[ نحوه گرفتن پذیرش و تحصیل در خارج از کشور ]

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دوستان خوبم شاید شماهم تا حالا به این نتیجه رسیدید که باید رفت
در اینجا به چگونگی و راه روش اخذ پذیرش در دانشگاهای خارج از کشور میپردازیم
 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
در ابتدا دانشگاههای کانادا:
در اینجا تعدادی از دانشگاهای معتبر کانادا مورد بررسی قرار میگیرد:

McGill University
University of Toronto
University of British Columbia (UBC)
University of Alberta
Université De Montréal
University of Waterloo



 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
McGill University , Canada

McGill University , Canada


McGill University is one of Canada's best-known institutions of higher learning and one of the country's leading research-intensive universities. With students coming to McGill from about 150 countries, the student body is the most internationally diverse of any medical-doctoral university in Canada.
McGill University has a proud heritage of award-winning, cutting-edge scholarship and discovery. Their researchers cover the spectrum of disciplines, including physical sciences, medicine, engineering, agriculture, law, management, languages and music. They're affiliated with over 75 major research centres and networks. Partnerships with other universities, government and industry are helping McGill researchers to have an impact.

The oldest university in Montreal, McGill was founded in 1821 from a generous bequest by James McGill, a prominent Scottish merchant. Since that time, McGill has grown from a small college to a bustling university with two campuses, 11 faculties, some 300 programs of study, and more than 34,000 students. The University partners with four affiliated teaching hospitals to graduate over 1,000 health care professionals each year

 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اینجا هم رشته هایی رو که میگیره براتون قرار دادم همونطور که مشاهده میکنین هم برای فوق لیسانس و هم دکترا مهندسی شیمی دانشجو میپذیره
البته این از دانشگاهای تاپه و سخته پذیرش گرفتن
 

پیوست ها

  • McGill Univer.rar
    31.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

majid0

عضو جدید
چه کشوری بهترین کشور برای رشته شیمی هست ایا بعد میشه اونجا کار کرد یا نه آیا از رشته های پر طرفدار تو خارج هست یا خیر مرسی جواب بدین
 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

نیروی کار ماهر منتخب کبک ( Quebec Selected Skilled Worker )
بر اساس توافق استان کبک با دولت فدرال کانادا ، استان کبک مجاز است خود به صورت جداگانه اقدام به انتخاب افراد برای مهاجرت به این استان نماید. افرادی که توسط دولت کبک انتخاب می شوند سپس باید اقدام تشکیل پرونده در یکی از دفاتر CIC نمایند. پرونده این متقاضیان بر اساس قوانین مهاجرت کانادا برای مهاجران کبک ، بررسی و در صورت دارا بودن شرایط لازم اقامت دائم کانادا به ایشان اعطا می شود.

توجه: قوانین مهاجرت به کبک در حال تغییر است. لذا برای حصول اطمینان از آخرین وضعیت قوانین و مقررات مهاجرت به استان کبک به این سایت و یا سایت مهاجرت و شهروندی کانادا مراجعه فرمایید. چه کسانی می توانند از طریق نیروی کار ماهر منتخب کبک اقدام به مهاجرت به کانادا نمایند؟ دولت کانادا و دولت استان کبک قراردادی منعقد نموده اند که به موجب آن استان کبک مجاز است افرادی را که نیاز مهاجرپذیری این استان را بر طرف می کنند را راساً انتخاب نماید. بر اساس این قرار داد که Canada-Quebec Accord on Immigration نامیده می شود، کبک شرایط پذیرش مهاجران به این استان را خود وضع می کند. بر این اساس دولت استان کبک افرادی را انتخاب می کند که بتوانند به سرعت خود را با زندگی در کبک منطبق نمایند.
اگر در نظر دارید به عنوان نیروی کار ماهر منتخب کبک به کانادا مهاجرت کنید، باید ابتدا برای دریافت "گواهی انتخاب" (Certificate of Selection یا Certificat de Sélection du Québec ) از طریق دولت کبک اقدام نمایید. این گواهی یک مدرک رسمی و نشان دهنده آن است که دولت استان کبک شما را برای مهاجرت به این استان انتخاب کرده است.
پس از آنکه توسط استان کبک انتخاب شدید و گواهی انتخاب کبک را دریافت داشتید برای کسب اقامت دائم کانادا باید اقدام به تشکیل پرونده بر اساس قوانین مهاجرت و شهروندی کانادا ( CIC ) نمایید. نظر نهایی در خصوص پرونده شما را یک افسر مهاجرت بر اساس قوانین این کشور در زمان تشکیل پرونده خواهد داد.
نکته مهم: نیروهای کار ماهر منتخب کبک با شش عامل ارزیابی نیروهای کار ماهر فدرال ارزیابی نمی شوند. متقاضی همچنین باید آزمایشهای پزشکی مورد نظر را در زمانی که سفارت متعاقباً به ایشان اعلام می نماید انجام داده و نتیجه این آزمایشها و گواهی عدم سوء پیشینه را طبق دستورالعمل برای سفارت ارسال نماید. همچنین متقاضی باید ثابت کند که برای آغاز زندگی در کانادا به میزان کافی برای خود و خانواده خود پول دارد. میزان این پول بسته به تعداد اعضای خانواده شما متغیر است. توجه: در صورتی که با بش از ده هزار دلار پول وارد کانادا می شوید لازم است در هنگام ورود به کانادا مقامات کانادايی را مطلع سازید. در غیر این صورت ممکن است جریمه شوید و یا حتی به زندان بافتید. این پول ممکن است به شکل نقد، چک مسافرتی، سهام و غیره باشد.

