M.Deylamian
مدیر بازنشسته
گزارش اختصاصی مجله ی صنعت کهن از نمایشگاه دموتکس 2007 خاور میانه
تولید کفپوشهای نساجی امروزه حجم زیادی از تجارت کفپوش دنیا را به خود اختصاص داده است. بی شک برپایی نمایشگاه های تجاری در این بخش نیز به عنوان بهترین مکان برای برقراری ارتباط فی مابین خریداران و تولید کنندگان نقش موثری در جهت دهی به حجم و نوع این تجارت خواهد داشت.
نمایشگاه دموتکس خاور میانه یکی از این نمایشگاه های تجاری است که به نظر میرسد با گذشت زمان جایگاه منطقه ای و بین المللی خود را بیش از پیش مستحکم سازد.
لذا حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی به ویژه در بخش فرش ماشینی و موکت، در این نمایشگاه می تواند زمینه ساز روابط تجاری مناسبی برای آنها باشد. مزایای حضور شرکت های تولیدی ایران در نمایشگاه دموتکس دبی از یک سو و عدم سهولت پرداخت هزینه های بالای شرکت در نمایشگاه و اجاره فضای نمایشگاهی توسط تولیدکنندگان (به ویژه واحد های کوچک صنعتی ) از سوی دیگر نمایانگر تناقضی است که برطرف کردن آن می تواند بستر را برای صادرات هرچه بیشتر شرکت های ایرانی مهیا سازد. حضور نهادی مستقل با قدرت بازاریابی بالا به عنوان نماینده صادرکنندگان در نمایشگاه یکی از راهکارهای پیشنهادی است.
با همین رویکرد مجلۀ صنعت کهن به عنوان مجلۀ تخصصی فرش ماشینی، موکت، الیاف مصنوعی و منسوجات بی بافت امسال از تاریخ 21 الی 23 خرداد 86 در نمایشگاه دموتکس 2007 خاور میانه شرکت نمود تا بتواند به عنوان مجله صادرکنندگان کفپوش و صنایع مرتبط، نماینده شایسته ای برای ایران عزیز باشد. در زیر بخش اول گزارش اختصاصی مجله صنعت کهن از نمایشگاه دموتکس دبی 2007 را از نظر می گذرانید. برای دریافت نسخه چاپی و یا الکترونیکی این ویژه نامه با ما مکاتبه نمایید.
نمایشگاه دموتکس خاورمیانۀ 2007 با تمام شور و هیجان های ابتدایی آن، 21 خرداد سال جاری توسط سلطان بن سعید آل منصوری، وزیر توسعۀ دولت امارات متحدۀ عربی، همراه با خانم Angela Schaschen مدیر برگزاری نمایشگاه دوموتکس خاورمیانه، و خانم Susanne Klaproth مدیر برگزاری نمایشگاه دوموتکس هانوفر در مرکز بین المللی نمایشگاه ها و کنفرانس های شهر دبی (DICEC) واقع در مرکز تجارت جهانی دبی افتتاح شد. این مرکز نمایشگاهی، سالیانه پذیرای بیش از 70 رویداد نمایشگاهی است که طیف وسیعی از سرویس های نمایشگاهی را در منطقۀ خاورمیانه ارائه می کند.
از لحاظ جغرافیایی، این مرکز در اتوبان شیخ زائد واقع شده است که در حدود 90 دقیقه با ابوظبی، 30 دقیقه با منطقۀ آزاد جبال علی، 15 دقیقه با شارجه، و 10 دقیقه با فرودگاه بین المللی دبی فاصله دارد. البته ذکر این نکته قابل توجه است که امروزه با افزایش حجم ترافیکی شهر دبی، احتمالاً اماراتی ها خواهان گرفتن گوی سبقت از کلان شهری همچون تهران در این زمینه هم هستند!
به همین دلیل به خصوص در زمان برگزاری نمایشگاه ها در این مرکز که با خیل عظیم بازدیدکنندگان مواجه می شود، عبور و مرور در منطقه با مشکلات فراوان و به سختی صورت می گیرد.
از سوی دیگر، نحوۀ برگزاری نمایشگاه از لحاظ برنامه ریزی و اجرا توسط خود ژرمن ها که سرآمد -نظم و انضباط و مدیریت، چه در زمینۀ مدیریت برنامه ریزی و اجرایی، و چه در زمینۀ مدیریت کلان و خرد، زبانزد جهانیان هستند، صورت گرفته بود، جلوۀ دیگری داشت. به همین منظور، مسئولان برگزاری نمایشگاه، از مدت ها پیش تلاش گسترده ای در زمینۀ تبلیغات به عنوان یک فاکتور مهم در برپایی هر چه بهتر نمایشگاه تدارک دیده بودند. که برخی از این امور به شرح زیر می باشند:
- 30 صفحه تبلیغ تمام رنگی در روزنامه ها و 20 صفحه در مجلات تجاری و اقتصادی
- 500 آگهی تبلیغاتی در رادیو و پوشش خبری توسط شبکۀ تلویزیونی Al Aqariya
- نصب تابلوهای تبلیغاتی در اتوبان ها
- ارسال 250000 دعوت نامه، و 60000 نامۀ الکترونیکی و 25000 نمابر در امور مختلف
- چاپ ویژه نامه های خبری
نمایشگاه دموتکس خاور میانه یکی از این نمایشگاه های تجاری است که به نظر میرسد با گذشت زمان جایگاه منطقه ای و بین المللی خود را بیش از پیش مستحکم سازد.
