كمك ،HELP ، سئوالات، FAQ ، درخواست ( پروژه هاي درسي )

وضعیت
موضوع بسته شده است.

دل دل

عضو جدید
کلمات کلیدی : بررسی, زیبایی شناسی, معماری مدرن
از تحلیل این آثار معماری می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که اصول زیباشناسی معماری مدرن (بر طبق نظریه گشتالت)، اصولی ثابت و نامتغیر نیستند، بلکه این اصول برای هر منطقه، هر فرهنگ و سنت، هر معمار، و هر بنایی متفاوت است.
با نگاهی به نتایج تحلیل آثار منتخب معماری مدرن، بر اساس اصول نظریه گشتالت، می‌توان کثرت افکار و تنوع در ایده‌ها را مشاهده نمود. علی‌رغم این که این آثار همگی از یک سبک معماری، یعنی معماری مدرن، هستند و آثار معماران هم‌دوره و حتی یک معمار واحد می‌باشند، باز شاهد تفاوتهای اساسی و ساختاری در اصول طراحی آنها، چه از نظر ظاهری (ترکیب حجمی) و چه از نظر معنایی (طرحواره‌ها) هستیم. تفاوتهای موجود، بیشتر معنایی هستند و از گشتالت بیان ناشی می‌شوند.
چه چیزی باعث شده است که این آثار، تا این حد باهم تفاوت و حتی اختلاف داشته باشند؟ برداشتهای حاصل از مقایسه انجام گرفته نشان می‌دهد که این فرهنگ یا سنت و یا هر دو اینها هستند که باعث اختلاف اصولی در این بناها شده‌اند: لوکوربوزیه ایده‌های معماری رنسانس، سنت و فرهنگ مدیترانه‌ای، و فرهنگ نو ناشی از صنعت را باهم تلفیق کرده و در بناهایش بکار می‌برد؛ میس‌ون‌در‌رو اعتقادی به فرهنگ محلی و منطقه‌ای ندارد و در بنای خود نشانی از هیچ نوع سنت و یا نماد فرهنگی را به جای نمی‌گذارد، زیرا وی اعتقاد به فرهنگ جهانی دارد، فرهنگی که اصل عمده آن «آزادی انسان متفکر» است؛ فرانک لوید ‌رایت معماری خود را از تلفیق عناصر فضایی خانه‌های سنتی آمریکا، فرهنگ ژاپنی (که بیشتر در تزئینات بنا دیده می‌شود)، اصول معماری مدرن، و اصول طبیعت می‌آفریند؛ و تادائو آندو معماری خود را به صورت آمیزه فرهنگ ژاپنی و اصول معماری مدرن، در بستر طبیعت می‌گستراند.
از تحلیل این آثار معماری می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که اصول زیباشناسی معماری مدرن (بر طبق نظریه گشتالت)، اصولی ثابت و نامتغیر نیستند، بلکه این اصول برای هر منطقه، هر فرهنگ و سنت، هر معمار، و هر بنایی متفاوت است. این تفاوت در اصول تأثیری بر هویت معماری مدرن ندارد، زیرا هویت یک معماری را چیزی غیر از اصول آن می‌سازد: روح فرهنگی که معماری از آن برخاسته است. معماری مدرن فرزند فرهنگ نو اروپای غرب، که تشکیل آن از دوران رنسانس شروع شد و در دوران انقلاب صنعتی به ظهور رسید، می‌‌باشد. این فرهنگ نو، سنت و فرهنگ کهن (و نه سنت و فرهنگ به معنای عام) را قبول نداشت. دلیل این امر نیز به نوع نگرش این فرهنگ و سنت، نسبت به انسان بر می‌گردد، فرهنگ و سنت کهن اروپای غرب انسان را اسیر تقدیر، دیانت و مذهب می‌دانست؛ حال آن که رنسانس و انقلاب صنعتی باعث تغییر افکار اجتماعی گشت. فرهنگ نو، فرهنگی برای «انسان آزاد متفکر» است و فرهنگ و سنت برای اوست، نه او برای آنها.
معماری مدرن از بطن چنین جامعه‌ و فرهنگی متولد شد. این معماری ناشی از صنعت و تحولات آن، و فرهنگ نوخواه و کهنه‌زدای جدید اروپای غرب بود و برای برطرف ساختن نیازهای چنین اجتماعی به وجود آمد.
