اگر کسی بگوید انیشتن انسان احمقی بوده است.بهش نمیخندید؟؟؟

وضعیت
موضوع بسته شده است.

elahe n

عضو جدید
واقعا مطلب از این بهتر پیدا نکردین که این خزعبلات رو گذاشتین ؟؟؟؟؟:surprised:
بهتر نیست دنبال مطالب مفیدتری باشین برا تاپیک زدن و وقت بقیه رو با این اراجیف احمقانه نگیرین :mad:
با نظرتون موافقم:gol:
 

MAHDI.VALVE

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اولا بگم که این مطلب از من نیست و خوشم اومد از مطلب و اینجا میزارمش


لطفا ارزشی نباشید, لطفا
صحنه ای را تصور کنید که فردی روبروی شما بایستد و با اطمینان کامل بگوید که انیشتن انسان احمقی بوده است. عکس العمل شما نسبت به این اظهار نظر چگونه است؟ یا فردی را تصور کنید که به شما بگوید موتزارت (آهنگ ساز) انسان کودنی بوده است! احمتلا عکس العمل 90% از ما خندیدن به این اینگونه اظهار نظر هاست. اگر کسی در روی من بگوید که گلستان سعدی کتاب مزخرفیست، من این جمله را یا به شوخی می گیرم و یا گوینده را احمق تصور می کنم. چرا؟ چون انیشتن، موتزارت و سعدی با تکیه بر آثاری که از خود بجای گذاشته اند، شخصیت و هوش خود را ثابت کرده اند تا حدی که حتی نیازی به دفاع کردن از شخصیت های این چنینی نیست و یا بسیار آسان است. حال اگر همین سناریو در مورد شخصیت های مذهبی همچون پاپ و یا محمد اتفاق بیافتد چه؟ اگر اکسی در روی شما بگوید که قرآن کتاب مزخرفیست چه عکس العملی نشان می دهید؟
اگر خطاب به یک بسیجی بگویید که محمد انسان احمقی بوده است و یا قرآن کتاب مزخرفیست، احتمال بسیار کمی وجود دارد که وی فقط به شما بخندد و یا اینکه یک کاغذ و قلم بیاورد تا خلاف گفتیتان را به شما ثابت کند. همانطور که اخیرا عکس العمل مسلمانان را در راستای قرآن سوزی در جهان مشاهده کردیم. به راستی چرا اینگونه است؟ آیا دلیل این تفاوت، میان ذات شخصیت و آثار به جا مانده نیست؟
آیا تا به حال شنیده اید که فیزیک دانان فلان کشوری به خاطر اهانت به فیزیک کوانتوم در جایی تجمع کنند، پرچم آتش بزنند و یا با بمب به مسجد ها حمله کنند؟ خیر، چرا که دانشمندان همواره سرشان به آزمایش و تحقیق در آزمایشگاه هایشان گرم است و وقت راهپیمائی ندارند. در حالی که دین همواره در طول تاریخ به انسان ها امید زندگی ابدی و سعادت بعد از مرگ می دهد و عمل را ناقص می داند، علم همواره در تلاش برای راحت تر کردن زندگی انسان در “این دنیا” و خدمت به بشریت بوده است.

