طراحی به اضافه مهندسی یا علوم پایه

apadana34

عضو جدید
من نقاشی و ترسیم را دوست دارم با نرم افزارهای سه بعدی هم کار کردم.
من به طراحی چه روی برگه و چه با نرم افزار برای قطعه خصوصا اگر جسم متحرک باشه مثل ماشین یا ماهواره درمهندسی مکانیک علاقه دارم اما از محیط کارخانه و روغن و غیره متنفرم.
من به برنامه نویسی رشته کامپیوترعلاقه دارم . دربرنامه نویسی هم دنبال طراحی یه برنامه هستی که یه کاری انجام بده
من به الکترونیک چون در طراحی یا ساخت ابزاری یا اختراعاتی هست که یه کاربردی داره مثل موبایل یا سیستمهای مختلف الکترونیکی علاقه دارم
از معماری و طراحی صنعتی هم چون با طرح و نقشه است خوشم می اد اما می ترسم ان خلاقیت لازم را نداشته باشم

با بررسی در تمام این رشته به انچه رسیدم اینه که من به طراحی علاقه دارم چه ترسیمی و گرافیکی صرف باشه مثل انیمیشن یا نقشه کشی صنعتی و چه طراحی سیستم یا ابزار باشه مثل طراحی قطعه مکانیکی یا طراحی یه ابزار الکترونیکی یا برنامه نویسی که خودش نوعی طراحی هست .
من اگر بخوام صرفا گرافیکی کار کنم می رم سراغ انیمیشن ولی به مهندسی ها یا علوم پایه علاقه دارم . منتها ماندم کدام راه را برم که ترکیبی از طراحی (خصوصا ترسیم داشته باشه) و مهندسی باشه . واقعا ماندم این سوال را اینجا گذاشتم تا شاید شما اطلاعات دیگه ای بهم بدید و راهنمایی کنید
 

*sefid barfi

عضو جدید
سلام
با توجه به گفته های شما به نظرم طراحی صنعتی برای شما رشته ی خوبی است چون در این رشته هم باید طراحی و ترسیم دستی کرد و طراحی دست خیلی مهم است و هم باید به نرم افزارایی چون تریدی مکس سالید ورک و راینو واتوکت و کتیا تسلط داشت رابطه ی این رشته با رشته های مهندسی مخصوصا مهندسی مکانیک زیاد است این رشته دیدی هنری تر نسبت به مهندسی مکانیک دارد و از طراحی محصول تا دکوراسیون داخلی را شامل میشود این رشته ٬ رشته ای از ترکیب علوم است که با توجه به علاقه فرد میتواند مطالعات بیشتری را خودش انجام دهد و نباید خودش را محدود به دانشگاه کند نقشه کشی نیز در این رشته حایز اهمییت است برای طراحی محصول ها نقشه حرف اول را میزند.
 

apadana34

عضو جدید
انچه مسلم هست من در طراحی استعداد دارم و از ابداع و اختراع هم خوشم می اد. خودم هم فعلا روی علوم پایه حساب نمی کنم منتها همانطور که گفتم اگر بخوام طراحی صرف را ببینم باید سراغ نقاشی یا انیمیشن سازی برم . منتها هم بخاطر منزلت اجتماعیش و هم بخاطر علاقم به ریاضی و فیزیک و هم اینکه اصولا ابداع و اختراع بیشتر در فنی ومهندسی است دنبال بهترین ترکیب استعدادم یعنی طراحی و ترسیم و یک رشته مهندسی هست . انچه که من میدانم مثلا رشته هایی مثل معماری، طراحی صنعتی ، حتی مکانیک هست اما در مورد مشاغلی که می تونی پیدا کنی چیز زیادی نمی دانم .خلاصه اینکه دنبال بهترین گزینه برای ذوق و استعدادم در طراحی وترسیم با رشته فنی ومهندسی هستم.
 
بالا