ساخت و سازها، در اروپای غرب به یکباره افزایش یافت. هجوم روستائیان به شهرها، ایجاد کارخانه‌های جدید، شهرک‌سازی و ایجاد فضاهایی که استانداردهای جدید لزوم وجود آنها را آشکار ساخته بود چون مراکز درمانی، فضاهای آموزشی، محلات مسکونی متناسب با نیازهای انسانی و بسیاری دیگر، رشد چشمگیری در فضاسازی را به وجود آورد. واضح است که با روشهای قدیمی و سنتی ساخت و سازها جواب گویی به چنین نیاز گسترده‌ای ممکن نبوده است؛ از ویژگیهای معماری جدید، این بود که قادر باشد سریع و در مقیاس کمی بالا بسازد و ایجاد کند؛ و نیز با توجه به شرایط سیاسی آن زمان، یعنی حاکمیت حزب کارگری و شعارهایی چون برابری و مساوات، یکسان بسازد و تفاوت بین دارا و ندار نگذارد.
اصول معماری مدرن اولیه، بر پایه چنین نیازها و تفکراتی شکل گرفت. تولید انبوه، شیوه‌های نوین ساخت و پیش‌ساختگی ، برای پاسخگویی به نیازها، از بطن صنعت ایجاد شدند؛ مصالح نو و امکان تولید آنها به میزان زیاد، معماری را دگرگون کرد؛ و علوم جدید همچون فلسفه، به معماری راه یافتند.
از سوی دیگر، مشاغل به سوی صنعتی شدن پیش رفتند. در معماری، دیگر مانند گذشته، از طراحی تا اجرای بنا بر عهده یک شخص واحد نبود و گروهها و افراد متفاوت و ناآشنا با یکدیگر طرح را به اجرا در می‌آوردند. این مسأله بر نحوه طراحی تأثیر گذاشت و باعث ساده شدن و استاندارد سدن طرحهای معماری گردید. در گذشته، چون یک نفر هم طراحی و هم اجرا را بر عهده داشت لذا مشکلی از لحاظ فهم طرح و جزئیات آن ایجاد نمی‌شد و طراح نیازی برای ارائه طراحی های مدون و استاندارد حس نمی‌کرد. حال آن که در معماری جدید، امکان بروز چنین مشکلاتی، باعث استفاده از سیستم‌های مدولار و محدودیت در طراحی و ارائه ایده‌های طراحان شد.
بدین‌سوی، فرهنگ نو، شرایط نو، و مصالح نو، سبب شکل‌گیری خواسته‌های نو از معماری گشت و معماری مدرن بنا به شرایط زمانه تن به این خواسته‌ها و نیازها داد. معماری آن چه است که مردم دوست دارند و در آن دوران، مسائلی چون «نو» بودن و «صنعتی» بودن مطلوب اجتماع بود.
اگر معماری مدرن تزئینات را از معماری خود حذف نمود، بدین دلیل بود که فرهنگ جدید اروپای غرب در آن زمانه چنین چیزی را طلب می‌کرد. صنعت و ماشین، اصول زیبایی‌شناسی را متحول کرده بود و نحوه تفکر نوین اجتماعی، ماشینی شدن طرحهای معماری را خواستار بود. این‌گونه بود که طرحهای معماری مدرن، ظاهری ماشینی را ارائه می‌نمود؛ ظاهری بدون تزئینات.
این مسأله به فرهنگ آن دوره اروپای غرب بر می‌گردد و نه به اصول معماری مدرن؛ زیرا در شرایط زمانی مشابه، در آمریکا که آن نیز تحت تأثیر صنعت قرار گرفته بود، معماری مدرن با پیروی از معماری سنتی این کشور از تزئینات استفاده می‌نمود. آثار لویی سالیوان و فرانک‌ لوید رایت را بطور نمونه می‌توان مثال زد. حتی در اروپای غرب نیز و در یکی از خاستگاههای معماری مدرن، یعنی بلژیک، مکتب «آرت نوو»، معماری مدرن را با تلفیق طرحواره‌ها و تزئینات اقتباس شده از طبیعت بکار می‌برد.