اگر به پیامبرانتان و کتاب هایشان ایمان و اعتماد دارید، آن ها را قهرمانان بی نقص و فرستاده خدا می دانید، پس چرا هنگامی که اشخاص به درست یا غلط به آن ها توهین می کنند، واکنشی سرشار از نفرت و خشونت دارید ؟ آیا به مقام و درجه آن ها شک دارید و یا اینکه دفاع کردن از اعمال و رفتار آن ها به علت وجود اسناد تاریخی کمی مشکل است؟ بهتر نبود پیغمبری که برای نجات بشریت از طرف خدا آمده بود، با علم و بشارت بی نهایت جلوی آلت خود را اندکی بگیرد و یا اینکه حداقل دامنه ............ خود را کوچک تر کند تا امروز دشمنانش این چنین سرگذشت وی را به تمسخر نگیرند؟
اگر مقدسات شما آنقدر ها که شما می گویید عاری از اشتباه بودند، در مقابل توهین به آن ها این گونه عکس العمل نشان نمی دادید! حشت الاسلام تربیت می کنید که گفته پیغمبرانتان را جوری ترجمه کنند که کمترین بار حماقت را بدوش بکشد و بر نادانی آن ها سر پوش بگذارند. هزار سال دیگر از امروز شاهنامه ها و گلستان ها با ارزش و قابل فهم خواهند بود و نیازی به نغییر و تقسیر و ماست مالی در آن ها نیست.
من شما را به کفر دعوت می کنم تا زندگی آسوده اید داشته باشید. کافر باشید که همواره تشنه به خون دشمنان مقدساتتان نباشید که همانا هیچ مقدسی بدون ریخته شدن خون، مقدس نشده است پس همواره هر مقدسی دشمنان ابدی خود را خواهد داشت. من شما را به کفر دعوت می کنم تا شادی و لبخند زدن برایتان جرم نباشد، تا حمام رفتن برایتان عذاب آور نباشد. در این دنیا عیش و همخوابگی کنید که وقتی در حضور پروردگار خویش حاضر گشتید، اسرار هستی را بطلبید و نه دختر بچگان باکره را.
والسلام علیکم و رحمت الله و >>>>>>

__________________

اولین چیزی که باید توجه کرد اسم کاربری استارتره سکولار
دومین مطلب اینه که این جملاتو یک سکولار نوشته.
سوم:
از نظر شخصیتی منزلتی اجتماعی این افراد هیچ ربطی به هم ندارند مقایسه مع الفارغه
چهارم:
مطالب پیوستگی لازم و پختگی به نتیجه رسوندن مطلب مورد ادعای نویسنده رو نداره مخصوصا پاراگراف آخر که هیچ باری نداره بغیر از اینکه نویسنده مثلا احساس شادی کنه یعنی چی کافر باشید تا احساس شادی کنید ؟اگر با دین خاصی مورد دارید اگه با مذهب خاصی مورد دارید همونو بگید این همه تو دنیا شادند به خدا هم اعتقاد دارن

در کل این نوشته خیلی بوداره
 

somayeh_63

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک مثال میزنم .200 سال پیش یک انسان را فرض کن که 2 تا زن داشته باشه و همش به خاطر هوسش اینکار را کرده باشه.
بعدا شما بیایید بگید که شرایط 200 سال پیش اینطوری بود و فلان و اینها.دلیل نمیشه که پیشبینی شما درست باشه.
توجه کن ما داریم در مورد محمد پیامبر مقدس صحبت میکنیم.
شرایط فرهنگی اون موقع اعراب هم زنده بگور کردن دختران بود.چطور زنده بگور کردن دختران و مشروب خوردن از بین رفت.ولی چیزی مثل برده داری و تعدد زوجان باقی موند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من یک مثال به شما میزنم.شما زن یک نفر بشید .اون فرد 40 تا زن داشته باشه و حتی ایه هم طرف رو بکنه که حتی یک شب ها پیش شما نباشه.واقعا این ظلمی که به این زن میشه با زن 1400 سال پیش فرق داره؟؟؟؟؟
دیگه زن همون هست دیگه.زن که تغییر نکرد تو این 1400 سال.

