استعلام پلاک‌های فعال امری ضروری بعد از تعویض پلاک

zarra

عضو جدید

فک پلاک چیست؟​

اگر خودروی صفر خریداری کرده باشید، نصب پلاک توسط پلیس انجام می‌شود. اما زمان فروش خودرو دست دوم عمل فک پلاک انجام می‌شود. یعنی پلاک از خودرو در مراکز تعویض پلاک جدا می‌شود و پلاک جدید جایگزین پلاک قدیمی و فرسوده می‌شود. اگر این مرحله توسط فروشنده انجام نشود یا خودرو به صورت وکالتی به فروش برسد تمام تخلفات رانندگی که مالک جدید خودرو در هر زمان و مکان انجام می‌دهد، به نام مالک قبلی (فروشنده) ثبت می‌شود. در نتیجه او باید مسئولیت تمام تخلفات را به صورت کامل بپذیرد.

تفاوت فک پلاک و تعویض پلاک​

شاید به این مسئله فکر کرده باشید که تفاوت فک پلاک و تعویض پلاک چیست و چرا باید تعویض پلاک کنیم؟ همان‌طور که می‌دانید وقتی خودروی صفر خریداری می‌کنید، پلاک خودرو به نام شما می‌شود. در نتیجه اگر تصمیم داشته باشید که خودرو خود را به شخصی دیگر بفروشید باید تعویض پلاک را انجام دهید. یعنی باید همراه با خریدار به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید و درخواست فک پلاک (یا تعویض پلاک) دهید. در این شرایط پلاک بنام شما از خودرو جدا می‌شود و با پلاک جدید جایگزین می‌شود.

مراحل فک پلاک​

فک پلاک یکی از اقدامات ضروری برای فروش خودرو است. اگر تصمیمتان جدی است و می‌خواهید خودرو خود را بفروشید باید با مراحل فک پلاک در مراکز تعویض پلاک آشنایی داشته باشید. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم در این مطلب این فرایند را نام ببریم تا روند انجام کار سریع‌تر شود. مراحل فک پلاک عبارت‌اند از:

  • پرداخت و تسویه کامل خلافی خودرو و عوارض شهرداری به صورت کامل
  • دریافت نوبت اینترنتی از مراکز تعویض پلاک یا سایت راهور Rahvar120
  • دریافت برگه دارای شماره نوبت برای ورود به پارکینگ
  • ارائه مدارک مورد نیاز به کارشناس باجه مربوطه
  • بازدید فنی خودرو توسط کارشناسان خودرو و تحویل آن به افسر
  • تنظیم و انتقال برگ سبز (سند خودرو) و پرداخت هزینه آن
  • مراجعه به محل مربوطه برای فک پلاک خودرو یا موتور
  • مراجعه دوباره به باجه و دریافت مدارک با ارائه برگه بازرس
  • تحویل پلاک مالک اصلی (فروشنده) به انبار
  • اعلام ساعت دریافت پلاک جدید
  • مراجعه به محل و نصب پلاک مالک جدید روی خودرو
  • خروج از مرکز تعویض پلاک با ارائه قبض ورود به پارکینگ

پیگیری فک پلاک خودرو​

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که مراحل تعویض پلاک را انجام داده‌اید یا به خریدار وکالت داده‌اید تا مراحل فک پلاک را بدون حضور شما انجام دهد باید از روش‌های پیگیری پلاک‌های فعال برای اطلاع از تعداد پلاک فعال خود استفاده کنید. این‌طوری می‌توانید متوجه شوید که چه تعداد شماره پلاک‌ در سامانه راهور به نام شما وجود دارد.

استعلام پلاک فعال​

فرقی ندارد ساکن کدام شهر هستید. سرویس پیگیری پلاک‌های فعال قبضینو، کار خیلی از افراد را راحت‌تر کرده است. یعنی نیاز نیست برای فهمیدن تعداد پلاک‌های فعال خود به ناجا مراجعه کنید بلکه می‌توانید در خانه بمانید و چه به عنوان خریدار چه فروشنده نتیجه استعلام فک پلاک از طریق اینترنت را به صورت به‌روز و آنلاین مشاهده کنید. برای استعلام پلاک فعال با کد ملی باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.
  • ابتدا وارد سایت قبضینو شوید.
  • بعد از لود کامل سایت روی علامت سه خط گوشه سمت راست سایت کلیک کنید.
  • گزینه خدمات قبضینو و سپس پلاک‌های فعال را انتخاب کنید.
  • برای نمایش لیست پلاک‌ها نیاز است کد ملی و شماره موبایل خود را وارد کنید. توجه داشته باشید این اطلاعات باید برای شخصی باشد که قصد دارید از وضعیت پلاک‌های فعال وی مطلع شوید.
  • میزان اعتبار خود را برای مشاهده پلاک‌های فعال افزایش دهید. این هزینه از سوی پلیس راهور مشخص شده و قبضینو هیچ دخل و تصرفی در تعیین این مبلغ ندارد.

استعلام پلاک فعال با پلاک‌ یاب​

پلاک یاب یکی از برنامه‌های استعلام پلاک ماشین است. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید علاوه بر وضعیت پلاک فک شده خدمات مختلف دیگری نیز دریافت کنید.

استعلام پلاک خودرو با شماره پلاک​

امکان استعلام پلاک خودرو با شماره پلاک وجود ندارد و شما نمی‌توانید از این روش برای شناسایی مالک پلاک استفاده کنید. برای مشاهده نتیجه استعلام می‌توانید از روش‌های دیگری که معرفی کردیم استفاده کنید.

نرم‌افزار استعلام پلاک خودرو پلیس من​

تمامی دارندگان خودرو می‌توانند با نصب نرم‌افزار استعلام پلاک خودرو پلیس من و وارد کردن شماره موبایل و کد ملی در این اپلیکیشن، نتیجه استعلام پلاک خودرو با کد ملی را مشاهده کنند.

استعلام پلاک فعال خودرو راهور​

پلیس راهور به منظور ارائه خدمات بهتر، سرویس جدید استعلام پلاک خودرو با شماره ملی و رمز عبور سخا را در اختیار تمام کاربران قرار داده است. پیش از تعویض پلاک نیاز است تا از آخرین وضعیت پلاک خود مطلع شوید. برای انجام این کار باید وارد سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی شوید. سپس گزینه استعلام وضعیت پلاک فک شده را انتخاب کنید تا بعد از وارد کردن اطلاعات، نتیجه استعلام را به صورت رایگان به شما نمایش دهد.

استعلام پلاک خودرو ناجا​

یکی از روش‌های استعلام پلاک خودرو با کد ملی مراجعه به سایت استعلام پلاک خودرو police.ir و انتخاب گزینه استعلام وضعیت پلاک فک‌شده یا پلاک فعال است. برای مشاهده نتیجه استعلام به شماره کارت ملی خود نیاز دارید.

 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
Z استعلام کارت و مدارک خودرو از طریق اینترنت بازارچه 0

Similar threads

بالا