آنچه بايد درباره بليچينگ بدانيد - دندان و سفيدکننده‌ها

love eternal

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز



سفيد کردن دندان‌ها، نوعي دکلره کردن است که با استفاده از عوامل اکسيدکننده انجام مي‌گيرد. مهم نيست که با چه روشي اين عمل انجام مي‌شود. در هر حال هدف اين است که اجزاي فعال ماده بر دندان اعمال گردند تا بخش‌هايي از بافت دنداني بي‌رنگ شده يا ذرات داراي رنگ داخل نسوج دنداني جدا گرديده و بي‌رنگ شوند...



در بعضي از تبليغات مي‌بينيم که بيش از اندازه روي سفيد کردن دندان‌ها با ليزر تاکيد مي‌شود ولي واقعيت اين است که ليزر شاهکار نمي‌کند. براي سفيد کردن دندان فقط نياز به مواد شيميايي ويژه‌اي است و نور ليزر فقط باعث مي‌شود که اين مواد زودتر فعال شوند و دندان را سفيد کنند.





يک بار کافي نيست


بد نيست بدانيد سفيد کردن دندان‌ها در مطب براي يک بار کافي نيست. شما لازم است دو يا سه مرتبه پروسه سفيد کردن دندان را در مطب به فاصله دو هفته دو هفته انجام دهيد و سپس آن را با سفيدکننده‌هاي خانگي براي مدتي ادامه دهيد.





پا کردن در کفش دندانپزشک


در سفيد کردن دندان‌هاي زنده يک روش سفيد کردن در خانه است که به کمک دندانپزشک انجام مي‌گيرد. نحوه اين درمان به‌ اينگونه است که پس از تشخيص دندانپزشک مبني بر اينکه لکه‌هاي رنگي‌ را مي‌توان به‌ اين روش از بين برد، ابتدا دندانپزشک از کل فک بيمار يک قالب تهيه کرده و آن را به لابراتوار مي‌فرستد.


در لابراتوار براي دندان‌هاي شخص يک کاور يا قالب پلاستيکي نرم و شفاف با ضخامت خيلي اندک ساخته مي‌شود که تقريبا تا 2 تا 3 ميلي‌متري لثه‌ها گسترش دارد. سپس اين قالب شفاف در دهان بيمار امتحان مي‌شود که نشست آن روي دندان‌ها به نحو خوبي انجام گيرد. قالب همراه ماده مخصوص عمل سفيد کردن به بيمار داده مي‌شود تا بين ? تا ? ساعت در روز از اين مواد روي دندان‌ها استفاده کند. هنگام استفاده از مواد سفيدکننده بايد دقت شود که اين مواد سوزاننده هستند و به پوست دست يا مخاط دهان و لثه‌ها آسيب جدي وارد مي‌کنند.


پس مقدار استفاده از اين مواد بايد کنترل‌ شده باشد تا روي لثه‌ها نرفته و آسيبي به لثه‌هاي مجاور نرساند. در صورتي که طي پروسه سفيد کردن، دندان‌ها دچار حساسيت شدند بايد به مدت يکي دو روز اين عمل قطع شده و سپس ادامه يابد. اين عمل بايد پس از دو هفته نتيجه‌بخش باشد و ادامه دادن اين عمل چندان سودمند نيست.


نوارها و چسب‌هاي سفيدکننده


از جمله روش‌هاي ديگر براي سفيد کردن دندان‌ها استفاده از نوارهاي سفيدکننده دندان است که به صورت موقت روي دندان‌ها چسبانده مي‌شود و طي يک پروسه کند تا حدودي رنگ دندان‌ها را روشن مي‌کند. اين نوارها بيشتر جنبه تجاري داشته اما در هر صورت قبل از استفاده حتماً بايد با دندانپزشک هماهنگي لازم انجام گيرد.





درد و حساسيت در انتظار بعضي‌هاست


تقريبا نيمي ‌از افرادي که از محصولات سفيد کننده دندان استفاده مي‌کنند، درجاتي از حساسيت دنداني و التهاب لثه را پس از آن تجربه مي‌کنند. اگر شما دچار حساسيت دنداني شديد و در اثر نوشيدن مايعات گرم و سرد دندان‌هايتان دچار دردهاي گذرايي شد و يا لثه‌هايتان قرمز شد، بايد غلظت اين محصولات سفيد کننده خانگي را کمتر انتخاب کنيد. به طور معمول، اين عوارض در عرض چند روز از بين مي‌روند اما اگر اين درد و التهاب ادامه پيدا کرد حتما با دندانپزشک‌تان تماس بگيريد.





