اخبار کامپیوتر

الهه_م

عضو جدید
کیبورد بی سیم سازگار با Media center و ویستا

کیبورد بی سیم سازگار با Media center و ویستا

آی تی ایران - شرکت فراسو جدیدترین کیبورد بی سیم خود را با نام FCR-6600RF راهی بازار نمود. این کیبورد 102 کلیده اغلب نیازهای مربوط به اینترنت، Office و Multimedia را تحت پوشش قرار می دهد.
کیبورد FCR-6600RF سازگار با محیط ویستا و Media center طراحی شده و 15 کلید جانبی همراه با 12 کلید مخصوص Media center آن بدون نصب درایور فعال می باشند.
ویژگی خاص این کیبورد دو کلید جانبی آن جهت استفاده از تلویزیون و رادیو است. در صورتیکه سیستم مجهز به کارت تلویزیون باشد به راحتی و با استفاده از این کلید ها می توان از برنامه های تلویزیون و رادیو بهره مند شد.

از دیگر امکانات این مدل، صفحه لمسی با قابلیت اسکرول می باشد که جانشینی مناسب و کامل برای ماوس است.

این کیبورد 450 گرمی، فاقد سیم می باشد و حدود 10 متر برد دارد و با دو سال گارانتی فراسو و قیمت 420000 ریال در فروشگاه های لاوان عرضه شده است
 

Sharif_

مدیر بازنشسته
تولدی دیگر

کروم در دوم سپتامبر امسال به ۴۳ زبان منتشر شد و طبق اعلامیه گوگل نسخه های ویژه لینوکس و مک نیـز به زودی به دسـت کاربران خواهـد رسیـد. در همین راستا گوگـل اعلام کرد در این محصول جدید خود اهمیت زیادی به موضوعات سرعت، امنیت و پایداری داده است. مانند تمامی سرویس های شرکت گوگل این انتظار می رفت که با محصولی ساده و با کاربری آسان مواجه خواهیم شد که جالب است در خصوص این سرویس نیز همین اتفاق شکل گرفت. ساختار متفاوت در نمایش Tab ها و منوی آدرس کاملاً در بحث اینترفیس قابل مشاهده است. با توجه به سابقه برخوردهای شرکت گوگل و مایکروسافت و نزدیکی انتشار نسخه نهایی مرورگر اینترنت اکسپلورر ۸ اکثر کاربران علاقه مند بودند ببینند محصول جدید گوگل چقدر توانایی رقابتی با اینترنت اکسپلورر را دارد.
موتور جاوا اسکریپت کروم به نام V۸ بسیار مورد توجه گوگل بوده است تا جایی که همچون سایر شرکت ها توسط یک تیم مجزای دانمارکی مدیریت و اجرا شده است. طبق بررسی های کارشناسی مشخص شده سرعت این موتور جاوا حداقل دو برابر فایرفاکس ۳ و safari ۴.۰ بتا است. در بررسی برخی شرکت ها با ابزار Sunspider JavaScript Benchmark نتایجی که ذکر شد را تایید کرده و آن را در سطح بالاتری از اینترنت اکسپلورر ۸ نیز دانسته اند. مرورگر اپرا هنوز با Google Chrome مقایسه نشده است. در هر صورت به ظاهر سرعت درونی کروم بالاتر است. لازم به ذکر است کروم از واسط برنامه نویسی پلاگین نت اسکیپ (NPAPI) نیز پشتیبانی می کند. اما ActiveX را حمایت نمی کند.
مرورگر کروم گوگل با تکنولوژی چند پردازشی نیز برای tab ها بهره برده به طوری که هر Tab به عنوان یک پروسه مجزا عمل کرده و هیچ کدام تداخلی در فرآیند یکدیگر ندارند و به این ترتیب برعکس سایر سیستم مرورگر ها به پایداری و امنیت بالاتری دست می یابد.
نفوذگری که به یک پروسه دسترسی پیدا می کند قادر به دسترسی به بقیه نیست و بروز اشکال در هر پروسه تنها مربوط به آن تب شده و دیگری را تحت الشعاع قرار نخواهد داد. برعکس اینترنت اکسپلورر که همه صفحات تحت تاثیر قرار می گیرند.
محیط کاربری اصلی مرورگر Google Chrome دارای دکمه های برگشت به عقب، حرکت به جلو، رفرش، نشان دار کردن (bookmark) و انصراف است. این منو ها شبیه سافاری هستند اما محل تنظیمات همانند Internet Explorer ۷/۸ است. دکمه های بستن صفحه و فرستادن به پایین یا بالا آوردن همانند ویندوز ویستا طراحی شده است.
در هنگام بازکردن تب جدید صفحه خانگی را به عنوان آدرس انتخاب می کند و قادر است ۹ صفحه اینترنتی پربیننده، صفحاتی که اخیراً بسته شدند یا bookmark هستند را به صورت thumbnails نمایش دهد. در خصوص محیط کاربر شباهت های زیادی با مرورگر اپرا مشاهده می شود. در زمینه تکمیل آدرس ها نیز گوگل ادعا می کند کروم شبیه ترین عناوین را به شما پیشنهاد خواهد داد. صفحات پر بازدید توسط کاربر، محبوب ترین ها نیز در این رده قرار می گیرند.
صفحات popup نیز تنها منتسب به خودتبی هستند که مربوط به آنند و بیرون از آن باز نمی شوند که ویژگی جالبی است. پلاگین ها نیز در پروسه های مجزا با مبدأ خود در ارتباطند که کمک بسیار زیادی به بالا بردن امنیت مرورگر کرده است. نکته دیگر در خصوص امنیت، خاصیت Incognito است که به شما اجازه می دهد از صفحه مورد بازدید خود اثری در سیستم کامپیوتری به جا نگذارید.
همچنین با به روزرسانی دوره یی از دو لیست سیاه phishing و malware شما را از به دام افتادن در تور نفوذگران و وب سایت های آلوده به دور نگه می دارد.
 

arghavan.z

عضو جدید
کاربر ممتاز
بالشی برای خوابیدن بر روی سطح لپ تاپ

بالشی برای خوابیدن بر روی سطح لپ تاپ



شب های امتحان که همه نا خود آگاه بر روی کتابها خواب می روند اما شاید تا کنون کسی بر روی لپ تاپش خواب نرفته باشد! خب. آن هم برای آن است که سطحی سخت و نا خوشایند دارد.​
احساس خستگی در طول روز به همگی دست خواهد داد مخصوصا اگر جزو کاربران دائمی لپ تاپ ها و یا کامپیوتر های رومیزی باشید. برای هیمن بود که آقای Dippmann بالشتی نرم و راحت برای کاربران لپ تاپ ها طراحی کرد. این بالش متناسب با ابعاد لپ تاپ ها ساخته خواهد شد. هر وقت که خسته شدید می توانید درب سیستم را بسته و بالش لپ تاپ خود را بر روی آن گذاشته و آرام بخوابید. جالب آنجاست که این بالش به کمک اسپیکر های داخلی می تواند برایتان موسیقی پخش کرده و یا در ساعتی مشخص با آلارمی شما را از خواب بیدار کند. خلاصه آنکه داشتنش می تواند همانند داشتن یک لپ تاپ ضروری باشد. قیمتش و زمان ورود آن به بازار را هم نمی دانیم. فقط گفتیم که از حالا به خود وعده خواب رویایی میان روز را بدهید! منبع
 

