رفع اشکال مربوط به:3DMAX

yasihood

عضو جدید
سلام:دی
من یه مدلسازی انجام دادم با تری دی البته یه ذرش مونده ولی الان ذهنمو چنتا سوال خیلی مشغول کرده
من باید بعد از اینکه مدلسازیو انجام دادم تکسچر بدم و بعدش با وی ری متریال بدم؟
و این که هرچی متریال میخوامو باید خودم بسازم؟ البته متریالش فقط بتن هست و چمن
(من تازه امروز کتاب وی ری رو خریدم خیلیی استرس گرفتم، احساس میکنم اصلا کاری نمیتونم انجام بدم :()
 

shahab_24

عضو جدید
سلام:دی
من یه مدلسازی انجام دادم با تری دی البته یه ذرش مونده ولی الان ذهنمو چنتا سوال خیلی مشغول کرده
من باید بعد از اینکه مدلسازیو انجام دادم تکسچر بدم و بعدش با وی ری متریال بدم؟
و این که هرچی متریال میخوامو باید خودم بسازم؟ البته متریالش فقط بتن هست و چمن
(من تازه امروز کتاب وی ری رو خریدم خیلیی استرس گرفتم، احساس میکنم اصلا کاری نمیتونم انجام بدم :()

سلام
نگران نباش،استرس هم نداشته باش
وی ری خودش متریال های خاص خودش با تنظیمات مربوط به خودش رو داره.لازم نیست حتما بسازیشون.متریال های آماده زیادن اون هم چمن و بتن ;)
وقتی مدلسازیت تموم شد.متریال ها رو همونجور که کتاب وی ری راهنمایی کرده به اشیاءت بده.مشکلی بود درخدمتیم
 

mahyarSAMSUNG

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من برای اولین از گزینه LINK REVIT این نرم افزار استفاده کردم ولی وقتی از رویت فایلی رو توی مکس لینک میکنم و وارد مکس میشه هرچیزی رو که بخوام پاک کنم پاک نمیشه و یه جوری خیلی عجیب هرموقع از element ای که به اشتباه با شیفت کپی میگیرم و میخوام پاکش کنم پاک نمیشه و مجبورم hiddensh کنم کسی میدونه چطوریه این لینک رویت ؟

مثلا تو عکس زیر بدنه ساختمون بدون پنجره رو با شیفت و درگ اشتباه کپی گرفتم ... حالا بخوام پاک کنم پاک نمیشه . edit polyش کردم و از طریق گرینه ای edge و ... خواستم پاکش کنم هم خودش پاک شد هم اصلیش که احتیاجش دارم ... باید چکار کنم که پاک شه چون تا حالا 20 بار ازش به اشتباه کپی گرفتم و هی هیدنش کردم و این فایل رو سنگین میکنه .
یه چیز عجب که داره وقتی از لمنت هایی که از رویت لینک شده با شیف کپی میگیرم طبق معمول پنجره اای باز میشه که گزینه copy instance refrence داره با این که من اون پنجره رو کنسل میکنم که کپی نگیره ولی باز اون کپی شو میگیره و اصلا دیگه پاک نمیشه و باید hidden ش کنم :cry:

 
آخرین ویرایش:

yasihood

عضو جدید
سلام
نگران نباش،استرس هم نداشته باش
وی ری خودش متریال های خاص خودش با تنظیمات مربوط به خودش رو داره.لازم نیست حتما بسازیشون.متریال های آماده زیادن اون هم چمن و بتن ;)
وقتی مدلسازیت تموم شد.متریال ها رو همونجور که کتاب وی ری راهنمایی کرده به اشیاءت بده.مشکلی بود درخدمتیم