در ژاپن نیز، با توجه به فرهنگ طبیعت‌گرای این کشور و معماری خلاصه‌گوی آن، معماری مدرن اروپای غرب مورد توجه قرار گرفت و با توجه به هم سویی اصول معماری مدرن و تفکر ژاپنی، تلفیق این دو معماری موفقی را به وجود آورد. در ژاپن معماری همواره برای احترام به طبیعت، در تضاد با آن ساخته می‌شود؛ یعنی از فرمهایی استفاده می‌شود که در تضاد با طبیعت باشند و با آن یکی نشوند. مصالح مدرن نیز به تقویت چنین ایده کمک می‌کرد و این‌گونه معماری مدرن در ژاپن رواج یافت.
معماری مدرن در ممالک بسیاری استفاده شده است و هرگاه که در هر اجتماعی با فرهنگ و سنت آن اجتماع همگام شده، موفق بوده است. معماری مدرن از فرهنگ و سنت تأثیرپذیر بوده است.
تفاوتهای معماری مدرن در فرهنگ‌های مختلف، این مسأله را تأئید می‌کند. اصول و معیارهای معماری مدرن ثابت نیستند و بر اساس شرایط زمانی و مکانی مورد استفاده تغییر می‌یابند و تصحیح می‌شوند.
در ایران، معماری مدرن، تنها به صورت ظاهری بکار گرفته شده و به مبانی نظری آن توجهی نگردید. لذا تفاوتهای موجود بین فرهنگ و سنت ایرانی با فرهنگ و سنت اروپای غرب مدرن باعث شد تا معماری مدرن در ایران به موفقیت نرسد. حال آن که اگر در این مورد، از تجارب کشورهایی چون ژاپن و نحوه نگرش آنها به معماری مدرن، استفاده می‌شد، چنین مسأله‌ای رخ نمی‌داد.
بحران های معماری مدرن و مشکلات آن، به دلیل عدم هم سویی آن با فرهنگها شکل گرفت؛ هنگامی که تب و تاب عصر صنعت فروکش کرد، انسان متفکر آزادی که مبنای پیدایش معماری مدرن بود، خواستار نیازهای جدید و دیگری شد. نیازهایی که معماری مدرن آن را برطرف نمی‌کردند. توجه به مسائل روان شناختی فضا، توجه به مسائل زیست‌محیطی، تنوع در طراحی‌ها، استفاده از علوم جدید (جدیدتر) در معماری و بسیاری موارد دیگر، سبب شد که معماری مدرن به بحران کشیده شده و سرانجام منسوخ شود.
مشکل معماری مدرن، عدم توجه به فرهنگ و سنت نبود؛ بلکه تغییر و تحولات سریع فرهنگها، باورها، مدها و سلیقه‌ها در عصر امروزین، که نتیجه پیشرفت سریع تکنولوژی و علوم، و نیز آزادی افکار انسان است باعث برچیده شدن معماری مدرن گردید.
این تغییر و تحولات سریع، نه‌تنها مشکل معماری مدرن، بلکه بطور کلی مشکل معماری امروز است. امروزه ما شاهد آنیم که سبک های معماری بسیاری، با ایده‌های متنوع به وجود می‌آیند و هیچ یک فراگیری عام پیدا نمی‌کنند. این مسأله ناشی از نحوه تفکر امروزه است؛ تفکر آزاد و این شعار که «به تعداد افراد روی زمین، نحوه تفکر و سلیقه متفاوت وجود دارد». در دوران قبل از مدرن به دلیل محدودیت در ابراز عقاید، تنوعی در سبکهای معماری وجود نداشت و اصولاً نیازی به این تنوع نبود، حال آن که امروزه، هر سبک معماری دارای حامیان و منتقدانی، چه بین صاحب نظران و منتقدان و چه بین عموم مردم، می‌باشد.
عصر حاضر مانند دوران گذشته نیست که یک سبک خاص معماری بتواند جوابگوی نیازهای عموم باشد. عصر معاصر، دوره چیرگی «تفکر کثرت‌طلب» است و این مسأله در مورد معماری نیز صادق می‌باشد.
سبک های موفق معماری در عصر حاضر، آنهایی هستند که مطابق با پیشرفت های تکنولوژی، علوم و فلسفه، خود را به روز می‌کند. بطور کلی معماری‌ای در عصر حاضر موفق است که مطابق مد و سلیقه روز باشد؛ مسأله‌ای که معماری مدرن از آن غافل شد و در نتیجه با شکست مواجه گردید.