شما کافی هست خودا را بزاری جای یکی از زنهای محمد که در سنین بسیار بسیار کمی بدون هیچ علم ودانش توسط پدرشون همسر یک انسان بشند که 40 تا زن داره.
ایا به این زن که شوهرش حتی حکم از خدا داره که اختیار داری عدالت را رعایت نکنی.ایا به اون فرد ظلم نمیشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصل مثالتون ایراد داره ...شما میگید به خاطر هوس در صورتی که من این فرض رو در مورد پیامبر به هیچ عنوان قبول ندارم پس قیاستون غلطه!(اگر غیر از این فک میکنید ازدواجهایی که از روی هوس بوده مثال بزنین)
در مورد زنان پیامبر هم تا جایی که من میدونم به غیر از عایشه و به نقل بعضی از مورخین خدیجه(س) بقیه بیوه بودن...یعنی نیازی به اجازه پدر نداشتن که بخوان به زور اونها تن به ازدواج بدن!
من فک میکنم صحبتهای شما یا ناشی از کم آگاهی در مورد تاریخ و دین اسلامه ویا از تعصب و غرض ورزی:).......
برای خود من هم ابهاماتی در مورد دین اسلام وجود داره ولی شاید تفاوت ما در اینه که من جایی هم برای نقص عقل خودم گذاشتم ضمن اینکه چیزهایی که شما میگید فقط نیاز به یه کم مطالعه بدون تعصب داره تا به جوابشون برسید!
اگر دوست داشتید به این پست جواب بدید لطفا قبلش به سوالی که در مورد انحطاط جامعه عرب در اون زمون پرسیدم پاسخ بدین! ممنون
 
آخرین ویرایش:

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوست عزیز اگر شما همینطوری به من بگی که فلان و چیز هایی که نوشتی.
بنده ناراحت میشم.و اصلا حرکت شما را انسانی نمیدونم..
یک مثال میزنم.
مثلا شما پست بدید که سکولار انسان هوسرانی هست.
و هیچ دلیلی هم نداری.
اون وقت جای شکایت داره.
ولی وقتی شما بیاید یک پست از من بیارید و یا یک دلیل بیارید که بنده مثلا د فلان پست حرفی زدم که نشان از هوسرانی من داره.
شاید بنده در اون پست اون منظور را نداشتم و شما اشتباه کرده باشی.
ولی بنده نمیتونم به شما شکایت کنم.و به شما فحش بدم و به شما بگم سیب زمینی.
بنده باید با شما بحث منطقی بکنم و دلایلی برای رد ادعای شما بیارم.
حالا ممکن هست شما حرف من را قبول بکنید و یا نکنید.
اگر هم دلایل من را قبول نکردید.بنده نمیتونم به شما اعتراض کنم که چون من دلایلی اوردم برای شما.شما باید اون دلایل من را قبول کنید.درسته؟؟؟؟؟؟؟
شما باز هم میتونید به من تهمت هوسرانی بزنید .چون دلایلی برای خودتون دارید.

پس ناراحت می شی
حالا اگر بگم کسی داره می کشتت و نابودت می کنه چکارش می کنی!!!
توهین به مقدسات برابره مرگ عقیده و اعتقادات یک فرده
البته اگر این توهین از روی عناد و عمد باشد و برنامه ریزی شده
ولی اگر کسی از روی جهالت این کار را کرده باشد با رفتار درست یک معتقد به اشتباه خودش پی می بره
از اینگونه برخوردها در تارخ فراوان وجود دارد
و بسیار کسان بودند که بیشترین توهین ها را به ائمه کردند و با مهربانی آنها روبرو شدند و به نزدیکترین کسان تبدیل شدند

حالا اینجا هم همینه آقای محترم

اکثر توهین هایی که انجام می شه از روی عناده
قرآن سوزی به نظر شما از روی عناده یا از روی جهالت!
مطمئنا عناد را انتخاب می کنید!
کتاب سلمان رشدی مطمئنا از روی جهالت نیست!
کاریکاتور پیامبر (ص) مطمئنا از روی دشمنی و کینه توزی است!
حال شما بگو اگر مسلمانان جان و وجودیت خودشون را در خطر ببینند آیا باید بنشینند و بخندند که فلانی دارد هزیان می گوید!

نه نمي خندم.
اما به خودم اجازه نميدم كه بكشمت. حق زندگي رو ازت بگيرم.انگ كافر بودن بهت بزنم و اون موقع خون و مال و حتي ناموستو حلال كنم . ناراحتي و خشمم بايد كنترل شده باشه.

کشتن و بردن مال و جان و ناموس کاره نادرستی است
البته مقابل به مثل در صورت توضیحات بالا دور از عقل نیست!
 

A&S

عضو جدید
کاربر ممتاز
من با خیلی از گفته های شما مخالفم
خوشگذرانی به چه قیمت؟
بهتر نیست کمی بیشتر فکر کنیم؟
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مگه ما نمیگیم اسلام برای همه ی دوران هاست. یعنی خدا نمیدونسته 1400 بعد که این عمل ناپسند محسوب میشه ممکنه به اسلام ضربه بزنه.؟
ببینید من خودم آدم معتقدی ام. برعکس سکولار عزیز که میگه بی دینه من خیلی هم دینم رو قبول دارم ولی این حق منه که سوالاتی در مورد دینم بپرسم. ما معتقدیم خدا به همه چیز آگاهه . پس می دونسته که الان ممکنه سر این موضوع مشکلاتی پیش بیاد.
تازه گفتم که من مسلمان به درک. یه زن مسیحی اگه به دین اسلام علاقه مند شد و خواست مسلمون بشه اگه همچین چیزی رو در مورد اسلام بشنوه آیا باز هم مسلمون میشه؟؟؟
اسلام برای همه دورانهاست، بله، یعنی شما مشکل رو از خدا میدونید؟
اگر به دانایی خدا معتقدید مطمئن باشید خدا میدونسته 1400 سال بعد چه کسی چه حرفی میزنه. پس اگر خدا می دونسته و جلوش رو نگرفته، دلیل بر اینه که حرف های الآن ما، اعتباری نداره نزد خدا....
شما میگید الآن به اسلام داره ضربه میزنه این موضوع، ولی خدایی که میدونسته 1400 سال بعد چی میگن جلوی اون کارو نگرفته، پس یعنی از نظر خدا این باعث ضربه زدن به اسلام نمیشده، ولی از نظر شما داره میشه، خوب حالا شما بهتر میدونید یا خدا؟

ضمن اینکه عرض کردم خدمتتون، پدر بزرگ من و همین چند نسل قبل ما هم همینجوری بودن، این یک ضد ارزش نبوده، هر عملی رو باید در موقعیت زمانی و فرهنگی خودش سنجید. مثلاً شما الآن مانتویی هستید و هیچ مشکلی نداره، مثلاً اگر 30 سال دیگه مانتویی بودن بشه ضد ارزش و پوششی قبیح بدونن اون رو، شما به افراد حق میدید که شما رو محکوم کنند به خاطر مانتویی بودن؟
 
آخرین ویرایش:

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ولی بنده نمیتونم به شما شکایت کنم.و به شما فحش بدم و به شما بگم سیب زمینی.
شما چرا سیب رمینی بودن رو به خودت گرفی danielo جان؟
خوب اگر ویژگی های سیب زمینیو نداری، چرا به خودت میگری و فحش تلقیش میکنی؟
مثل این میمونه که من بیام و اون واژه "کافر" که توی متنت دعوت کردی به کافر بودن رو به خودم بگیرم و بگم تو به من فحش دادی کافر!!!!!!!

"سیب زمینی" شدن برداشت من بود از اون جملات پایانی نوشته تون....
 
آخرین ویرایش:

سکولار

عضو جدید
کاربر ممتاز
فکر کردم و دیدم درست یا غلط اعتقادی وجود داره که افراد با خوندن این مطالب دچار خشم میشنوند.و باعث ناراحتی اون افراد میشه.
حالا با اینکه ناراحت شدنشون درست هست یا غلط اصلا کاری ندارم.
ولی چرا باید باعث نارحتی گروهی از افراد شد..
و به این نتیجه رسیدم که اگر انتقادی دارم یا ادعایی مطرح میکنم.جملات را طوری انتخاب کنم کنم که توهین تلقی نشه.
از همین جا از تمام افرادی که باعث ناراحتی ان ها شدم.معذرت میخوام.
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
فکر کردم و دیدم درست یا غلط اعتقادی وجود داره که افراد با خوندن این مطالب دچار خشم میشنوند.و باعث ناراحتی اون افراد میشه.
حالا با اینکه ناراحت شدنشون درست هست یا غلط اصلا کاری ندارم.
ولی چرا باید باعث نارحتی گروهی از افراد شد..
و به این نتیجه رسیدم که اگر انتقادی دارم یا ادعایی مطرح میکنم.جملات را طوری انتخاب کنم کنم که توهین تلقی نشه.
از همین جا از تمام افرادی که باعث ناراحتی ان ها شدم.معذرت میخوام.