arghavan.z

عضو جدید
کاربر ممتاز
فلش درايو 8 گيگا بایتی با پوشش تيتانیومی

فلش درايو 8 گيگا بایتی با پوشش تيتانیومی

اگر دقت کنیم می بینیم که در خرید انواع فلش درایو ها دو دسته سلیقه وجود دارد. عده ای تنها به ظاهر محصولات توجه میکنند و به دنبال فلش درایوهای بامزه هستند و عده ای دیگر ظاهر چندان برایشان مهم نبوده و تنها به حجم حافظه , قیمت و حتی مارک آن توجه میکنند.​
اما فکر کنم که محصول جدید شرکت Incrudo بتواند به راحتی هر دو سلیقه را پوشش دهد. حجم حافظه این فلش درایو 8 گیگا بایت بوده و در طراحی آن از نکات ایمنی بسیار بالایی که معمولا سلامت فلش درایو ها را تهدید میکند مورد توجه قرار گرفته است. پوششی از جنس تیتانیم براق برای نگه داری از این فلش در برابر ضربه های احتمالی ساخته شده. جنس جداره خارجی خود این محصول از نوعی سرامیک خاص که در برابر تغییرات دما مقاوم است در نظر گرفته شده . در ضمن این حافظه فلش به دلیل استحکام بالای این سرامیک ضد آب و ضد ضربه خواهد بود.​
از طرفی نکات ایمنی مذکور بر روی قیمت تمام شده آن نیز بی تاثیر نبوده و شاید مجبور شوید برای خریدش 831$ بپردازید. تقریبا 100$ برای هر گیگا بایت حافظه. به گفته شرکت سازنده از ماه آینده می توانید این فلش درایو جذاب را در مغازه های ایالت متحده از نزدیک ببینید. منبع
 

nasim khanom

عضو جدید
کاربر ممتاز
عربستان سعودي در حال ساخت يكي از 10 ابررايانه برتر جهان است !

عربستان سعودي در حال ساخت يكي از 10 ابررايانه برتر جهان است !

به گزارش فارس به نقل از كامپيوتر ورلد، ابررايانه ها از توان محاسباتي بسيار بالايي برخوردار هستند و در امور نظامي و براي انجام آزمايش هاي بسيار پيچيده و مفصل علمي به كار گرفته مي شوند.
پيش بيني مي شود اين ابررايانه تا دو سال ديگر تكميل شود. در حال حاضر فناوري ساخت ابررايانه ها در اختيار چند كشور بسيار محدود در آمريكاي شمالي ، اروپا و شرق آسياست.
كارشناسان معتقدند اين رويداد نشان مي دهد كه بزرگترين صادركننده نفت جهان قصد دارد ثروت كلان نفتي خود را در حوزه هاي جديدي سرمايه گذاري كند و به مقوله فناوري اطلاعات توجه جدي نشان دهد.
اين ابررايانه كه با همكاري شركت IBM ساخته خواهد شد در دانشگاه علم و فناوري شاهزاده عبدالله نصب خواهد شد.
ديتا سنتر مورد نياز براي اين ابررايانه نيز تا تابستان سال آينده تكميل خواهد شد. اين ابررايانه كه نام شاهين براي آن انتخاب شده، مبتني بر سيستم Blue Gene/P شركت IBM بوده و در آن از 65536 پردازنده استفاده خواهد شد كه مي توانند در هر ثانيه 222 تريليون محاسبه را انجام بدهند.
برآوردهاي IBM حاكيست كه اين ابررايانه پس از تكميل به ششمين ابررايانه قدرتمند جهان مبدل خواهد شد. مقامات دانشگاه شاهزاده عبدالله قصد دارند پس از تكميل ابررايانه مذكور به سرعت بر ظرفيت و توانايي آن بيفزايند وبنابراين مي توان انتظار داشت اين ابررايانه جايگاه بهتري كسب كند.
ايران نيز در سال گذشته موفق به ساخت يك ابررايانه با استفاده از پردازنده هاي Opteron شركت AMD شد كه اگر چه در فهرست 500 ابررايانه برتر جهان قرار نگرفت، اما در آن زمان عنوان قدرتمندترين رايانه خاورميانه را به خود اختصاص داد.
 

Sharif_

مدیر بازنشسته
توسعه فعالیت‌های "ای.ام.دی" با استفاده از دلارهای نفتی




AMD دومین شركت بزرگ تراشه ساز جهان بعد از اینتل در شرایط دشوار اقتصاد جهانی با دریافت دلارهای نفتی درصدد توسعه فعالیت های خود است.
به نقل از پی سی ورلد، دو گروه سرمایه گذاری از ابوظبی هزینه پروژه ای موسوم به Asset Smart را تامین كرده اند كه بر مبنای آن وظیفه ساخت تراشه به شركت جدیدی با نام موقت The Foundry Co. محول خواهد شد. در مقابل AMD دو وظیفه طراحی و بازاریابی انواع تراشه ها را بر عهده خواهد گرفت.
شركت جدیدالتاسیس هنوز فاقد سهام دار و قوانین مدون است، اما هدف AMD از این كار افزایش تحرك خود در زمینه فروش و بازاریابی در اروپا، خاورمیانه و آفریقا اعلام شده است. قرار است تا بخش عمده سهام شركت جدید به سرمایه گذاران عرب واگذار شود.
AMD امیدوار است با این تحول جدید بتواند اینتل رقیب مهم خود و بزرگترین شركت تراشه ساز جهان را به عقب براند و سهم بیشتری از این بازار پرسود كسب كند.
 

nasim khanom

عضو جدید
کاربر ممتاز
محصول دو منظوره Asus !

محصول دو منظوره Asus !




تا حالا ندیده بودیم که کسی موس شخصی خودش را همه جا با خودش حمل کند! اما مثل اینکه شرکت Asus در یک اقدام جالب موفق به طراحی نوعی Flash drive قابل حمل شد که همزمان با بودن یک پورت USB می تواند به عنوان یک موس wireless نیز مورد استفاده قرار گیرد. نام این محصول MS’71 Asus میباشد که در آینده ای نه چندان دور در کلیه مغازه های فروش ادوات جانبی کامپیوتر قابل دسترس خواهد بود. البته با قیمتی نامعلوم! این محصول برای آن دسته از افرادیکه بسیار بهداشتی هستند و تنها مایل به دست زدن به موس شخصی خودشان هستند می تواندبسیار مفید باشد! :victory:
 

nasim khanom

عضو جدید
کاربر ممتاز
Tin Eyeموتور جستجوی عکس با عکس !

Tin Eyeموتور جستجوی عکس با عکس !

احتمالا برای شما پیش آمده که نسخه ای کیفیت پایین از یک عکس را داشته باشید و به دنبال نسخه ی با کیفیت و رزولشن بالای آن بگردید.در چنین مواردی اگر نام دقیق آن تصویر را ندانید معمولا جستجو در گوگل و یاهو شما را به هدفتان نخواهد رساند.

TinEye یک موتور جستجوی تصاویر است که با گرفتن یک عکس به عنوان ورودی٬ عکسهای مشابه آن را یافته و در اختیار شما قرار می دهد.به عبارت دیگر این موتور جستجو همان کاری را که گوگل برای متنها انجام می دهد با استفاده از سیستمهای تشخیص الگو بر روی عکسها پیاده سازی می کند.برای جستجوی یک عکس می توانید آنرا از روی کامپیوترتان بارگذاری نمایید یا آدرس URL آن را وارد نمایید.همچنین اگر از فایرفاکس استفاده می کنید می توانید افزونه ی TinEye را نصب کنید و تنها با یک کلیک راست بر روی عکس مورد نظرتان تصاویر مرتبط با آنرا به سادگی بیابید.
البته این موتور جستجو در مرحله ی آزمایشی است و فهرست تصاویر ایندکس شده توسط آن نسبتآ کوچک است ( TinEye تا کنون ۴۸۷ ملیون عکس را ایندکس کرده که چیزی در حدود یک دوازدهم تعداد تصاویر ایندکس شده در گوگل است) و برای برخی عکسها ی ورودی تصاویر مرتبط را نمی یابد.