سلام
ازسایت دیگه ای برای شما این مطالب را پیداکردم .
 

sinasignal

عضو جدید
بستگی به خود طرف داره که عاشق چه چیزی باشه ... من خودم اعضای خونواده ام همه معماری هستن و منم بنا به طریقت اونها رفتم و معمار شدم

همین چند روز پیش جواب قبولی کارشناسیم هم اومد. قبلش کاردانیم رو با معدل کل 18 و رتبه اولی (در هر چهار ترمم )تموم کردم ولی اصلا از معماری خوشم نیومد

نه اینکه بدم بیاد ولی به قول دوستان عاشقش نبودم (امیدوارم بعدا عاشقش بشم) عشق من کامپیوتره.دوران دانشگاه تقریبا همیشه توی گروه و سایت بچه های IT بودم و اکثرا پروژه های اونا رو براشون انجام میدادم.

یه چیزی رو میگم شاید باور نکنی که تنها برنامه ای که تسلط کامل بهش ندارم همین اتوکده . جدی میگم من خودم تقریبا برنامه نویسم ولی ....

حالا شاید یه سوال برات پیش بیاد که چرا دارم معماری رو ادامه میدم: چون اینجا ایران است !!! همه نمی تونن برن دنبال عشقشون، باید عاقل بود باید دید که براشون در آینده شرایط کاری در چه رشته ای بهتره و....

در کل خودت رو بشناس دنبال نظر دیگران نباش. پیشنهاد میکنم یه چند جلسه برو توی بچه های معماری. باهاشون باش ، کار هاشون رو ببین و دردو دل هاشون رو بشنو. و سعی کن ببینی میتونی از پسشون بر بیای و آیا میتونی بهش انس ببندی ....
 

Ainaz_1990

عضو جدید
پروژه نقد بنا

پروژه نقد بنا

سلااااااااام
لطفا هر کی میتونه کمکم کته چون خیلی اضطراریه:cry:احتیاج به یه بنا (ترجیحا کمی معروف)تو ایران واسه نقد دارم.که باید نما و برش و نحوه ی شکل گیری و ساخت -سایت پلان و ...داشته باشه.اگه چیزی سراغ دارید حتما بهم برسونیید:cry:
پروژه ی نهایی مقدمات 2 هست!!!!!!!!!!!!!!:cry::cry::cry:
 

darya68

عضو جدید
سلام دوستان

من برای درس روستا یه پلان خونه ی نوساز داخل روستا لازم دارم متاسفانه دیگه وقت ندارم که یه خونه ی نوساز رولوه کنم اگر میشه کمک کنید .ممنون
 

helensj

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
جدول لاغری

جدول لاغری

بچه ها من فردا امتحان فلز دارم اما جدول لاغری ندارم کسی داره بزاره لطفا خیلی مهمه
منظورم همون جدولیه که تو یه ستونش لانداها رو نوشته و تو یه ستونش fa
100% همتون دارین لطفا بزارین فردا 8/30 صبح امتحان دارم:cry::cry:
 