آقای محترم دقیقا مسئله همین جاست
مسئله اینه که بسیاری از روی عناد و دشمنی این کار را می کنند(جسارت نباشه با شما نیستم!)
واگر کسی از روی عناد و دشمنی این کار را بکند، خوب مطمئنا طور دیگری باید پاسخ داد
 

me-myself

عضو جدید
کاربر ممتاز
اسلام برای همه دورانهاست، بله، یعنی شما مشکل رو از خدا میدونید؟
اگر به دانایی خدا معتقدید مطمئن باشید خدا میدونسته 1400 سال بعد چه کسی چه حرفی میزنه. پس اگر خدا می دونسته و جلوش رو نگرفته، دلیل بر اینه که حرف های الآن ما، اعتباری نداره نزد خدا....
شما میگید الآن به اسلام داره ضربه میزنه این موضوع، ولی خدایی که میدونسته 1400 سال بعد چی میگن جلوی اون کارو نگرفته، پس یعنی از نظر خدا این باعث ضربه زدن به اسلام نمیشده، ولی از نظر شما داره میشه، خوب حالا شما بهتر میدونید یا خدا؟

ضمن اینکه عرض کردم خدمتتون، پدر بزرگ من و همین چند نسل قبل ما هم همینجوری بودن، این یک ضد ارزش نبوده، هر عملی رو باید در موقعیت زمانی و فرهنگی خودش سنجید. مثلاً شما الآن مانتویی هستید و هیچ مشکلی نداره، مثلاً اگر 30 سال دیگه مانتویی بودن بشه ضد ارزش و پوششی قبیح بدونن اون رو، شما به افراد حق میدید که شما رو محکوم کنند به خاطر مانتویی بودن؟

مثال خوبی نزدین. من اگه الان مانتویی ام هیچوقت نمیگم نوع رفتار یا پوشش من برای تمام دوران هاست.
ولی ما میگیم دین اسلام برای تمام دوران هاست پس باید دستوراتش و همینطور رفتار پیامبرش هم مورد تایید تمام دوران ها باشه.
از طرفی من مشکل رو از خدا نمیدونم. من مشکل رو از چیزی میدونم که الان به اسم دین دارن تحویلمون میدن. من مشکل رو از مراجع تقلیدمون و از روحانیونمون میدونم که نمیتونن جواب اینگونه سوالهای مردم رو بدن. مشکل رو از کسایی میدونم که خودشون رو جانشین امامها میدونن و به عنوان راهنمای دینی عمل میکنن ولی جواب یک سوال اعتقادی رو نمیتونن بدن. فکر میکنین من این سوالها رو از چند نفر پرسیدم؟؟؟ از چند تا روحانی بزرگ؟؟؟ از چند تا استاد دانشگاه در بخش معارف و الاهیات؟؟؟
من مشکل رو از آدمایی مثل شما میدونم آقای نخودیان که به محض اینکه من یه سوال میپرسم با جبهه گیری منو محکوم میکنی به اینکه مشکل رو از خدا میدونم. به جای جواب دادن به سوال من فوری اعتقاداتمو میبرین زیر سوال.
یه چیز دیگه
شاید اطلاعات ما از دین تحریف شده. یا شاید اسلام برای تمام دوران ها نیست مثل مسیحیت و یهودیت که فقط مربوط به دوران خودشون بودن ولی مردم هنوز بهشون پایبندن.
البته باز جبهه نگیرین همه ی اینها سوالات ذهن منه نه اعتقاداتم
 