سفيدکننده‌هاي خانگي باعث سرطان نمي‌شوند


بعضي‌ها تصور مي‌کنند ماده «پراکسيد» که در سفيد کننده‌هاي خانگي وجود دارد موجب سرطان مخاط دهان مي‌شود ولي اين نگراني بي‌دليل است. مقدار پراکسيدي که هر فرد در روز هنگام استفاده از سفيدکننده‌هاي خانگي دريافت مي‌کند، 10 درصد مقداري از اين ماده است که هر روز در بدن توليد مي‌شود. در عين حال، بزاق دهان اين ماده را بي‌اثر و خنثي مي‌کند. پس خيالتان آسوده باشد که سفيدکننده‌ها موجب سرطان نمي‌شوند.





اگر بارداريد...


اگر شما باردار هستيد، بايد سفيد کردن دندان‌هايتان را به بعد از زايمان موکول کنيد چون اين مواد سفيدکننده مي‌توانند بلعيده شوند و براي جنين خطرآفرين باشند. به هر حال شما بايد تلاش کنيد جنين را در اين 9 ماه از مواد شيميايي مصون نگه داريد.





ترميم‌ها را تعويض کنيد


بعضي‌ها دندان‌هايشان را از پيش با مواد ترميمي‌هم ‌رنگ دندان ترميم کرده‌اند ولي به مرور زمان اين ترميم‌ها بد رنگ شده‌اند و يا حاشيه‌هاي آن رنگ گرفته‌اند. اگر شما هم چنين مشکلي داريد، بايد به شما توصيه کنيم که خيال سفيد کردن دندان‌هايتان را از سر بيرون کنيد. مواد سفيدکننده دندان روي اين ترميم‌ها اثر چنداني ندارند و بد رنگي آنها را برطرف نمي‌کنند. بهتر است اين ترميم‌ها را تعويض کنيد.





بي‌اثر روي روکش‌ها


ممکن است دندانتان را روکش کرده باشيد ولي اين روکش رنگش زردتر از دندان‌هاي طبيعي شما باشد. در اين صورت نبايد انتظار داشته باشيد، استفاده از محصولات سفيد کننده‌ خانگي دندان، دندانتان را سفيدتر کند. اگر دوست داريد رنگ روکش شما سفيد شود و با رنگ بقيه دندان‌هايتان هماهنگ باشد، بايد روکش دندانتان را عوض کنيد و از دندانپزشک بخواهيد روکشي با رنگ روشن تر براي دندان شما به کار ببرد.





دندان‌هاي زرد بهتر از خاکستري


فراموش نکنيد که دندان‌هاي با ته ‌رنگ خاکستري دشوارتر از دندان‌هاي با ته ‌رنگ زرد با سفيدکننده‌هاي خانگي سفيد مي‌شوند.



 

love eternal

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نکته مشترک همه روش ها دردش بود:D......................مسی!
بيخي بابا
بعضي وقتاارزششوداره:D
میسی خانوم دکتر نازم :*الهی آجی فدااااااات:*
خواهش ميكنم آجيه گلللم
ممنون خیلی آموزنده بود;)
خواهش ميكنم
قابلتونوندارن:D
after با beforچه از هم دورن!
آره ديه
اينجورياس:D

واقعأ این اطلاعات به دردم میخوره .....ممنون ...
خوشحالم ك اينطوره:D
 

dejbanan

اخراجی موقت
با این روش حضرت بالی میتوانی جای دیگرمان را نیز سفید بنماییم ؟ یا فقط دندان

پ.ن : امتحان کردید خودت
 

love eternal

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با این روش حضرت بالی میتوانی جای دیگرمان را نیز سفید بنماییم ؟ یا فقط دندان

پ.ن : امتحان کردید خودت
خيرقربان
بعله من اين روش روديدم:d
ولي خودم دندونام سفيده
عاقا چرا عنوان تاپیک فارسی نیست؟:D
چرا از زبان بیگانه ( آمریکای جهان خوار :| ) استفاده شده؟ :cool:
بيشين بينيم باو:d
ایی ، اینا 6 ماه بوده مسواک نزدن بعد ی دفعه 6 بار مسواک زدن عکس گرفتن :D

خخخ
شايد:d
 

dina arian

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرسی مفید بود...
ولی خدارو شکر دندونای ما سفید و ردیف و ناز و خوشکله....:D
خدا کنه گذرمون نیفته هیچ وقت اون ورا برا این کارا...
 

Similar threads

بالا