Hosein Kian

عضو جدید
بچه ها من فردا امتحان فلز دارم اما جدول لاغری ندارم کسی داره بزاره لطفا خیلی مهمه
منظورم همون جدولیه که تو یه ستونش لانداها رو نوشته و تو یه ستونش fa
100% همتون دارین لطفا بزارین فردا 8/30 صبح امتحان دارم:cry::cry:

سلام ...منم امروز داشتم نگو که وقت نشد همشو جواب بدم...جوابایی که بلد بودمو هم نتونستم بنویسیم....بگذریم...جدول لاندا یا همون لاغری که 4 تا بیشت عدد نیست که منظورت چیه دقیق بگو؟
 

helensj

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام ...منم امروز داشتم نگو که وقت نشد همشو جواب بدم...جوابایی که بلد بودمو هم نتونستم بنویسیم....بگذریم...جدول لاندا یا همون لاغری که 4 تا بیشت عدد نیست که منظورت چیه دقیق بگو؟
ببینین یه جدولی هست که به جدول لاغری معروفه و تو یه ستونش KL/r
نوشته شده و تو یه ستونش fa
نزدیکه 200 تا عدده
 

Hosein Kian

عضو جدید
ببینین یه جدولی هست که به جدول لاغری معروفه و تو یه ستونش KL/r
نوشته شده و تو یه ستونش fa
نزدیکه 200 تا عدده
هلن من اون جدول نداشتم ...خیلی هم تو نت گشتم ولی چیزی که تو میخواستی پیدا نکردم...بازم میگردم شد میذارم..
 

gizmo

عضو جدید
به نظر من :

- زمینه های کاری عمران وسیع تر از معماریه یعنی زمینه کاری معماری محدود به ساختمونه ولی زمینه کاری عمران علاوه بر ساختمان به سد ، پل ، جاده و ... هم مربوطه .

- تا اونجا که از شواهد پیداست در خواست بازار کار برای مهندسان عمران بیشتره و معماری اشباع شده .

- همچنین معماری نیاز به ایده و خلاقیت داره ولی عمران به فکر محاسبه گر نیاز داره .
دو مورد اولو اشتباه به عرض رسوندن
شما می گید زمینه کاری عمران وسیع تره و معماری محدود-من اصلا محدودیت و در مورد معماری قبول ندارم-چون وسعت کار به انواع سازه هایی که می تونی طراحی کنی نیست؛به ده ها ایده ایه که می شه واسه یه طرح کوچیک داد و بهش پرداخت.در ضمن مهندسای عمران عزیز وظیفشون اصلا طراحی نیست؛حد اقل طراحی بنا نیست؛چون معماری ذاتا هنره و عمرانی ها فقط محاسبات و طراحی سازه بعهدشونه.:w28:
و این درواقع برهان خلفیه واسه بند دوم پستتون-که معماری اشباع شده و درخواست بازار واسه عمران بیشتره-که برای تایید حرفم به آمار نظام مهندسی ارجاعتون میدم,جمع کثیر مهندسان عمران رو با عده قلیل معماری ها مقایسه کنید با در نظر گرفتن سهمیه هر فرد و سیر رندوم اعطای نظارت ساختمونا به مهندسین......
و بند سوم:با نرم افزارهایی که اومده؛ای تب و ... کار عمرانیها تا حدودی راحت شده ولی واسه سازه های پیچیده هنوز به وجودشون نیازه ولی هیچ نرم افزار و ماشینی هرگز نمی تونه جای یه ذهن خلاق ایده و حجم طراحی کنه می تونه؟!!!
پس تا هست جهان به وجود معمار هنرمند نیازه

استعداد هنري كه تا دلتون بخواد دارم.پس به طور كلي معماري رشته ي سختي از نظر تئوري نيست و كارهاي عمليش هست كه مشكله و در واقع زياده.درسته؟
واحد رياضي چي داره؟ چه كتابهايي با چه عناويني؟ نسبت به بقيه مهندسي ها كه قطعا كمتره.درسته؟