  • Like
واکنش ها: VRWH

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اولا بگم که این مطلب از من نیست و خوشم اومد از مطلب و اینجا میزارمش



__________________
به نظر من انیشتین یک احمق تمام عیار بود.

این آلبرت آینشتن بود که به روزولت رییس جمهور آمریکا نامه نوشت: "من می توانم بمب اتم بسازم. تمام راز آن نزد من است. و هرکسی که آن را داشته باشد در جنگ جهانی برنده خواهد بود."
روزولت بی درنگ از او دعوت کرد و تمام تجهیزات لازم را در اختیارش گذاشت. تا زمانی که بمب اتم آماده شد، روزولت دیگر رییس جمهور نبود، ترومن جایش را گرفته بود.
آلمان شکست خورد و مسئله فقط هفت روز دیگر بود ، این زمانی است که تمام کارشناسان برآن توافق دارند ، که ژاپن تسلیم شود. راه دیگری نبود زیرا تمام قدرت ژاپن از آلمان سرچشمه می گرفت. ژاپن فقط یک متحد بود. و حتی ژنرال های آمریکایی به ترومن سفارش کردند که اینک دیگر نیازی به استفاده از بمب اتم نیست. ژاپن می توانست ظرف هفت روز با بمب های معمولی از پا درآید.
ولی ترومن گوش نمی داد. باردیگر آلبرت آینشتن نامه ای نوشت که اینک دیگر نیازی نیست. ولی حالا چه کسی به آینشتن اعتنا می کند؟ بمب ها در دست رییس جمهور هستند. و ترومن بدون هیچ دلیلی دو شهر ژاپن، هیروشیما و ناکازاکی را بمباران کرد. دو شهر بزرگ.
هر شهر بیش از یکصدهزار جمعیت داشت و ظرف پنج دقیقه تمام مردم این شهرها بخار شدند.
چنیان تخریبی هرگز سابقه نداشت و تخریبی بود که ابداٌ نیازی به آن نبود. ولی ترومن عجله داشت: او می ترسید که اگر ژاپن تسلیم شود دیگر فرصتی برای استفاده از بمب اتم ، که اینهمه هزینه برده بود ، پیش نیاید و او دیگر قادر نباشد به دنیا نشان بدهد که آمریکا
قوی ترین قدرت است و اوست که کلید بزرگترین قدرت را در اختیار دارد.
آن بمب هایی که بر هیروشمیا و ناکازاکی فرود آمدند فقط برای شکست ژاپن نبود. مقصود اصلی آنها کاملآٌ متفاوت بود ، یک ارضای نفسانی برای رییس جمهور ترومن:
"من بزرگترین هستم، در تمام دنیا من قوی ترین مرد هستم و ملت من باید برترین باشد."
این امر بارها و بارها تکرار شده است
 

سکولار

عضو جدید
کاربر ممتاز
حالا بیخیال که نمیخوام وارد بحث احمق بودنش بشم که خیلی خند ه دار هست
حالا اگر یکی بگه که انیشتین بیسواد بود یا مثلا از فیزیک چیزی نمیدونست.شما بهش نمیخندید.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 
  • Like
واکنش ها: sgm

M O H A M M A D

عضو جدید
سلام.. خب همینجور که گفتید ،
مشخص شد که از خودتون هیچی ندارید ! و متاسفانه تا به حال از عقلتون استفاده نکردید ! و هر کس هرچیزی رو که میگه، شما بدون اینکه ذره ای فکر کنید که درست هست یا نه ، اون رو قبول میکنید و یکی از مدافعین نظریه میشد چه نظریه ی هوشمندانه و چه احمقانه !!!

