه از دو مجموعه اصلی شامل فرهنگستان ها و مجموعه گرد همايی ها و يک بخش تکميلی که هر دو مجموعه را در بر می گيرد تشکيل شده است و در مجموع 55000 متر مربع زيربنا دارد .
مجموعه فرهنگستانها به طور خلاصه شامل سه فرهنگستان زبان و ادبيات فارسی، علوم و علوم پزشکی است و يک کتابخانه که هر سه اينها را تغذيه می کند .
متمرکز کردن بنا و آزاد گذاشتن هر چه بيشتر اراضی مجموعه، استفاده خلاق از اصول و مبانی و الگوهای تاريخ معماری ايران، وحدت و يکپارچگی بنا، احترام به بستر خاکی،افقی بودن، رعايت زاويه تاريخی در بنا و بالاخره ديد کوه دماوند از مهم ترين اصولی است که در طراحی فرهنگستان مد نظر قرار گرفته است. عناصر تشکيل دهنده بنا نيز عبارتند از: ورودی، صفه، حياط مرکزی، گنبد گردهمايی ها و ديواره فرهنگستان ها. باحضور آزادنه قسمتی از تپه در اراضی طرح روی صفه، ترکيب عناصر طبيعی و مصنوع، زيبايی فضايی بنا را افزايش داده است.
فرهنگستانهای جمهوری اسلامی ايران بر طبق برنامه از دو مجموعه اصلی شامل فرهنگستان ها و مجموعه گرد همايی ها و يک بخش تکميلی که هر دو مجموعه را در بر می گيرد تشکيل شده است و در مجموع 55000 متر مربع زيربنا دارد .
مجموعه فرهنگستانها به طور خلاصه شامل سه فرهنگستان زبان و ادبيات فارسی، علوم و علوم پزشکی است و يک کتابخانه که هر سه اينها را تغذيه می کند .
متمرکز کردن بنا و آزاد گذاشتن هر چه بيشتر اراضی مجموعه، استفاده خلاق از اصول و مبانی و الگوهای تاريخ معماری ايران، وحدت و يکپارچگی بنا، احترام به بستر خاکی،افقی بودن، رعايت زاويه تاريخی در بنا و بالاخره ديد کوه دماوند از مهم ترين اصولی است که در طراحی فرهنگستان مد نظر قرار گرفته است. عناصر تشکيل دهنده بنا نيز عبارتند از: ورودی، صفه، حياط مرکزی، گنبد گردهمايی ها و ديواره فرهنگستان ها. باحضور آزادنه قسمتی از تپه در اراضی طرح روی صفه، ترکيب عناصر طبيعی و مصنوع، زيبايی فضايی بنا را افزايش داده است.


پلانشو كسي داره بزاره؟؟؟
+ پلان فرهنگسراي نياوران
draz گرامي اگه بتوني اصل مدارك رو هم بزاري يا اگه دوسته عزيزه ديگه اي ميتونه بزاره
ممنونش ميشيم
 

ReD_CoDE

متخصص REVIT
کاربر ممتاز
نگاهی تازه به اسکیس

نگاهی تازه به اسکیس

به نام یگانه معمار هستی

سلام دوستان
هدف از ایجاد این تاپیک آموزش و بحث پویا و سازنده در مورد اسکیس و مسائل مربوط به اونه
روند تاپیکم به این صورته که کار دسته جمعی و گروهی رو میطلبه
من خودمو در حدی نمیدونم که بخوام به دوستان تدریس کنم، دوست دارم بیام و یک سری تمرین و کار و نظر رو برای نقد و بررسی دوستان قرار بدم و همه با هم بتونیم تاپیک رو پیش ببریم و با نظرات مختلف آشنا بشیم
اینجا هر نکته ای از ذهن هر کسی بیرون بیاد میتونه در جای خودش موثر باشه، پس ازتون میخوام حتی ساده ترین چیزا رو هم که به ذهنتون میرسه در اختیار دوستان دیگه اتون بگذارید
هر 2-3 روز یکبار سعی میکنم مطلب جدیدی بگذارم و دوست دارم شما هم بهم کمک کنید و تو تاپیک فعال باشید
امیدوارم همه مون در تمام مراحل زندگیمون موفق و پیروز باشیم
 