در حال حاضر تنها از طریق دعوتنامه عضو می پذیرد.
برای قرارگیری در لیست پذیرش به آدرس زیر بروید

http://tineye.com/request_invite


پی نوشت: یه چیز جالبی که من تاحالا ندیده بودم کدگیری برای ثبت نامه!!!
وقتی به صفحه ای که لینکش رو گذاشتم برید برای ثبت نام کد ازتون می خواد. کد رو به دو روش می تونید بخونید:
1- حالت text که همه جا همینطوریه
2- حالت audio که یه نفر حروف رو براتون می خونه و شما تایپش می کنید. برای این کار روی آیکن
کلیک کنید
 

secret_f

عضو جدید
کاربر ممتاز



تا حالا ندیده بودیم که کسی موس شخصی خودش را همه جا با خودش حمل کند! اما مثل اینکه شرکت Asus در یک اقدام جالب موفق به طراحی نوعی Flash drive قابل حمل شد که همزمان با بودن یک پورت USB می تواند به عنوان یک موس wireless نیز مورد استفاده قرار گیرد. نام این محصول MS’71 Asus میباشد که در آینده ای نه چندان دور در کلیه مغازه های فروش ادوات جانبی کامپیوتر قابل دسترس خواهد بود. البته با قیمتی نامعلوم! این محصول برای آن دسته از افرادیکه بسیار بهداشتی هستند و تنها مایل به دست زدن به موس شخصی خودشان هستند می تواندبسیار مفید باشد! :victory:
منم یکی از اینا میخوام;)
 

elo0ne_lady

عضو جدید
اينترنت با سرعت يك گيگابايت بر ثانيه در ژاپن

شركت مخابرتي ژاپني KDDI از ماه آينده‌ي ميلادي اتصال به اينترنت فيبر نوري با سرعت يك گيگابايت بر ثانيه با قيمتي كم‌تر از قيمت اتصال‌هاي فعلي كه سرعتشان يك دهم پايين‌تر است عرضه خواهد كرد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرويس Hikari One Home Gigabit كه هزينه‌ي اشتراك ماهانه‌ي آن ‌٤٠/٥١ دلار است، ارسال و دريافت اطلاعات با سرعت يك گيگابايت بر ثانيه فراهم مي‌كند؛ سرويس تلفن مبتني بر اينترنت و سرويس تلويزيون كابلي با تعرفه‌ي جداگانه مي‌توانند به اين سرويس اضافه شوند.

كاربران اينترنت ژاپني پيش از اين از اتصال به اينترنت پرسرعت و ارزان در جهان برخوردار شده‌اند و سرمايه‌گذاري گسترده شركت‌هاي مخابراتي در شبكه‌هاي فيبر نوري براي بسياري از خانه‌ها و ساختمان‌ها در اين كشور امكان اتصال فيبر نوري فراهم كرده است.

طبق آمار اعلام شده از سوي وزارت ارتباطات و امور اينترنتي ژاپن تا پايان ماه ژوئن اشتراك‌هاي سرويس‌هاي اينترنت فيبر نوري به ‌١٣ ميليون نفر و مشتركان سرويس‌هاي DSL به ‌٣/١٢ ميليون نفر رسيدند.

سرويس‌هاي اينترنت كابلي كه در برخي از مناطق ژاپن سرعت‌شان به ‌١٦٠ مگابايت بر ثانيه مي‌رسد، چهار ميليون نفر مشترك را جذب كرده‌اند كه مجموع شمار مشتركان اينترنت پرسرعت اين كشور را به ‌٣/٢٩ ميليون نفر مي‌رساند.
 

secret_f

عضو جدید
کاربر ممتاز
توقف فعالیت یکی از خطرناک‌ترین اختلالات اینترنتی

توقف فعالیت یکی از خطرناک‌ترین اختلالات اینترنتی

با به‌روزرساني يکي از ابزارهاي امنيتي رايگان مرورگر اينترنتي Firefox، جلوي فعاليت يکي از خطرناک‌ترين مشکلات امنيتي که دنياي وب با آن مواجه بود، گرفته شد.


نرم‌افزار NoScript در اصل يک ابزار کوچکي است که روي مرورگر اينترنتي Firefox نصب مي‌شود. اين وصله امنيتي متن زبان‌هاي برنامه‌نويسي نظير JavaScript و Java را در صفحات اينترنتي ناشناخته که امکان حملات‌هاي اينترنتي به کامپيوترهاي شخصي را افزايش مي‌دهند،‌غيرفعال مي‌کند.


آخرين نسخه از اين نرم‌افزار کوچک که NoScript 1.8.2.1 نام گرفته است، براي متوقف کردن نوعي فعاليت اينترنتي موسوم به clickjacking ارايه شده است. به گفته "جورجيو مائون"(Giorgio Maone) يکي از کارشناسان امنيتي ايتاليايي،‌ اين فعاليت اينترنتي زماني رخ مي‌دهد که يک کاربر حين گشتن در سايت‌هاي اينترنتي، روي يک لينک نامرئي که به يک برنامه مخرب مربوط مي‌شود، کليک مي‌کند.

فعاليت اينترنتي clickjacking براي سال‌هاي طولاني شناخته شده است، اما پس از اظهارات دو کارشناس امنيتي با نام‌هاي "رابرت هانسن"(Robert Hansen) و "جرميا گراسمن"(Jeremiah Grossman) در مورد، اين اقدام اينترنتي بار ديگر مورد توجه قرار گرفته است. اين دو کارشناس امنيتي ماه گذشته با يک سناريوي جديد هشدار داده بودند که clickjacking مي‌تواند سرقت پول از حساب‌هاي الکترونيکي کاربران را نيز به دنبال داشته باشد.


به گفت مائون، clickjacking متاسفانه به طراحي ساختاري در زبان برنامه‌نويسي HTML مربوط مي‌شود و به سايت‌هاي اينترنتي امکان مي‌دهد تا محتواي ديگر صفحات اينترنتي را در خود جا دهند. بر اين اساس، بيش از نيمي از مرورگرهاي اينترنتي در مقابل حملات clickjacking آسيب‌پذير هستند.


مائون در اين باره مي‌گويد: «عرضه يک وصله امنيتي براي اين اختلال اينترنتي بسيار دشوار است، زيرا اين اختلال مربوط به طراحي اصلي صفحات و مرورگرهاي اينترنتي مي‌شود».

منبع: http://www.techworld.com
 

Sharif_

مدیر بازنشسته
۱۱ وصله امنیتی جدید توسط مایكروسافت عرضه می‌شود

۱۱ وصله امنیتی جدید توسط مایكروسافت عرضه می‌شود


شركت مایكروسافت مطابق روال همیشگی خود تعدادی وصله امنیتی را برای رفع مشكلات نرم افزارهای مختلف خود در ماه اكتبر عرضه می كند.
به نقل از بتانیوز، تعداد این وصله ها ۱۱ مورد اعلام شده و ۴ مورد از آنها بسیار مهم، ۶ مورد مهم و یك مورد متوسط اعلام شده است.
وصله های بسیار مهم برای رفع برخی اشكالات سیستم عامل ویندوز، مرورگر Internet Explorer, Excelو Microsoft Host Integration Serverعرضه شده اند. هكرها با سواستفاده از حفره های امنیتی فعلی این نرم افزارها می توانند كدهای مخرب خود را از راه دور بر روی رایانه فرد قربانی اجرا كنند.
۶ حفره مهم مربوط به سیستم عامل ویندوز بوده و عدم نصب آنها اشكال مشابهی با اشكال بالا را برای كاربران به وجود می آورد. در نهایت وصله امنیتی متوسط مربوط به نرم افزار Office XP بوده و برای رفع مشكل افشای ناخواسته اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد.
این وصله های امنیتی ۱۳ اكتبر در دسترس كاربران قرار می گیرند.
 