شرایط لازم برای مهاجرت به کبک
برای آنکه به عنوان نیروی کار ماهر منتخب استان کبک پذیرفته شوید باید: - حداقل یک مدرک تحصیلی که در سیستم آموزشی کبک معادل دیپلم دبیرستان باشد داشته باشید
- سوابق کاری و آموزشی داشته باشید که پیدا کردن کار را در بازار کار استان کبک برای شما تسهیل نماید
- دانش کافی در زبان فرانسه داشته باشید. دانستن زبان انگلیسی نیز یک مزیت محسوب می شود
عوامل ارزیابی
تحصیلات تحصیلات زمانی مورد ملاحظه قرار می گیرد که متقاضی موفق به دریافت مدارک شده باشد. لازم به ذکر است که مدرک متقاضی بر اساس استاندارد سیستم آموزش عالی کبک مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. برای آنکه واجد شرایط اقدام از این طریق باشید باید حداقل مدرکی معادل دیپلم دبیرستان استان کبک داشته باشید. لیست حوزه های آموزشی: ارزیابی آموزشی متقاضیان بر اساس "لیست حوزه های آموزشی" ( List of Areas of Traning) انجام می شود. این لیست شامل برنامه های آموزشی دبیرستان ها ، برنامه های آموزشی کالج ها و برنامه های آموزشی دانشگاههایی است که مدارک آنها مورد پذیرش سیستم آموزشی کبک هستند.
پروسه ارزیابی، برای هرکدام از رشته های آمده در این لیست با توجه به چشم انداز شغلی و ملزومات کاری آن رشته با رشته های دیگری متفاوت خواهد بود.
برای ارزیابی شدن، متقاضی باید مشابه آنچه در لیست حوزه های آموزشی آمده است آموزش دیده باشد. از آنجا که آموزش های عمومی، تخصص محسوب نمی شوند این لیست شامل این نوع آموزش ها نمی شود. ممکن است لازم باشد متقاضیانی که نام رشته های آنها در این لیست وجود دارد، پس از رسیدن به کبک واحد های تطبیقی بگذارنند.
برای دریافت فایل pdf آخرین "لیست حوزه های آموزشی" که در اکتبر 2006 توسط وزارت مهاجرت استان کبک منتشر شده است به بخش دانلود سایت مراجعه و یا اینجا کلیک کنید.
تخصص دوم: مدارک تخصصی دیگر به غیر از تخصصی که بر اساس "لیست حوزه های آموزشی" مورد ارزیابی قرار گرفته است نیز ارزش گذاری می شوند. مدارک مربوط به تخصص دوم باید در طول دوره ده ساله قبل از ارائه درخواست برای "گواهی انتخاب کبک" صادر شده باشند. تحصیلات عمومی مورد نظر قرار نخواهند گرفت و تنها تخصص هایی که مدرک مربوط به آنها اخذ شده باشند قابل ارزیابی هستند.
سابقه کار
سوابق کاری متقاضیان باید:

- در فاصله پنج سال مانده به ارائه درخواست برای دریافت "گواهی انتخاب" اتفاق افتاده باشد
- سوابق کاری باید یکی از مهارت های بالای سطح D طبقه بندی مشاغل ملی کانادا ( NOC ) باشد مهارت های سطح D مورد قبول نیستند
- سوابق کاری بر اساس قوانین کشوری که این سابقه ایجاد شده است قانونی بوده باشد
سن
دانش شما در زبان های فرانسه و انگلیسی
اقامت قبلی در کبک و یا داشتن خویشاوند شهروند کانادا و یا مقیم استان کبک ظرفیت شما برای زندگی بدون وابستگی به غیر در کانادا متقاضی باید تعهدنامه ای را امضا نموده و در آن متعهد شود که هزینه های خود و خانواده خود را برای سه ماه اول ورود به استان کبک به طور کامل تامین می نماید.
از 1 ژانویه تا 31 دسامبر 2009 مبلغ مورد نیاز برای رفع نیازهای اولیه در سه ماهه اول اقامت در کبک به ازای هر فرد حداقل 2748 در نظر گرفته شده و به ازای اضافه شدن هر عضو دیگر خانواده که ایشان را در مهاجرت به کبک همراهی خواهند کرد، مبلغی به آن اضافه می شود.
مقدار پول مورد نیاز برای رفع نیاز های اولیه در سه ماهه اول ورود به کبک (به دلار کانادا) مطابق جدول زیر است:


عوامل دیگری که مورد ملاحظه قرار خواهند گرفت عبارتند از:
داشتن دعوت به کار معتبر از کارفرمای کبکی
تعداد فرزندان زیر 22 سالی که به همراه متقاضی مهاجرت خواهند کرد
سازگاری و آمادگی متقاضی برای مهاجرت که بر اساس اقداماتی که برای تسهیل مهاجرت و زندگی و کار در کبک انجام داده است سنجیده می شود برای اطلاع از اینکه بر طبق استاندارد های استان کبک واجد شرایط برای مهاجرت به این استان هستید یا خیر می توانید با پاسخ دادن به سوالات وب سایت وزارت مهاجرت استان کبک خود را ارزیابی نمایید. پس از پاسخ دادن به سوالات متعدد فرم ارزیابی، سایت به شما اعلام می کند که واجد شرایط لازم هستید یا خیر. آنچه مسلم است این تنها یک ارزیابی اولیه بوده و نشان دهنده این نخواهد بود که شما قطعاً پذیرفته خواهید شد و یا برعکس. برای استفاده از این فرم و ارزیابی خود اینجا کلیک کنید.
 

aznavarta

اخراجی موقت
اگر به هر علتی پذیرش بهتون ندادند مثلا گفتند ایرانی هستی و از این حرفها که پیش اومده و دیدیم!

یکی از راههای بی دردسر رفتن به امریکا و کانادا این هست که توی کانادا و امریکا شرکت بزنی و با عنوان مدیر شرکت ویزا بگیری بری اونجا
شرکت رو در ظاهر بچرخونی! با این روش یکی دو سال وقت داری

البته برای بار اول سه ماه ویزا میتونین از ترکیه و یا دوبی بگیرین

توی سه ماه هم میتونین تلاش کنین بعنوان مدیر شرکت خودتون یک ویزای یک ساله و یا بیشتر بگیرین.

در کنار اون اگر دوست داشتین فعالیت اقتصادی میکنین اگر نه که یکی رو مبلغی میدین و بعنوان مدیر شرکت معرفی میکنین و خودتون میشین کارمند شرکتتون.
و بعنوان کارمند شرکتتون ویزای کارمندی میگیرین که هم ویزا گرفته باشین و هم توی ثبت نام دانشگاه اثر داشته باشه.

بعد از حل شدن مشکل اقامت اون وقت راحت میتونین توی کانادا و یا امریکا که هر دو ازادانه رفت و امد هست به دانشگاهها سر بزنین و باهاشون مذاکره کنین
و یک دانشگاه خوب که دلتون میخواد با حوصله انتخاب کنین.

البته یک نکته یادم رفت بگم که از همون اول هم میتونین بعنوان کارمند شرکت خودتون اقامت امریکا و یا کانادا بگیرین.
بدین ترتیب که اول شرکت امریکائی و یا کانادائی رو ثبت میکنین و به یک کانادائی و یا امریکائی مبلغی پول میدین که صوری مدیر شرکت شما باشه
بعدش برای خودتون یک سری مدارک استخدام توی شرکت خودتون درست میکنین و خودتون رو کارمند شرکت خودتون معرفی میکنین.
و با اون مدارک کارمندی شرکت خودتون میتونین اقامت به صورت استخدام بگیرین.
این کار یه کم هزینه داره و برای اونها که میخوان بدون دردسر و بدون التماس به این و اون اقامت بگیرند راحت تره.
البته هزینه اش خیلی زیاد نیست از چند صد میلیون سرمایه گذاری در امریکا و کانادا هزینه اش پائین تره.

بسته به این که برای تاسیس و ثبت شرکت چه امکاناتی فراهم کنید میتونه از ده بیست میلیون تا یکصد میلیون تومن باشه.
البته اگر کسی مدرک مهندسی داشته باشه
و توی کانادا و امریکا شرکت بزنه
دستش توی گرفتن کار بعنوان شرکت مهندسی مشاوره و یا شرکت پیمانکار در پروژه های نفتی ایران باز تره
و هزینه ثبت و تاسیس شرکتش رو میتونه راحت در بیاره

علاوه بر اون تاسیس شرکت مهندسی مشاوره در کشورهائی مانند امریکا و کانادا اسونتر از ایران هست.
توی ایران باید کلی اسناد و مدارک جور کنین و چند بار از دفتر کار شما و وسایلی مانند کتابها
و سی دی هائی که از بازار کپی کردین باید به کارشناس وزارت صنایع نشان بدین تا یکصد امتیاز بیارین بهتون جواز فعالیت خدمات فنی مهندسی بدهند
در حالی که توی امریکا و کانادا همه این کارها با همون ثبت یک شرکت عادی قابل انجام هست.
توی دوبی یک مرحله سخت تر از امریکا و کانادا است
فقط باید مدارک مهندسی و سوابقتون رو به انگلیسی یا عربی ترجمه کنین و هنگام ثبت شرکت به دولت ارائه بدین.