و شما دوست عزیز:اگه منظورتون از استعداد هنری خوب بودن نقاشی و بلد بودن مجسمه سازی و...ست باید بگم اینا می تونه کمکتون کنه ولی اصل نیست؛اصل خلاقیته یعنی توانایی دادن ایده های نوین واسه موضوعات مختلف
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

raha

مدیر بازنشسته
دو مورد اولو اشتباه به عرض رسوندن
شما می گید زمینه کاری عمران وسیع تره و معماری محدود-من اصلا محدودیت و در مورد معماری قبول ندارم-چون وسعت کار به انواع سازه هایی که می تونی طراحی کنی نیست؛به ده ها ایده ایه که می شه واسه یه طرح کوچیک داد و بهش پرداخت.در ضمن مهندسای عمران عزیز وظیفشون اصلا طراحی نیست؛حد اقل طراحی بنا نیست؛چون معماری ذاتا هنره و عمرانی ها و فقط محاسبات و طراحی سازه بعهدشونه. ...

ببخشيد كه اسپم ميكنم ، چون تشكرهام تموم شدن...
ممنون و خوشحالم از آشنائيت هم فكر و هم انديش عزيز


حالا صرفنظر از موضع تندي كه در برابر عمراني ها گرفتي( چون اين تفكر رو نميشه راجع به همه كساني كه رشته عمران خوندن تعميم داد) ، ولي با كليت نوشته هات كاملا موافقم و بس كه اينو واسه غريبه و آشنا گفتم كه بابا معماري نقشه كشي و نقاشي و مجسمه سازي نيست و.... اين شكلي شدم! ->
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

monir arch

عضو جدید
سلام دوستان:w36:.این تصمیم مربوط به آینده ام میشه:cry:
من عشق آی تی بودم اما بعدا متوجه شدم که این رشته به دردم نمیخوره!فعلا دارم به معماری فکر میکنم.
میشه شما یه کم از رشته تون تعریف کنید(طوری که دهن همه آب بیفته;))البته معایبش رو هم (اگه داره ) بگید! بازار کارش چطوره؟!
(راستی ذوق هنری هم تا دلتون بخواد دارم:D)
تحویلم بگیرید ممنون میشم:redface::w27:[/
quotببین گلم....
:cool:تو هر روز و هر فصلی از سال مردم و دولت و شهرداری ها دارن ساختمون درست میکنن و برای اینکه خوب بشه نیاز به یه کسی دارن که طرح قشنگ و بدرد بخوری بده پس چیییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟میان پیش معمار پس بازار کار هس ولی این به خودت ربط داره که ذوق وهنرت و خلاقیتت اونقدر باشه که بتونی طرحهای خوبی بدی که بیان سراغ تو پس بازبر کار هم به خودت ربط داره.هرکسی به تناسب اون شرایطی که داره از معماری میگه پس باید خودت رو بشناسی بعد بری دنبالش و اینم بدون که درسته پول خیلی خوبه ولی همه چیز نیست و تو هر شغلی که باشی اگه اونو دوس داشته باشی و بهش علاقه داشته باشی درامدت از یه رئیس جمهور هم بیشتر خواهد شد.البته اینو بگم که شناخت خودت سخته حتی سخت تر از شناختن دیگران من وقتی این رشته رو شروع کردم تازه فهمیدم که به تمام علایقم میتونم تو این رشته برسم.چیکار میشه کرد نظام اموزشی ما اینجوریه که باید 12سال درس بخونی بعد شااااااییییییییید بتونی بفهمی علاقت چیه.:razz:
 

