آزمون انگلیسی دولینگو 'Duolingo' چه نوع آزمونی است؟

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

آزمون انگلیسی دولینگو امتحانی برای ارزیابی مهارت های دانشجویان بین المللی که می خواهد در انسیتوها ادامه تحصیل دهند می باشد. این آزمون به صورت آنلاین و با در نظر گرفتن قوانینی مشخص برگزار می شود. برای شرکت در این آزمون لازم نیست از قبل ثبت نام انجام دهید یا به مرکزی مشخص مراجعه کنید، شما برای شرکت در این آزمون می توانید با کامپیوتر شخصی خود و وب کم از خانه آزمون دهید.
سوال های این ازمون برپایه ی تکنولوژی انطباق است، به این معنی که، سختی سوالات براساس توانایی داوطلب است، این تست یک مصاحبه ی تصویری و نوشتن رایتینگ نیز دارد که همراه با نمره ی شما به انسیتوی مدنظرتان ارسال می شود.
فرآیند آزمون شما حدود یک ساعت است و در عرض 48 ساعت نتیجه ی نهایی به شما اعلام می شود و این نتیجه به هر تعداد انسیتویی که بخواهید فرستاده می شود و هیچ محدودیتی برای تعداد انسیتوها تعریف نشده است.

چرا شرکت در آزمون دولینگو میتواند انتخاب من باشد؟

آزمون Duolingo، آزمونی راحت و قابل دسترس می باشد و مقرون به صرفه در مقایسه با سایر آزمون ها می باشد.
آزمون های دیگر ارزیابی زبان انگلیسی، سختی هایی از جمله برنامه ریزی، مسافرت به جهت حضور در مرکز آزمون و تجربه ایی استرس آور را برای فردی که می خواهد در آزمون شرکت کند به همراه دارد و همچنین هزینه ی شرکت در این آزمون ها بیش از 200 دلار آمریکا است ولی جالب است بدانید هزینه ی شرکت در آزمون دولینگو فقط 49 دلار آمریکا می باشد و شما می توانید نتیجه ی آزمونتان را به هر انسیتویی که بخواهید ارسال کنید و هیچ محدودیتی در تعداد انسیتوها وجود ندارد.
به علاوه این آزمون به شما این امکان را می دهد که با ویدیوی مصاحبه و نمونه رایتینگی که همراه با نمره تان ارسال می شود توانایی های خود را هرچه بیشتر به انسیتو و دانشگاهی که می خواهید نشان دهید.

آیا می دانید کدام موسسه آموزشی نمره ی آزمون Duolingo را قبول می کند؟

تست دولینگو را بیش از صد دانشگاه و دبیرستان در سراسر دنیا به عنوان یکی از آزمون های زبان جهت اخذ پذیرش می پذیرند. برای مشاهده لیست تمامی مراکزی که این آزمون را قبول دارند به این صفحه مراجعه کنید.

هزینه ی شرکت در آزمون Duolingo چقدر است؟

هزینه ی شرکت در این ازمون 49 دلار آمریکا است.

هر داوطلب چندبار می تواند در این آزمون شرکت کند؟

شما می توانید در هر ماه (30روز) در دو آزمون که به شما مدرک داده شود شرکت کنید، و این نکته را بدانید که اگر آزمون شما تمام شود و مدرکی دریافت نکنید و یا نتیجه شما اعلام نشود، این آزمون جز محدودیت شرکت در آزمون به حساب نمی آید.

مدت زمان آزمون دولینگو چقدر است؟

این آزمون کمتر از یک ساعت می باشد.

وقتی می خواهم برای تایپ کردن به پایین نگاه کنم، چگونه امکان برقراری حفظ ارتباط با صفحه ی مانیتور را دارم؟

تیم برگزار کننده ی این آزمون می تواند تفاوت زمانی که در حال تایپ هستید و با صفحه ارتباط چشمی برقرار می کنید و زمانی که هدف شما از پایین نگاه کردن تایپ کردن نیست را متوجه شوند. نگاه کردن به کیبورد به جهت تایپ، خللی در ارائه مدرک وارد نمی کند.
این نکته را به خاطر داشته باشد که وب کم شما باید در بالای صفحه مانیتور قرار داشته باشد و نمی توانید وب کم را روی میز یا در سمتی از صفحه قرار دهید.