لازم به ذکر است که این کار یعنی ثبت و تاسیس شرکت در کشورهائی مانند امریکا و کانادا و غیره
کاملا قانونی هست و در صورتی که دولت امریکا و یا کانادا بفهمند هیچ مشکلی پیش نمیاد و کسی حق ندارد ویزا و اقامت را لغو کند.
یعنی همه جای دنیا این کار انجام میشود.
و به خاطر همین چون خیلی از ایرانیها با این روش اقامت دوبی میگرفتند اخیرا دولت دوبی فهمیده
و اقامت گرفتن به روش ثبت شرکت و کارمند شرکت شدن را خیلی سخت کرده!
اما توی امریکا و کانادا اگر مدارک استخدام کامل باشه و خوب بتونین از برنامه شرکت از یک طرف
و استخدام شدن خودتون دفاع کنین مشکلی پیش نمیاد.

اما این رو عرض کنم که برای این کار باید از وکیل های با تجربه مشورت بگیرین.
من توی امریکا و انگلیس و سایر کشورها شرکتهای زیادی ثبت و تاسیس کرده ام و حدود هفت سال در این زمینه تجربه دارم.
و تجربه هفت ساله خودم رو هزینه های زیادی به وکلا توی کشورهای مختلف پرداخت کرده ام که شاید تعدادشون به یکصد وکیل برسه
که اگر بخوام جمع ببندم شاید اگر هزینه های که به وکلای خارجی برای گرفتن مشاوره پرداخت کرده ام را جمع میکردم الان یک خانه برای خودم داشتم.
و تجربه های با ارزشی هستند.
سوالی داشتین در خدمتم.

چند وقت پیش توی یکی از انجمنهای این سایت یک تاپیک برای دوبی زدم که با این روش اقامت دوبی بگیرند
یکی از مدیران و تعدادی از کاربران لطف فرمودن امدند و به من اتهام کلاهبرداری گذاشتند.
اولش عصبانی شدم علیه نشر اکاذیب به مراجع قضائی شکایت کنم بعدش دیگه بیخیال راهنمائی کاربران شدم.
ولی اینجا چون میدونم ادمهای با فرهنگ و پخته ای هستند گفتم شاید بیام از راهنمائی که با هزینه و سرمایه های زیادی به دست اوردم
دوستانه در اختیار شما قرار بدم.
امید وارم به دردتون بخوره.
 

Hamid Reza.M

مدیر بازنشسته
با توجه به اینکه تو این تاپییک بحث راجع به دانشگاه های کانادا هستش باید این نکنه رو هم بگم که دانشگاه های کانادا روی معدل خیلی خیلی حساسن و اصلا کوتاه نمییان....و بررسی مدارک یه جورایی به صورت مرحله ای قضاوت میشه به عنوان مثال اگه مثلا معدل شما کم باشه و سایر شرایطتون خوب باشه خیلی راحت ریجکت میشین......البته به غیر از کانادا کشورهای دیگه ای هم هستن که اگه خدا عمری داد میام راجع به شرایط پذیرش و اینکه چه کارهاییو باید انجام داد و چه کارهایی رو نباید انجام داد توضیح میدم....
 

k_siroos

مدیر بازنشسته
با تشکر از دوستان عزیز :gol:

فایلی که در پیوست قرار دادم هم مربوط به نحوه ادامه تحصیل در خارج از کشور میشه که دیدنش خالی از لطف نیست .
 

پیوست ها

  • Apply.pdf
    384 کیلوبایت · بازدیدها: 0

k_siroos

مدیر بازنشسته
این هم یک فایل دیگه در همین زمینه


 

