آشنایی با مفاهیم فروش و بازاریابی

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
یکی دیگر از مقدمات بسیار مه. در راه اندازی یک کسب و کار؛ آشنایی با مفاهیم فروش و بازاریابی و داشتن تجربه تبحر لازم در امر فروشندگی است. در دنیای امروز خریداران برای تصمیم گیری در فرآیند خرید با سوالات و ابهامات بسیاری رو به رو هستند.

تنوع کالاها و محصولات مختلف باعث شده است مشتریان با حق انتخاب های فراوانی مواجه باشند. از سوی دیگر شرکت ها دریافته اند که هزینه جذب مشتریان جدید پنج برابر هزینه حفظ مشتریان کنونی است و از دست دادن یک مشتری تنها از دست دادن یک قلم فروش نیست بلکه فراتر از آن به معنای از دست دادن کل جریان خریدهایی است که مشتری می توانسته است در طول زندگی داشته باشد.

برای ورود به بازار کسب و کار باید اطلاعات جامعی در مورد نوع بازار؛ رقبا؛ مشتریان و شرایط اقتصادی؛ سیاسی و فرهنگی جامعه کسب کنیم. تصمیم گیری در مورد بازارهای هدف؛ شناخت نیازها و خواسته های بازارهای هدف؛ توسعه کالا و خدمات برای برآوردن نیاز این بازارها؛ تکامل استراتژی های بازاریابی برای جذب مشتریان جدید؛ برآوردن نیاز مشتریان به صورت سریع و بهتر از رقبا؛ شناخت مشتری و یافتن پاسخ این سوالات که مشتری چرا باید از ما خرید کند؟ نیاز مشتری چیست؟ رقبای ما چه کسانی هستن و چه توانایی ها و قابلیت هایی دارند؟ شرکت ما چه توانمندی ها و قوت هایی دارد؟ چه فرصت ها و تهدیدهایی پیش روی ما قرار دارد؟ تمایز کالاها و خدمات شرکت نسبت به کالاها و خدمات رقبا چیست؟ یافتن پاسخ صحیح به این سوالات تاثیر به سزایی در موفقیت کسب و کار دارد.

دانش بازاریابی ما را در یافتن پاسخ این سوالات و شناخت بیشتر بازار و عوامل آن یاری می دهد. در درس روش های فروش و بازاریابی کالا و خدمات تلاش شده است تا ضمن تبیین جایگاه مهم بازاریابی در کسب و کار ؛ اطلاعات مختصری در مورد روش های فروش و بازاریابی کالا و خدمات به شما داده شود. فروش و بازاریابی را جدی بگیرید و از هیچ کوششی برای افزایش دانش علمی و تجربی خود در امر فروش و بازاریابی غافل نشوید.

علاوه بر مباحثی که بر ضرورت توجه به آنها قبل از ورود به بازار کسب و کار تاکید گردید؛ باید آشنایی با روش های انجام کار تیمی؛ روش استفاده از فناوری اطلاعات در کسب و کار؛ و آشنایی با اصول و قوانین بانکی را نیز افزود. بدون شک آشنایی با این مباحث می تواند کار آفرینان را در راه اندازی کسب و کارهای جدید یاری نموده و زمینه رشد و توسعه کسب و کار آنها را فراهم نماید.

تهیه و تدوین
وزارت تعاون معاونت پژوهش،آموزش و کار آفرینی تعاونی ها
 

Similar threads

بالا