لذا حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی به ویژه در بخش فرش ماشینی و موکت، در این نمایشگاه می تواند زمینه ساز روابط تجاری مناسبی برای آنها باشد. مزایای حضور شرکت های تولیدی ایران در نمایشگاه دموتکس دبی از یک سو و عدم سهولت پرداخت هزینه های بالای شرکت در نمایشگاه و اجاره فضای نمایشگاهی توسط تولیدکنندگان (به ویژه واحد های کوچک صنعتی ) از سوی دیگر نمایانگر تناقضی است که برطرف کردن آن می تواند بستر را برای صادرات هرچه بیشتر شرکت های ایرانی مهیا سازد. حضور نهادی مستقل با قدرت بازاریابی بالا به عنوان نماینده صادرکنندگان در نمایشگاه یکی از راهکارهای پیشنهادی است.
با همین رویکرد مجلۀ صنعت کهن به عنوان مجلۀ تخصصی فرش ماشینی، موکت، الیاف مصنوعی و منسوجات بی بافت امسال از تاریخ 21 الی 23 خرداد 86 در نمایشگاه دموتکس 2007 خاور میانه شرکت نمود تا بتواند به عنوان مجله صادرکنندگان کفپوش و صنایع مرتبط، نماینده شایسته ای برای ایران عزیز باشد. در زیر بخش اول گزارش اختصاصی مجله صنعت کهن از نمایشگاه دموتکس دبی 2007 را از نظر می گذرانید. برای دریافت نسخه چاپی و یا الکترونیکی این ویژه نامه با ما مکاتبه نمایید.
نمایشگاه دموتکس خاورمیانۀ 2007 با تمام شور و هیجان های ابتدایی آن، 21 خرداد سال جاری توسط سلطان بن سعید آل منصوری، وزیر توسعۀ دولت امارات متحدۀ عربی، همراه با خانم Angela Schaschen مدیر برگزاری نمایشگاه دوموتکس خاورمیانه، و خانم Susanne Klaproth مدیر برگزاری نمایشگاه دوموتکس هانوفر در مرکز بین المللی نمایشگاه ها و کنفرانس های شهر دبی (DICEC) واقع در مرکز تجارت جهانی دبی افتتاح شد. این مرکز نمایشگاهی، سالیانه پذیرای بیش از 70 رویداد نمایشگاهی است که طیف وسیعی از سرویس های نمایشگاهی را در منطقۀ خاورمیانه ارائه می کند.
از لحاظ جغرافیایی، این مرکز در اتوبان شیخ زائد واقع شده است که در حدود 90 دقیقه با ابوظبی، 30 دقیقه با منطقۀ آزاد جبال علی، 15 دقیقه با شارجه، و 10 دقیقه با فرودگاه بین المللی دبی فاصله دارد. البته ذکر این نکته قابل توجه است که امروزه با افزایش حجم ترافیکی شهر دبی، احتمالاً اماراتی ها خواهان گرفتن گوی سبقت از کلان شهری همچون تهران در این زمینه هم هستند!
به همین دلیل به خصوص در زمان برگزاری نمایشگاه ها در این مرکز که با خیل عظیم بازدیدکنندگان مواجه می شود، عبور و مرور در منطقه با مشکلات فراوان و به سختی صورت می گیرد.
از سوی دیگر، نحوۀ برگزاری نمایشگاه از لحاظ برنامه ریزی و اجرا توسط خود ژرمن ها که سرآمد -نظم و انضباط و مدیریت، چه در زمینۀ مدیریت برنامه ریزی و اجرایی، و چه در زمینۀ مدیریت کلان و خرد، زبانزد جهانیان هستند، صورت گرفته بود، جلوۀ دیگری داشت. به همین منظور، مسئولان برگزاری نمایشگاه، از مدت ها پیش تلاش گسترده ای در زمینۀ تبلیغات به عنوان یک فاکتور مهم در برپایی هر چه بهتر نمایشگاه تدارک دیده بودند. که برخی از این امور به شرح زیر می باشند:
- 30 صفحه تبلیغ تمام رنگی در روزنامه ها و 20 صفحه در مجلات تجاری و اقتصادی
- 500 آگهی تبلیغاتی در رادیو و پوشش خبری توسط شبکۀ تلویزیونی Al Aqariya
- نصب تابلوهای تبلیغاتی در اتوبان ها
- ارسال 250000 دعوت نامه، و 60000 نامۀ الکترونیکی و 25000 نمابر در امور مختلف
- چاپ ویژه نامه های خبری