پیوست ها

  • Applying Process.pdf
    534.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
در این نوشته سایت بسیار ارزشمند و مهمی را به شما دوستان عزیز معرفی می کنم. این سایت معروف ترین سایت پذیرش در مقاطع تحصیلی بالاتر از فوق لیسانس می باشد و به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ایجاد شده است.​
سایت ABG برای پیدا کردن کار و بورس در حین تحصیل یا بعد از آن ، کمک زیادی به شما می کند. در ضمن محدوده ی کاری ABG علاوه بر فرانسه شامل اکثر کشورهای فرانسه زبان مانند کانادا، بلژیک، سوئیس و … می شود.​
در این سایت تزهای پیشنهادی توسط استادان دانشگاهی هر روز به صورت آنلاین در سایت نمایش داده می شود که اکثر این تزها همراه با بورس می باشد. پیشنهادهای کاری در دانشگاه نیز به همین صورت قرار داده می شود.​
برای شروع کار ابتدا به این صفحه رفته و یک حساب کاربری ایجاد کنید. اطلاعات خواسته شده را کامل و با دقت به زبان فرانسه یا انگلیسی پر کنید (حتما برای این کار باید با زبان فرانسه آشنایی نسبی داشته باشید). در هر مرحله از کار میتوانید از طریق کلیک روی آیکون پرچم انگلیس یا فرانس، زبان را عوض کنید. بعد از ساخته شدن نام کاربری بلافاصله وارد صفحه اصلی اکانت خود می شوید.​
به بخش Les propositions de thèse بروید.​
برای پیدا کردن تزهای پیشنهادی در رشته خودتان وارد قسمت Consulter toutes les thèses du site میشوید و در اولین جای خالی (Recherche textuelle) کلمه ای از شاخه کاری خود را به زبان فرانسه یا انگلیسی وارد می کنید. مثلا Biologie یا chimie (در قسمت پایین تر با وارد کردن اطلاعات درخواستی به صورت دقیق تر تز مورد علاقه را پیدا می کنید). سپس بر روی قسمت Recherche کلیک کرده تا تمام تزهای پیشنهاد شده در چند صفحه به صورت یک جدول نمایش داده شود.​
در این جدول ابتدا شماره تز پیشنهادی به نام REF (مثلا ABG-23243) سپس موضوع ، مکان تحقیق و زمانهای آغاز و پایان جوابدهی به هر تز مشخص شده است. با کلیک بر روی شماره ها توضیحات کاملی در باره آن موضوع می آید که شامل چگونگی کار و تحقیق ، محل آن، تلفن، آدرس و پست الکترونیک استاد یا مسئول مربوطه می باشد. با ایمیل هایی که در هر قسمت وجود دارد مکاتبه بکنید. گاهی اوقات در این قسمت ها از شما CV و Lettre Motovation هم میخواهند که در صورت لزوم باید آن را به صورت فایل PDF یا WORD ضمیمه ایمیل خود کنید. توجه کنید برای هر درخواست شماره REF را در ایمیل ارسالی خود برای استاد مربوطه ذکر کنید.​
در این سایت میتوانید لیست مدیران سایت ABG در تمام مناطق فرانسه و چند کشور محدود داشته باشید تا به صورت اختصاصی با آنها مکاتبه کرده و درخواست همکاری بدهید.​
امکان ثبت نام نیز وجود دارد تا هر هفته پیشنهاد تزهای جدید را به صورت ایمیل دریافت کنید.​
 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دوستان زحمتکش بخش نمایندگی علمی ایران در فرانسه به خصوص آقای دکتر عبداللهی سرپرست این نمایندگی، به تازگی جزوه ای بسیار کامل و بی نقض در مورد تحصیل در فرانسه تهیه کرده اند که نتیجه ی زحمات این عزیزان در طی چندین سال می باشد. هم اکنون این جزوه به صورت شش قسمت جداگانه در اختیار شما قرار می گیرد که لازم است با حوصله مطالعه فرمایید.

توصیه می کنم حتما این جزوه را چاپ کرده و به دوستان خود نیز پیشنهاد بدهید. مقدمه ی که دوستان نمایندگی در ابتدا بیان کرده اند :
زندگی در کشوری با فرهنگ و بویژه زبان متفاوت، همیشه با مشکلاتی همراه بوده و تحصیل در آن کشور با زبان و سیستمی بیگانه، بر این مشکلات می افزاید. این مسائل در بدو ورود دانشجو به فرانسه دو چندان است. ازاینرو وجود مرجعی که بتواند اطلاعات کاربردی اولیه را در اختیار دانشجو قرار دهد، می تواند زندگی و تحصیل در فرانسه را ساده تر نموده و از بروز بسیاری ز مشکلات احتمالی بکاهد.
قوانین، شرایط و مشخصات در ایالت ها، شهرها، دانشگاه ها، دانشکده ها و حتی موسسات مختلف یک دانشگاه متفاوت است و لذا ارائه اطلاعاتی که همه شهرها و دانشگاه های فرانسه را دربرگیرد، امری مشکل بود، هرچند سعی شده تا حد امکان کلیه اطلاعات ضروری ارائه گردد و امید است پیشنهادات سازنده صاحبنظران قدمی باشد در جهت رفع کاستی ها و تکمیل اطلاعات ارائه شده.

بخش نخست : اطلاعات مقدماتی برای ادامه تحصیل در فرانسه
بخش دوم : اقدامات ضروری پیش از سفر
بخش سوم : ورود به فرانسه و اقدامات اولیه

بخش چهارم : دوران تحصیل در فرانسه
بخش پنجم : اطلاعات کاربردی برخی شهرهای اصلی فرانسه
بخش ششم : بازگشت به ایران و پیوست ها
 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بورس اراسموس موندوس

بورس اراسموس موندوس

دوستانی که مدرک آیلتس یا تافل دارند، معطل نکن!! سریع اقدام کنید، اگر نه برای سال بعد حتما اقدام کنید، مبلغ بورس ماهی ۱۵۰۰ یورو می باشد. برنامه اراسموس موندوس در زمینه تحصیلات دانشگاهی در همه سطوح و رشته های علوم دقیقه و انسانی ویژه کشورهای ایران، یمن و عراق اعلام شد. در این برنامه چندین دانشگاه از این سه کشور با دانشگاه های اروپایی همکاری می کنند. علاقمندان به این برنامه که لزوما باید به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند تا ۲۱ نوامبر ۲۰۱۰( ۳۰ آبان ۱۳۸۹) برای ثبت نام و تقاضای بورس تحصیلی فرصت دارند. از سایت اراسموس موندوس در این زمینه از اینجا بازدید کنید. برای ثبت نام از اینجا اقدام کنید.
کمیسیون اروپایی در حال آغاز یک “پنجره همکاری خارجی اراسموس موندوس” جدید برای همسایگان اروپا ، روسیه، آسیای میانه و ایران، عراق و یمن می باشد. نخستین فراخوان پروپوزال پیش از پایان سال ۲۰۰۶ انجام شده است و ۱۳۰۰ بورسیه را در بر داشته که ۱۱۰ بورسیه آن به ایران، عراق و یمن اختصاص داده خواهد شد. این بورسیه ها، انتقال دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکترا بین این کشورها و اتحادیه اروپایی و همچنین تبادل پرسنل دانشکاهی به منظور آموزش، دوره دیدن و تحقیق را میسر خواهد کرد. کمیسیونر روابط خارجی و سیاست همسایگی اروپایی، «بنیتا فررو والدنر» گفت “بورسیه هایی از این دست به توسعه کشورهای مشارکت کننده کمک کرده و روشی عالی برای پرورش درک عمیق تر بین ملت های ماست. در مقابل افت روابط تیره ایران با جامعه بین المللی، برای اتحادیه اروپایی بیش از هر زمان اهمیت دارد که تبادل آکادمیک با آن کشور را تشویق و حمایت نماید.”
 