Violet Rose

عضو جدید
سلام بچه ها خوبین؟
من شدیدا به پروزه ی ویلا نیاز دارم
یه ویلای 2 یا حداکثر 3 طبقه تو یه باغ 3000 متری...زیر بنای خود ویلا 300 باشه ..بالکنشم رو به استخر باغ باشه
لطفا کمکم کنید
 

nazila_sh

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام به همه يك سوال؟
براي پروژه ام بايد يك سقف نيمكره بسازم قطرش هم حدود 11 سانتيمتره. ميشه لطفا بگين با چي بسازمش؟ و چطوري؟ ممنون...
:w30:
 

Hosein Kian

عضو جدید
سلام بچه ها خوبین؟
من شدیدا به پروزه ی ویلا نیاز دارم
یه ویلای 2 یا حداکثر 3 طبقه تو یه باغ 3000 متری...زیر بنای خود ویلا 300 باشه ..بالکنشم رو به استخر باغ باشه
لطفا کمکم کنید
خوب ببین اینجوری که تو مشخصات میدی خیلی مشکله...باید این مشخصاتو خوب خودت طراحی کنی...من تو آرشیئم میگردم داشتم میذارم...بی خیال استخرش نمیشه بشی...؟
 

Hosein Kian

عضو جدید
سلام به همه يك سوال؟
براي پروژه ام بايد يك سقف نيمكره بسازم قطرش هم حدود 11 سانتيمتره. ميشه لطفا بگين با چي بسازمش؟ و چطوري؟ ممنون...:w30:

علیک سلام...
ببین خوب باید یه سری اطلاعات قویتری هم بدی تا بتونیم کمکت کنم...مثلا" عملکرد پروژه چی هس؟خودت چه نوع مصالحب دوس داری ولی مهمتر اینه که چه عملکردی داره؟
 

gizmo

عضو جدید

ببخشيد كه اسپم ميكنم ، چون تشكرهام تموم شدن...
ممنون و خوشحالم از آشنائيت هم فكر و هم انديش عزيز


حالا صرفنظر از موضع تندي كه در برابر عمراني ها گرفتي( چون اين تفكر رو نميشه راجع به همه كساني كه رشته عمران خوندن تعميم داد) ، ولي با كليت نوشته هات كاملا موافقم و بس كه اينو واسه غريبه و آشنا گفتم كه بابا معماري نقشه كشي و نقاشي و مجسمه سازي نيست و.... اين شكلي شدم! ->
من هم از تائیدت ممنونم رها جان
بیا برات مهم نباشه که بقیه چی می گن و چی فکر می کنن راجع به رشتمون
مهم اینه که هیچ وقت نیاز دنیا به وجود معمار رفع نشده و نمی شه
این یعنی اصالت ابدی و ازلی:w11:
یه دوستی واسم تعریف می کرد رفته بود پیش یه آقا معماری-مهندس-
معماره بهش میگه:معمارا خودخواه ترین,ازخودراضی ترین,امر و نهی کننده ترین,عبوس ترین فرد تو اجرای ساختمونن:w00: ....که البته کاملن حق دارن:w25:
چون اگه اینجوری نباشن هرکی هرکار دلش بخواد می کنه و چیزی از طرحش باقی نمی مونه!!
(نقل به مضمون بود)
 

sahar-mir

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
من یه سری پرسپکتیو داخلی از موزه میخوام.
(موزه نور باشه بهتره)
اگه کسی داره لطفا" برام بزاره...
ممنون :gol::gol::gol::gol::gol:
 

Violet Rose

عضو جدید
خوب ببین اینجوری که تو مشخصات میدی خیلی مشکله...باید این مشخصاتو خوب خودت طراحی کنی...من تو آرشیئم میگردم داشتم میذارم...بی خیال استخرش نمیشه بشی...؟

چرا نمیشه ...بیخیال استخر...خود فضا مهمه...اگه بذاری ممنون میشم
 

SAW II

عضو جدید
درخواست یک زمینه برای پروژه

درخواست یک زمینه برای پروژه

سلام

من میخواهم پروژه خودم رو تحویل بدم
بنابراین برای صفحه اول اون یک عکس یا یک چیزی که بشه مشخصات پروژه و اسم خودم و.. رو توش نوشت میخوام
یک الگوی از پیش طراحی شده که من فقط اسم خودم و یک سری اطلاعات دیگه در اون وارد کنم.