ReD_CoDE

متخصص REVIT
کاربر ممتاز

تمرین 1: این خطا رو یه مبتدی کشیده و همونطور که میبینید خیلی اشتباه داره، سعی کنید تا میتونید خطاتون صاف و لغزنده و نسبتا سریع باشه و دستتون هم از رو کاغذ برداشته نشه


تمرین 2: این تمرین خیلی کمک میکنه به قوی شدن خط و معمولا خیلیم طول میشکه تا کسی به کشیدنش مسلط شه



تمرین 3: سعی کنید برگاتون یه روند و یه جهت خاص رو نداشته باشه تا کاملا طبیعی به نظر بیاد



تمرین 4:


تمرین 5: این خط ها رو با زاویه های مختلف خصوصا 30 و 45 و 60 درجه در هر دو جهت تمرین کنید تا دستتون به زوایای مهم عادت کنه
 
آخرین ویرایش:

sunshid

عضو جدید
سلام دوستی مرسی بخاطر تاپیکی که زدی
یه سوال داشتم.
تمریناتی که انجام میدیم رو اینجا کرکسیون میکنیم؟ و اینکه آیا نهایتا به اسکیس موضوعی کار کردن میرسیم؟
من خیلی دوست دارم تو اسکیس قوی بشم اما روندشم برام خیلی مهمه
 

ReD_CoDE

متخصص REVIT
کاربر ممتاز
سلام دوستی مرسی بخاطر تاپیکی که زدی
یه سوال داشتم.
تمریناتی که انجام میدیم رو اینجا کرکسیون میکنیم؟ و اینکه آیا نهایتا به اسکیس موضوعی کار کردن میرسیم؟
من خیلی دوست دارم تو اسکیس قوی بشم اما روندشم برام خیلی مهمه
سلام
ایشالا همه دست به دست هم بدیم چرا به اسکیس موضوعی نرسیم؟
ایشالا تا آزمون ارشد سراسری امسال همه اینجا با جون و دل تمرین کنیم و نتایج خوبشو آخر تابستون ببینیم
تمرین ها رو میتونیم همینجا کرکسیون کنیم
این تاپیک به موازات تاپیک آموزش اسکیس جلو خواهد رفت و تو هر دو سعی میشه مطالب مفید ارائه بشه
 
آخرین ویرایش:

ReD_CoDE

متخصص REVIT
کاربر ممتاز
تمرین 6: این تمرین دید سه بعدی و کشیدن خط بصورت سه بعدی رو تقویت میکنه، سعی کنید بهتر از تمرین بکشید



تمرین 7: این تمرین بصورت ترکیبیه و میتونید هرجور که خلاقیتتون اجازه میده تمرینو پیش ببرید



تمرین 8: سنگ چینی با سنگای راست گوشه،خیلی بدرد میخوره، برای تعریف بافت، این بافت جنبه تزیینی بیشتری به نوع گرد گوشه داره و میتونه حتی در دکوراسیون دیوارهای داخلی هم بکار بره



تمرین 9: سنگ چینی با سنگ های گرد گوشه


تمرین 10:
 

ReD_CoDE

متخصص REVIT
کاربر ممتاز
تمرین 11: سنگ چینی سه بعدی


تمرین 12: انواع بافت سنگ، این نوع سنگ کشیدن برای آزمون ارشد خیلی خوبه، چون لازم نیست کل سطح رو پر کنید و تو مدیریت زمان سر آزمون خیلی بدرد میخوره


تمرین 13: اینم تمرین ترکیبی سنگ چینی و برگ و بافت چوب


تمرین 14: تمرین ترکیبی
 

sara00_00

عضو جدید
سارا جان همون طور كه خودت ميگي بايد نكته وار و خلاصه
اين مطالب با يه سرچ كوچولو تو اينترنت بدست مياد
بخوايم اينطوري كار كنيم كمه كم يكي بايد بشينه و ويراستاري كنه
اينا رو خودمون ميدونيم
منظورم ايده دادن به هم و روند طراحي و نمونه مورديه
هممون نويفرت داريم
لطفا پستتو ويرايش كن وگرنه تمام وقتمون ميره براي انشا نويسي
ممنون از لطف و فعاليتت
از دستم دلگير نشي دوستي به خاطر هممون
ما اينجاييم كه بهمون اطلاعات اضافه شه نه اين كه اطلاعات قبليمونو دوباره خواني كنيم