galadrail77

عضو جدید
با توجه به اینکه تو این تاپییک بحث راجع به دانشگاه های کانادا هستش باید این نکنه رو هم بگم که دانشگاه های کانادا روی معدل خیلی خیلی حساسن و اصلا کوتاه نمییان....و بررسی مدارک یه جورایی به صورت مرحله ای قضاوت میشه به عنوان مثال اگه مثلا معدل شما کم باشه و سایر شرایطتون خوب باشه خیلی راحت ریجکت میشین......البته به غیر از کانادا کشورهای دیگه ای هم هستن که اگه خدا عمری داد میام راجع به شرایط پذیرش و اینکه چه کارهاییو باید انجام داد و چه کارهایی رو نباید انجام داد توضیح میدم....

معدل كم يعني چند؟؟؟
 

k_siroos

مدیر بازنشسته
معدل كم يعني چند؟؟؟

اگه برای دوره دکترا می خواین اقدام کنید معدل کم یعنی معدل زیر 17 . در عین حال هرچی معدلتون بالاتر باشه هم خوب بهتره . یک طرحی هست به اسم طرح نخبگی که اگه معدل کل (بدون سمینار و پروژه) در مقطع ارشد بالاتر از 17 باشه و یک مقاله چاپ شده ISI و یک مقاله پذیرفته شده ISI داشته باشید ، به عنوان نخبه علمی شناخته میشید و این موضوع هم کمکتون می کنه در پذیرش گرفتن از دانشگاه های معتبر .
 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تحصیل در فرانسه به نقل از سایت سفارت

تحصیل در فرانسه به نقل از سایت سفارت

چند توصيه عملي به دانشجويان: مي خواهيد در کشور فرانسه تحصيل کنيد. اطلاعات عملي و چند توصيه را در اينجا بيابيد.
کسب اطلاع اگر پروژه تان هنوز به وضوح تعريف نشده است، مي توانيد اطلاعات لازم براي تحصيل در فرانسه را از طريق تماس با مرکز اطلاع رساني و تبادلات دانشگاهي واقع در ساختمان شماره ۲ بخش فرهنگي http://www.ambafrance-teheran-culture.com دريافت نماييد. شما به خصوص مي توانيد :
در جلسات اطلاع رساني جمعي ما شرکت نماييد؛
براي دريافت اطلاعات دقيق تر و براي تبيين بهتر پروژه خود، يک مشاوره شخصي را درخواست کنيد؛
پرونده خود را براي درخواست پذيرش در سالهای اول يا دوم دوره ليسانس یا در مدراس عالي معماري فرانسه، تشکيل دهيد.
در دوره هاي آموزشي ما براي تدوين CV و انگيزه نامه شرکت کنید.
شما مي توانيد سؤالات خود را از اينجا بپرسيد. !CIEU@scacteheran2.com توجه : برخي دفاتر خصوصي، بدون تخصص و تعهد، ابراز مي کنند که دريافت پذيرش از يک دانشگاه فرانسوي ، يا حتي دريافت رواديد براي کشور فرانسه را، گاه در مقابل مبالغ هنگفت، تضمين مي کنند. اين امر کلاهبرداري است.
تکميل تسلط به زبان فرانسه حتي اگر در کشور فرانسه، گاه آموزش به زبان انگليسي نيز وجود دارد، تسلط به زبان فرانسه براي بخش عمده دوره ها و رشته های آموزشي و ورود به زندگي دانشجويي - دانشگاهي ضرورت دارد. بنابر اين، به شما توصيه مي کنيم که هر چه زودتر فراگيري زبان فرانسه را آغاز نماييد زيرا برخي از دوره ها و رشته های آموزشي به سطح عالي تسلط به زبان فرانسه مي طلبند. درخواست پذيرش
براي سالهاي اول و دوم دوره ليسانس، يا براي مدارس معماري در ماه ژانويه هر سال، مدارک و پرونده درخواست براي سالهاي اول و دوم دوره ليسانس يا براي مدارس معماري، به بخش فرهنگي سفارت فرانسه تحويل مي شود. به همين مناسبت يک آزمون رسمي زبان فرانسه (TCF-DAP) نيز برگزار مي شود.
براي دوره مستر (فوق ليسانس) حدود ماه فوريه/ مارس، دانشگاههاي فرانسوي بر روي سايتهاي اينترنتي خود فرمهاي درخواست پيش ثبت نام را ارائه مي کنند. عموماً، دانشجويان در ماههاي مه/ ژوئن نامههاي پذيرش را دريافت مي دارند.
درخواست رواديد بلند مدت دانشجويي شما را دعوت مي کنيم که با دردست داشتن گواهي پيش ثبت نام يا ثبت نام، با بخش فرهنگي تماس بگيريد. بخش فرهنگي مراحل لازم براي دريافت رواديد مورد نظر را برايتان مشخص خواهد نمود. توصيه اکيد مي کنيم که هر چه زودتر مراحل کار را آغاز کنيد زيرا در اين موقع سال طول مدت زمان دريافت پاسخ ممکن است طولاني باشد. شما مي توانيد فرمها و فهرست مدارک لازم براي درخواست رواديد را در نشاني زير بيابيد. http://www.ambafrance-ir.org/article.php3?id_article=703 هنگامي که پرونده درخواست رواديدتان آماده شد، بايد ، براي انجام مصاحبه، مجدداً از بخش فرهنگي قرار ملاقات درخواست کنيد. در پايان اين مرحله از کنسولگري سفارت فرانسه براي تحويل مدارک درخواست وقت خواهيد کرد.