MOHAMMAD-- N

عضو جدید
حمله به ویندوز با سوءاستفاده از وصله های امنیتی جدید مایكروسافت

حمله به ویندوز با سوءاستفاده از وصله های امنیتی جدید مایكروسافت

به تازگی بدافزار جدیدی در اینترنت پخش شده كه با سواستفاده از یكی از وصله های امینتی جدید شركت مایكروسافت تلاش می كند رایانه های كاربران را آلوده كند.
به نقل از تك وب، این بدافزار از طریق ایمیل برای كاربران ارسال شده و ارسال كننده خود را به جای استیو لیپنر مدیر امور تضمین های امنیتی شركت مایكروسافت جا می زند.
دراین نامه از عرضه وصله های امنیتی برای سیستم عامل ویندوز توسط مایكروسافت خبر داده شده و ادعا شده كه فایل ضمیمه ایمل حاوی یك نسخه آزمایشی خصوصی از این وصله برای كاربران است.
ارسال كنندگان این بدافزار تاكید كرده اند كه وصله مذكور برای رفع یك خطر امنیتی بسیار جدی ارسال شده و نصب آن كاملا ضروری است. اما در صورتی كه كاربران فایل ضمیمه را اجرا كنند رایانه خود را به بدافزار مذكور آلوده خواهند كرد.
تشخیص جعلی بودن این ایمیل از آن جهت ساده است كه متن انگلیسی آن بسیار ضعیف بوده و از سوی دیگر در متن آن ادعا شده وصله مذكور مشكلات امنیتی ویندوزهای ۹۸ و ME را نیز برطرف می كند. این در حالی است كه مایكروسافت دیگر از این دو ویندوز پشتیبانی نمی كند.
تاكنون موارد چندانی از آلودگی به این بدافزار گزارش نشده، اما از كاربران خواسته شده تا در این مورد هشیار باشند:w41:
 

MOHAMMAD-- N

عضو جدید
نسخه آزمایشی سرویس تحلیل وب یاهو راه اندازی شد

نسخه آزمایشی سرویس تحلیل وب یاهو راه اندازی شد

یاهو با راه اندازی نسخه بتای سرویس Yahoo!Web Analytics رسماًِ وارد بازار تحلیل وب شد. به گزارش ایسنا، صاحبان وب سایت ها با استفاده از سرویس Yahoo!Web Analytics می توانند میزان موفقیت بازاریابی آنلاین خود را بررسی كرده و معیارهایی مانند منبع بازدیدها، مشاهده صفحات و فروش را مشاهده كنند؛ كاربران این سرویس همچنین می توانند برای مشاهده این معیارها به صورت فورمت بصری، گرافیك ها و گزارش های سفارشی ایجاد كنند. سرویس Yahoo!Web Analytics مرحله آزمایشی را در سال جاری میلادی و سال ۲۰۰۹ سپری خواهد كرد و كاربران Yahoo!Small Business در حال حاضر می توانند از این سرویس استفاده كنند براساس این گزارش، ابزارهای تحلیل وب برای آن دسته از افراد در حال فعالیت در بازاریابی موبایل بسیار مهم خواهد شد زیرا آن ها می توانند داده های مرتبطی عرضه كنند تا وب سایت ها مطمئن شوند به عنوان مثال با دستگاه های ویژه و مرورگرها سازگارند. :book:
 

russell

مدیر بازنشسته
سکونیا: عملکرد نرم افزارهای امنیتی افتضاح است!





بسته هاي امنيتي اينترنتي، در محافظت از امنيت کاربران در برابر کدهاي مخرب عملکرد بسيار ضعيفي دارند.



The Register اين ادعاي قابل تامل را از شرکت دانمارکي سکونيا (Secunia) نقل قول کرده است.


اين شرکت با ناکارامد خواندن شيوه شناسايي Signature-based، صنعت امنيت را به استفاده از روشي هوشمندانه تر فراخوانده است.



ياداور مي شود سکونيا يکي از شرکت هاي معتبر و خوش نام در زمينه توليد نرم‌افزارهاي امنيتي به شمار مي رود و فعاليت خود را از سال 2002 آغاز کرده است.



سکونيا در اين تحقيق، 12 بسته امنيتي شامل ديواره آتش، ضدبدافزار و ضدهرزنامه را در برابر 300 کد مخربي که حفره هاي موجود در چند نرم افزار مطرح را هدف قرار مي دهد، محک زد و شگفت آنکه از مجموع 300 کد مخرب، فقط 64 مورد آن شناسايي و بلوکه شد.


با اين حال بسته امنيتي Norton Internet Security 2009 از توليدات شرکت سيمانتک با بهترين کارايي، در صدر جدول مقايسه قرار گرفته است.


ديگر نام هاي مطرح امنيتي از قبيل کاسپرسکي، چک پوينت، مايکروسافت، مکافي و AVG جملگي در اين آزمون خيطي بار آوردند!!


توماس کريستنسن (Thomas Kristensen) مدير فناوري سکونيا مي گويد: ضعف ها و نواقص موجود در نرم افزارهاي امنيتي از يکسو و اين واقعيت که کاربران به ندرت رايانه خود را به طور کامل مورد محافظت قرار مي دهند، از سوي ديگر باعث بروز نگراني هاي عميقي شده است.


شايان ذکر است نتايج اين آزمون، مخالفاني نيز داشته است.


به گزارش The Register يک کارشناس ضدويروس که شرکت متبوعش در اين تست مشارکت نداشته، عقيده دارد: سکونيا در اين روش فقط بر يک بعد از نحوه محافظتي که بسته هاي امنيتي از کاربران به عمل مي آورند، تمرکز کرده و بر همين اساس نتايج حاصل از آن بالقوه گمراه کننده است.


منبع:http://www.systemgroup.net
1387/07/23
 

russell

مدیر بازنشسته
مراقب نسخه جعلی update مایکروسافت باشید





کاربراني که به امنيت داده هاي خود بها مي دهند، احتمالاً با اصطلاح Patch Tuesday آشنا هستند.


مايکروسافت طبق برنامه از پيش تعيين شده، در دومين سه شنبه هر ماه ميلادي، وصله ها و اصلاحيه هايي براي حل مشکلات نرم افزارهاي توليد خود منتشر مي کند. اين وصله ها به Patch Tuesday مشهور است. گزارش Pocket-lint.co.uk از آن است که هکرها هم با علم به اين موضوع درصدد سوءاستفاده از اين به روزرساني بر آمده اند.


در اين شيوه دغلکاري، بزهکاران سايبر همگام و همزمان با مايکروسافت، اقدام به تهيه و انتشار يک سري به روزرساني هاي جعلي نموده اند تا کاربراني را که از Patch Tuesday استفاده مي کنند، به دام اندازند.