چگونه می توانم در مرورگرم صفحاتی که نصب شده اند را غیرفعال کنم؟

به منظور شروع و کامل کردن آزمون لازم است صفحاتی مانند grammarly را اگر دارید، غیرفعال کنید.
آموزش غیرفعال کردن را می توانید در این صفحه مشاهده کنید.
و در نمایش دهنده ی chrome می توانی از بخش incognito browser به این منظور استفاده کنید.

آیا در مدت زمان آزمون دولینگو امکان نکته برداری وجود دارد؟

خیر، اگر در طی آزمون نوت برداری کنید، گواهی شرکت در آزمون برای شما صادر نمی شود و به شما اجازه ی شرکت دوباره در آزمون داده نمی شود.

آیا امکان استفاده از گوشی همراه یا سایر وسایل الکترونیکی را در طی آزمون وجود دارد؟

خیر، اگر شما از موبایل و سایر وسایلی از این نوع در حین آزمون استفاده کنید، نتیجه ی آزمون به شما اعلام نمی شود و مجاز به شرکت دوباره در آزمون نیستید.

برای شرکت در آزمون می توان از وسایلی نطیر تبلت، ای پد، chromebook استفاده کرد؟

خیر، شما باید در آزمون با یک کامپیوتر شخص یا لپ تاپ که سسیتم مشخص شده را دارد، شرکت کنید. لطفا سعی نکنید از وسایل جایگزین این دو استفاده کنید.

در طی آزمون دولینگو امکان استفاده از هدفون را دارم؟

اگر در طی آزمون از هدفون استفاده کنید، نتیجه ی آزمون به شما داده نمی شود و لازم است دوباره در آزمون شرکت کنید.

نتیجه ی نقض قوانین آزمون Duolingo چیست؟

اگر شما هریک از قوانین آزمون دولینگو را نقض و زیر پای بگذارید، برگزارکنندگان آزمون این حق را دارند که برای شما کارنامه صادر نکنند و یا نتایج آزمون هایی که قبلا داده اید را فاقد اعتبار کنند و هزینه ایی به شما عودت داده نمی شود و با توجه به قانونی که نقض کرده اید این مرکز می تواند برای همیشه مانع شرکت شما در آزمون شود.

آیا کارنامه ی آزمون این امکان را به من میدهد که بدانم در هر مهارت به چه صورت عملکرده ام؟

در حال حاضر نمره ی آزمون دولینگو به صورت جامع و از 10 تا 160 اعلام می شود. برای مشاهده نمره دهی وارد این بخش شوید.
شما نمی توانید به بخشی دسترسی داشته باشید که بدانید در گروه خاصی از سوالات چه عملکردی داشته اید.

دریافت نمره ی این آزمون چقدر زمان می برد؟

نتیجه ی این آزمون بعد از 48 ساعت به شما اعلام میشود.

نتیجه ی آزمون دولینگو برای چه مدت اعتبار دارد؟

نمره ی شما برای دو سال اعتبار دارد ولی گاهی دانشگاه ها مدت زمان دیگری را اعلام می کنند، بنابراین قبل از ارسال نمره حتما با دانشگاه مدنظرتان اعتبار آزمون را چک کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

چند نکته برای موفقیت در آزمون دولینگو​



نکات زیر به منظور موفقیت در آزمون دولینگو به خاطر داشته باشید.

