درخواست وزیر خارجه آلمان از ایران

آقا سید

مدیر بازنشسته
وزیر امور خارجه آلمان از همتای ایرانی خود خواست که دو تبعه این کشور را که با روادید گردشگری وارد ایران شده و اقدام به فعالیت های غیرمتعارف نموده‌اند را مورد لطف و رافت اسلامی قرار دهد.

به گزارش ایرنا ، '‌گیدو وستروله ' این درخواست را روز جمعه در حاشیه اجلاس یکروزه دوستان پاکستان با '‌منوچهر متکی' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

وزیر امور خارجه نیز در پاسخ به این درخواست همتای آلمانی خود، به اقدامات غیر حرفه ای اتباع فوق اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع آنان در چارچوب قانون و نظام قضایی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

دو طرف همچنین در این دیدار مسایل دو جانبه و موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزرای خارجه ایران و آلمان در این ملاقات که سومین دیدار دو وزیر خارجه طی سال‌های اخیر محسوب می شود، بر مفید بودن اینگونه گفتگوها برای درک بهتر مواضع طرفین تاکید کردند.

متکی و وستروله با بررسی پیشینه تاریخی مناسبات دو کشور از ایجاد فرصت‌های جدید برای همکاری های فی ما بین استقبال کردند.

وزیر خارجه آلمان رویکرد جمهوری اسلامی ایران را در پذیرش درخواست کشورهای 1+ 5 برای گفت و گو مثبت و سازنده ارزیابی و ابراز امیدواری کرد این گفتگوها با نگاه به آینده بتواند فرصت‌های جدیدی را مقابل طرفین قرار دهد.

متکی نیز ضمن تشکر از ابتکار وزیر خارجه آلمان برای این دیدار به تاریخ طولانی روابط سیاسی - اقتصادی و فرهنگی دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: گفتگوهای رو در رو همواره ابهام زدا و سازنده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه گروه 1+5 فرصت نیویورک را برای گفتگو در سطح وزرا از دست داد اما در عین حال اکتبر یا نوامبر زمان مناسبی برای این گفت و گوها است.

وزیر امور خارجه تاکید کرد که طرفین مذاکره باید در تعامل با یکدیگر نسبت به تعیین زمان ملاقت هماهنگی داشته باشند.
تابناک
 
بالا