کاربران اينترنتي گزارش داده اند که در inbox پست الکترونيکي خود، با ايميل هايي مواجه شده اند که شبيه به ايميل هاي مايکروسافت است و در آنها ادعا شده که از سوي استيو ليپنر (Steve Lipner) معاون مرکز مهندسي نرم افزار مايکروسافت صادر گشته است.


اما حقيقت ماجرا اين است که در دل اين ايميل ها، بدافزار (malware) جاخوش کرده است.


ايميل، خود را به اين صورت شرح مي دهد: يک نسخه آزمايشي از يک به روزرساني مربوط به تمام کاربران سيستم عامل ويندوز مايکروسافت که رايانه شما را در برابر تهديدات امنيتي و اختلالات کارکردي ايمن مي سازد.


به گزارش Pocket-lint.co.uk مايکروسافت با موضع گيري در اين خصوص، به کاربران هشدار داده که با نصب اين به اصطلاح update، رايانه آنها به تروجان آلوده مي گردد.


مايکروسافت افزوده که اين شرکت هيچگاه وصله هاي امنيتي را به صورت پيوست ايميل منتشر نمي سازد.


در هشدار مايکروسافت همچنين آمده است: اگر شما به اعتبار يک ايميل مشکوک هستيد، هرگز بر لينک هاي موجود در آن کليک نکنيد. اين لينک ها که آلوده و جعلي هستند، بر خلاف ظاهر خود و ارتباط صوري با يک سايت قانوني و معتبر، به سايت هاي بدانديش لينک مي دهند.



منبع: http://www.systemgroup.net


1387/07/23
 

russell

مدیر بازنشسته
سريع ترين رايانه كيفي ١٤اينچي جهان طراحي شد

تاريخ انتشار 870723

رايانه قابل حمل جديدي از سوي شركت Zepto عرضه شده كه عنوان سريع ترين رايانه كيفي ١٤اينچي جهان را از آن خود كرده است.
به گزارش ايسنا، رايانه كيفي Nox A14 مجهز به پردازنده Core Duo P73502 اينتل است و ٨گيگابايت حافظه جانبي رم، هارددرايو ٥٠٠گيگابايتي، وب كم ٢مگاپيكسلي توكار، رايتر DVD يا درايو بلوري، ارتباط بي سيم بلوتوث و «واي فاي» از جمله امكانات آن است.
باصفحه نمايش ١/ ١٤اينچي، اين رايانه داراي وضوح تصويري ١٤٤٠در ٩٠٠پيكسل است .اين رايانه با نسخه هاي ٦٤بيتي سيستم عامل ويندوز ويستا Business،Home Premiumيا Ultimate فعاليت مي كند.

روزنامه خراسان
 

Sharif_

مدیر بازنشسته
مادربوردی با نهایت اورکلاکینگ




ASUS در پاسخ به علاقمندان عرصه اورکلاکینگ اقدام به معرفی جدیدترین سری از مادربوردهای ROG Rampage Extreme نموده است.
این سخت افزار با بکارگیری تکنولوژی های منحصر بفرد قادر است تا گزینه های متعدد اورکلاکینگ را برای کاربران فراهم آورد. این مادربورد به ویژگی هایی نظیر ASUS Extreme Engine برای افزایش کارایی و پایداری درزمان انجام اورکلاکینگ؛ TweakItبه منظور فراهم آوردن گزینه های متنوع اورکلاکینگ و همینطور سسیستم ROG Fusion Block به منظور پراکنده سازی گرما و حرارت تولید شده مجهزمی باشد.این سیستم با استفاده از طراحی هیبریدی قادراست تا حرارت تولید شده را به نحو موثری پراکنده سازد و تا میزان ۲۲.۷ درصد از حرارت چیپ شمالی بکاهد.
این مادربورد به ویژگی هایی نظیر ROG Extreme Engine برای افزایش کارایی و پایداری در زمان انجام اورکلاکینگ مجهز است. این امکان در واقع یک سیستم مدیریت دینامیک چند-فازه برای پاور است. این سیستم به خازن های پلیمری چند لایه مجهز می باشد و در کنار CPU ، حافظه و چیپ شمالی واقع شده است. این خازنها بهمراه طراحی پاور ۱۶-فاز حقیقی که در آن ۳-فاز به چیپ شمالی و ۲-فاز به حافظه اختصاص یافته است، یک منبع تغذیه انرژی پایدار را فراهم آورد و حتی در زمان ولتاژ بالا به کاربران این امکان را می دهد تا با آسودگی خاطر گزینه های مورد نظر خود را در BIOS انتخاب نمایند. همچنین امکان Extreme Engine قادراست تا میزان ۹۶ درصد بهره وری انرژی را فراهم آورد که در نتیجه ی آن کمترین میزان اتلاف انرژی و حرارت حاصل می شود. علاوه بر این تنظیمات قابل تغییر آن می تواند حتی پراکندگی بیشتر گرما را موجب شود.
این مادربورد همچنین یک کیت حرارتی را نیز به منظور پراکنده سازی بهتر حرارت شامل می شود که بصورت انتخابی قابل نصب می باشد. کاربران قادرخواهند بود تا با ترکیب این کیت و روش هیت سینک MOS قابل نصب و پیاده کردن، هیت سینک چیپ شمالی و فن اختیاری روشی موثرتر و کارآمدتر را برای پراکنده سازی حرارت داشته باشند. این کیت در پشت سیستم ASUS Fusion Block که موثرترین سیستم انتقال حرارت بصورت on-board است واقع شده و کار می نماید. بکارگیری این سیستم خنک کننده آبی بهمراه طراحی هیت پایپ در این سری مادربورد اسوس می تواند محیطی کاملا پایدار برای چیپ ست ها و همینطور VRM ها فراهم آورد.
TweakIt که یکی دیگر از قابلیتهای این مادربورد محسوب میشود، در واقع تکنولوژی جدیدی از اسوس است که به کاربران اجازه می دهد تا بدون نیاز به وارد شدن به محیط BIOS و به آسان ترین شکل ممکن، عملیات اورکلاکینگ را انجام دهند. در واقع با استفاده از این امکان کاربران قادر خواهند بود تا از طریق یک کنترل گر و یا دسته فرمان بسیار کوچک و دکمه های تنظیم که بر روی مادربورد واقع شده اند، حتی در هنگام بازی تنظیمات مورد نظر خود را بصورت دستی انجام دهند.
 

Sharif_

مدیر بازنشسته
http://www.www.www.iran-eng.ir/images/misc/progress.gifبهانه‌تراشی گوگل برای كاربران سوری و ایرانی در دانلود مرورگر كرومhttp://www.www.www.iran-eng.ir/images/misc/progress.gif