  • در آزمون های آزمایشی رایگان دولینگو شرکت کنید. با شرکت در این آزمون ها با نوع سوالات آشنا می شوید، شما هر چندبار که بخواهید می توانید در این آزمون های رایگان شرکت کنید و وقتی آزمون به اتمام رسید نمره دریافت خواهید کرد. این نکته را به خاطر داشته باشید که مدت زمان این آزمون 8 دقیقه است و نمره ایی که به شما داده می شود، غیررسمی و تخمینی است.
  • از آنجا که شرکت در این آزمون از طریق کامپیتور شخصی شما خواهد بود، مطمئن شوید قبل از آزمون شرایطی که باید را مهیا کرده اید تا در طی آزمون با مشکلی روبرو نشوید. از جمله :
  1. مدرک شناسایی
  2. اتاقی ساکت و مرتب
  3. مدت زمانی یک ساعته بدون هرگونه مزاحمت
  4. کامپیوتری مجهز به دوربینی که از روبرو تصویربرداری می کند.
  5. اینترنت و مرورگری که برای اینکار مناسب باشد.



بعد از پایان آزمون، فیلم آزمون شما بررسی می گردد تا بدانند آیا تمام قوانین را رعایت کرده اید؟ که این قوانین عبارتند از : استفاده نکردن از هدفون، عدم تعامل با افراد دیگر در حین آزمون، استفاده نکردن از تلفن همرا و سایر وسایل الکترونیکی و حفظ ارتباط چشمی با صفحه مانیتور. مهم است که این نکات را رعایت کنید در غیر اینصورت باید مجدا در آزمون شرکت کنید. قوانین آزمون در ابتدای آزمون به شما گفته می شود.


توانایی خود را نشان دهید. در انتهای آزمون، نمونه ی رایتینگ و یک ویدئو مصاحبه خواهید داشت و هر دو به عنوان ضمیمه همراه با نمره ی شما برای دانشگاه ارسال می شود. این امکان، فرصتی فوق العاده است که مسئولین دانشگاه با شما و توانایی هایتان آشنا شوند و شما بتوانید خودتان را به خوبی نشان دهید. برای هر یک از این دو بخش دو سوال به شما داده می شود که یکی را انتخاب می کنید، برای مصاحبه بین 1 تا 3 دقیقه صحبت خواهید کرد و برای بخش writing پنج دقیقه زمان دارید. نگران نباشید- شما برای پاسخگویی تایمر دارید و قبل از ارسال به موسسه ها می توانید پاسخ های خود را مرور کنید و اگر راضی نباشید از عملکرد خود، می توانید مجددا در آزمون شرکت کنید.

چه قوانینی را در حین آزمون باید رعایت کرد؟

  • در اتاقی آرام و تنها باشید.​

  • مطمئن شوید که گوشتان پوشیده نیست.
  • مطمئن شوید که صورتتان مشخص است و با عینگ آفتابی یا وسیله ی دیگری پوشیده نشده است.
  • از هدفون استفاده نکنید.
  • هیچ لوازم خارجی از جمله گوشی موبایل، کاغذ و هر وسیله ی دیگری را استفاده نکنید.
  • با هیچ کس صحبت نکنید.
  • از مداد یا هر وسیله برای نوشتن استفاده نکنید.
  • صفحه امتحان و مرورگر را به هیچ وجه ترک نکنید.
  • ارتباط چشمی با صفحه مانیتور را قطع نکنید.

این قوانین را نقض نکنید در صورت نقض قوانین مرکز دولینگو میتواند نتیجه آزمون شما را فاقد ارزش اعلام کند.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

برای شرکت در آزمون دولینگو از کجا باید شروع کرد؟​

1712829020687.png

سوالات آزمون دولینگو شامل اسپیکینگ، لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ است و سوالات درجه بندی شده هستند.

بخش دوم سوالاتی که درجه بندی شده نیستند، بخش مصاحبه و نمونه رایتنیگ است. در هر بخش آزمون دهنده میتواند یک یا دو سوال پیشنهادی را جواب دهد. برای آشنایی با آزمون می توانید وارد صفحه شوید و ثبت نام کنید و در آزمون شبیه ساز شرکت کنید.