یک چیزی باشه که فک بندازه :cry:
 

Violet Rose

عضو جدید
خواهش میکنم دوتا نما از این ساختمون برام بزنین...گذاشتم تو آواتارو
خیلی ضروریه دو تا نمای خارجی میخام
کمممممممک
 

shahkoorosh

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه يك سوال؟
براي پروژه ام بايد يك سقف نيمكره بسازم قطرش هم حدود 11 سانتيمتره. ميشه لطفا بگين با چي بسازمش؟ و چطوري؟ ممنون...
:w30:

سلام،
منم یه بار مجبور شدم یه همچین چیزی رو بسازم، برای ساختنش هم خیلی راحت اول یه تیکه یونولیت فشرده( شبیه فوم) رو با کاتر شبیه نیم کره درآوردم بعد برای پرداخت و صاف کردنش اونو روی آبمیوه گیری وصل کردم و بعد از روشن کردن آبمیوه گیری با سمباده خوب صافش کردم.
چیز خوبی از آب در اومد.;)
 

shahkoorosh

عضو جدید
کاربر ممتاز
اول به این سایت برین و عکس خودتونو آپلود کنید بعد یه پست جدید بسازید و از دگمه های بالای پست روی اونی که عکس کوه داره http://www.www.www.iran-eng.ir/images/editor/insertimage.gif کلیک کنید، بعد لینک عکس آپلود شده رو وارد کنید و اوکی رو بزنید​
 

mohandes_javan

عضو جدید
از دوستان عزیزم خواهش میکنم که چند عدد عک نمای ساختمان برای یک ساختمان سه طبقه مسکونی که دارای مصالح و فرم هندسی باحال باشه و بتو نم با استفاده ازشون نما طراحی کنم برام بفرستین .خیلی واجبه لطفا سریع.ممنونم:cry:
 

Violet Rose

عضو جدید
خواهش میکنم دو تا نما از این ساختمون برام بزنین ..دیواراشو ببندین
همه کارشو کردم تو این نما درجا زدم
واااااااااااااااااای
کمممممممممممممک

 

raha

مدیر بازنشسته
فقط با یه مقطع ایزومتریک تنها که نمیشه نما طراحی کرد... عزیزم باید پلان و مقطعش رو هم بزاری...
این چیزی هم که ترسیم کردی به نظرم یه چنتا از خطوطش رو جا انداختی ،یه قسمتهاییش مبهمه!
 

mohandes_javan

عضو جدید
تورو خدا کمک

تورو خدا کمک

از دوستان عزیزم خواهش میکنم که چند عدد عکس نمای ساختمان برای یک ساختمان سه طبقه مسکونی که دارای مصالح و فرم هندسی باحال باشه و بتو نم با استفاده ازشون نما طراحی کنم برام بفرستین .خیلی واجبه لطفا سریع.ممنونم:cry:
 

mandegar

عضو جدید
درخواست پلان ترمینال مسافر بری اتوبوس

درخواست پلان ترمینال مسافر بری اتوبوس

با عرض سلام خسته نباشید به بچه های عضو سایت معماری
من یه پلان ترمینال مسافربری اتوبوس همراه با نما وبرش و سه بعدی لازم دارم کسانی که میتونن کمکم کن واقعا احتیاج دارم
حواهشا فایل را به امیل اینجانب ارسال نمایید
ممنون میشم کسی کمکم کنه؟
موفق و سر بلند باشید؟
mandegar_mn206@yahoo.com
 

sahar-mir

عضو جدید
کاربر ممتاز
من که هردفعه اومدم اینجا کمک خواستم هیچ کس کمکی نکرد.
امیدوارم این تاپیک لا اقل به درد شماها بخوره.به درد من که نخورد...
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
@r@h plz help meeee سوالات و درخواست های معماری 2

Similar threads

بالا