گوگل امكان استفاده از مرورگر وب جدید كروم را در سوریه و ایران مسدود كرده است.
وبلاگ‌نویسان سوری پس از بی‌نتیجه ماندن تلاش برای دانلود مرورگر وب كروم از محروم شدن كاربران در سوریه برای استفاده از مرورگر كروم و همچنین برنامه‌های دیگر گوگل مانند گوگل تاك و Gmail Notifier خبر داده‌اند.
بنا بر اظهار كارشناسان این اقدام از شركتی كه با ارایه‌ی سرویس‌های خود به زبان عربی منطقه خاورمیانه و آفریقا را مورد توجه قرار داده عجیب به نظر می‌رسد.
طبق اظهارات سخنگوی گوگل، این شركت اینترنتی به منظور پیروی از قوانین صادرات و تحریم‌های اقتصادی آمریكا نمی‌تواند اجازه‌ی دانلود كروم را به كاربران در كشورهای كوبا، سوریه، كره‌شمالی، ایران و سودان بدهد!
البته گوگل تنها شركت اینترنتی آمریكایی نیست كه با بهانه‌ی مذكور كاربران این كشورها را از دسترسی به خدمات خود محروم می‌كند؛ در نوامبر سال ۲۰۰۷ مایكروسافت و یاهو ایران را از فهرستی كه به كاربران به هنگام ایجاد یك آدرس ایمیل اجازه می‌دهد كشور محل سكونت خود را انتخاب كنند، حذف كردند. یاهو نیز در توجیه اقدام خود به محدودیت‌های تجاری وضع شده از سوی آمریكا برای برخی ازكشورها اشاره كرد؛ البته كاربران ایرانی نیز در پاسخ به اقدام یاهو با راه‌اندازی یك اعتراض آنلاین به حذف نام كشورشان از فهرست سرویس ایمیل یاهو، بمب گوگلی Hello Yahoo mail را ایجاد كردند كه هنوز در فهرست نتایج گوگل برای یاهو میل نشان داده می‌شود.
البته لازم به ذكر است كه یاهو چندی قبل بدون هیچ توضیح یا عذرخواهی نام ایران را دوباره به فهرست ایمیل خود اضافه كرد؛ اما حال دسترسی به صفحه دانلود مرورگر كروم برای كاربران ایرانی نیز مسدود است و كاربرانی كه برای دانلود كروم بر روی لینك دانلود آن كلیك می‌كنند با پیام خطا از سوی گوگل روبه‌رو می‌شوند.
منبع : افتاب
 

Keivan Keihanipour

عضو جدید
کاربر ممتاز
ويندوزي كه نامش تغيير نمي‌كند...

ويندوزي كه نامش تغيير نمي‌كند...

شرکت مايکروسافت تصميم گرفت که براي نخستين بار، نام ويژه‌اي را براي آخرين نسخه از سيستم‌عامل Windows انتخاب کند.


"مايک ناش"(Mike Nash) يکي از مديران مايکروسافت با انتشار مطلبي در وبلاگ رسمي اين شرکت اظهار داشت، آخرين نسخه از سيستم‌عامل Windows که هم‌اکنون Windows 7 شهرت يافته، با همين نام وارد بازار خواهد شد. به گفته وي، اين سيستم‌عامل در اواخر سال 2009 يا اوايل سال 2010 ميلادي وارد بازار خواهد شد.


او در اين مطلب وبلاگي نوشت: «اين هفتمين نسخه از سيستم‌عامل Windows محسوب مي‌شود و بر اين اساس، ما آن را Windows 7 مي‌خوانيم».


شرکت مايکروسافت قصد دارد با برگزاري همايش Professional Developer در اواخر ماه جاري، نسخه پيش-بتاي اين نرم‌افزار را در اختيار توسعه‌دهندگان نرم‌افزاري بگذارد.


"مايک ناش" در ادامه نوشت: «براي من،‌ يکي از جذاب‌ترين کارها در جريان نسخه جديد سيستم‌Windows زماني است که اين محصول براي نخستين بار در اختيار مردم قرار مي‌گيرد. ما قصد داريم طي چند هفته آتي، در همايش Professional Developer و گردهمايي WinHEC در مورد جزئيات اين سيستم‌عامل صحبت کنيم. ما همچنين قصد داريم که يک نسخه پيش-بتا از اين سيستم‌عامل را در اختيار توسعه‌دهندگان نرم‌افزار بگذاريم تا بتوانند نظرات خود را در مورد اين محصول ارايه دهند».


به گفته ناش، علت اصلي در انتخاب نام Windows 7 براي اين سيستم‌عامل، سادگي در خواندن آن است.


مايکروسافت طي سال‌هاي گذشته فرآيندهاي مختلفي را براي نام‌گذاري سيستم‌عامل ويندوز دنبال کرد و سرانجام در سيستم‌عامل Windows 3.11 از شماره، در سيستم‌عامل Windows 98 از تاريخ و در برخي نسخه‌ها نظير Windows XP يا Windows Vista از حروف و کلمات استفاده کرد.


با توجه به اينکه مايکروسافت در هر سال يک نسخه از سيستم‌عامل Windows را به بازار عرضه نمي‌کند، استفاده از تاريخ براي نام‌گذاري آن‌ روش مناسبي نيست. همچنين، استفاده از يک اسم براي ويندوز نيز به درستي نشان نمي‌دهد که کارشناسان مايکروسافت از ساخت اين محصول چه هدفي را دنبال مي‌کردند و در حال انجام چه اقداماتي بوده‌اند که همين اصل نيز باعث شد است تا نام Windows Vista موفقيت چنداني نداشته باشد.
 
آخرین ویرایش:

massom11111

عضو جدید
کاربر ممتاز
يك كارت ‌گرافيك ارزان ‌قيمت از اسپاركل

يك كارت ‌گرافيك ارزان ‌قيمت از اسپاركل

كارت گرافيكي GT9400 مجهز به پردازنده گرافيكي G96 با فن‌آوري ساخت 55نانومتر است كه در فركانس 550مگاهرتز فعاليت مي‌كند. پردازنده گرافيكي اين كارت به‌وسيله رابط حافظه 128بيتي خود با حافظه تعبيه شده روي برد در ارتباط است. براساس اطلاعات ارائه شده حافظه اين كارت‌گرافيكي در فركانس 800 فعاليت مي‌كند كه اين مساله پهناي باند 8 /12گيگا بايت در ثانيه را براي اين محصول ارزان‌قيمت به ارمغان مي‌آورد. GT9400 مجهز به 16واحد سايه‌زني پيشرفته است كه در مجموع 16واحد كمتر از برادر بزرگتر خود GT9500 است.
كارت گرافيكي GT9400 با فن‌آوري SLI لذت هيجان و استفاده از بازي‌هاي پيشرفته و با وضوح بالا و جديدترين نرم‌افزارهاي مربوط به سرگرمي‌‌هاي كامپيوتري را به كاربران ارائه مي‌دهد. پردازنده گرافيكي كارت GT9400 مجهز به نسل دوم فن‌آوري پيشرفته Pure Video است كه اين ويژگي امكان پردازش تصاوير ويدئويي با وضوح بالا و رنگ‌هاي طبيعي را براي لذت‌بردن از فيلم‌ها و بازي‌هاي جديد براي كاربران به ارمغان مي‌آورد.


اين كالا از دو فن‌آوري جديد شركت NVIDIA با نام‌هاي CUDA و Physx پشتيباني مي‌كند، فن‌آوري جديد كه شركت NVIDIA به تازگي در كارت‌هاي گرافيكي خود از آن استفاده كرده فن‌آوري جنجالي Cuda (Compute Unified Device Architecture) e است كه در محيط ويندوز ويستا با انجام محاسبات پردازش پيشرفته باعث كاهش فشار كاري پردازنده در نرم‌افزارهاي پيچيده برنامه‌نويسي و مهندسي مي‌شود.
فن‌آوري بعدي كه در مورد كارت گرافيكي GT9400 كاربرد فراواني براي بازي‌دوستان دارد، فن‌آوري Physx است كه يك نمايش واقعي و ملموس از ضربات فيزيكي در محيط‌هايي با جزئيات گرافيكي بالا را براي بازي دوستان به ارمغان مي‌آورد.
 

massom11111

عضو جدید
کاربر ممتاز
بالشی برای خوابیدن بر روی سطح لپ تاپ

بالشی برای خوابیدن بر روی سطح لپ تاپ

این خبر برام بانمک بود :Dچه شود دیگه :surprised:

شب های امتحان که همه نا خود آگاه بر روی کتابها خواب می روند اما شاید تا کنون کسی بر روی لپ تاپش خواب نرفته باشد! خب. آن هم برای آن است که سطحی سخت و نا خوشایند دارد.​


احساس خستگی در طول روز به همگی دست خواهد داد مخصوصا اگر جزو کاربران دائمی لپ تاپ ها و یا کامپیوتر های رومیزی باشید. برای هیمن بود که آقای Dippmann بالشتی نرم و راحت برای کاربران لپ تاپ ها طراحی کرد. این بالش متناسب با ابعاد لپ تاپ ها ساخته خواهد شد. هر وقت که خسته شدید می توانید درب سیستم را بسته و بالش لپ تاپ خود را بر روی آن گذاشته و آرام بخوابید. جالب آنجاست که این بالش به کمک اسپیکر های داخلی می تواند برایتان موسیقی پخش کرده و یا در ساعتی مشخص با آلارمی شما را از خواب بیدار کند. خلاصه آنکه داشتنش می تواند همانند داشتن یک لپ تاپ ضروری باشد. قیمتش و زمان ورود آن به بازار را هم نمی دانیم. فقط گفتیم که از حالا به خود وعده خواب رویایی میان روز را بدهید!
 

russell

مدیر بازنشسته
موتورولا هم گوشي جديد با Android مي‌سازد




در حالي که دنياي مخابرات منتظر 22 اکتبر است تا نخستين گوشي با سيستم‌عامل Android اپل وارد بازار شود، مهندسان شرکت موتورولا(Motorola) سخت در تلاشند تا گوشي جديدي را با اين سيستم‌عامل طراحي کنند.

گوشي جديدي که موتورولا در حال طراحي آن است شامل يک نمايشگر لمسي نظير نمايشگر iPhone، يک صفحه‌کليد کامل از نوع QWERTY، سيستم ارتباط با شبکه‌هاي اجتماعي و ... مي‌شود.

شرکت موتورولا طي دو ماه گذشته تصاويري از نمونه‌هاي اوليه اين گوشي را به نمايش گذاشت و بر اساس اخبار منتشر شده از سوي نزديکان موتورولا، اين شرکت احتمالا آن را در سه ماهه دوم از سال 2009 ميلادي وارد بازار آمريکا خواهد کرد.

توليد گوشي جديد با سيستم‌عامل کاربردي و محبوب Android بخشي از اقدامات موتورولا براي رهايي از مشکلات مالي کنوني و رفع بحران اقتصادي محسوب مي‌شود. مرکز توليد گوشي در شرکت موتورولا هم‌اکنون روزهاي بدي را پشت سر مي‌گذارد. در تاريخ 17 اکتبر، بهاي هر سهم موتورولا در تالار بورس نيويورک با يک پني افزايش به 5/62 دلار رسيد و کارشناسان اعلام کرده‌اند که در حال حاضر،‌ ارزش سهام موتورولا به پايين‌ترين ميزان خود در 16 سال گذشته رسيده است.

گوشي جديد موتورولا با سيستم‌عامل Android که از خانواده گوشي‌هاي هوشمند محسوب مي‌شود، امکان اتصال و ارتباط سريع با شبکه‌هاي اجتماعي نظير Facebook و MySpace را فراهم مي‌کند. اين قبيل گوشي‌ها به کاربران امکان مي‌دهند تا از طريق شبکه‌هاي اجتماعي، به دوستان خود که شماره‌هاي آن‌ها در گوشي موجود است پيام بفرستند.
به دنبال انتشار اين خبر، يکي از مديران Facebook اعلام کرد که همکاري‌هاي خود را با موتورولا آغاز کرده است. سايت MySpace.com نيز هنوز خبري را در اين زمينه منتشر نکرده است.

منبع : سیستم گروپ
 

russell

مدیر بازنشسته
«فرصت های شغلی غیرواقعی»، سومین تهدید بزرگ در اینترنت





آقاي Dermot Harnett يکي از کارشناسان برجسته شرکت سيمانتک مي گويد: فرصت هاي شغلي غيرواقعي و جعلي، سومين رده کلاهبرداري اينترنتي در سراسر جهان به شمار مي رود؛ يعني چيزي هم رديف هرزنامه هاي نيجريه‌اي و لاتاري‌هاي قلابي خارجي. وي افزود: بزهکاران اينترنتي شديداً در پي آنند که اطلاعات شخصي شما را بربايند يا نرم‌افزارهاي مخرب را در رايانه شما جاگذاري کنند.

وي اظهار داشت که به دليل بي‌کار شدن مردم، اسپم‌هاي دعوت به همکاري زيادي در فضاي اينترنت پرسه مي‌زند.

سوالي که پيش مي‌آيد اين است که شما ‌ به عنوان يک جوياي کار چگونه مي‌توانيد خود را از خطرات اين وادي دور نگه داريد؟

inrich.com پاسخ‌هايي به اين پرسش داده که ما به طور گذرا به آنها اشاره مي‌کنيم:

1. هرگز براي کارفرماي احتمالي خود پول نفرستيد. اين توصيه تام گالاگر، مدير و رئيس اجرايي شرکت Better Business Bureau of Central Virginia است.
2. در مورد شرکت و سازماني که با شما ارتباط برقرار کرده، تحقيق کنيد. ببينيد آيا چنين شرکتي اصلاً وجود خارجي دارد يا خير. John Challenger رئيس اجرايي شرکت Challenger, Gray & Christmas مي گويد: در اين خصوص دست به تحقيق آنلاين بزنيد.

3. اطلاعات کاري خود را در اختيار افراد ناآشنا قرار ندهيد.
4. مراقب سوالات هشداردهنده باشيد. آزمون گر حق ندارد بعضي سوالات از جمله تاريخ تولد و اطلاعات مربوط به سلامتي يا بانکي شما را جويا شود.
5. در مورد تبليغات بدون نام (blind ad) هم هوشيار باشيد. يک blind ad هيچ اطلاعاتي در مورد شرکت متبوع به شما ارائه نمي‌کند. شما حتي نمي‌توانيد راهي براي ارتباط با آن بيابيد.



سیستم گروپ
1387/07/29
 

Pirozi

عضو جدید
در ايميل ها تبليغات زيادي از گروه ها آمده لطفا گول اين گروه هارانخوريد
:biggrin:
 

russell

مدیر بازنشسته
شکایت‌های کاربران علیه تغییرات جدید iGoogle




تغييرات گوگل در صفحه نخست بخش iGoogle که امکان شخصي کردن ابزارهاي اينترنتي اين شرکت را براي کاربران فراهم مي‌کرد، با مخالفت‌هاي شديد مواجه شد و کاربران اعلام کردند که طراحي پيشين اين صفحه را بيشتر مي‌پسنديدند.

به دنبال اين تغييرات که از اواخر هفته گذشته در صفحه نخست بخش iGoogle ايجاد شد، کاربران با ارسال پيام در فروم‌ها و وبلاگ‌هاي گوگل اين اقدام را نقد کردند و توضيح دادند که ساختار پيشين اين سرويس کارايي بيشتري براي آن‌ها داشت.

براي مثال، فقط در مورد بخش Personalizing Google کاربران در يکي از فروم‌هاي گفت‌وگوي گوگل با عنوان Google Web Search Help بيش از 800 گفت‌وگو انجام دادند و مخالفت خود را با اين تغييرات نشان دادند. بيشتر اين گفت‌وگو ده‌ها پيغام را درخود جا داده بود و برخي از آن‌ها شامل 100 پيغام مي‌شد.

