خوب من موضوع زیاد دارم در این رابطه
به طور کلی بگم که تو موتورهای هواپیماهای جت سوپر آلیاژ پایه نیکل استفاده میشه که بیشتر از نوع gtd-111 و in738lc هستش
تا دمای حدود 1400 درجه سانتیگراد مقاومت دارن
عوامل تخریب این سوپرآلیاژ ها اکسیداسیون و خستگی و خزش و خوردگی هستش
برای بالا بردن زمان کارکرد این سوپرآلیاژها اونا رو پوشش میدن که معمولا پوشش های آلومینایدی و سد حرارتی tbc استفاده میشه
برای بالا بردن استحکام این سوپرآلیاژها اونا رو عملیات حرارتی میکنن که شامل دو مرحله حل سازی و پیرسازی هستش
عامل استحکام بخش این سوپرآلیاژ ها فاز ثانویه گاماپرایم هست که در خوشبیننانه ترین حالت تا 60 درصد در زمینه حل میشه(طی عملیات حرارتی) و باعث استحکام بخشی این سوپرآلاژها میشه...