ممنون از لطف شما
امیدوارم حال شما هم خوب باشه
من در مورد مکانیزم استفاده از موتورها در خودروها وقطارهای الکتریکی تخصص و مطالعه خاصی ندارم
اما باید به یک مساله توجه کرد و اون تفاوت بین گیربکس و درایو هستش
گیربکس برای تغییر سرعت و نیرو با نسبتهای دقیق و قابل تنظیم استفاده میشه یعنی به جای استفاده از موتور با KW بالا از گیربکس استفاده میشه واین در تخصص شماست و من جسارت کردم
اما درایوها برای راه اندازی موتورهای الکتریکی کاربرد دارن و در کل برای
تنظیم سرعت ، محدود کردن جریان راه اندازی ، راه اندازی به شکل نرم ( ramp ) ، حفاظت از الکتروموتور و حذف کنتاکتورهای مدار قدرت استفاده میشن
البته در مورد درایو ها می تونم اگه اطلاعاتی خواستین در اختیارتون بذارم و حتی کاتالوگهای چند شرکت سازنده رو در اختیارتون بذارم تا استفاده کنین
در مورد حذف گیر بکسها سعی میکنم از دوستای مکانیک بپرسم و موضوعی بدست اومد اطلاع میدم
نمیدونم تا چه حد به سوالتون جواب دادم و خیلی خوشحال میشم بتونم از اطلاعات شما استفاده کنم
در پناه حق
امیدوارم حال شما هم خوب باشه
من در مورد مکانیزم استفاده از موتورها در خودروها وقطارهای الکتریکی تخصص و مطالعه خاصی ندارم
اما باید به یک مساله توجه کرد و اون تفاوت بین گیربکس و درایو هستش
گیربکس برای تغییر سرعت و نیرو با نسبتهای دقیق و قابل تنظیم استفاده میشه یعنی به جای استفاده از موتور با KW بالا از گیربکس استفاده میشه واین در تخصص شماست و من جسارت کردم
اما درایوها برای راه اندازی موتورهای الکتریکی کاربرد دارن و در کل برای
تنظیم سرعت ، محدود کردن جریان راه اندازی ، راه اندازی به شکل نرم ( ramp ) ، حفاظت از الکتروموتور و حذف کنتاکتورهای مدار قدرت استفاده میشن
البته در مورد درایو ها می تونم اگه اطلاعاتی خواستین در اختیارتون بذارم و حتی کاتالوگهای چند شرکت سازنده رو در اختیارتون بذارم تا استفاده کنین
در مورد حذف گیر بکسها سعی میکنم از دوستای مکانیک بپرسم و موضوعی بدست اومد اطلاع میدم
نمیدونم تا چه حد به سوالتون جواب دادم و خیلی خوشحال میشم بتونم از اطلاعات شما استفاده کنم
در پناه حق