سوالات مختلف هستند شاید نوشتاری،برخی شنیداری و سوالاتی هستند که براساس تصویر باید به آنها پاسخ داد و سختی سوالات با توجه به آزمون دهنده است. هرچه آزمون دهنده پاسخگویی بهتری داشته باشد، سوالات در فرمتی کوتاه تر خواهند بود. به طور مثال:
  • شنیداری (حمل و نقل مورد علاقه ی شما کدام است ؟ ماشین، کشتی، هواپیما، دوچرخه یا قطار؟ توضیح دهید چرا؟
  • نوشتاری (درباره ی کتابی که اخیرا مطالعه کرده اید بگویید؟)/ کتاب چه موضوعی داشت؟/چگونه با این کتاب آشنا شدید؟/ کتاب را دوست داشتید یا خیر؟
  • (تصویر) طرح های گرافیتی در مناطق شهری راشرح دهید.

نمره دهی در آزمون دولینگو

برای ارزیابی بهتر بخش speaking و writing، پاسخ گویی به این بخش ها در نمره ی کلی محاسبه می شود و به منظوره نمره دهی یکسان و دقیق از هوش مصنوعی استفاده می شود.

آزمون دولینگو تعادلی بین مدت زمان برگزاری آزمون (با توجه به اینترنتی مناسب) و سوالاتی که به درستی توانایی فرد را مشخص کنند ایجاد کرده است و تغییر در سوالات آزمون با توجه به بازخوردهایی هست که از دانشگاه ها و انسیتوها با توجه به نمونه رایتینگ و مصاحبه ویدئویی دریافت می کنند.در حالی که در گذشته ارزیابی این بخش براساس توانایی های زبان آموز بوده است. در حالی که مدت زمان آزمون یک ساعت است ولی این دو بخش از صحت بالایی برخوردار هستند.

دلیل نمره دهی 160 و سیستم نمره دهی جدید افزایش دقت و صحت و درک صحیح از نمره ی داوطلب است.

تیم تحقیقاتی آزمون دولینگو سعی بر این دارد که نمرات را با بالاترین دقت و صحت اعلام کند و این دلیلی بر متمایز بودن این آزمون از سایر آزمونها است.
نمره دهی سابق که 100 امتیازی بود، با درصد اشتباه گرفته می شد و بررسی پاسخ گویی فرد به صورت خطی نشان داده می شد. به طور مثال نمره 70 از 100 به این صورت معنی می شود که فرد 30 درصد پاسخ اشتباه داشته است و نمره ی ' c-' . سیستم جدید به کاهش این سوتفاهم و کج فهمی کمک میکند.
زمانی که تصمیماتی به این مهمی گرفته می شود لازم است که موارد زیادی از جمله GPA، توصیه نامه ها، مصاحبه و نمرات آزمون های دیگر نیز در نظر گرفته شود.



برای شرکت در آزمون دولینگو چه باید کرد؟

برای شرکت در این آزمون به کامپیوتری احتیاج دارید که به میکروفن، اسپیکر و وب کم مجهز باشد.
همچنین می توانید برای دانلود مرورگر با آخرین ورژن به این صفحه مراجعه کنید و پیشنهاد ما به شما این است که اینترنتی با سرعت دو مگابایت برثانیه و سرعت آپلود یک مگا بایت برثانیه داشته باشید.
برای شرکت در آزمون باید کارت شناسایی خود را داشته باشید زیرا مرکز آزمون به منظور صدور کارنامه به عکس کارت شناساییی شما احتیاج دارد.

چه مرورگرهایی را برای شرکت در آزمون می توان استفاده کرد؟

شما برای شرکت در آزمون دولینگو می توانید از آخرین ورژن هریک از مرورگرهای زیر استفاده کنید:

Chrome
Opera


و همچنین پیشنهاد ما به شما این است که قبل از شرکت در آزمون اصلی، در آزمون آزمایشی شرکت کنید تا بدانید مرورگر شما برای آزمون مناسب است یا خیر.