ممنون دوست عزیز، مشکل از اونجایی شروع شد که دوستام با گوشی من به استادم اس ام اس دادن که من میتونم پروژشو انجام بدم :دی منم مکسو تازه شروع کردم حالا خوبیش اینه که کار رو لازم نیست زود تحویل بدم
الان این یه قسمتیش گچ بری داره من یه آموزش از سایت3dxpromotion دیدم، عکسی که واسه گچ بری بود رو رو یه صفحه انداختم و displacement رو زدم
ولی اونیکه تو آموزش دیدم خیلی با کیفیت بود اما اینی که من ساختم بد شده، اشکالش کجاست؟(ببخشید واقعا، فکر کنم سوالم خودش موضوع یه کلاس کامل باشه)
(به نظر خودم اومد چون کیفیت عکسی که بهم دادن کمه اینطوری شده واسه همین انداختمش تو کد که یه بار از روش بکشم ببرم فتوشاپ jpg کنم و بعد بیارمش تو محیط مکس!!!!:D)
 

پیوست ها

  • gachboriii.jpg
    gachboriii.jpg
    12.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • gachbori koochik.jpg
    gachbori koochik.jpg
    13.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0

shahab_24

عضو جدید
ممنون دوست عزیز، مشکل از اونجایی شروع شد که دوستام با گوشی من به استادم اس ام اس دادن که من میتونم پروژشو انجام بدم :دی منم مکسو تازه شروع کردم حالا خوبیش اینه که کار رو لازم نیست زود تحویل بدم
الان این یه قسمتیش گچ بری داره من یه آموزش از سایت3dxpromotion دیدم، عکسی که واسه گچ بری بود رو رو یه صفحه انداختم و displacement رو زدم
ولی اونیکه تو آموزش دیدم خیلی با کیفیت بود اما اینی که من ساختم بد شده، اشکالش کجاست؟(ببخشید واقعا، فکر کنم سوالم خودش موضوع یه کلاس کامل باشه)
(به نظر خودم اومد چون کیفیت عکسی که بهم دادن کمه اینطوری شده واسه همین انداختمش تو کد که یه بار از روش بکشم ببرم فتوشاپ jpg کنم و بعد بیارمش تو محیط مکس!!!!:D)

سلام،خب به کیفیت عکس بستگی داره اما بیشتر از اون به تنظیمات Displacment داره.توصیه میکنم از Vray Displacment استفاده کنی.
کمی با تنظیماتش ور برو.
 

qasedak_20

عضو جدید
سلام
تو تری دی مکس چجوری میتونمیه حجمی که جای دیگه ساختم و داخلش هم طراحی کردم رو برش بزنم تا رندر داخلی بگیرم؟

ممنون
 

11520

عضو جدید
تری دی مکس

تری دی مکس

سلام کسی میدونه که تو مکس چه جوری میشه پارچه (روتختی) طراحی کرد؟:)
 

mahyarSAMSUNG

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
تو تری دی مکس چجوری میتونمیه حجمی که جای دیگه ساختم و داخلش هم طراحی کردم رو برش بزنم تا رندر داخلی بگیرم؟

ممنون

خوب من باشم اینکارو میکنم ... از کل کارم یه کپی میگیرم بعد کل کار رو به edit poly تبدیل میکنم و از طریق vertex شروع به پاک کردن قسمت هایی که نمیخوام میکنم ... هرچند که طراحی داخلی رو میتونید با اسکچ انجام بدید و ایمپروت کنید ...تازه طراحی داخلی فقط از چندتا دیوار ساخته شده که به نظر من اون دیوار هایی که احتیاج میشه و دیده میشه رو با line بکشید و اکسترود کنید :redface:
 

pichakk

عضو جدید
سلام
راهی هست که حجم یک ساختمان با سقف شیروانی را از وسط برش بزنیم که فقط یک سمتش دیده بشه در واقع می خوام که نحوه شکل گیری سازه ساختما رو نشون بدم اگه کمکم کنید ممنون میشم
ممنون
 

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
تو تری دی مکس چجوری میتونمیه حجمی که جای دیگه ساختم و داخلش هم طراحی کردم رو برش بزنم تا رندر داخلی بگیرم؟

