آيا شما هم موهاي سفيد داريد؟

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] [/h]​
سفيدي مو مي تواند علامت بروز بعضي از بيماري هاي داخلي يا بيماري هاي خود ايمني بدن باشد.
به گزارش بي باک به نقل از جهان، سفيدي مو اگر در سن معمول آن رخ دهد. ناشي از كاهش فعاليت سلول هاي رنگدانه ساز يا ملانوسيت هاست كه ابتدا موها خاكستري، سپس سفيد مي شود.

يكي از نشانه هاي در تعادل بودن بدن، وجود موهاي سالم است؛ زماني كه تندرست هستيم و از نظر روحي در وضعيت خوبي قرار داريم به احتمال زياد موهايمان نيز درخشان و شاداب به نظر مي رسند؛ هنگامي كه از نظر روحي در وضعيت نامطلوبي قرار مي گيريم يا به بعضي از بيماري ها مبتلا مي شويم، موهايمان شادابي خود را از دست مي دهند، گاهي شروع به ريزش مي كنند و به دليل فعاليت زياد غدد چربي به سرعت چرب مي شوند.

استفاده از موادي كه هيچ گاه تغذيه اي براي بدن ندارند؛ فقط شكم پر كنند و بدن را با فقر مواد غذايي روبر مي كند، خود از عوامل مؤثر در سفيد شدن و ريزش مو هستند؛ موادي چون چيپس، پفك و تخمه از همين دسته اند.

مصرف سيگار باعث جمع شدن چربي زائد در حول پياز مو شده و مانع رسيدن مواد غذايي به آن مي شود؛ استرس مي تواند سبب بروز مشكلات ناگهاني در پوست و مو شود و همين مشكلات نيز به خودي خود مي توانند بر شدت استرس بيفزايد.

نكته:

1- سعي كنيد كه در برنامه غذايي خود از سبزي و ميوه هاي تازه بسيار استفاده شود و خوردن سبزي هايي چون كرفس، جعفري، كاهو و اسفناج توصيه مي شود.

2-رژيم غذايي نامناسب و عاري از فلزاتي چون منگنز، روي، آهن و مس را در بروز سفيدي زودرس مؤثر مي دانند.

3- از رسيدن گرد و خاك و دود به موهايتان جلوگيري كنيد كه دشمن مو هستند.
 

Similar threads

بالا