چه کارت شناسایی در آزمون دولینگو قابل قبول است؟

داوطلبین ایراینی باید پاسپورت خود را برای آزمون آماده کنند. برای آشنا شدن با کارت شناسایی که از داوطلبین هر کشور قابل قبول است به صفحه مراجعه کنید.
این نکته را بخاطر داشته باشید که نحوه ی نوشتن اسمتان باید مشابه با نوشتن آن در کارت شناساییتان باشد. به این معنی که اگر اسم دومی دارید حتما باید نوشته شود.

تغییرات آزمون در بخش رایتینگ و مصاحبه تصویری

هدف برگزار کنندگان آزمون این است که این بخش کارایی و ارزش بالاتری داشته باشد ونظر شرکندگان این است که ساختار آزمون صریح و بدون پیجیدگی است.
  • داوطلبین از بین دو موضوع پیشنهادی یک موضوع را به دلخواه انتخاب می کنند و این مورد باغث کاهش استرس می شود و می توانند درباره ی موضوعی که برایشان هیجان انگیزتر است صحبت کنند. و این سوالات باعث می شود که توانایی داوطلب در بخش زبانی و مسیر فکری اش به خوبی مشخص شود. مثالی از موضوعات در زیر آمده است.• جغرافیای کشوری که در حال حاضر در آن زندگی می کنید را شرح دهید و بگویید جغرافیا یک کشور چه تاثیری بر فرهنگ و مردم دارد.
  • یک حیوان یا گیاه را که برای شما جالب است را انتخاب کنید و بگویید با چه چالش ها و تهدیدهایی روبرو می شود و چگونه برانها غلبه می کند؟
  • یادگیری زبان دوم در بعضی از مدارس اجباری است، به نظر شما آیا این خوب است یا بد؟ نظر خود را بگویید.

نمره دهی در آزمون دولینگو به چه نحوی انجام می شود؟

الگوریتمی خودکار براساس پاسخ های شما نمره می دهد و زمانی که برای پاسخ به هر سوال گذاشته اید، در نمره دهی تاثیری ندارد.
این آزمون نمره منفی ندارد. برای سوال های نوع c پاسخ منفی و یا جواب ندادن ارزشی یکسان دارد. در بخش نوشتن متن listening در صورتی که کلمه ایی را جا انداخته باشید در مقایسه با نوشتن اشتباه کلمه (غلط املایی) نمره ی بیشتری از شما کم می شود.

پرداخت هزینه ی شرکت در آزمون دولینگو به چه صورت است؟

شما می توانید قبل از ورود به محیط آزمون، هزینه را پرداخت کنید، کارتهای اعتباری تمام شرکت های بزرگ پذیرفته می شود.

بعد از واریز وجه چقدر زمان هست تا در آزمون شرکت کنم؟

شما از تاریخ پرداختی خود 90 روز فرصت دارید تا در آزمون شرکت کنید.

ویدئوی مصاحبه و نمونه رایتینگ به چه صورت است؟

بعد از پایان بخشی که به عملکرد شما نمره داده می شود این بخش است که این دو برای دانشگاه ارسال می شود.
برای مصاحبه تصویری شما 30 ثانیه زمان دارید که یک موضوع را انتخاب کنید و باید بین 1 تا 3 دقیقه درباره ی موضوع انتخابی صحبت کنید، اگر شما موضوعی را انتخاب نکنید، موضوع اول برای شما انتخاب می شود.
برای بخش writing نیز شما 30 ثانیه زمان دارید که موضوع را انتخاب کنید و 3 تا 5 دقیقن برای نوشتن زمان دارید و در صورتی که شما موضوع را انتخاب نکنید، تاپیک اول برای شما انتخاب می شود.

چگونه می شود رایتینگ و مصاحبه را قبل از ارسال به دانشگاه مشاهده کرد؟

زمانی که وارد صفحه ی duolingo می شوید در زیر گزینه ی 'your test' بر روی گزینه ی'VIEW INTERVIEW AND WRITNG' کلیلک کنید.
 

Similar threads

بالا