در سرويس iGoogle مانند سرويس‌‌هاي مشابهي که رقباي گوگل ارايه داده‌اند، کاربران مي‌توانند اطلاعات و ابزارهاي مورد علاقه خود را کنار هم قرار دهند و بر اين اساس، iGoogle را به عنوان يک پايگاه اصلي و مرکزي براي انجام اقدامات و فعاليت‌هاي آنلاين خود به کار برند.

سرويس‌هايي نظير iGoogle که براي شخصي کردن صفحات نخست سايت‌هاي اينترنتي ارايه مي‌شوند، براي گوگل و ديگر پورتال‌هاي بزرگ اينترنتي نظير Yahoo، AOL و MSN مايکروسافت بسيار اهميت دارند.
 

Sharif_

مدیر بازنشسته
پرواز لینوكس با ایرباس



سیستم‌عامل لینوکس(Linux) به عنوان مسافر جدید همه صندلی‌های هواپیمای Airbus A۳۸۰s به آسمان پرواز می‌کند.
کلیه مسافرانی که از هفته آینده با هواپیمای Airbus A۳۸۰s سفر می‌کنند، می‌توانند در طول سفر با کامپیوتر سیستم‌عامل لینوکس روی آن نصب شده و در اختیار آنها گذاشته می‌شود، از سفر هوایی لذت ببرند.
هواپیمای A۳۸۰ نخستین هواپیمای شرکت Qantas محسوب می‌شود که از سیستم‌ کامپیوتری Panasonic eX۲ In-flight Entertainment System(IFE) استفاده می‌کند.روی کلیه سیستم‌های IFE سری X پاناسونیک سیستم‌عامل لینوکس نصب شده است.
شرکت Qantas اعلام کرده است که استفاده از این سیستم‌ کامپیوتری همراه با سیستم‌عامل لینوکس تنها محدود به هواپیما A۳۸۰ نمی‌شود و از مارس ۲۰۰۹، این سیستم در کلیه پروازهای تجاری و معمولی هواپیمای B۷۳۷-۸۰۰ نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
قرار است در هواپیمای B۷۳۷-۸۰۰ از سیستم کامپیوتری eFX پاناسونیک استفاده شود.
هواپیمای بسیار مجهز B۷۸۷ بوئینگ که به Dreamliner شهرت یافته است نیز از سال آینده با این سیستم کامپیوتری به آسمان خواهد رفت.
سیستم کامپیوتری eX۲ هم‌اکنون بسیاری از سیستم‌های IFE را در شرکت‌های هواپیمایی بزرگ راه‌اندازی کرده است.
برای مثال، شرکت هواپیمایی Singapore Airlines هم‌اکنون از سیستم eX۲ در هواپیماهای A۳۸۰s، B۷۴۷ و B۷۷۷ استفاده می‌کند.
طبق گزارش‌های رسیده، دوسوم شرکت‌های هواپیمایی که قصد استفاده از هواپیمای A۳۸۰ را دارند، از سیستم کامپیوتری eX۲ IFE استفاده می‌کند.
به گفته شرکت Qantas، سیستم IFE در هواپیماهای A۳۸۰ شامل یک نمایشگر لمسی ۱۷ می‌شود که به هدست‌های ویژه با سیستم از بین بردن صداهای اضافی سیستم پخش فایل‌های ویدیویی مورد علاقه مسافران مجهز شده است
 

russell

مدیر بازنشسته
ساخت دستگاه جديد براي افزايش سرعت شبکه‌هاي کامپيوتري




شرکت Afore Solutions از ساخت فناوري جديدي در حوزه Ethernet خبر داده است که مي‌تواند قيمت فناوري‌هاي وابسته به سيستم محاسبات کامپيوتري در اينترنت(Cloud Computing) را کاهش دهد.

اين دستگاه کوچک که در اصل Accelerated Secure Ethernet (ASE) 3300 ناميده مي‌شود، سرعت و ايمني Ethernet را براي نقل و انتقال اطلاعات بين مراکز داده افزايش مي‌دهد و بر اين اساس، شرکت‌هاي تجاري مي‌توانند با اطمينان بيشتري به سيستم‌هاي پشتيبان اطلاعاتي متصل شوند.

به کمک اين دستگاه جديد شرکت‌هاي تجاري از اين پس قادر خواهند شد سرويس‌هاي اينترنتي را که شرکت‌هاي کوچک‌تر براي برون‌سپاري منابع فناوري خود مورد استفاده قرار مي‌دادند، به کار برند.

دستگاه جديد ASE 3300 قادر است چندين ورودي براي شبکه‌هاي محلي را به يک ورودي WAN متصل کند و بر اين اساس، 10 ورودي موجود در يک شرکت به يک ورودي تبديل شود و از اين طريق، در هزينه‌هاي سازماني صرفه‌جويي‌هاي فراوان صورت گيرد. اين دستگاه مي‌تواند از طريق اتصال مجدد IPهاي مشکل‌دار، کليه پيغام‌هاي خطا در شبکه را از بين ببرد. اين مسئله باعث مي‌شود تا سرعت يک شبکه افزايش يابد.

به گفته "جاناتان ريوز"(Jonathan Reeves) مديرعامل و مدير سياست‌گذاري‌هاي شرکت Afore، دستگاه ASE 3300 مي‌تواند کارايي دستگاه‌هاي موجود را در يک سازمان 50 تا 60 درصد افزايش دهد.
 

russell

مدیر بازنشسته
صفحه کليد را مي توان از فاصله 31 متري هک کرد!




گروهي از دانشمندان سوئيسي با دست زدن به يک تحقيق، نشان داده اند که براي شنود اطلاعاتي که کاربران با استفاده از صفحه کليدهاي سيم دار تايپ مي کنند، راه هاي مختلفي وجود دارد.
بنا به اعلام کارشناسان آزمايشگاه امنيت و رمزنگاري Ecole Polytechnique Federale de Lausanne در سوئيس، هنگامي که به کليدهاي صفحه کليد PS/2، USB و يا صفحه کليد لپ تاپ ها ضربه وارد مي شود، يک تابش الکترومغناطيسي ساطع مي گردد که با رصد کردن آن مي توان اطلاعات تايپ شده را شنود کرد.
اين پژوهشگران در تحقيقات خود چهار روش حمله شناسايي کرده اند که بعضي از آنها از فاصله 65 پايي (حدود 31 متري) هدف، مي تواند اطلاعات را ردگيري نمايد.
در يک نمايش ويدئويي نشان داده شد که دو تن از محققان به نام هاي Martin Vuagnoux و Sylvain Pasini توانستند با بهره گيري از يک آنتن بزرگ، ضرباتي را که بر يک صفحه کليد استاندارد زده مي شد، شناسايي کنند. اين آنتن در اتاقي که حدود 10 الي 15 متر از محل قرار گرفتن صفحه کليد فاصله داشت، نصب شده بود.
به گزارش CyberInsecure اگرچه شنود اطلاعات الکترومغناطيسي به اوايل دهه 80 باز مي گردد اما طراحي بسياري از صفحه کليدهاي امروزي به گونه اي است که از گزند اين نوع حملات در امان باشد.
از سوي ديگر نبايد از خاطر دور داشت که اجراي اين نوع حملات، با محدوديت ها و موانع عمده اي مواجه است که در واقع کار نفوذگران را سخت تر مي کند.
به گزارش CyberInsecure تداخل با امواج تلويزيوني، نور و ابزار مشابه، يکي از اين موانع به شمار مي رود. همچنين گراني و پيچيده بودن کار با تجهيزات اين نوع حمله، عامل ديگري است که هکرها را سردرگم مي سازد.
 

Similar threads

بالا