جواب
جواب
واضح تر بگو . در مورد layout ؟
اگر منظور شما دستور های limits و units هست :
اولی limits یک دستور بسیار قدیمی هست که برای محدود کردن فضای ترسیم استفاده میشود و با مشخص کردن محدوده مورد نظر شما و on کردن آن شما اجازه ندارید خارج از آن محدوده ترسیم کنید ( فضای ترسیم در اتوکد نا محدود است )
اما اگر منظور شما همان شبح مورد نظر هست این limit نیست بلکه محدوده آخرین چاپ از نقشه شما هست و اون چیزی هم که اول در صفحه layout مشاهده میکنید حالت پیش فرض است که بعد از اولین چاپ تبدیل به محدوده ای میشود که شما تعیین کرده اید .
اگر هم توجه کنید یک خط چین هست که حتی انتخاب هم نمیشه چون چیزی نیست و میتونید این گزینه رو خاموش کنید ( option - display ) گزینه های مربوط رو داره .
units هم دستوریه که شما انواع واحد های ترسیم رو میتونید در اون تعیین کنید از جمله متریک یا امپریال و یا چیز های دیگه که من هیچوقت با اونا کار نکردم .
سیستم متریک در اتوکد نمیشه گفت ضعف داره ولی از اونجایی که هر واحد رو میلیمتر میدونه این سانتیمتر و متر به نحوه وارد کردن اندازه ترسیم و تناسبی داره که شما فرض میکنید
همون 1.2 رو در نظر بگیرید از نظر اتوکد 1.2 میلیمتر هست نه یک متر و بیست سانتیمتر
برای همین هست که از اتوکد 2004 ( فکر کنم ) به بعد یک متغیر جدید گذاشتن به نام insunits که پیش فرض اون 0 یعنی بدون واحد مشخص . و با دادن اعداد به این متغیر میتونید به اتوکد بفهمونید منظورتون از 1.2 چی هست من چند تا از مقدار هاشو مینویسم
1 = اینچ
2= فیت
3= مایل
4= میلیمتر
5= سانتیمتر
6= متر
بیشتر هست اما خب همین ها معمولی ترین انهاست .
در منوی option در قسمت user perferences - insertion scale شما میتونید این مقادیر رو تبدیل کنید یعنی هر وقت من که با متر کار میکنم از نقشه شما که با سانتیمتر کار میکنید ( به شرط تغییر ندادن مقیاس مدل ترسیمی شما ) چیزی رو وارد کردم خودش تبدیل میکنه به واحد مورد نظر من .
اما این به شرطی هست که شما مقدار insunit خودتون رو تنظیم کرده باشید و من هم همینطور . اون وقت این گزینه درست کار میکنه .
حتما پیش اومده که یه چیزی رو وارد نقشه میکنی ولی مقیاسش عجیب به نظر میرسه این برای همینه . از اونجایی که معمولا کسی این چیزا رو نمیدونه و رعایت هم نمیکنه تنظیم این متغیر هیچ دردی رو از شما دوا نمیکنه پس طبق ضرب المثل خواهی نشوی رسوا insutits رو بگذار همون 0 بمونه ( قافیه و وزن نداره ولی جواب میده ) .
نمیدونم جواب رو درست گفتم یا نه یعنی سوال رو درست متوجه شدم یا اینکه اطلاعات پرت و پلا دادم . اما در هر صورت با این اقای insunit هم اشنا شدید .
جواب
یه سوال دیگه
حالا این limitکردن پس به چه دردی میخوره؟
و همینطور unit
واضح تر بگو . در مورد layout ؟
اگر منظور شما دستور های limits و units هست :
اولی limits یک دستور بسیار قدیمی هست که برای محدود کردن فضای ترسیم استفاده میشود و با مشخص کردن محدوده مورد نظر شما و on کردن آن شما اجازه ندارید خارج از آن محدوده ترسیم کنید ( فضای ترسیم در اتوکد نا محدود است )
اما اگر منظور شما همان شبح مورد نظر هست این limit نیست بلکه محدوده آخرین چاپ از نقشه شما هست و اون چیزی هم که اول در صفحه layout مشاهده میکنید حالت پیش فرض است که بعد از اولین چاپ تبدیل به محدوده ای میشود که شما تعیین کرده اید .
اگر هم توجه کنید یک خط چین هست که حتی انتخاب هم نمیشه چون چیزی نیست و میتونید این گزینه رو خاموش کنید ( option - display ) گزینه های مربوط رو داره .
units هم دستوریه که شما انواع واحد های ترسیم رو میتونید در اون تعیین کنید از جمله متریک یا امپریال و یا چیز های دیگه که من هیچوقت با اونا کار نکردم .
سیستم متریک در اتوکد نمیشه گفت ضعف داره ولی از اونجایی که هر واحد رو میلیمتر میدونه این سانتیمتر و متر به نحوه وارد کردن اندازه ترسیم و تناسبی داره که شما فرض میکنید
همون 1.2 رو در نظر بگیرید از نظر اتوکد 1.2 میلیمتر هست نه یک متر و بیست سانتیمتر
برای همین هست که از اتوکد 2004 ( فکر کنم ) به بعد یک متغیر جدید گذاشتن به نام insunits که پیش فرض اون 0 یعنی بدون واحد مشخص . و با دادن اعداد به این متغیر میتونید به اتوکد بفهمونید منظورتون از 1.2 چی هست من چند تا از مقدار هاشو مینویسم
1 = اینچ
2= فیت
3= مایل
4= میلیمتر
5= سانتیمتر
6= متر
بیشتر هست اما خب همین ها معمولی ترین انهاست .
در منوی option در قسمت user perferences - insertion scale شما میتونید این مقادیر رو تبدیل کنید یعنی هر وقت من که با متر کار میکنم از نقشه شما که با سانتیمتر کار میکنید ( به شرط تغییر ندادن مقیاس مدل ترسیمی شما ) چیزی رو وارد کردم خودش تبدیل میکنه به واحد مورد نظر من .
اما این به شرطی هست که شما مقدار insunit خودتون رو تنظیم کرده باشید و من هم همینطور . اون وقت این گزینه درست کار میکنه .
حتما پیش اومده که یه چیزی رو وارد نقشه میکنی ولی مقیاسش عجیب به نظر میرسه این برای همینه . از اونجایی که معمولا کسی این چیزا رو نمیدونه و رعایت هم نمیکنه تنظیم این متغیر هیچ دردی رو از شما دوا نمیکنه پس طبق ضرب المثل خواهی نشوی رسوا insutits رو بگذار همون 0 بمونه ( قافیه و وزن نداره ولی جواب میده ) .
نمیدونم جواب رو درست گفتم یا نه یعنی سوال رو درست متوجه شدم یا اینکه اطلاعات پرت و پلا دادم . اما در هر صورت با این اقای insunit هم اشنا شدید .
آخرین ویرایش: