خبرها و تازه های کشاورزی

tnttn

عضو جدید

[FONT=&quot]ارزش مالي حشرات براي کشاورزي جهان[/FONT]






[FONT=&quot]پژوهشگران آلمانی و فرانسوی با محاسبه استفاده‌های اقتصادی گرده‌افشانی توسط حشرات اعلام کردند، خدمات حشرات از جمله زنبورها در گرده افشانی 153 میلیارد یورو در جهان ارزش دارد[FONT=&quot].[/FONT][/FONT]


[FONT=&quot]
[FONT=&quot]پژوهشگران آلمانی و فرانسوی با محاسبه استفاده‌های اقتصادی گرده‌افشانی توسط حشرات اعلام کردند، خدمات حشرات از جمله زنبورها در گرده افشانی 153 میلیارد یورو در جهان ارزش دارد[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]به گزارش سرویس بین‌الملل «تابناک» به نقل از سایت آلمانی اسکاینکس، دانشمندان مؤسسه ملی پژوهش کشاورزی (آی.ان.آر.آ.) و مرکز پژوهش علمی (سی.ان.آر.اس.) در فرانسه به همراه مرکز «هلم هولتس» پژوهش محیط زیست (او.اف.زد) در آلمان برای نخستین بار میزان ارزش مالی حشراتی چون زنبورها در گرده‌افشانی گیاهان مفید در کشاورزی را محاسبه کردند[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]بر پایه این محاسبات، ارزش مالی و اقتصادی کل گرده افشانی برای سال 2005 میلادی در سراسر جهان 153 میلیارد یورو بوده که این رقم، برابر 5/9 درصد ارزش سالانه تولیدات مواد غذایی کشاورزی در جهان است[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]بر پایه اعلام دانشمندان، خسارات وارده کاهش گرده افشانی به ویژه متوجه سه بخش تولیدات کشاورزی شامل میوه‌ها، سبزیجات و دانه‌های روغنی بوده است[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]در حالی که هر یک از بخش‌های میوه و سبزیجات از این طریق پنجاه میلیارد یورو خسارت دیده اند، 39 میلیارد یورو خسارت نیز متوجه بخش دانه‌های روغنی شده است، اما این خسارات اقتصادی برای قهوه، کاکائو، گردو و خانواده آن، ادویه جات اندک بوده است[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]این مطالعات جدید برای تعیین سهم گرده‌افشانی در تولید فرآورده‌های غذایی در جهان، بر پایه جمع‌آوری و بررسی منابع علمی گوناگون در سال 2007 میلادی، از جمله ارزیابی داده‌های سازمان تغذیه جهانی (فائو) انجام شده است[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]پژوهشگران مؤسسه «آی.ان.آر.آ» و مراکز «سی.ان.آر.اس» و «او.اف.زد» حدس می‌زنند که از طریق نبود حشرات گرده‌افشان، سالانه حدود 190 تا 310 میلیارد یورو به کشاورزی صدمه و خسارت وارد می‌شود[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]کارشناسان وحدت نظر دارند که کاهش حشرات گرده‌افشان، یکی از تهدیدات اصلی برای حفظ تنوع و گوناگونی بیولوژیکی است، اما تأثیرات و پیامدهای دقیق آن هنوز روشن نیست[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]ب‌ه گونه‌ای که هنوز تاکنون تلاش نشده است ارزش اقتصادی گرده‌افشانی به عنوان یک خدمت برای بشریت به طور دقیق‌تری مشخص و محاسبه شود[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]پژوهشگران بر این باورند که در صورت نابودی کامل گرده‌افشانی توسط حشرات، تولید فرآورده‌های کشاورزی به شدت تغییر خواهد کرد و پیامدهای آن به ویژه متوجه کشورهای واردکننده مواد غذایی چون اتحادیه اروپا می‌شود[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]پژوهشگران آلمانی و فرانسوی، نتایج تحقیقات خود پیرامون آسیب‌پذیری اقتصادی تولید فرآورده‌های کشاورزی در جهان به خاطر کاهش حشرات گرده‌افشان را در تازه‌ترین شماره نشریه تخصصی «اکولوژیکال اکونومیکس» گزارش کرده‌اند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[/FONT]
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
تولید سوخت هیدروژنی از پوسته‌های دور ریختنی تخم مرغ !!

تولید سوخت هیدروژنی از پوسته‌های دور ریختنی تخم مرغ !!

محققان دانشگاه ایالتی «اوهایو»، تکنیک نوینی را به ثبت رسانده اند که در آن از پوسته‌های دور ریختنی تخم مرغ برای جذب دی اکسید کربن حاصل از یک واکنش و همچنین تولید سوخت هیدروژنی استفاده می‌شود.
به کمک این روش می‌توان به شکل منحصر به فرد و استثنایی غشاء حاوی کلاژن در لایه داخلی پوست تخم مرغ را جدا کرده و از این کلاژن برای مقاصد تجاری استفاده کرد.
به گفته محققان، نکته اصلی در تولید هیدروژن خالص جدا کردن آن از دی اکسید کربن است.
برای انجام این کار در شرایطی که مقرون به صرفه باشد باید به روش نوینی دست یافت.
این امر ایده‌ای به محققان داد که از پوست تخم مرغ که حاوی مقادیر زیادی کربنات کلسیم است استفاده کنند.
در شرایط گرما دادن کربنات کلسیم به اکسید کلسیم تبدیل شده و سپس هر نوع گاز اسیدی مانند دی اکسید کربن را جذب می‌کند.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
پروژه محرمانه براي استحصال راديواكتيو از اورانيوم گياهي در مالزي

جمعي از مردم مالزي نسبت به يك پروژه محرمانه توسط استراليايي ها در مالزي كه بر اساس آن قرار است راديواكتيو از نوعي گياه كه خاصيت اورانيوم را دارد، استحصال شود، اعتراض كردند.

به گزارش ايرنا از مالزي، تعدادي از مالزيايي هاي معترض به فعاليت يك شركت استراليايي در اين كشور روز شنبه در پايتخت مالزي و در مقابل كنسولگري استراليا تجمع كردند.

بر اساس اين گزارش، معترضان با حمل پلاكاردهايي خواستار جلوگيري از فعاليت اين شركت به علت آلودگي محيط زيست شده اند.
شركت استراليايي 'ليناس' در پروژه اي قصد دارد يك گياه كمياب در منطقه اي از استان كوانتان مالزي را پرورش داده كه گفته مي شود مي توان از آن راديواكتيو استحصال كرد.
اين گزارش حاكي است، از اين گياه فرآوري شده در فناوري هاي نوين مانند آي پد و همچنين ساخت موشك استفاده مي شود.
با توجه به اينكه در فرايند استحصال اين گياه مواد د راديو اكتيو زائد ايجاد مي شود، معترضان خواستار لغو مجوز فعاليت اين شركت شده اند.
شركت ليناس قرار است از ماه آينده ميلادي فعاليت خود را در مالزي آغاز كند. معترضان فعاليت اين شركت را باعث آلوده شدن آب، خاك و هواي منطقه مي دانند.
 

tnttn

عضو جدید
[FONT=&quot]اختصاص یک ساعت از شبکه های رادیو تلویزیونی به بخش کشاورزی



[/FONT] [FONT=&quot]بر اساس ماده 18 قانون افزایش بهره وری کشاورزی، مصوب مجلس شورای اسلامی، روزانه یک ساعت از برنامه های شبکه های رادیویی و تلویزیونی ملی و استانی سراسر کشور به پخش برنامه های بخش کشاورزی اختصاص می یابد.



[/FONT] [FONT=&quot]رییس گروه رادیو تلویزیونی جهاد کشاورزی در هفتمین جشنواره ملی رسانه های آموزشی – ترویجی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: به دنبال تصویب ماده 18 قانون افزایش بهره وری، آیین نامه اجرایی تشکیل گروه دانش، ترویج و توسعه بخش کشاورزی با امضای وزیر جهاد کشاورزی به هیات دولت ارسال شده است که پس از اعمال نظرات چند وزارتخانه دیگر دست اندرکار پس از تصویب نهایی در هیات دولت، برای اجرا ابلاغ خواهد شد.



[/FONT] [FONT=&quot]مهران ابوالحسنی افزود: بر اساس قانون یادشده، در تمام شبکه های رادیویی و تلویزیونی ملی و استانهای سراسر کشور حداقل یک ساعت و به مدت چهار روز در هفته به پخش برنامه های بخش کشاورزی اختصاص خواهد یافت.[/FONT]​
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار


مدیرکل دفتر محیط زیست وزارت جهاد کشاورزی:
تاکید قانون بر استفاده از کودهای بیولوژیک و کمپوست است، اما اعتبارات کافی نیست


سبزپرس- گروه کشاورزی: در حال حاضر در استفاده از کمپوست و کودهای آلی در بخش کشاورزی آمار دقیقی در دست نیست و استفاده از کمپوست در بخش کشاورزی به شکل پراکنده انجام می شود و انسجام کافی ندارد.



[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]غلامرضا میرکی، مدیرکل مدیر دفتر محیط زیست وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با سبزپرس با بیان این مطلب گفت: این استفاده پراکنده از کمپوست در بخش کشاورزی در حالی انجام می شود که در وزارت جهاد کشاورزی بر اساس قوانین قبلی اعتبارات و یارانه ها در خدمت کودهای شیمیایی است. [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]به گفته او، قانون برنامه پنج ساله چهارم و پنجم، بند ب ماده 61 قانون برنامه پنج ساله چهارم و ماده 193 قانون برنامه پنج ساله پنجم، تاکید بر استفاده از کودهای آلی و بیولوژیک است اما قانون بودجه هر سال اعتبارات لازم و کافی برای استفاده از کودهای آلی در نظر نگرفته است. [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]میرکی تاکید کرد: اقدامی که در حال حاضر باید انجام شود این است که باید حذف یارانه را از کودهای شیمیایی داشته باشیم و یارانه ها را در بخش کشاورزی به تولید محصول سالم تر و گواهی شده اختصاص دهیم.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]به گفته مدیرکل دفتر محیط زیست وزارت جهاد کشاورزی، به استناد قوانین افزایش بهره وری کشاورزی، قانون برنامه پنج ساله چهارم و پنجم و قانون هدهمندی یارانه ها این اقدام باید انجام شود و شرایط اجرایی شدن این بندها مهیا شود.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]میرکی اضافه کرد: آیین نامه اجرایی تولید و عرضه محصولات کشاورزی ارائه شده و اگر اجرایی شود، یارانه ها به طور مستقیم در اختیار کشاورزانی که محصولات آن ها گواهی دریافت کرده است، قرار می گیرد.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]میرکی با اشاره به این که در حال حاضر 2 هزار میلیارد تومان یارانه در بخش کشاورزی توسط دولت پرداخت می شود، گفت: این یارانه ها بیش از هر چیز به نهاده ها در بخش کشاورزی تعلق می گیرد که اگر به محصولات گواهی شده و تایید شده توسط کارشناسان کشاورزی داده شود، تولید محصولات سالم تر تضمین می شود. [/FONT]
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
در واکنش به شایعاتی مبنی بر قاچاق خاک ایران به کشورهای عربی
میرکی: خاک ایران به اندازه کافی حاصلخیز نیست که قاچاق آن توجیه داشته باشد








سبزپرس- گروه کشاورزی: در حالی که اخیرا گزارش ها و خبرهایی پراکنده از قاچاق خاک حاصلخیز بخش هایی از شمال ایران در قالب صادرات گل و گیاه به کشورهای عربی به گوش می رسد ،هیچ منبع رسمی تاکنون در مورد این مساله اظهار نظر نکرده است، با این حال تعدادی از متخصصان بخش کشاورزی معتقدند که خاک ایران در مقایسه با خاک اروپا آنقدر حاصلخیز نیست که برای کشورهای وارد کننده توجیه اقتصادی داشته باشد.


غلامرضا میرکی، مدیر دفتر محیط زیست وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با سبزپرس در اینباره گفت: اساسا خاک در کشور ما به اندازه کشورهای اروپایی و بلغارستان و اوکراین حاصلخیز نیست و میکروارگانیسم ها در آن به حدی بالا نیست که کشورهای عربی تمایل داشته باشند آن را وارد کنند.
به گفته او، طبیعی است که کشورهای عربی اگر بخواهند خاکی را وارد کنند ترجیح می دهند که خاکی باشد که میکروارگانیسم ها در آن بالا باشد و مرغوبیت داشته باشد، با این شرایط خاک ایران مقرون به صرفه نیست.
میرکی اضافه کرد: به عقیده من چنین موضوعی در سطح وسیع امکان ندارد مگر این که به شکل موردی باشد و نمی تواند توجیهی داشته باشد.
میرکی در مورد این که آیا قاچاق خاک به شکلی که در مورد چوب وجود دارد در سطح جهان وجود دارد یا خیر، گفت: در سطح جهان برخی کشورها مشکل خاک دارند اما چیزی به نام قاچاق خاک آن گونه که در مورد چوب وجود دارد، نداریم.
به گفته او، وقتی می شود میکروارگانیسم های خاک را تقویت کرد هزینه حمل قاچاق خاک توجیه اقتصادی ندارد.
میرکی با اشاره به این که ممکن است منظور از شایعه ها قاچاق سنگ بوده باشد، گفت: سنگ از لحاظ حجم و هزینه توجیه اقتصادی دارد اما در بخش خاک کشاورزی که خود ما در آن مشکل داریم هیچ توجیهی ندارد.
 

fgni

متخصص باغبانی
کاربر ممتاز
در واکنش به شایعاتی مبنی بر قاچاق خاک ایران به کشورهای عربی
میرکی: خاک ایران به اندازه کافی حاصلخیز نیست که قاچاق آن توجیه داشته باشد






سبزپرس- گروه کشاورزی: در حالی که اخیرا گزارش ها و خبرهایی پراکنده از قاچاق خاک حاصلخیز بخش هایی از شمال ایران در قالب صادرات گل و گیاه به کشورهای عربی به گوش می رسد ،هیچ منبع رسمی تاکنون در مورد این مساله اظهار نظر نکرده است، با این حال تعدادی از متخصصان بخش کشاورزی معتقدند که خاک ایران در مقایسه با خاک اروپا آنقدر حاصلخیز نیست که برای کشورهای وارد کننده توجیه اقتصادی داشته باشد.


غلامرضا میرکی، مدیر دفتر محیط زیست وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با سبزپرس در اینباره گفت: اساسا خاک در کشور ما به اندازه کشورهای اروپایی و بلغارستان و اوکراین حاصلخیز نیست و میکروارگانیسم ها در آن به حدی بالا نیست که کشورهای عربی تمایل داشته باشند آن را وارد کنند.
به گفته او، طبیعی است که کشورهای عربی اگر بخواهند خاکی را وارد کنند ترجیح می دهند که خاکی باشد که میکروارگانیسم ها در آن بالا باشد و مرغوبیت داشته باشد، با این شرایط خاک ایران مقرون به صرفه نیست.
میرکی اضافه کرد: به عقیده من چنین موضوعی در سطح وسیع امکان ندارد مگر این که به شکل موردی باشد و نمی تواند توجیهی داشته باشد.
میرکی در مورد این که آیا قاچاق خاک به شکلی که در مورد چوب وجود دارد در سطح جهان وجود دارد یا خیر، گفت: در سطح جهان برخی کشورها مشکل خاک دارند اما چیزی به نام قاچاق خاک آن گونه که در مورد چوب وجود دارد، نداریم.
به گفته او، وقتی می شود میکروارگانیسم های خاک را تقویت کرد هزینه حمل قاچاق خاک توجیه اقتصادی ندارد.
میرکی با اشاره به این که ممکن است منظور از شایعه ها قاچاق سنگ بوده باشد، گفت: سنگ از لحاظ حجم و هزینه توجیه اقتصادی دارد اما در بخش خاک کشاورزی که خود ما در آن مشکل داریم هیچ توجیهی ندارد.

خدمت اقای میرکی عرض کنید معادن کوهستانی رشته کوه البرز که تولید شن دارن بهترین خاک با املاح معدنی رو هم از شستو شوی شنها بدست میارن که همشو تو بسته های بیست سی کیلویی صادر میکنن اقا کجای کاره لابد دستش تو جیب همون اقایونه
 

tnttn

عضو جدید

[FONT=&quot]موفقيت محققان کشور در توليد مالچ ارگانيک تثبيت شن و گردوغبار[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]معاون پژوهشي دانشگاه تهران از توليد مالچ ارگانيک براي تثبيت شن و گرد و غبار غرب کشور در مرکز تحقيقات بين‌المللي بيابان با همکاري دانشکده منابع طبيعي دانشگاه تهران خبر داد.به گزارش ايسنا، دکتر محمد جعفري با اشاره به معضل گرد و غبار در غرب کشور گفت: اميدواريم با ساخت اين نوع مالچ‌ها و تعامل با کشورهاي منطقه مانند سوريه و عراق بتوان مشکل گرد و غبار را حل کرد.اين پديده مشکلات متعددي براي پوشش‌هاي گياهي مناطق مرزي ايجاد کرده است. جعفري تصريح کرد: تاکنون مالچ ارگانيک درچند پايگاه شامل شنزارهاي کاشان، خوزستان و اراک مورد استفاده و تست قرار گرفته است و در حال حاضر کشورهاي عراق و سوريه منتظر نتايج تحقيقات دانشگاه تهران هستند. وي افزود: ورود گرد و غبار تنها خاک و شن را به همراه ندارد و ممکن است مواد راديواکتيو را از مناطق جنگي عراق و سوريه به کشور منتقل کند و آثار جبران ناپذيري به دنبال داشته باشد.[FONT=&quot][/FONT][/FONT]​
 

tnttn

عضو جدید
برای نخستین بار، جاده های عشایری با استفاده از پوشش نانویی ساخته شد.

مسئول امور عشایر تهران و شمیرانات در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: منطقه ییلاقی لار آماده پذیرش عشایر شهرستانهای اطراف است و امسال برای نخستین بار برای تجهیز راههای عشایری از روشی جدید استفاده شد.
محسن بختیاری افزود: در طرحی به صورت پایلوت، دو کیلومتر از مسیر رفت و آمد عشایر منطقه لار به پوشش نانوکلی مجهز شد.
وی خاطرنشان کرد: این پوشش که از مواد مخصوص و اختلاط آن با خاک رس تشکیل شده، به دلیل دوام بالا می تواند مورد استفاده قرار گیرد. به گونه ای که هر سال لازم نیست جاده بازسازی شود.
بختیاری ادامه دارد: در صورت اخذ نتایج مثبت از این طرح پایلوتی در برنامه داریم تا مسیر اصلی حرکت عشایر که حدود 16 کیلومتر می شود را با این پوشش تجهیز کنیم.
وی تصریح کرد: حدود 550 خانوار از شهرستانهای ورامین و پاکدشت به منطقه ییلاقی لار وارد می شوند. بنابراین لازم است هرساله راههای ورودی آنها و مسیر رفت و آمد آنها تحت بازسازی قرار گیرد.
 

tnttn

عضو جدید
توسعه مكانيزاسيون از اولويت هاي وزارت جهادكشاوزري در قالب هدفمند سازي يارانه ها :


عليرضا سائلي گفت : توليد كارخانه تراكتورسازي تبريز بايد در راستاي اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها براي كاهش مصرف سوخت تراكتور هاي توليدي برنامه ريزي شود كه كمك بزرگي به اقتصاد مبتني بر كشاورزي و ارتقاء توان اقتصادي كشور در اجراي برنامه هاي زير ساختي توسعه كشور باشد. به گزارش خبرگزاري آريا از تبريز، عليرضا سائلي در حاشيه بازديد مديران كل جهاد كشاورزي استان‌ها و مديران ستادي وزارت جهاد كشاورزي از شركت تراكتورسازي ايران در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اينكه توسعه مكانيزاسيون از اولويت هاي اصلي وزارت جهادكشاوزري در قالب هدفمند سازي يارانه ها در بخش كشاورزي به شمار مي آيد گفت : همكاري هاي توسعه يافته صنايع مرتبط با بخش كشاورزي مي تواند ضريب مكانيزاسيون كشاورزي را به صورت چشمگيري ، ارتقاء بخشد. وي با اشاره به توانمندي هاي اين كارخانه در راستاي تقويت و تجهيز ناوگان زراعي و باغي كشور گفت : با اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها در كشور ، گام بسيار بزرگي در راه توسعه همه جانبه برداشته شده و حمايت مستقيم دولت از بخش كشاورزي ، در صورت توسعه مديريت و نظارت در اين بخش ، آينده بسيار روشني را نويد مي دهد. سائلي يكي از مهمترين مسائل مربوط به ناوگان زراعي و باغي كشور را نوسازي ناوگان فرسوده بخش كشاورزي بيان كرد وگفت : تعويض تراكتورهاي فرسوده و نيز به موازات آن توسعه مكانيزاسيون از اولويت هاي وزارت جهاد كشاورزي در راستاي اجراي طرح هدفمند سازي يارانه ها در بخش كشاورزي مي باشد.مشاور وزير و مديركل امور استانهاي وزارت جهادكشاورزي در خاتمه هدف از حضور مديران جهاد كشاورزي كشور را در آذربايجان شرقي ، تبادل نقطه نظرات رؤساي سازمانها در رابطه با توسعه مكانيزاسيون در كشور و ايجاد تعامل و ارتباط بيشتر سازمانها با شركت تراكتورسازي ايران دانست و اظهار اميدواري نمود : تا بزودي طرح تعويض تراكتورهاي فرسوده در كشور عملياتي گردد.
 

tnttn

عضو جدید
دستيابي ايران به تكنيك تكثير جلبك هاي كشند قرمز در خارج از دريا:

رئيس موسسه تحقيقات شيلات ايران گفت: پديده جلبكي كشند قرمز هم اكنون به صورت تمام وقت با ماهواره رصد مي شود تا در صورت بروز اين پديده ، مبارزه با آن در كمترين زمان آغاز شود. 'عباسعلي مطلبي' در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود:با بكارگيري ماهواره ها در پايش پديده كشند قرمز، تيم هاي كارشناسي به محض وقوع براي نمونه برداري و مبارزه به منطقه اعزام مي شوند. كشند قرمز يا شكوفايي جلبكي پديده اي طبيعي است كه براثر نوعي جلبك ميكروسكپي به وجود مي آيد. وي با اشاره به اينكه در سال گذشته چهار مرتبه با بروز پديده جلبكي كشند قرمز در درياهاي جنوب كشور مواجه شديم،گفت: پيش از اينكه اين مشكل به صورت ماهواره اي كنترل شود،به طور معمول عمليات پايش ومبارزه بافاصله زماني صورت مي گرفت در حالي كه مقابله با اين پديده نياز به سرعت بيشتري داشت. پديده كشند قرمز مي تواند 80 ميليون سلول در يك متر مكعب آب توليد كند و به عمق 10 متر در دريا برسد و جلوي تابش نور خورشيد بر لايه هاي زيرين دريا را بگيرد. رئيس موسسه تحقيقات شيلات ايران از دستيابي به تكنيك تكثير اين جلبك ها در خارج از دريا خبر داد و گفت: از طريق تكثير اين جلبك مي توانيم راهكارهاي كنترل فيزيكي و شيميايي اين پديده را در اختيار بگيريم. مطلبي تصريح كرد: اين در حالي است كه كره جنوبي با سرمايه گذاري هاي كلان هنوز نتوانسته است به اين تكنيك دست يابد. به گفته ي اين مقام مسئول دستيابي به تكنيك تكثير جلبك هاي كشند قرمز امكان تكثير سلول اين جلبك به تراكم 60 ميليون سلول در يك متر مكعب آب را ايجاد كرده است. اين موجود زنده در برخي موارد سمي توليد مي كند كه بر بخش مركزي سيستم عصبي ماهيان تاثير مي گذارد و سبب فلج شدن سيستم تنفسي و مرگ آنها مي شود. وي همچنين از شناسايي يك نوع خاك رس در منطقه حاجي آباد استان هرمزگان خبر داد كه مي تواند در مبارزه با اين پديده تاثيرگذار باشد. به گفته ي مطلبي اين پديده جلبكي كه از سال 1387 به آبهاي كشور وارد شده است، مي تواند منجر به مرگ ماهي، صدف، ميگو و مرجان ها شود.
 

tnttn

عضو جدید
نخستين بانك خصوصي كشاورزي در كشور تاسيس مي شود:

مديرعامل موسسه جهاد استقلال با بيان اين خبر كه بانك خصوصي كشاورزي تاسيس مي شود، گفت: 90 درصد مواد پروتئيني در داخل كشور توليد مي شود و 10 درصد باقيمانده است كه با نوسان قيمتي بر بازار گوشت داخلي تاثير مي گذارد و بايد ساماندهي شود.به گزارش خبرنگار مهر محمد رضا شافعي نيا امروز درنشستي خبري با اشاره به تاسيس بانك خصوصي كشاورزي، گفت: نخستين بانك خصوصي كشاورزي با سهام توليدكنندگان و تشكل ها پس از ارايه مجوز از بانك مركزي آغاز بكار مي كند.وي افزود: نام هاي بانك كشاورزي وصنايع مرتبط و يا بانك توليد براي اين بانك انتخاب شده اند اما امكان دارد بازهم نام هاي جديد براي آن انتخاب شوند.
 

tnttn

عضو جدید
60 1هزار فرصت شغلي پارسال در بخش كشاورزي ايجاد شد:

وزير جهاد كشاورزي گفت: متوسط رشد بخش كشاورزي در سال 87 كه بيشترين خشكسالي را در كشور شاهد بوديم بالاي 6 درصد بود و در دو سال اخير به طور متوسط 8 درصد برآورد مي شود. وزير جهاد كشاورزي خاطرنشان كرد : ميزان توليد محصولات كشاورزي در سال 88 ، نود و سه ميليون تن و در سال 89 ، نود و هشت تا صد و 10 ميليون تن بوده است و اميدوارم امسال اين ميزان به 118 ميليون تن افزايش يابد . خليليان افزود : در سال گذشته 160 هزار فرصت شغلي در بخش كشاورزي ايجاد شد و امسال اميدوارم با توجهات دولت دهم و اختصاص بودجه ها و اعتبارات لازم 300 هزارفرصت شغلي ايجاد شود. وي امنيت غذايي كشور را در حد 99 درصد اعلام كرد.
 

Hamid Ghobadi

عضو جدید
کاربر ممتاز
60 1هزار فرصت شغلي پارسال در بخش كشاورزي ايجاد شد:


وزير جهاد كشاورزي گفت: متوسط رشد بخش كشاورزي در سال 87 كه بيشترين خشكسالي را در كشور شاهد بوديم بالاي 6 درصد بود و در دو سال اخير به طور متوسط 8 درصد برآورد مي شود. وزير جهاد كشاورزي خاطرنشان كرد : ميزان توليد محصولات كشاورزي در سال 88 ، نود و سه ميليون تن و در سال 89 ، نود و هشت تا صد و 10 ميليون تن بوده است و اميدوارم امسال اين ميزان به 118 ميليون تن افزايش يابد . خليليان افزود : در سال گذشته 160 هزار فرصت شغلي در بخش كشاورزي ايجاد شد و امسال اميدوارم با توجهات دولت دهم و اختصاص بودجه ها و اعتبارات لازم 300 هزارفرصت شغلي ايجاد شود. وي امنيت غذايي كشور را در حد 99 درصد اعلام كرد.


من نمیدونم این با چه جرئتی همچین حرفی زده!!!!!!!!!!


اخبار ضد و نقیض! :warn:




تاریخ: 28 اردیبهشت سال 90

هجوم ميلياردها ملخ به مزارع گلستان

هجوم ميلياردها ملخ مراکشي ۱۸۰ هزار هکتار از اراضي گلستان را نابود و کشاورزان شرق اين استان را خانه نشين کرد. به گزارش خبرنگار ما ۸۰ درصد محصول ۱۸۰ هزار هکتار از مزارع شرق گلستان به دليل هجوم ميلياردها ملخ نابود شده است تا حدي که دام ها براي تعليف رهاسازي شده اند. بر پايه اين گزارش نه تنها محصول سال جاري کشاورزان شرق استان از بين رفته بلکه علاوه بر آن هجوم ميلياردها ملخ باعث تخريب مزارع و درختان شده است که سال ها زمان مي برد که خسارت وارده جبران شود. اين در حالي است که از سوي دولت اقدامي کارساز صورت نگرفته و هر روز بر دامنه خسارت هاي وارده افزوده مي شود. کارشناسان اعتقاد دارند به دليل هجوم ميلياردي ملخ ها مبارزه بيولوژيک ديگر جواب نمي دهد و براي مهار لشکر مهاجم (ملخ هاي مراکشي) مبارزه شيميايي آن هم به صورت خاص لازم است.

مهندس شادي مسئول يکي از گروه هاي مبارزه با ملخ در جهاد کشاورزي اعتقاد دارد که با توجه به شرايط منطقه و مجاورت با ترکمنستان راه اندازي پايگاه مطالعاتي ضروري است که متاسفانه تاکنون برنامه اي براي راه اندازي اين پايگاه ابلاغ نشده است. او تعداد ملخ هاي مهاجم را در هر هکتار حدود ۴ ميليون ذکر کرد (که اگر ۴ ميليون در هر هکتار در ۱۸۰ هزار هکتار ضرب شود ۷۲۰ ميليارد خواهد شد.) وي ادامه داد: با اين وجود مبارزه بيولوژيک ديگر جواب نمي دهد و اين لشکر مهاجم با مبارزه بيولوژيک مهار نمي شود.



تاريخ: 7 خرداد سال 90
تمامی عرصه های کشاورزی تحت نظارت دقیق است
این مقام مسئول یادآور شد: با توجه به آنکه آفات و بیماریها از مهمترین عوامل کاهش تولید محصولات کشاورزی محسوب می شوند، استفاده از روشهای مدیریت بیولوژیک در موارد ممکن و روشهای شیمیایی در سایر موارد مدنظر است.
فتوحی تاکید کرد: در سال زراعی جاری سه میلیون و 400 هکتار مبارزه با علفهای هرز گندم به انجام رسیده است و با آفات دیگری همچون زنجره خرما نیز در سطحی معادل هشت هزار و 920 هکتار مبارزه شیمیایی به انجام رسیده است.
وی اظهار داشت: اقدامات موثر و به موقع سازمان حفظ نباتات کشور به همراه شبکه های مراقبت موجود در عرصه های کشاورزی موجب شده تا از حمله آفات قبل از آنکه بتواند موجب خسارت بالا در مزارع شود، جلوگیری به عمل آید.
فتوحی در پایان گفت: در حال حاضر هیچ آفت و بیماری خاصی در مزارع و باغهای کشور وجود ندارد و تمامی عرصه های کشاورزی تحت نظارت است.


بدا بحال مسئولان!

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

tnttn

عضو جدید

[FONT=&quot]رئيس كميسيون كشاورزي مجلس ابقا شد :[FONT=&quot][/FONT][/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]عباس رجايي در سمت رياست كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي ابقا شد[FONT=&quot]. [/FONT][/FONT]

[FONT=&quot]نماينده مردم اراك، كميجان و خنداب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراك اظهار كرد: ابقا به عنوان رئيس كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي با اكثريت مطلق آراء و براي چهارمين سال متوالي صورت گرفت[FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]رجايي افزود: در اين انتخابات همچنين احمدعلي كيخواه و كاظم فرهمند به عنوان نايب رئيس، عيسي جعفري به عنوان سخنگو و سيد محمدعلي بزرگواري و جلال محمودزاده به عنوان دبيران كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس انتخاب شدند[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]عضو هيئت رئيسه كميسيون ويژه بررسي طرح تحولات اقتصادي دولت، عضو كميسيون آئين نامه داخلي، عضو ناظر مجلس در شوراي ملي ايمني زيستي ايران و عضو شوراي گفت‌و گوي حاكميت با بخش غيردولتي كه موضوع ماده 75 قانون برنامه پنجم از ديگر عناوين كاري نماينده مردم اراك، كميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي است[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT]
[/FONT]​
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
توليد نخستين انگور سالم کشور در قزوين

مدير حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزي استان قزوين گفت: استفاده از محصولات سالم و ارگانيک کشاورزي تضمين کننده سلامت مصرف کنندگان و کاهش هزينه‌هاي درمان در بلندمدت است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمد حسين مصلحي راد در بازديد از مجتمع‌هاي توليد محصولات سالم کشاورزي در مجتمع کشت و صنعت دشت زرين در تعريف محصولات سالم کشاورزي، توضيح داد: اين نوع از محصولات کشاورزي، محصولاتي هستند كه با حداقل استفاده از نهاده‌هاي شيميايي، توليد شده و در توليد آنها بهره برداري بهينه از منابع آب و خاك و رعايت مسايل زيست محيطي و بهره گيري از شيوه‌هاي غيرشيميايي در پيشگيري و كنترل عوامل خسارت زا لحاظ شده است.
وي بيان كرد: در اين روش آفات يک گياه از طريق چسب‌هاي نواري، کنترل رطوبت و دما و ساير روش‌هاي بيولوژيک دفع مي‌شود.
مصلحي راد، ويژگي محصولات سالم را عاري بودن محصول از هر نوع ماده شيميايي عنوان کرد و گفت: نتيجه نهايي توليد محصول سالم، در بخش فردي، استفاده از محصولات و مواد غذايي سالم و پاک و در بعد ملي، کاهش هزينه‌هاي درمان و معالجه است به طوري‌که با مصرف اين گونه محصولات ديگر شاهد بسياري از بيماري‌ها که امروز شاهد آن هستيم نخواهيم بود.
مدير حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزي استان قزوين با اشاره به حرکت کشاورزي جهاني به سمت توليد محصولات سالم، گفت: امروزه محصولات سالم در جهان داراي بيشترين مشتري و مصرف کننده بوده و بيشترين سرمايه گذاري دولت‌ها هم در بخش کشاورزي مربوط به اين بخش است.
در اين بازديد فريبرز ضرغام، عضو هيات مديره و مديرعامل کشت وصنعت دشت زرين با توضيح عملکرد اين مجموعه در جهت توليد محصول کشاورزي سالم، گفت: از چندين سال پيش که درختان انگور اين مجتمع بر اثر سرما از بين رفت، ايده استفاده از سيستم توليد محصول سالم مد نظر قرار گرفت و با همکاري سازمان جهاد کشاورزي 5هکتار از تاکستان اين مجموعه به طور آزمايشي زير کشت انگور سالم رفت؛ بر اثر نتايج خوبي که از اين سيستم بد ست آمد امسال 16هکتار از اراضي اين مجموعه به کشت محصول سالم انگور اختصاص داده شده است؛ امروز شاهد هستيم که اولين محصول کشمش و انگور سالم کشور در اين مجموعه بدست مي آيد.
ضرغام با اشاره به لزوم توجه کشاورزان به سيستم جديد کشاورزي سالم، عنوان كرد: ديگر دوره کشاورزي سنتي به سرآمده و ما بايد خودمان را با پيشرفت‌هاي روز جهاني تطبيق بدهيم تا در ميان صادر کننگان محصولات کشاورزي حرفي براي گفتن داشته باشيم.
وي افزود: با توجه به اين‌که کشت محصولات سالم و ارگانيک در دستور کار بخش کشاورزي کشورهاي اروپايي و غربي قرار دارد و مردم مصرف کنندگان ساير نقاط دنيا هم به اين نوع از محصولات توجه دارند، ما هم بايد در داخل کشور به اين نوع از محصولات توجه ويژه‌اي كنيم تا همگام با ساير نقاط دنيا پيشرفت و توسعه يابيم ومحصولات ما هم در بين ساير صادرکنندگان ، مشتري داشته باشد؛ چرا که ديگر، محصولاتي که داراي مواد شيميايي باشند در بازارهاي بين المللي خريدار ندارد.
وي درباره حسن استفاده از روش نوين توليد محصول سالم، گفت: در اين نوع از توليد به دليل اين‌که از سموم کشاورزي استفاده نمي‌شود، اين کار عملا در بلندمدت باعث کاهش هزينه‌هاي توليد شده و ديگر لازم نيست تا کشاورز هزينه کارگر و سم بپردازد و از طرفي هم محيط زيست کمتر آلوده شده و اين کار هم در بلندمدت به نفع کشاورز و مصرف کننده است.










صادرات انگور ارگانيك استان قزوين به كشور آلمان

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين گفت: چند هزار هكتار از تاكستان‌هاي استان قزوين محصول سالم (ارگانيك) توليد كرده و به كشور آلمان صادر مي‌كند.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، در بازديد از مزارع توليد محصول سالم استان قزوين محمدرضا صفري گفت: توليد محصول سالم موجب پايداري و امنيت غذايي مي‌شود و بايد تمام تلاش ما بر اين باشد كه آينده توليد به خطر نيفتد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين افزود: در حال حاضر در زمينه توليد محصول سالم در كشور اقدامات خوبي انجام شده است،اما عرضه آن به دست مصرف كننده و شناسايي آن در بازار نيازمند برند خاصي است كه در اين صورت امكان حضور آن در بازارهاي بين‌المللي هم با سرعت بيشتري فراهم خواهد شد.
صفري با اشاره به توجه اكيد دولت به توليد محصول سالم افزود: در بودجه سال90 پنج ميليارد تومان براي توليد محصول سالم اختصاص داده شده است.
وي افزود: اگرچه در حال حاضر بسياري از محصولات توليدي در روستاها و عشاير به عنوان محصول سالم تلقي مي‌شود اما با اقدام مناسبي كه در كشور شروع شده تا پايان برنامه پنجم 25 درصد مبارزه با آفات به روش مديريت تلفيقي خواهد بود كه در اين صورت زمينه توليد محصول سالم را فراهم مي‌سازد.
وي همچنين افزود: طبق برنامه‌اي كه در استان قزوين انجام شده تا پايان برنامه پنجم توسعه نيمي از توليد 3.4 ميليون تني محصول كشاورزي اين استان به روش غيرشيميايي توليد خواهد شد.
صفري در تشريح محصول سالم گفت: اين طور نيست محصولاتي كه آفات آنها به روش شيميايي كنترل مي‌شوند سالم نيستند،بلكه محصول سالم تمام استانداردهاي ملي و بين‌المللي را داراست.
وي نقش رسانه‌ها را در معرفي محصولات سالم، فرهنگ‌سازي و برجسته‌سازي نقايص و ضعف‌هاي رسيدن به اين هدف مهم دانست و گفت: رسانه‌ها بايد به عنوان حامي همكاران مروج بخش كشاورزي باشند تا مردم از مزاياي فراوان اين نوع محصول باخبر شوند.
صفري گفت: در حال حاضر 10 درصد از محصولات استان قزوين به طريق غيرشيميايي توليد شده و محصول چند هزار هكتار از تاكستانهاي منطقه بوئين‌زهرا به كشور آلمان صادر مي‌شود.
وي در خصوص برنامه‌هاي اجرايي توليد محصول سالم در استان قزوين گفت: توسعه مبارزه غيرشيميايي در مزارع، توليد هشت قلم محصول با همكاري دانشگاه‌هاي داخل و كشور هلند، تدوين دستورالعمل‌هاي لازم، چاپ كتابي در زمينه محصول سالم با همكاري نهضت سوادآموزي از جمله اقدامات اين سازمان است.
صفري گفت: حذف يارانه 500 ميليون توماني سموم و افزودن اين اعتبار به مبارزه بيولوژيك طي دو سال اخير گام مهمي براي توليد محصول سالم بوده است.
وي همچنين گفت: طرح جامع سلامت در همه بخش‌ها بويژه كشاورزي در استان قزوين به صورت پايلوت اجرايي مي‌شود و قرار است اين طرح در كل كشور به مرحله اجرا دربيايد.
صفري گفت: در حال حاضر در استان قزوين صددرصد آفات گلخانه‌ها به روش مديريت تلفيقي آفات كنترل شده و 100 هزار هكتار از مزارع نيز به روش بيولوژيك مبارزه مي‌شود كه طي دو تا 3 سال آينده گسترش خواهد يافت، همچنين 200 هزار هكتار از مزارع اين استان به صورت علمي كود داده مي‌شود.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
دو گونه گياهي جديد و نادر از تيره شب بو در كشور شناسايي شدند

دو گونه گياهي جديد و نادر از تيره شب بو در كشور شناسايي شدند


محققان پژوھشكده علوم گياھي دانشگاه فردوسي براي اولين بار، دو گونه گياھي كمياب و نادر از تيره شب بو را با نام علمي Goldbachia pendul و Goldbachia verrucosa از استان خراسان رضوي، جمع‌آوري و شناسايي كردند.
به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا منطقه خراسان،‌ اھميت اين رويداد از آنجاست كه تا كنون ھيچ گونه گزارشي از وجود اين گياھان در ايران وجود نداشته است. به اين ترتيب، تعداد گونه‌ھاي جنس Goldbachia در ايران از يك گونه به سه گونه افزايش يافت.
ھمچنين گونه نادر گياھي Tetracme contorta نيز توسط محققان پژوھشكده از استان خراسان جنوبي جمع‌آوري و شناسايي شد. اين گياه اولين بار توسط لئونارد، گياه شناس كويرنورد بلژيكي از قلب دشت كوير از ايران گزارش شده بود.
به اين ترتيب با اين گزارش جديد، تعداد گونه‌ھاي جنس Tetracme در ايران از دو گونه به سه گونه افزايش يافت. مقاله علمي مربوط به اين گزارش، در شماره (2-1)53 سال 2011 مجله Acta Botanica Hungarica در كشور مجارستان به چاپ رسيده است.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
مسئول امور عشایر تهران و شمیرانات خبر داد: استفاده از تکنولوژی نانو در جاده های عشایری


تهران - خبرگزاری کشاورزی ایران - گروه: کشاورزی


برای نخستین بار، جاده های عشایری با استفاده از پوشش نانویی ساخته شد.


مسئول امور عشایر تهران و شمیرانات در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: منطقه ییلاقی لار آماده پذیرش عشایر شهرستانهای اطراف است و امسال برای نخستین بار برای تجهیز راههای عشایری از روشی جدید استفاده شد.
محسن بختیاری افزود: در طرحی به صورت پایلوت، دو کیلومتر از مسیر رفت و آمد عشایر منطقه لار به پوشش نانوکلی مجهز شد.
وی خاطرنشان کرد: این پوشش که از مواد مخصوص و اختلاط آن با خاک رس تشکیل شده، به دلیل دوام بالا می تواند مورد استفاده قرار گیرد. به گونه ای که هر سال لازم نیست جاده بازسازی شود.
بختیاری ادامه دارد: در صورت اخذ نتایج مثبت از این طرح پایلوتی در برنامه داریم تا مسیر اصلی حرکت عشایر که حدود 16 کیلومتر می شود را با این پوشش تجهیز کنیم.
وی تصریح کرد: حدود 550 خانوار از شهرستانهای ورامین و پاکدشت به منطقه ییلاقی لار وارد می شوند. بنابراین لازم است هرساله راههای ورودی آنها و مسیر رفت و آمد آنها تحت بازسازی قرار گیرد.

راهسازی در ایلراهها بهتر از سال گذشته انجام شد
این مقام مسئول از اختصاص بودجه مناسب خبر داد و یادآور شد: امسال با افزایش تعداد ادوات مکانیزه و وسایل راهسازی در بخش ایلراهها، عملیات بسیار بهتر از سال گذشته به انجام رسید.
بختیاری تاکید کرد: امیدواریم با مساعدت مسئولان در سالهای آینده، اعتبارات بیشتری برای این بخش اختصاص یابد تا بتوانیم راههای عشایری را به گونه ای تجهیز کنیم که هیچ مشکلی به وجود نیاید.
وی در پایان اظهار داشت: در صورت اخذ نتایج مثبت از پوششهای نانویی می توان حدود 15 تا 16 کیلومتر از مسیر را با این پوشش تجهیز کرد.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
برای نخستین بار در کشور انجام شد:
نمایش لوازم جشن عروسی پیرزنان موفق روستایی در طرقبه


پیرزنان موفق روستایی شهرستان طرقبه شاندیز لوازم جشن عروسی خود را به نمایش گذاشتند.


به گزارش ایانا از روابط عمومی فرمانداری طرقبه شاندیز، مشاور فرماندار و مسئول کمیته زنان و خانواده فرمانداری شهرستان طرقبه شاندیز در همایش زندگیهای پایدار در روستای ویرانی این شهرستان گفت: برای نخستین بار در کشور پیر زنان موفق روستایی بخش شاندیز این شهرستان در حاشیه همایش زندگیهای پایدار در نمایشگاهی لوازم جشن عقد و عروسی خود را به نمایش گذاشتند.
منصوره مروی زاده افزود: 22 پیرزن موفق بالای 75 سال مجموعی از لوازم عقد و عروسی خود را شامل لباس عروس، آیینه و شمعدان، کیف، کفش، سفره عقد، لوازم تزیینی و ملزومات دیگر را در معرض دید عموم قرار دادند.
وی خاطرنشان کرد: تحکیم خانواده، کاهش آمار طلاق، به نمایش گذاشتن زندگیهای ساده و موفق روستایی به دختران دم بخت از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه است.
مشاور فرماندار و مسئول کمیته زنان و خانواده فرمانداری شهرستان طرقبه شاندیز ادامه داد: متاسفانه به دلیل تجملاتی شدن زندگیها آمار طلاق در این شهرستان در حال فزونی است.
مروی زاده تصریح کرد: زندگیهای گذشته به خاطر نپرداختن به تجملات و ساده زیستی از دوام و قوام بیشتری برخوردار بوده است.
به گفته وی، 40 درصد از جمعیت شهرستان طرقبه شاندیز را زنان تشکیل می دهند.


طرقبه شاندیز - خبرگزاری کشاورزی ایران
گروه: فرهنگ و هنر
 

tnttn

عضو جدید

[FONT=&quot]جزئیات ارجاع بخشهای کشاورزی از وزارتخانه های ادغامی در دستور کار است[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]:[/FONT][FONT=&quot]


[/FONT]
[/FONT]

[FONT=&quot]جزئیات ارجاع بخشهای آب و کشاورزی، همچنین قیمتگذاری و تجارت محصولات کشاورزی و صنایع غذایی از وزارتخانه هایی که ادغام آنها در مجلس تصویب شده است، در دستور کار کمیسیون ادغام قرار دارد[FONT=&quot].[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]عضو کمیسیون ادغام وزارتخانه ها در مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: مجلس کلیات ادغام سه وزارتخانه را مورد تصویب گذراند که در همه وزارتخانه های مذکور، بخشی از فعالیتهای کشاورزی قرار دارد.[FONT=&quot][/FONT][/FONT]

[FONT=&quot]کاظم فرهمند افزود: در وزارت بازرگانی به عنوان یکی از وزارتخانه هایی که در لیست ادغام قرار دارند، تجارت محصولات کشاورزی، قیمتگذاری و تنظیم بازار قرار دارد که باید پیش از ادغام این وزارتخانه با وزارت صنایع و معادن، تکلیف بخشهای مذکور و ارجاع آنها به وزارت جهاد کشاورزی روشن شود.[/FONT]

[FONT=&quot]وی خاطرنشان کرد: در طول سالهای گذشته، همواره به علت غیر متخصص بودن کارشناسان وزارت بازرگانی، بخش تنظیم بازار و تجارت محصولات کشاورزی با مشکلات عدیده ای رو به رو بوده است که اکنون بهترین زمان ممکن برای بازگرداندن بخشهای کشاورزی به وزارتخانه مادر است.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]بخش آب از وزارت نیرو منفک خواهد شد[FONT=&quot][/FONT][/FONT]

[FONT=&quot]نماینده بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جریان ادغام وزارت نیرو نیز واگذاری بخش آب وزارت نیرو به وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار قرار دارد.[/FONT]

[FONT=&quot]فرهمند تصریح کرد: در طول سالهای گذشته، وزارت نیرو برای بخشهای آب کشاورزی تصمیم گرفته است که نتیجه آن عدم اعمال مدیریت واحد از سوی دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و نیرو بوده است.[/FONT]

[FONT=&quot]وی یادآور شد: با واگذاری بخش آب وزارت نیرو به وزارت جهاد کشاورزی، تکلیف شبکه های یک و دو نیز مشخص خواهد شد.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]صدور مجوز صنایع تبدیلی و تکمیلی به جهاد کشاورزی واگذار شود[FONT=&quot][/FONT][/FONT]

[FONT=&quot]نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تاکید کرد: به نظر می رسد صدور مجوزهای صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین پروانه های بهره برداری از مزارع صنعتی که در اختیار وزارت صنایع و معادن قرار دارد، باید به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود.[/FONT]

[FONT=&quot]فرهمند اظهار داشت: اکنون به علت عدم نظارت بر صدور مجوزهای صنایع تبدیلی در برخی از حوزه ها نظیر فرآورده های گوشتی و یا برخی از گرایشهای صنایع غذایی با ازدحام مجوزها رو به رو هستیم. به طوری که رقابتهای ناصحیح و نیمه تمام بین گروه بزرگی از تولیدکنندگان صنعتی و نیمه صنعتی وجود دارد که باعث شده کیفیت کالا مورد توجه قرار نگیرد.[/FONT]

[FONT=&quot]وی صدور مجوز آبمیوه و کنسانتره به بسیاری از فعالان این حوزه را موید همین ادعا دانست و گفت: در حالی که ایران توانایی تولید آبمیوه های کیفی با بهترین کیفیت ممکن را دارد، به علت عدم مطالعه دقیق و کارشناسی شده با مشکل ازدحام صنایع کوچک دارای مجوز رو به رو شده است. به طوری که ورود نوشابه های میوه ای که از آبمیوه طبیعی و استاندارد فاصله زیادی دارند، باعث شده تا جایگاه آبمیوه و کنسانتره در بازار با مشکل رو به رو شود.[/FONT]

[FONT=&quot]گفتنی است، در کمیسیون ادغام مجلس شورای اسلامی، داوود محمدجانی و اقبال محمدی عضو هستند./[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]​
 

tnttn

عضو جدید

[FONT=&quot]شمار قربانيان باکتري اي کولاي به 22 تن رسيد[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot] رسانه‌های آلمان گزارش دادند که شمار قربانیان باکتری مهلک ای کولای به 22 تن رسیده است و 2000 نفر راهی بیمارستان شدند تازه ترین آمار قربانیان این باکتری که از سوی مرکز کنترل بیماری‌ها در اروپا منتشر شد نشان می‌دهد که سه تن دیگر به قربانیان افزوده شده اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، تمام قربانیان جز یک نفر در آلمان جان باخته‌اند.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]آلمان منبع شیوع باکتری ای کولای است که 12 کشور را تحت تاثیر قرار داده است.[FONT=&quot][/FONT][/FONT]

 

tnttn

عضو جدید

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]با رقابت 6 كشور از جمله ايران[FONT=&quot]:[/FONT][FONT=&quot]دبيركل جديد فائو 5 تير انتخاب مي‌شود:[/FONT][/FONT]



[FONT=&quot]
[FONT=&quot][/FONT][/FONT]

[FONT=&quot]خبرگزاري فارس[FONT=&quot]: [/FONT][FONT=&quot]گاردين طي گزارشي در مورد رقابت 6 كشور از جمله ايران براي تصاحب دبيركلي فائو اعلام كرد انتخاب دبيركل جديد اين سازمان براي يك دوره 3 ساله در روز [/FONT][FONT=&quot]26 [/FONT][FONT=&quot]ژوئن انجام مي شود[/FONT][FONT=&quot].[/FONT][/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه گاردين، طي ماه جاري سازمان جهاني خواروبار و كشاورزي ملل متحد موسوم به فائو براي نخستين بار از سال 1994 ميلادي اقدام به انتخاب دبير كل خواهد كرد[FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]دبير كل جديد فائو در حالي انتخاب خواهد شد كه جهان با مشكلات و چالشهاي زيادي مثل گرسنگي و قحطي و عدم امنيت غذايي روبرو شده است. قرار است روز 26 ژوئن دبير كل جديد فائو در راي گيري مخفي انتخاب شود[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]شش كانديدايي كه براي احراز اين پست از سوي دولتهاي خود معرفي شده اند عبارتند از فرانتس فيشلر از اتريش، خوزه گرازيانو دا سيلوا از برزيل، ايندرويونو سوسيلو از اندونزي، محمد سعيد نوري ناييني از ايران، عبداللطيف رشيد از عراق و ميگوئل آنخل موراتينوس از اسپانيا. هر يك از اين كانديداها كه در انتخابات برنده شود از ابتداي ژانويه 2012 تا 31 جولاي 2015 رياست فائو را بر عهده خواهد داشت[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]ژاك ديوف رييس كنوني فائو از سنگال از سال 1994 ميلادي تا كنون رياست اين سازمان را بر عهده دارد[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]بر اساس اين گزارش با توجه به مشكلات چشمگير اقتصاد جهاني دبير كل جديد فائو با چالشهاي زيادي روبرو خواهد بود. ولي دبير كل جديد فائو بايد از كجا شروع كند و چه مسائلي را در اولويت قرار دهد؟ [/FONT][FONT=&quot]
[/FONT][FONT=&quot]جاياتي گوش، استاد دانشگاه جواهر لعل نهرو در اين باره تاكيد كرد دبير كل جديد فائو بايد الگوي مصرف در كشورهاي مختلف را تغيير دهد و سعي كند تا قدرت كشاورزان خرد و كوچك را در سطح جهان افزايش دهد[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]چارلز گود فري استاد اكسفورد نيز تاكيد كرد دبير كل جديد فائو بايد شفافيت لازم در سيستم تجارت مواد غذايي و محصولات كشاورزي جهان را ايجاد كند . تا زماني كه شفافيت لازم در بازار محصولات كشاورزي جهان وجود نداشته باشد اين بازار به خوبي و درستي كار نخواهد كرد. اگر بازار مواد غذايي و محصولات كشاورزي به خوبي كار كند و شفافيت لازم در آن وجود داشته باشد اين مسئله به نفع امنيت غذايي خواهد بود[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]باربارا استوكينگ دبير كل موسسه تحقيقاتي اوكسفام نيز تاكيد كرد دبير كل جديد فائو بايد پايه اصلي اين سازمان را از تئوري به سوي عمل پيش ببرد[/FONT][FONT=&quot] . [/FONT][FONT=&quot]سياستهاي آتي فائو بايد به نفع كشاورزان كوچك باشد[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]نماينده برزيل براي احراز اين پست كه وزير امنيت غذايي برزيل در كابينه رييس جمهور پيشين برزيل بوده و نقش مهمي در شكوفايي كشاورزي اين كشور داشته است در اين باره گفت كشورهاي آسيب پذير بايد از يكديگر راههاي جديدي را براي حمايت از بخش كشاورزي به خصوص كشاورزان خرد و كوچك بياموزند تا قدرت مقاومت آنها در برابر شوك قيمت و بحران هاي احتمالي افزايش يابد[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]وي از كشورهاي مختلف جهان خواسته است تا با توزيع مجدد درامد بخشهاي پر سود و منفعت اقتصاد مثل نفت و گاز در بخش كشاورزي زمينه شكوفايي و رشد اين بخش را نيز فراهم كنند[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT]
[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]​
 

tnttn

عضو جدید

[FONT=&quot]هجدهمین نمایشگاه اگروفود آغاز به کار کرد :[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]هجدهمین نمایشگاه اگروفود 2011 تهران با حضور 290 شرکت خارجی و یا نمایندگی آنها در محل دایمی نمایشگاههای تهران آغاز به کار کرد.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی تهران با اعلام این مطلب گفت: هجدهمین نمایشگاه صنایع کشاورزی، مواد غذایی و صنایع وابسته اگروفود 2011 از امروز در محل دایمی نمایشگاههای تهران کار خود را آغاز کرد.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]لادن ملکی افزود: این نمایشگاه با وسعتی بالغ بر 58 هزار مترمربع و با حضور 624 شرکت تولید داخلی و 290 شرکت یا نمایندگی خارجی فعالیت خود را آغاز کرده است.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]حضور رسمی 11 کشور خارجی در اگروفود[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]وی خاطرنشان کرد: در هجدهمین نمایشگاه صنایع کشاورزی، مواد غذایی و صنایع وابسته 2011، 11 کشور آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، استرالیا، اتریش، هند، ترکیه، چین، سوریه و تایلند به صورت گروهی و رسمی حضور دارند.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]ملکی ادامه داد: 32 کشور خارجی به صورت مستقیم و یا از طریق نمایندگیها در اگرفود 2011 حضور دارند که نشان دهنده موقعیت ویژه و اهمیت اگرفود ایران در منطقه است.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]وی تصریح کرد: 57.87درصد از شرکت کنندگان هجدهمین نمایشگاه صنایع کشاورزی و مواد غذایی را تولیدکنندگان داخلی و فرآورده های محصولات غذایی و صنایع تبدیلی تشکیل داده اند و 27.4 درصد را فعالان تولید ماشین آلات، تجهیزات، تکنولوژی، بسته بندی و صنایع وابسته و 14.74 درصد را ماشین آلات کشاورزی و آبیاری تشکیل داده اند.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]گفتنی است، هجدهمین نمایشگاه اگروفود با حضور رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و همچنین معاون وزیر بازرگانی و رییس سازمان توسعه تجارت صبح امروز گشایش یافت./[FONT=&quot][/FONT][/FONT]​
 

amhain

عضو جدید
گياه بمب ياب!!

دانشمندان با دستکاری ژنتیکی گیاه تنباکو، بمب‌یابی درست کرده‌اند که مواد منفجره را بو می‌کشد و تغییر رنگ می‌دهد.

گروه مدفورد در مطالعه جدید خود در گیاهان تنباکو و گوش موشی (با اسم علمی ارابیدوپسیس تالیانا)‌ به نحوی تغییر ایجاد کرده‌ا‌ند که این گیاهان با تشخیص تمرکز مواد منفجره در هوای اطرافشان،‌ از رنگ سبز به زرد تغییر رنگ می‌دهند. آن‌ها با استفاده از یک برنامه رایانه‌ای،‌ گیرنده‌های پروتئینی این گیاهان را دستکاری کردند تا این گیرنده‌ها نسبت به ماده تی.ان.تی واکنش نشان بدهند. بنابراین وقتی گیاه با بوی مواد منفجره مواجه می‌شود، مولکول‌های تی.ان.تی به گیرنده‌های موجود در بافت گیاه می‌چسبند و باعث می‌شوند که برگ‌ها رنگ سبز خود را از دست بدهند.
در حال حاضر واکنش نشان دادن این گیاهان چندین ساعت طول می‌کشد، با این حال به گفته محققین 100 بار حساس‌تر و دقیق‌تر از علائمی است که بینی سگ دریافت می‌کند. اما برای این که این گیاهان در عمل مورد استفاده قرار گیرند،‌ باید سرعتشان به چند ثانیه یا در نهایت چند دقیقه برسد.
 

tnttn

عضو جدید

[FONT=&quot]هدایت تجارت محصولات کشاورزی به بورس، اولویت بخش کشاورزی است :[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]برای کنترل بازار محصولات کشاورزی و حذف دلالها، هدایت تجارت محصولات کشاورزی به بورس کالا اولویت اول بخش تولید کشور محسوب می شود.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: بازار محصولات کشاورزی برای کنترل قیمت و ثبات قیمت در بازارهای داخلی و خارجی نیازمند اصلاح بازار است که بهترین اهرم آن هدایت تجارت محصولات کشاورزی به بورس است.[/FONT]

[FONT=&quot][/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]عباس رجایی افزود: در قانون افزایش بهره وری، مجلس پیش بینی کرد به منظور اصلاح سیستم بازار، تجارت محصولات کشاورزی در بورس کالا افزایش یابد، اما ماده 33 این قانون که بر افزایش تبادلات تجاری محصولات کشاورزی در رینگ تالار بورس تاکید می کرد، به صورت کامل اجرایی نشده است.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]وی تاکید کرد: در جلسه ای که با حضور مدیرعامل بورس کالا در کمیسیون کشاورزی مجلس برگزار خواهد شد، چگونگی ورود محصولات کشاورزی به بورس، پراکندگی آن و نحوه قرار دادن این محصولات در بستر بورس مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]رجایی تاکید کرد: از مهمترین دلایلی که باعث افزایش قیمت محصولات کشاورزی خواهد شد، زنجیره واسطه های میانی در بازار تولید است که علاوه بر افزایش قیمت محصولات کشاورزی، روند صادرات محصولات کشاورزی را نیز با چالش روبرو خواهد کرد.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]اجرای قانون افزایش بهره وری توسط مجلس پیگیری می شود[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]نماینده اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: با وجود گذشت بیش از یک سال از ابلاغ قانون افزایش بهره وری، هنوز بسیاری از ماده واحده های آن به مرحله اجرا نرسیده است.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]وی تاکید کرد: به جز ماده 16 که درباره واگذاری مدیریت واردات محصولات کشاورزی به وزیر جهاد بود و همچنین ماده واحده 17 این قانون که تاکید بر افزایش فعالیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی است، سایر ماده واحده های این قانون به صورت کامل و شفاف اجرا نشده است. هرچند در اجرای قانون افزایش بهره وری نیز اما و اگرهای فراوانی وجود دارد.[FONT=&quot][/FONT][/FONT]​
 

tnttn

عضو جدید

[FONT=&quot]کلید تشکیل اتاق کشاورزی زده شد :[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]پیش نویس اساسنامه تشکیل اتاق کشاورزی همگام با اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهیه شده و برای اعلام موجودیت اولیه آن گامهای اصلی برداشته شده است.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]وزیر جهاد کشاورزی در همایش تعاونیها و تشکلهای روستایی و کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: چرا تجار و بازرگانان می توانند اتاقی داشته باشند که در آن خط و مشی بخش خصوصی را مشخص کرده و تریبونی برای سخن گفتن داشته باشند، اما بخش کشاورزی فاقد چنین اتاقی باشد.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]دکتر صادق خلیلیان افزود: در جلسه ای که با تشکلهای بخش کشاورزی برگزار شده، پیش نویش اساسنامه تشکیل اتاق کشاورزی تدوین و نخستین گامهای اعلام موجودیت اولیه آن برداشته شده است.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]12 هزار و 500 فرصت شغلی در بخش کشاورزی ایجاد شد[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]استاد دانشگاه شهید مدرس همچنین گفت: روز گذشته بیش از 4 هزار پروژه در بخش کشاورزی افتتاح شد که طلیعه خوبی برای شروع سال جهاد اقتصادی به شمار می رود.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]وی تاکید کرد: 720 میلیارد تومان اعتبار برای 4 هزار پروژه افتتاح شده روز گذشته هزینه شده است که توانسته بیش از 12 هزار و 500 فرصت شغلی در بخش کشاورزی ایجاد کند که سیر تکاملی اشتغال در بخش کشاورزی را به همراه دارد.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]وی همچنین با اشاره به رکورد تولید محصولات کشاورزی تا سطح 107 میلیون تن در سال 89 گفت: از یک طرف نیاز 75 میلیون ایرانی تامین شده و از طرف دیگر صادرات محصولات کشاورزی 33 درصد رشد به لحاظ ارزشی و 30 درصد به لحاظ وزنی به همراه داشته است.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]خلیلیان تصریح کرد: در چهارچوب هدفمندسازی یارانه ها، تدابیر لازم برای تنظیم بازار صورت گرفت، به طوری که با وجود ذخایر در نظر گرفته شده دولت، بازار از طریق محصولات داخلی تنظیم شد و نیازی به استفاده از محصولات ذخیره شده نبود.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]وی اظهار امیدواری کرد، حجم تولید محصولات کشاورزی در پایان سال جاری به 118 میلیون تن برسد. هرچند رییس جمهور روز گذشته 115 تن حجم محصولات کشاورزی در پایان سال جهاد اقتصادی را رکورد خوبی برای بخش کشاورزی عنوان کرد.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]افزایش 7 تا 8 درصدی نرخ رشد بخش کشاورزی[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بر اساس برآوردها نرخ رشد بخش کشاورزی بین 7 تا 8 درصد در سالهای 88 و 89 بوده است.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]خلیلیان ادامه داد: در امور زیربنایی و در بخش آب و خاک و توسعه آبیاری موفق شدیم به مرز یک میلیون هکتار توسعه سامانه نوین آبیاری برسیم و در سال جاری نیز با برنامه ریزیهای صورت گرفته با انجام پروژه های آب و خاک، یک میلیون هکتار دیگر را نیز تحت پوشش قرار خواهیم داد.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]بازاریابی و بازارسازی وظیفه تشکلهاست[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]وی همچنین در این همایش با اشاره به ویژگیهای بخش کشاورزی اعم از ویژگیهای تولید، کوچک بودن اراضی کشاورزی، پراکنده بودن تولیدکنندگان گفت: وقتی تعاونیها می توانند 25 درصد از اقتصاد ملی را در اختیار بگیرند که بخش کشاورزی در تبدیل شخصیتهای حقیقی به حقوقی موفق عمل کند.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]وی تاکید کرد: اندازه واحد تولیدی باید بهینه باشد تا بتواند قدرت چانه زنی خود را افزایش داده و از حقوق خود دفاع کند.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]خلیلیان تاکید کرد: دلالها اکنون بخش قابل توجی از ارزش افزوده محصولات کشاورزی را بدون کمترین ریسک و فعالیتی از آن خود می کنند. این در حالی است که تشکلها و تعاونیهای بخش کشاورزی به جای گرفتن موضع انفعال در قبال دستهای نامرئی بازار باید بازاریابی و بازارسازی را به عهده بگیرند.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]تشکلها صنایع تبدیلی ایجاد کنند[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]وزیر جهاد کشاورزی همچنین تاکید کرد: زمانی تشکلهای تولیدی در بخش کشاورزی می توانند نقش مهمی در اقتصاد ملی داشته باشند که تحول اساسی را در سطح خود و از روستاها آغاز کرده باشند.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]وی با انتقاد از موضع منفعلانه تشکلها و تعاونیها گفت: دائما انتقاد می شود که صنایع تبدیلی و تکمیلی به اندازه کافی وجود ندارد. مگر غیر آن است که یک شخصیت حقیقی و حقوقی باید با سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی به تنظیم بازار و ارزش افزوده برسد؟ چرا خود تشکلها در ایجاد صنایع تبدیلی نقشی ایفا نمی کنند؟[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]وی خاطرنشان کرد: همان طور که دامداران در استان قم توانستند با خریداری صنایع فرآوری محصولات لبنی، صنایع جانبی تولید خود را در اختیار بگیرند، تعاونیها و اتحادیه ها نیز می توانند با انسجام و تجمیع سرمایه های خود، صنایع تبدیلی ایجاد کنند.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]وقت راه اندازی بیمه خصوصی فرا رسیده است[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]عضو کابینه دولت دهم همچنین تاکید کرد: اکنون وقت آن رسیده که تشکلها برای ایجاد بیمه خصوصی اقدام و از تولیدکنندگان بخش کشاورزی حمایت کنند.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]وی تاکید کرد: تجربه نشان می دهد هرجا صندوقهای خصوصی نظیر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ایجاد شده، وضعیت بخش کشاورزی روند معقولتری به خود گرفته است.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]خلیلیان ادامه داد: همیشه نباید منتظر بانکها باشیم تا تامین منابع کنند، بلکه باید مجاری تزریق وجوه به بخش کشاورزی متنوع شود.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]وی در ادامه تاکید کرد: صندوقهای حمایت از توسعه که با سرمایه 49 درصدی دولت و 51 درصدی تشکلها ایجاد شده اند، به منظور تسهیل سیستم گردش مالی بخش کشاورزی تقویت می شوند.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]وزیر جهاد کشاورزی از تزریق 400 میلیارد تومان اعتبار به صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی در سال جاری خبر داد.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]پروانه تاسیس نظام صنفی استان تهران صادر شد[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]همچنین در این همایش پروانه تاسیس نظام صنفی استان تهران توسط وزیر جهاد کشاورزی ارائه شد.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]دکتر خلیلیان تاکید کرد: نظام صنفی با تجمیع شاغلین بخش کشاورزی به دفاع از بخش تولید پرداخته و واگذاری اموری که پیش از این تشکلها قادر به انجام آن نبوده اند را میسر نموده است.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]وی تاکید کرد: 378 سازمان نظام صنفی در کشور تشکیل شده و تدوین آیین نامه آن نیز به خاتمه رسیده و آماده ابلاغ است./[FONT=&quot][/FONT][/FONT]​
 

tnttn

عضو جدید

[FONT=&quot]یک زن روستایی خراسان رضوی نمونه استانی معرفی شد :[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اعلام این مطلب در گفتگو با خبرنگاران افزود: شهربانو رضوانی توپکانلو ساکن روستای مجیر بخش مرکزی از سوی معاونت ترویج وزارت جهاد کشاورزی به عنوان زن نمونه معرفی شده است.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]دکتر سیدمحمد طباطبایی یزدی گفت: تشکیل تعاونی زنان روستایی، آموزش صنایع دستی به زنان روستا و کمک به اشتغالزایی خانواده از جمله مولفه های موفقیت این بانوی روستایی است.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]مدیرعامل شرکت تعاونی زنان روستای مجیر هم گفت: خانم رضوانی رییس هیات شرکت تعاونی زنان بوده که برای 41 عضو فعال اشتغالزایی نموده است.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]ام البنین رضوانی افزود: هر عضو تابلوهای نفیسی می بافند که قابل رقابت با بازارهای جهانی است.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]به گفته وی آموزش و حمایت از زنان بافنده به تولید بهینه و هدفمند کمک می کند.[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]

[FONT=&quot]گفتنی است، روستای مجیر در فاصله 35 کیلومتری غرب مشهد، در مسیر جاده آرامگاه فردوسی واقع شده است.[/FONT]​
 

tnttn

عضو جدید

[FONT=&quot]خراسان رضوی در بخش کشاورزی پنج نشان ملی دریافت کرد :[/FONT]







[FONT=&quot]خراسان رضوی امسال در بین استانها از نظر تعداد نمونه ها ملی، رتبه نخست را کسب کرده که این موضوع از دانش بنیان تولید و ظرفیت بالای استان حکایت دارد.[/FONT]



[FONT=&quot]معاون ترویج آموزش و تحقیقات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب گفت: خراسان رضوی با داشتن پنج تولیدکننده نمونه ملی پیشتاز شده است.[/FONT]



[FONT=&quot]دکتر قریشی ابهری افزود: خراسان رضوی از پتانسیل فراوانی در بخش کشاورزی برخوردار است و تولید کنندگان بخش امور دام توانستند این استان را سربلند کنند.[/FONT]



[FONT=&quot]وی خاطرنشان کرد: نمونه های کشاورزی سربازان بخش تولید کشور هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.[/FONT]



[FONT=&quot]قریشی ادامه داد: امروز خوداتکایی، خودکفایی و توسعه صادرات در بخش کشاورزی به تلاش کشاورزان و تولیدکنندگان این عرصه بر می گردد.[/FONT]



[FONT=&quot]وی تصریح کرد: امسال 10 هزار و 220 نفر در رقابت برترینهای بخش کشاورزی شرکت کرده که 767 نفر به مرحله استانی راه یافتند.[/FONT]



[FONT=&quot]معاون ترویج آموزش و تحقیقات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: از این تعداد 120 نفر در سطح استانها انتخاب و در نهایت 42 نفر نشان ملی از دست ریاست جمهوری دریافت کردند.[/FONT]



[FONT=&quot]قریشی با تاکید بر اینکه نمونه شدن کار آسانی نیست، اظهار داشت: برترینهای بخش کشاورزی، مزرعه را به مدرسه یادگیری تبدیل کردند.[/FONT]



[FONT=&quot]وی تاکید کرد: نمونه ها قهرمانان تولید هستند و باید در مدار توجه قرار گیرند.[/FONT]



[FONT=&quot]قریشی با اشاره به ضرورت بهره وری آب در حوزه کشاورزی که به کاهش هزینه های تولید و امکان توان رقابت منجر می شود، گفت: البته باید دانست آبیاری تحت فشار به تنهایی به مفهوم بهره وری نیست، بلکه در مزرعه نیز باید بهره وری آب مدنظر باشد.[/FONT]



[FONT=&quot]قریشی در ادامه افزود: تحقیقات نشان می دهد اگر مدیریت کردن آب و آب دادن به گیاهان و تولیدات برابر نیاز افزایش نیابد، بهره وری آب تحقق نمی یابد.[/FONT]



[FONT=&quot]وی خاطرنشان کرد: با این حال با شرایط فعلی باید آب از مرکز تولید تا مزرعه مدیریت شود./[/FONT]​
 

tnttn

عضو جدید

[FONT=&quot]توليد آنتي‌بيوتيک از مغز سوسک :[/FONT]








[FONT=&quot]مغز برخی حشرات و به ویژه سوسک می‌تواند منابع جدید تولید آنتی‌بیوتیک باشد. این کشف راه تازه ای برای دستیابی به درمان جدیدی برای بیماری های باکتریایی مقاوم در برابر دارو باز می کند. درست است که سوسک ظاهری مشمئز کننده دارد ولی سود پزشکی آن بیشتر از ضرر آن است.[/FONT]



[FONT=&quot]به گزارش خبرگزاری فرانسه، تحقیقات اخیر پژوهشگران دانشگاه ناتینگهام نشان داده است از آنجا که سوسک‌ها در محل‌های کثیف زندگی می‌کنند با انواع و اقسام باکتری‌ها برخورد داشته و سیستم دفاعی‌شان پیشرفته‌تر است. به گفته محققان بافت مغز و سیستم عصبی حشراتی همچون سوسک می‌تواند تا 90 درصد بسیاری از باکتری‌های خطرناک برای انسان را نابود کند. محققان امیدوارند بتوانند به کمک غشای مغزی این حیوانات برای مقابله با انواع باکتری‌ها از جمله باکتری ای کولای داروهای جدیدی تهیه کنند.باکتری ای کولای قادر است دستگاه های مختلف بدن را درگیر کند و شایع ترین عفونت های دستگاه ادراری و دستگاه گوارش را ایجاد می کند و بسیار خطرناک است[/FONT]​
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
شروط ارائه مجوز به چاه‌هاي غيرمجاز کشاورزي

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزي گفت: داشتن زمين کشاورزي فعال و سيستم آبياري تحت فشار شرط دادن مجوز به چاه‌هاي غيرمجاز کشاورزي است.
سيد رحيم سجادي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اظهار كرد: چاه‌هاي غيرمجاز فراواني در بخشهاي مختلف کشور وجود دارد و مطابق با مصوبه جديد مجلس، تصميم گرفته شده تا به اين چاه‌ها مجوز داده شود.
سجادي افزود: مطابق با مصوبه جديد مجلس، افرادي که داراي چاه‌هاي غير مجاز کشاورزي هستند بايد براي گرفتن مجوز به جهاد کشاورزي مراجعه و تشکيل پرونده دهند تا وضعيت آنها توسط کارشناسان جهاد کشاورزي مورد بررسي قرار گيرد و چنانچه کارشناسان جهاد تاييد کردند که اين فرد داراي زمين کشاورزي فعال با سيستم آبياري تحت فشار و قطره‌اي است به وي مجوز برداشت آب داده مي‌شود.
 

Similar threads

بالا