[آموزش] - تکنیک نقاشی ایجاد بافتِ جیر-Suede- روی دیوار

n*@*f*@*s

عضو جدید
کاربر ممتاز
تکنیک ایجاد بافت جیر یکی از روش های نقاشی است که در سال های اخیر به طرز گسترده ای در الگوهای دکوراسیونی به کار گرفته می شود. طرحی که به این ترتیب به دست می آید، ظاهری بسیار زیبا دارد و در همه زمان ها و مکان ها مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب و محل کار می توان از آن استفاده کرد. یکی از معایب این تکنیک این است که به دلیل حساسیت و ظرافت نسبی آن، نمی توان در مکان هایی که اغلب با ازدحام جمعیت روبرو هستند از آن استفاده کرد.



در حال حاضر انجام این تکنیک بسیار آسان شده است، زیرا شرکت های مختلف انواع رنگ های مورد نیاز برای این کار را در طیف های گسترده تولید می کنند. به یاد داشته باشید این تکنیک جنبه دکوراتیو دارد و باید ظاهری زیبا در فضا ایجاد کند از این رو پیش از این که کار خود را روی دیوارها شروع کنید، آن ها را طبق اصول آماده کنید و یک بار روش کار خود را روی یک تابلوی آزمایشی امتحان کنید.



مواد و ابزار:

مواد و ابزاری که در این تکنیک به کار گرفته می شوند، توسط شرکت های متعددی تهیه می شوند که دستورالعمل های ارائه شده توسط هریک از آن ها تا حدود بسیار اندکی با یکدیگر تفاوت دارند. برای سادگی کار و اینکه احساس راحتی بیشتری کنید، به هنگام استفاده از محصولات طبق دستوالعمل های همان محصول عمل کنید. برخی از این ابزار عبارتند از:



• رنگ زمینه (شروین ویلیامز، رالف لورن و دیگر برندها)

• غلتک ( 3.8 اینچی با کاور و فریم)

• قلم مو (زاویه دار و بدون زاویه)

• نوار نقاشی (3 اینچی)





مراحل انجام کار:

1. دور سقف، کف، دیوارها، قطعات چوبی و دیگر درزها نوار بکشید و آن ها را در مقاطع 6 اینچی با قلم موی این کار جداسازی کنید. با یک غلتک پرزی 3.8 اینچی روی سطح مقاطع را ورز دهید. سپس از یک جاروی دسته بلند استفاده کنید تا آثار خط و خطوط بر جای مانده از غلتک را تا حد ممکن از بین ببرد. 4 الی 6 ساعت صبر کنید تا سطوح خشک شوند. نگران ناهمواری های این سطح نباشید. زیرا سطوح بعدی ایرادهای این سطح را کاملا در خود پنهان می کنند.



2. در فواصل 6 اینچی با قلم مو کار کنید، به طوری که خط مرز واضحی بین این فواصل مشاهده نشود. پس از خشک شدن کار، مشاهده می کنید که در این قسمت سایه روشن یا الگوهای تاریک و روشن به وجود آمده است.


3. آخرین مرحله که حتما پیش از خشک شدن رنگ ها باید انجام شود مرحله خارج کردن نوار است. اگر دیر اقدام به این کار کنید، رنگ آنقدر خشک می شود که در خارج کردن نوار با مشکل مواجه می شوید.



منبع : boomeabi
 

Similar threads

بالا