منبع:
http://www.ambafrance-ir.org/چند-توصيه-عملي-به
 

mahdi19

عضو جدید
ادامه تحصیل در خارج ازکشور وسوالات...

ادامه تحصیل در خارج ازکشور وسوالات...

چطور میشه خارج ازکشور ادامه تحصیل داد
اگربخوام تغییررشته بدم به گرایش نفت باید چه کارکنم در دانشگاه پیام نورایا امکان پذیره؟؟
 

m sadeq

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولا بهتره برای تغییر رشته بری سراغ مدیر گروهت
برای ادامه تحصیل در خارج هم اول یه زنگ بزن به سفارت اون کشور که بهت یه شماره میده یه سری شرکت هست که این کارو انجام میدن و راهنماییت میکنن

موفق باشی
 

mahdi19

عضو جدید
اما دانشگاه ما جواب سوال نمیدن
شرایطش رو می خوام برای ادامه
 

zahra_7

عضو جدید
چطور میشه خارج ازکشور ادامه تحصیل داد
اگربخوام تغییررشته بدم به گرایش نفت باید چه کارکنم در دانشگاه پیام نورایا امکان پذیره؟؟

میزاشتی دوروز از معرفی سایت بگذره بعد تاپیک می زاشتی پیغام خصوصی هات سربه فلک کشید چه می کنی...
سوال اولت تیکه به من بود اما در مورد سوال دومت مگه من دانشگاه بهت توضیح ندادم
پیام نورکرمانشاه گرایش نفت نداره پس بی خیال شو وسوال تغییررشته رو توبخش دانشگاه بپرس تا ج بدم برای10000بار
 

zahra_7

عضو جدید
اما دانشگاه ما جواب سوال نمیدن
شرایطش رو می خوام برای ادامه


چراابروی دانشگاه رو می بری کی ج نمیدن اخه شما میری از اموزش کل می پرسی اونا اعصاب ندارن
ازکارشناس اموزش خانم رجبی بپرس که اونم میگه بیاازمن بپرس
 

mahdi19

عضو جدید
چراابروی دانشگاه رو می بری کی ج نمیدن اخه شما میری از اموزش کل می پرسی اونا اعصاب ندارن
ازکارشناس اموزش خانم رجبی بپرس که اونم میگه بیاازمن بپرس

نه نمیگه اما شرایطش چیه؟؟
برای ادامه دادن خارج چی؟شماچطوربرنامه ریختی به ماهم بگو
 

zahra_7

عضو جدید
نه نمیگه اما شرایطش چیه؟؟
برای ادامه دادن خارج چی؟شماچطوربرنامه ریختی به ماهم بگو



1.داشتن مدرک فنی مهندسی امتیاز داره
2.داشتنIELTSالزامیه 3.سن زیر26امتیاز داره 4.مقداری مایه
....دلیل2رشته ای بودنم اینه امتیازبالا میره اگرتا قبله26ارشدمو بگیرم که امتیازم ازحدنصاب بالا میره.......این برای یک راه وروده راه های دیگم هست امااونطوربایدبعده اتمام برگردی اما اینطوری نه شرایط کارت هم فراهمه........ازالانروزی4ساعت زبان بخون که بگیری..البته شما سنت 26ردی مشکله
 

mahdi19

عضو جدید
1.داشتن مدرک فنی مهندسی امتیاز داره
2.داشتنIELTSالزامیه 3.سن زیر26امتیاز داره 4.مقداری مایه
....دلیل2رشته ای بودنم اینه امتیازبالا میره اگرتا قبله26ارشدمو بگیرم که امتیازم ازحدنصاب بالا میره.......این برای یک راه وروده راه های دیگم هست امااونطوربایدبعده اتمام برگردی اما اینطوری نه شرایط کارت هم فراهمه........ازالانروزی4ساعت زبان بخون که بگیری..البته شما سنت 26ردی مشکله