نه عزیزم ناراحت نشدم...اینارو فقط برای شروع گذاشتم و چون پستت رو دیر دیدم، زمان ویرایش گذشته ... طبق گفتت فکر میکنم تقریبا همه ، خلاصه هایی از گذشته داشته باشن برای مرور و لزومی نباشه دوباره خلاصه شه تو تاپیک .... این روش که گفتم شاید برای کسایی مناسب باشه که به خلاصه ها و اهمیتش تو کنکور دقت نکرده باشن ... اینکه اشاره کردی بیشتر تحلیل گذاشته شه، موافقم
 
آخرین ویرایش:

draz

عضو جدید
سلام دوست گرامی در کارهای راجرزوفاستر بیشتر در زمینه تکنولوژی وسبک های تک کار میکنن پس بهتر بودعکس از مجموعه میزاشتین چون اونها تاکید به تکنولوژی برتر میکنن در کارهای تحلیلی برای اسکیس بهتره از موضوعهای خانه استفاده نکنید بلکه بیشتر مجموعه فرهنگی استفاده شود اما تحلیلی که من کردمچرخش وفرمساختمان(ذوزنقه شکل) جهت دید مناسب واحاطه محیط استپنجه زدن محیط در بنا وبنا در محیطتوجه به خط زمین وخط آسمانساختمان دارای تعادل بصریدر ترسیم برش محیط کنار ان نیز کشیده شدهتاکید بر ورودی با عنصر پلهجای درست وتعریف شده ورودی(در ادامه جزوه به آن اشاره خواهد شد)ایجاد اختلاف سطح وتعریف سکانسهای فضایی بوسیله پلهدر قسمتهای شکسته پیوند با نقطه یا خط نیست بلکه با پله است که پلان را یکپارچه میکندایجاد پیش فضا قبل از ورود(ایجاد فضای مکث وانتخاب)تعریف بازههای نوری در فضا(حداکثر نفوذ نور7متر است)قرارکرفتن فضاهای تر کنار هم خشک کنارهمایجاد فضای *****ه
 

ReD_CoDE

متخصص REVIT
کاربر ممتاز
موزه هنرهای معاصر تو پارک لاله تهران، نمونه نسبتا موفق معماری پست مدرن که در اون از بادگیر و فرم های معماری ایرانی مثل 6 ضلعی و طاق استفاده شده اما پله ها در سطوح مختلف از نظر سیرکولاسیونی ایراد دارن و ممکنه بیننده توجه اش به ساختمون و محیط اطراف بره و زمین بخوره
بهتره تو سیرکولاسیون جاهای نمایشی از رامپ با شیب ملایم برای تغییر سطح استفاده بشه
سعی شده از مصالح بومی مثل سنگ و آجر تو ساخت بنا استفاده بشه
تو جاهای نمایشی و فرهنگی مثل فرهنگسرا و موزه سیرکولاسیون نقش مهمی بازی میکنه و بهتره تو بیشتر کارامون تفکیک فضایی یعنی عمومی، نیمه خصوصی، و خصوصی رو داشته باشیم

در مورد فرهنگستان استاد بزرگ مرحوم میرمیران هم ایشون از یخچال های قدیمی الهام گرفتن

big_18.jpgbig_16.jpg
 
آخرین ویرایش:

ReD_CoDE

متخصص REVIT
کاربر ممتاز

سلام برادر
تا اونجا که میدونم تا 13 شما فایل گذاشتی و الان یهو پریدی 16 تا 19
فایلا هم خیلی کیفیتشون پایینه و ناخواناست، ببین میتونی دوبار از 1 تا 19 رو با یه دوربین کیفیت بالا بگیری و آپلود کنی؟
روشی که پیش گرفتی روش خوبیه و امیدوارم همه همین روش خلاصه برداری تصویری رو پیش بگیرن و کتاب زیاد بخونن و دانسته ها رو از دل کتاب به تصویر بکشن و ازشون تو آزمون اسکیس ارشد استفاده کنن
 

ReD_CoDE

متخصص REVIT
کاربر ممتاز
درخت: سعی کنید از درخت اصولی و بجا استفاده کنید و از قرار دادن درخت و فیگور شانسی و بی مورد و فقط برای پر کردن استفاده نکنید، تناسبات رو سعی کنید رعایت کنید و ابعاد و اندازه ها رو با پرسپکتیو هماهنگ کنید
برای خودتون یه لیست تصویری از درخت های هر اقلیم و نکات و ضوابط هر درخت رو داشته باشید تا بدونید تو چه اقلیمی و تو چه کاربریی چه درختی رو استفاده کنید.
http://www.4shared.com/zip/orflZtIO/tree.html

فیگور: معمولا فیگور رو برای تاکید به موضوع و نشون دادن کاربری و همچنین مقیاس استفاده میکنیم و سعی کنید با پرسپکتیو هماهنگش کنید تا همه فیگورهاتون اندازه های مناسب داشته باشن
توجه به این موضوعم داشته باشید که معمولا قد خانوما از آقایون کمتره، اندازه مناسب برای آقایون 170-180 اه و 175 معمولا در نظر گرفته میشه، قد خانوما هم 5-10 سانت کوتاهتر گرفته میشه
http://www.4shared.com/zip/Bp1pVFJN/figoor.html

آسمون: معمولا برای تاکید بر جهات افقی یا عمودی و ایجاد یه حس پویایی از آسمون تو کارها استفاده میشه
http://www.4shared.com/zip/hItfI2qu/sky.html
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
موزه هنرهای معاصر تو پارک لاله تهران، نمونه نسبتا موفق معماری پست مدرن که در اون از بادگیر و فرم های معماری ایرانی مثل 6 ضلعی و طاق استفاده شده اما پله ها در سطوح مختلف از نظر سیرکولاسیونی ایراد دارن و ممکنه بیننده توجه اش به ساختمون و محیط اطراف بره و زمین بخوره
بهتره تو سیرکولاسیون جاهای نمایشی از رامپ با شیب ملایم برای تغییر سطح استفاده بشه
سعی شده از مصالح بومی مثل سنگ و آجر تو ساخت بنا استفاده بشه
تو جاهای نمایشی و فرهنگی مثل فرهنگسرا و موزه سیرکولاسیون نقش مهمی بازی میکنه و بهتره تو بیشتر کارامون تفکیک فضایی یعنی عمومی، نیمه خصوصی، و خصوصی رو داشته باشیم

در مورد فرهنگستان استاد بزرگ مرحوم میرمیران هم ایشون از یخچال های قدیمی الهام گرفتن

مشاهده پیوست 93321مشاهده پیوست 93322

اصلاح ميكنم
مرحوم ميرميران تو ورزشگاه رفسنجان از فرم يخچال ايده گرفتن
درست نميگم؟؟
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام دوست گرامی در کارهای راجرزوفاستر بیشتر در زمینه تکنولوژی وسبک های تک کار میکنن پس بهتر بودعکس از مجموعه میزاشتین چون اونها تاکید به تکنولوژی برتر میکنن در کارهای تحلیلی برای اسکیس بهتره از موضوعهای خانه استفاده نکنید بلکه بیشتر مجموعه فرهنگی استفاده شود اما تحلیلی که من کردمچرخش وفرمساختمان(ذوزنقه شکل) جهت دید مناسب واحاطه محیط استپنجه زدن محیط در بنا وبنا در محیطتوجه به خط زمین وخط آسمانساختمان دارای تعادل بصریدر ترسیم برش محیط کنار ان نیز کشیده شدهتاکید بر ورودی با عنصر پلهجای درست وتعریف شده ورودی(در ادامه جزوه به آن اشاره خواهد شد)ایجاد اختلاف سطح وتعریف سکانسهای فضایی بوسیله پلهدر قسمتهای شکسته پیوند با نقطه یا خط نیست بلکه با پله است که پلان را یکپارچه میکندایجاد پیش فضا قبل از ورود(ایجاد فضای مکث وانتخاب)تعریف بازههای نوری در فضا(حداکثر نفوذ نور7متر است)قرارکرفتن فضاهای تر کنار هم خشک کنارهمایجاد فضای *****ه


من يه نظر دارم
بهتر نيس عكس رو براي تحليل نقل قول كنيد؟؟
كي ميدونه دارين راجع به كدوم پست نظر ميديد؟؟