ممنون

سلام
راهی هست که حجم یک ساختمان با سقف شیروانی را از وسط برش بزنیم که فقط یک سمتش دیده بشه در واقع می خوام که نحوه شکل گیری سازه ساختما رو نشون بدم اگه کمکم کنید ممنون میشم
ممنون

در مورد داخلی اگر داخل رو ساختید و میخواید از اونجا رندر بگیرید خب کافیه تو اون فضای داخلی یه دوربین بزارید و رندر بگیرید..کار خاصی لازم نیس
ولی اگر میخواید جالت برش داشته باشه...باید از مودیفایر slice استفاده کنید و از قسمتی که میخواین برش بخوره قرار بدین و اعمال کنین...

سلام کسی میدونه که تو مکس چه جوری میشه پارچه (روتختی) طراحی کرد؟:)

پارچه رو از طریق مودیفایر cloth درست میکنن...که در مکس های جدید پیشرفت کرده و سبک تر شده پردازشش...آموزشش هم در اینترنت پره
اما اگر پارچه خیلی حرفه ای میخواین نرم افزار Marvelous designer گزینه خوبی هست
 

rahman.kh

عضو جدید
سلام بر دوستان عزیزم
اگر دیوار از نوع آرک یا منحنی داشته باشیم،چطوری میشه در یا پنجره روی این قوس یا آرک دراورد؟


یعنی بشه در یا پنجره را در آرک یا منحنی در بیاریم و بعد متریال؟
مممنون میشم یکم جزعی تر هم توضیح بفرمایید;)
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

11520

عضو جدید
سوال تری دی مکس

سوال تری دی مکس

سلام چجوری در تری دی پارچه (رو تختی ) رو شبیه سازی کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟:w08:
 

qasedak_20

عضو جدید
یچیز تابلو!!
اگه بجای نسخه 64 بیت مکس دیزاین از 32 بیتش استفاده کنم چه خطراتی تهدیدم میکنه؟؟؟
رفتم 13000 تومن پولشو دادم 64 ش مشکل داره!:mad:
 

مینا ملوسک

عضو جدید
سلام خوبین من به کمکتون احتیاج دارم خواهش میکنم دریغ نکنین من یه پلانی طراحی کردم که خطاش کجه وقتی پلانو میخوام به محیط مکس مرج کنم ضخامت دیوارا کم میشه و نمیتونم جی پنجره هارو در بیارم اگه میشه کمکم کنین تا بدونم باید چی کار کنم تا این مشکل برام پیش نیاد
یکی هم بخوام یه اشکل شکسته برجسته روی حجمم تو محیط مکس دربیارم چی کار کنم؟مثلا بخوام برا پنجره ها یه چها ضلعی نامنتظم وکج بذارم چه جوری بذارم
کمکم کنین ممنون میشم
 

Parisa R

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام چجوری در تری دی پارچه (رو تختی ) رو شبیه سازی کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟:w08:


یک راهش اینه که یک plane یا اگر میخواهی روتختی آویزان باشه سه تا plane مدل کنی با segment های نه چندان کم و بعد vertex ها رو با move بالا و پایین ببری و smooth کنی البته با noise هم فکر می کنم میشه (من توی مکس وارد نیستم امیدوارم اشتباه نباشه)
 

Parisa R

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام خوبین من به کمکتون احتیاج دارم خواهش میکنم دریغ نکنین من یه پلانی طراحی کردم که خطاش کجه وقتی پلانو میخوام به محیط مکس مرج کنم ضخامت دیوارا کم میشه و نمیتونم جی پنجره هارو در بیارم اگه میشه کمکم کنین تا بدونم باید چی کار کنم تا این مشکل برام پیش نیاد
یکی هم بخوام یه اشکل شکسته برجسته روی حجمم تو محیط مکس دربیارم چی کار کنم؟مثلا بخوام برا پنجره ها یه چها ضلعی نامنتظم وکج بذارم چه جوری بذارم
کمکم کنین ممنون میشم