ممنون باقی سوالاتم دانشگاه راستی امتحان یادتون نره
 

mahdi19

عضو جدید
ببخشید

ببخشید

باشه سوالات خصوصی رو درپیان خصوصی می پرسم
خشونت نداره
 

zahra_7

عضو جدید
باشه سوالات خصوصی رو درپیان خصوصی می پرسم
خشونت نداره


خواهش میکنم تکرار نشه...مگه باز سوال داری ای بابا........کتاب راهنمای خارج ازکشورادامه دادن رو ایمیل کردم به علاوه ریاضیات مهندسی دیگه byکامنت نزار رفتم
 

zahra_7

عضو جدید
به صورت کلی مدرک فوق لیسانس در خارج از ایران به دو گروه اصلی تقسیم شده است:
۱- MASTER BY COURSE
در این نوع، دانشجویان پس از گذراندن چندین واحد درسی در طی مدت دوازده ماه موفق به دریافت مدرک فوق لیسانس خود می شوند. این مدرک برای دانشجوبانی که قصد ورود به بازار کار را دراند مناسب است زبرا امکان ورود به مقطع دکتری با این مدرک وجود ندارد. چنانچه دانشجویی که دارای این مدرک فوق لیسانس است ، تمایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری را نیز دارد، بابد پس از ارائه درخواست در مقطع دکتری در صورت دریافت تایید به ابتدا ۶ ماه الی ۱ سال در دوره خاصی تحت عنوان “پیش دکتری” بر روی موضوع مورد توافق به تحقیق بپردازد و پایان نامه خود را ارائه دهد. سپس در صورت کسی نمره قبولی در پایان نامه می تواند به دوره دکتری راه یابد.
توجه:
مراحل کسب پذیرش در این سبک از فوق لبسانس آسان است اما امکان کسب کمک مالی از دانشگاه و بورس تحصیلی بسیار کم و تقریبا غیر ممکن است.
۲-MASTER BY RESEARCH
در این نوع فوق لیسانس دانشجوبان پس از گذراندن واحدهای درسی خود به مدت ۶ ماه الی ۱ سال بر روی یک پروژه تحقیقاتی کار می کنند و به عنوان پایان نامه از تحقیقات خود دفاع خواهند کرد.(مانند آنچه در کشور ما در طی دوره فوق لیسانس اتفاق می افتد). طول دوره بین ۱۸ تا۴ ۲ ماه است. کسانی که موفق به دریافت این مدرک شوند می توانند در رشته خود ادامه تحصیل داده و به مقطع دکتری راه یابند.
توجه:
مراحل کسب پذیرش در این نوع مدرک دشوارتر از سبک قبلی است اما در صورت داشتن معدل خوب، نمره زبان عالی و رزومه قوی، امکان گرفتن بورس تحصیلی و کمک مالی از دانشگاه مورد نظر کاملا وجود دارد.
 

mahdi19

عضو جدید
به صورت کلی مدرک فوق لیسانس در خارج از ایران به دو گروه اصلی تقسیم شده است:
۱- MASTER BY COURSE
در این نوع، دانشجویان پس از گذراندن چندین واحد درسی در طی مدت دوازده ماه موفق به دریافت مدرک فوق لیسانس خود می شوند. این مدرک برای دانشجوبانی که قصد ورود به بازار کار را دراند مناسب است زبرا امکان ورود به مقطع دکتری با این مدرک وجود ندارد. چنانچه دانشجویی که دارای این مدرک فوق لیسانس است ، تمایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری را نیز دارد، بابد پس از ارائه درخواست در مقطع دکتری در صورت دریافت تایید به ابتدا ۶ ماه الی ۱ سال در دوره خاصی تحت عنوان “پیش دکتری” بر روی موضوع مورد توافق به تحقیق بپردازد و پایان نامه خود را ارائه دهد. سپس در صورت کسی نمره قبولی در پایان نامه می تواند به دوره دکتری راه یابد.
توجه:
مراحل کسب پذیرش در این سبک از فوق لبسانس آسان است اما امکان کسب کمک مالی از دانشگاه و بورس تحصیلی بسیار کم و تقریبا غیر ممکن است.
۲-MASTER BY RESEARCH
در این نوع فوق لیسانس دانشجوبان پس از گذراندن واحدهای درسی خود به مدت ۶ ماه الی ۱ سال بر روی یک پروژه تحقیقاتی کار می کنند و به عنوان پایان نامه از تحقیقات خود دفاع خواهند کرد.(مانند آنچه در کشور ما در طی دوره فوق لیسانس اتفاق می افتد). طول دوره بین ۱۸ تا۴ ۲ ماه است. کسانی که موفق به دریافت این مدرک شوند می توانند در رشته خود ادامه تحصیل داده و به مقطع دکتری راه یابند.
توجه:
مراحل کسب پذیرش در این نوع مدرک دشوارتر از سبک قبلی است اما در صورت داشتن معدل خوب، نمره زبان عالی و رزومه قوی، امکان گرفتن بورس تحصیلی و کمک مالی از دانشگاه مورد نظر کاملا وجود دارد.





یه دنیا ممنون چشم تکرار نمیشه
 
بالا