موزه هنرهای معاصر تو پارک لاله تهران، نمونه نسبتا موفق معماری پست مدرن که در اون از بادگیر و فرم های معماری ایرانی مثل 6 ضلعی و طاق استفاده شده اما پله ها در سطوح مختلف از نظر سیرکولاسیونی ایراد دارن و ممکنه بیننده توجه اش به ساختمون و محیط اطراف بره و زمین بخوره
بهتره تو سیرکولاسیون جاهای نمایشی از رامپ با شیب ملایم برای تغییر سطح استفاده بشه
سعی شده از مصالح بومی مثل سنگ و آجر تو ساخت بنا استفاده بشه
تو جاهای نمایشی و فرهنگی مثل فرهنگسرا و موزه سیرکولاسیون نقش مهمی بازی میکنه و بهتره تو بیشتر کارامون تفکیک فضایی یعنی عمومی، نیمه خصوصی، و خصوصی رو داشته باشیم
ميشه پلانشو (موزه هنر معاصر) بذارين اينجا؟
عكس از پلان فرهنگستانهنر ندارين؟؟؟



كارات مفيده
افسوس كه تاره
يه كاريش بكن ديه
ميخوايي دلمونو بسوزوني مگه؟؟

سلام برادر
تا اونجا که میدونم تا 13 شما فایل گذاشتی و الان یهو پریدی 16 تا 19
فایلا هم خیلی کیفیتشون پایینه و ناخواناست، ببین میتونی دوبار از 1 تا 19 رو با یه دوربین کیفیت بالا بگیری و آپلود کنی؟
روشی که پیش گرفتی روش خوبیه و امیدوارم همه همین روش خلاصه برداری تصویری رو پیش بگیرن و کتاب زیاد بخونن و دانسته ها رو از دل کتاب به تصویر بکشن و ازشون تو آزمون اسکیس ارشد استفاده کنن

منم خيلي مشتاقم
 
  • Like
واکنش ها: draz

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام
من یه چیزی بگم:redface: از بس خجالتی هستم
یه جورایی هرکی یه راهی میره
یه جا جزوه ارائه میشه شما هم میگین در مورد فرهنگسرا بحث میکنید
بیاین قبل از هر کاری اول هرکسی پستای اضافیشو حذف کنه منظورم از اضافی اوناییه که به روند تایپیک مربوط نیست و در مورد حاشیه هاس
بعدش هم یک روندو ادامه بدین
همون تحلیل ژلانا که خوبه اخه ما که نمیدونیم حتما امتحان درمورد فرهنگسرا یا هرچیز دیگه ای باشه
بیشتر به فرمها و اقلیم ها توجه کنیم
من این عکسو میزارم بیاین تحلیلش کنید اخه من خودم از روکشی و تحلیل چیز زیادی نمیدونم و فک کنم اینارو یاد بگیریم بهتره
این خانه ی کریک وین در انگلستان هست و اثر مشترک نورمن فاستر و ریچارد راجرزه


با اجازه ي draz گرامي
تحليل اين پلان، تحليل گر: draz

سلام دوست گرامی در کارهای راجرزوفاستر بیشتر در زمینه تکنولوژی وسبک های تک کار میکنن پس بهتر بودعکس از مجموعه میزاشتین
چون اونها تاکید به تکنولوژی برتر میکنن
در کارهای تحلیلی برای اسکیس بهتره از موضوعهای خانه استفاده نکنید بلکه بیشتر مجموعه فرهنگی استفاده شود
اما تحلیلی که من کردم :
چرخش وفرم مساختمان(ذوزنقه شکل) جهت دید مناسب واحاطه محیط
است
پنجه زدن محیط در بنا
وبنا در محیط
توجه به خط زمین وخط آسمان
ساختمان دارای تعادل بصری در ترسیم برش
محیط کنار ان نیز کشیده شده
تاکید بر ورودی با عنصر پله جای درست وتعریف شده ورودی(در ادامه جزوه به آن اشاره خواهد شد)
ایجاد اختلاف سطح وتعریف سکانسهای فضایی بوسیله پله
در قسمتهای شکسته پیوند با نقطه یا خط نیست بلکه با پله است که پلان را یکپارچه میکند
ایجاد پیش فضا قبل از ورود(ایجاد فضای مکث وانتخاب)
تعریف بازههای نوری در فضا(حداکثر نفوذ نور7متر است)
قرارکرفتن فضاهای تر کنار هم خشک کنارهم
ایجاد فضای *****ه

لطف كنين در جاهاي مربوط به هر جمله كاما (ويرگول فراموش نشه)
 

dokhtar 68

عضو جدید
بالا