نکاتي در خصوص حالت دادن موها

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز






اغلب مردم براي تغيير شكل و افزايش انحنا موهايشان آنها را در حالت خيس فرم مي‌دهند . اساس اين پروسه برروي موهاي خيس بواسطه شامپو كردن و يا استايلر‌هاي خيس....


تكنيكهاي بالا نگاه داشتن موها :

1. موها را در حاليكه خيس هستند حالت داده تنظيم كنيد .

2. اصطكاك داخل مويي را افزايش دهيد .

3. موها را در جايگاه‌هاي خودشان متصل كنيد .

تنظيمات در حالت خيس و تغيير شكل تارهاي مو :

اغلب مردم براي تغيير شكل و افزايش انحنا موهايشان آنها را در حالت خيس فرم مي‌دهند . اساس اين پروسه برروي موهاي خيس بواسطه شامپو كردن و يا استايلر‌هاي خيس ( مانند خيس كردن مو و سپس خشك كردن مجدد آن با دستگاههاي آرايشي ) مي‌باشد . بهترين كار، شامپو كردن موها با سورفكتانت است كه به نفوذ آب بداخل تارهاي مو كمك مي‌كند . يكبار مو را خيس كرده سپس مجددا آنرا در شكل مورد نظر بوسيله سشوار و يا بابيليس و يا بيگودي‌هاي گرم خشك نماييد.

استالينگ گرم :

بابيليس و اتوهاي موج دهنده مو نيز حتي بر روي موي خشك بر همين اساس كار مي‌كنند .آب در پيوندهاي نمكي و هيدروژني در اثر حرارت ، پيوند‌هاي جديدي تشكيل داده و شكل جديدي به مو‌ها مي‌دهد .

توجه به حملات رطوبت موجود در هوا :

آب موجود درهوا كه بصورت رطوبت وجود دارد، قادر است به داخل تار مو نفوذ كند و پيوندهاي هيدروژني آنرا بشكند . بدين ترتيب مو نرم و بي حالت مي‌شود . بهترين راه براي جلوگيري از حملات رطوبت هوا استفاده از اسپري مو پس از استيل نهايي مو مي‌باشد . پليمر‌هاي نگهدارنده مو اغلب نسبت به رطوبت هوا مقاوم هستند و اين دليل آن است كه چرا اسپري‌هاي مو به تنهايي ضد آب هستند . آب تنها زماني اثر اسپري را ضعيف مي‌كند كه با شامپو مخلوط شود .


ايجاد اصطكاك ميان موها :

افزايش موقتي اصطكاك ميان مو به افزايش حجم مو و پرپشت نشان دادن آن كمك مي‌كند .

چهار راه براي افزايش موقتي اصطكاك مو وجود دارد :

1. تميز كردن موها : مو حاوي روغنهاي طبيعي و يا سبوم است كه مي‌تواند سنگيني ، ليزي ، كاهش اصطكاك و در نتيجه نرمي مو را به همراه داشته باشد. بنابر اين با پاك نمودن اين روغنها با استفاده از يك شامپو حجم دهنده ، مي‌توان موها را به حالت طبيعي خود با اصطكاك اوليه اش در آورده و اين بهترين كار براي ايجاد حجم خواهد بود .

2. استفاده از استايلرها : استايلرها ي اساسي مانند موس و ژل اصطكاك مو‌ها را بطور موقتي افزايش داده وكمك مي‌كنند تا استيل واقعي براي مدت بيشتري ثابت بماند . آنها مانند يك فيلم نرم بر روي موها نشسته و پس از مدتي كه نيمه خشك شدند، چسبنده شده و موها را به هم مي‌چشبانند و در حين خشك شدن كامل، به موها فرم مي‌دهند .
3. شانه كردن معكوس : شانه كردن معكوس از نوك به ريشه به راحتي اصطكاك موها را افزايش مي‌دهد و تابع آن حجم موها نيز افزايش مي‌يابد .

4. استفاده از اسپريهاي حاوي مواد پليمري : ممكن است برخي از خانمها براي پرپشت بنظر رسيدن موها آنها را پوش داده و بطور معكوس شانه نمايند. وليكن بايستي با اين نكته توجه نمود كه پوش دادن مكرر، به ساقه مو آسيب جدي وارد نموده كه معمولا غير قابل ترميم نيز مي‌باشد . در حاليكه يكي از جايگزينهاي مناسب پوش دادن ، استفاده از اسپري‌ها ي مو ( مانند تافت ) است كه همان فوائد افزايش اصطكاك را بهمراه دارد بدون آنكه به كوتيكول مو آسيب جدي وارد شود .حجم ايجاد شده ناشي از اين اصطكاك مي‌تواند ساعتها مو را در مقابل باد و تكان دادن‌هاي مكرر سر محافظت كند .
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
حوصله دارینا! با حوله خشک کن بعدشم یه شونه بزن خودش هر طرفی که وایساد خوبه!
 

Similar threads

بالا