من زیاد به مکس وارد نیستم ولی میشه تو کد boundry کنی قسمت منحنی رو (باید بسته باشه ترسیم) و بعد به مکس import کنی
 

shahab_24

عضو جدید
سلام

یچیز تابلو!!
اگه بجای نسخه 64 بیت مکس دیزاین از 32 بیتش استفاده کنم چه خطراتی تهدیدم میکنه؟؟؟
رفتم 13000 تومن پولشو دادم 64 ش مشکل داره!:mad:

خب راستش رو بخوای هیچ مشکلی نداره و بیشتر بحث سر پردازش سریعتره 64 بیته.بعضی قسمتهای Max Script هم برای 32 بیت فعال نیست و توی 64 هست که البته زیاد به کار شما فکر نکنم بیاد.
تو رندر هم کمی تندتره.

سلام خوبین من به کمکتون احتیاج دارم خواهش میکنم دریغ نکنین من یه پلانی طراحی کردم که خطاش کجه وقتی پلانو میخوام به محیط مکس مرج کنم ضخامت دیوارا کم میشه و نمیتونم جی پنجره هارو در بیارم اگه میشه کمکم کنین تا بدونم باید چی کار کنم تا این مشکل برام پیش نیاد
یکی هم بخوام یه اشکل شکسته برجسته روی حجمم تو محیط مکس دربیارم چی کار کنم؟مثلا بخوام برا پنجره ها یه چها ضلعی نامنتظم وکج بذارم چه جوری بذارم
کمکم کنین ممنون میشم
ببین در مورد انتقال به مکس که دوستمون گفتن باید بوندرش کنی.یه نکته هم از من داشته باش.لازم نیست دقیقا همون طرح داخل کد رو به مکس منتقل کنی!! یه کپی از طرح کدش بگیر، کمی تغییرش بده تا موقع انتقال در حین حقظ نما،دیوار هم نازک نشه.
در مورد طراحی احجام تو مکس هم میتونی تو آدرس زیر یه چیزهایی یاد بگیری:
ساختن حجم در تری دی مکس
 

مینا ملوسک

عضو جدید
سلام بر دوستان عزیزم
اگر دیوار از نوع آرک یا منحنی داشته باشیم،چطوری میشه در یا پنجره روی این قوس یا آرک دراورد؟


یعنی بشه در یا پنجره را در آرک یا منحنی در بیاریم و بعد متریال؟
مممنون میشم یکم جزعی تر هم توضیح بفرمایید;)


سلام خوبی ما برای این کار از railingانجامش می دادیم یعنی روی منحنی که میخواستیم پنجره بذاریم ابتدا یه arcکه دقیقا منطبق بر اونه می کشیدیم بعد از قسمت railingیه ریل می کشیدیم پارامترشاو تنظیم میکردیم سپس ابتدا ریلینگو انتخاب می کردیم سپس از قسمت راست پیک پیرو میزدیم سپس رو ارکی که کشیدیم کلیک میکردیم در این صورت ریلینگ دقیقا منطبق بر آرک میشد سپس بهش متریال می دیم
 

elyana

عضو جدید
سلام دوستان.تورو خدا کمک.من باید برج آزادی رو با تری دی بکشم.برا پایه هاش خیلی مشکل دارم.میشه لطفا اگه کسی بلده راهنمایی کنه؟
 

metalika777_h_g

عضو جدید
سلام دوستان من تازه کار هستم ، یه پلانی رو با اتوکد 3d کردم و بعد تو مکس امپورت کردم ، حالا می خوام یه سری ابجکت که دانلود کردم بهش اضافه کنم مثل پنجره و ... ابجکت ها رو که می یارم تو برنامه 100 برابر کل پلان من میشه با scale کوچیکش میکنم ولی خیلی بد میشه و کیفیتش رو از دست میده چه جوری این ابجکت ها کوچیک وارد مکس میشن ، اینقدر بزرگن که پلانم گم میشه
 

zahra_baghnavi

عضو جدید
سلام دوستان من تازه کار هستم ، یه پلانی رو با اتوکد 3d کردم و بعد تو مکس امپورت کردم ، حالا می خوام یه سری ابجکت که دانلود کردم بهش اضافه کنم مثل پنجره و ... ابجکت ها رو که می یارم تو برنامه 100 برابر کل پلان من میشه با scale کوچیکش میکنم ولی خیلی بد میشه و کیفیتش رو از دست میده چه جوری این ابجکت ها کوچیک وارد مکس میشن ، اینقدر بزرگن که پلانم گم میشه

سلام دوست عزیز. مقیاس اتوکد و تری دی با هم فرق می کنه.باید یکی شونو به دیگری تبدیل کنی و
چون آبجکت ها با مقیاس خاصی کشیده شدن بهتره فایل اتوکدتو بزرگتر کنی توی اتوکد scale پیش فرض اینچ هست و فک کنم باید مضربی از 2.5 باشه مثلا 25 برایر یا 2.5 برابر. و بعد import کن.
 

parmiss_archi

عضو جدید
سلام دوستان.تورو خدا کمک.من باید برج آزادی رو با تری دی بکشم.برا پایه هاش خیلی مشکل دارم.میشه لطفا اگه کسی بلده راهنمایی کنه؟
عزیزم اگه می خوای تو background صفحه بگذاری به نظرم یه عکس ازش بگذاری بهتره که فایل سنگین هم نشه
ولی اگه موضوع کار خودشه می توانی با چند تا باکس که segment داشته باشه شروع کنی و edit mesh کنی و پایینش رو با scale بزرگ کنی
یا این که نمای پایه رو تو کد بکشی ببری تو 3d بهش حجم بدی و edit کنی;) موفق باشی
 

parmiss_archi

عضو جدید
سلام دوستان من تازه کار هستم ، یه پلانی رو با اتوکد 3d کردم و بعد تو مکس امپورت کردم ، حالا می خوام یه سری ابجکت که دانلود کردم بهش اضافه کنم مثل پنجره و ... ابجکت ها رو که می یارم تو برنامه 100 برابر کل پلان من میشه با scale کوچیکش میکنم ولی خیلی بد میشه و کیفیتش رو از دست میده چه جوری این ابجکت ها کوچیک وارد مکس میشن ، اینقدر بزرگن که پلانم گم میشه
قاعدتا نباید با تغییر scale کیفیت کار تغییر کنه ولی اگه objectخیلی ریزه کاری داره و موقع selectکردن همه اش رو نگیری خراب می شه . من خودم قبل از تغییر scaleمعمولا اون به اون object متریال میدم و بعد اون رو group می کنم که جابه جایی و همه چیش هم آسون باشه :)
 

parmiss_archi

عضو جدید
سلام
چجوری میتونم تو مکس با مقیاس رندر بگیرم؟اصلا میشه؟
رندر با مقیاس ؟؟؟؟ :surprised: مثل اینه که بگی می خوام از یه خونه عکس بگیرم با مقیاس
3d که همش می ره تو perspective اصلا مقیاس معنی نداره . مگه این که بخوای از نما های render از روبرو بگیری که اونم می توانی یه رندر خوب بگیری بعد کار و ببری توی photoshop یا cad و اونجا با یه چیزی که اندازه دقیق داره هم اندازه اش کنی مثلا ارتفاع یه جایی از ساختمون رو که می دانی مثلا 9 متره با یه خط 9 سانتی متری هم اندازه اش می کنی اون وقت مقیاس کار میشه 1/100
 

rahman.kh

عضو جدید
ضمن تشکر از دوستان خوب و گلم
یک سوال؟
چجور میتونم یک ریسه نور داشته باشم.
واضح تر بگم یک خط صاف یا منحنی را لایت بهش بدم و نورانیش بکنم؟
سپاسگذار هستم
:gol:
 

rahman.kh

عضو جدید
سلام خوبی ما برای این کار از railingانجامش می دادیم یعنی روی منحنی که میخواستیم پنجره بذاریم ابتدا یه arcکه دقیقا منطبق بر اونه می کشیدیم بعد از قسمت railingیه ریل می کشیدیم پارامترشاو تنظیم میکردیم سپس ابتدا ریلینگو انتخاب می کردیم سپس از قسمت راست پیک پیرو میزدیم سپس رو ارکی که کشیدیم کلیک میکردیم در این صورت ریلینگ دقیقا منطبق بر آرک میشد سپس بهش متریال می دیم
بله ممنونم
میشه در مورد رایلینگ و قسمت راست پیک پیرو که راهنمایی کردید را بیشتر توضیح بفرمایین.
ممنون
:sweatdrop:
 

dthed

عضو جدید
ضمن تشکر از دوستان خوب و گلم
یک سوال؟
چجور میتونم یک ریسه نور داشته باشم.
واضح تر بگم یک خط صاف یا منحنی را لایت بهش بدم و نورانیش بکنم؟
سپاسگذار هستم
:gol:

تو 3D max تنها فک نکنم روشی باشه یا شایدم من بلد نیستم :D

ولی اگه Vray رو برای 3D max نصب کرده باشی میشه !

روشش : اول خط مد نظرت رو با spline بکش هر قیافه ای دوست داشتی بعد تو Modifier زیر قسمت Rendering تیک هردو Enable in Rendering و Enable in Viewport رو بزن و تو قسمت Radial شعاع رسیمان یا همون خط مد نظرت رو تایین کن ( هرچقدر دوست داری نازک یا کلفت باشه ) و بعد روی Objectـتت راست کلیک کن و به Editable Mesh تبدیل کن بعد از اینجا کار Vray هستش ..
تو light زیر مجموعه Vray رو Vray light رو یجای صفحه بکش ( فرقی نمیکنه ) و بعد تو قسمت Parameters در قسمت Type بجای plane گزینه Mesh رو انتخاب کن و در پایینتر تو قسمت Mesh Light options با گزینه pick mesh اون ریسمان که آماده کردید رو انتخاب کنید و تمام !

اینا ! :

amoozesh !.jpg
 

rahman.kh

عضو جدید
تو 3D max تنها فک نکنم روشی باشه یا شایدم من بلد نیستم :D

ولی اگه Vray رو برای 3D max نصب کرده باشی میشه !

روشش : اول خط مد نظرت رو با spline بکش هر قیافه ای دوست داشتی بعد تو Modifier زیر قسمت Rendering تیک هردو Enable in Rendering و Enable in Viewport رو بزن و تو قسمت Radial شعاع رسیمان یا همون خط مد نظرت رو تایین کن ( هرچقدر دوست داری نازک یا کلفت باشه ) و بعد روی Objectـتت راست کلیک کن و به Editable Mesh تبدیل کن بعد از اینجا کار Vray هستش ..
تو light زیر مجموعه Vray رو Vray light رو یجای صفحه بکش ( فرقی نمیکنه ) و بعد تو قسمت Parameters در قسمت Type بجای plane گزینه Mesh رو انتخاب کن و در پایینتر تو قسمت Mesh Light options با گزینه pick mesh اون ریسمان که آماده کردید رو انتخاب کنید و تمام !

اینا ! :

مشاهده پیوست 137316

سلام،دوست خوبم از راهنماییتون خیلی خیلی ممنونم،وی ری هم نصبه،فقط یک مشکل دارم،همه کارهایی که گفتین را انجام دادم،فقط رندر که میگیرم همه چی سیاه هست،کجا را باید تنظیم بکنم،مگه متریال نور وی ری ندادیم به اس پی لاین،پس برای چی جسمی را هم که با باکس کشیدم را نشون نمیده،نه باکس را و نه خود ریسمانه نورانی را؟
 

Similar threads

بالا