که این نظریه متاسفانه نظریه ی، لاییک ها ، بهاییون و ... هست که شما به خوبی و نیکی ازش یاد میکنید . به قول اون دوستمون واستون تاسفم می خورم
البته شما مطمئناً با این صحبت ها موافقید که در انجمن گذاشتید دیگه
که تاسفم هم بی فایده اس

امیدوارم که ذره ای فکر کنیم !! فقط ذره ای !!!!!!!
ای کاش.....


تاسف بیشتر برای مدیران خوابیده و به خواب زده ی این انجمن که فقط اسم مهندسین رو یدک میکشه و سخنی از مهندسی فکر کردن درش نیست !!! و این مکان ، به خاطر مدیریت بسیار ضعیف این عزیزان، این مکان، به محیطی برای ترویج بهاییت و لاییکی مبدل شده
من پیشنهاد میکنم بهتره اسم فروم رو عوض کنید و بگذارید،
انجمن عزیزان ( پیرامون ترویج لاییک و بهاییت )
 
  • Like
واکنش ها: icao

icao

عضو جدید
اولا بگم که این مطلب از من نیست و خوشم اومد از مطلب و اینجا میزارمش


لطفا ارزشی نباشید, لطفا
صحنه ای را تصور کنید که فردی روبروی شما بایستد و با اطمینان کامل بگوید که انیشتن انسان احمقی بوده است. عکس العمل شما نسبت به این اظهار نظر چگونه است؟ یا فردی را تصور کنید که به شما بگوید موتزارت (آهنگ ساز) انسان کودنی بوده است! احمتلا عکس العمل 90% از ما خندیدن به این اینگونه اظهار نظر هاست. اگر کسی در روی من بگوید که گلستان سعدی کتاب مزخرفیست، من این جمله را یا به شوخی می گیرم و یا گوینده را احمق تصور می کنم. چرا؟ چون انیشتن، موتزارت و سعدی با تکیه بر آثاری که از خود بجای گذاشته اند، شخصیت و هوش خود را ثابت کرده اند تا حدی که حتی نیازی به دفاع کردن از شخصیت های این چنینی نیست و یا بسیار آسان است. حال اگر همین سناریو در مورد شخصیت های مذهبی همچون پاپ و یا محمد اتفاق بیافتد چه؟ اگر اکسی در روی شما بگوید که قرآن کتاب مزخرفیست چه عکس العملی نشان می دهید؟
اگر خطاب به یک بسیجی بگویید که محمد انسان احمقی بوده است و یا قرآن کتاب مزخرفیست، احتمال بسیار کمی وجود دارد که وی فقط به شما بخندد و یا اینکه یک کاغذ و قلم بیاورد تا خلاف گفتیتان را به شما ثابت کند. همانطور که اخیرا عکس العمل مسلمانان را در راستای قرآن سوزی در جهان مشاهده کردیم. به راستی چرا اینگونه است؟ آیا دلیل این تفاوت، میان ذات شخصیت و آثار به جا مانده نیست؟
آیا تا به حال شنیده اید که فیزیک دانان فلان کشوری به خاطر اهانت به فیزیک کوانتوم در جایی تجمع کنند، پرچم آتش بزنند و یا با بمب به مسجد ها حمله کنند؟ خیر، چرا که دانشمندان همواره سرشان به آزمایش و تحقیق در آزمایشگاه هایشان گرم است و وقت راهپیمائی ندارند. در حالی که دین همواره در طول تاریخ به انسان ها امید زندگی ابدی و سعادت بعد از مرگ می دهد و عمل را ناقص می داند، علم همواره در تلاش برای راحت تر کردن زندگی انسان در “این دنیا” و خدمت به بشریت بوده است.
اگر به پیامبرانتان و کتاب هایشان ایمان و اعتماد دارید، آن ها را قهرمانان بی نقص و فرستاده خدا می دانید، پس چرا هنگامی که اشخاص به درست یا غلط به آن ها توهین می کنند، واکنشی سرشار از نفرت و خشونت دارید ؟ آیا به مقام و درجه آن ها شک دارید و یا اینکه دفاع کردن از اعمال و رفتار آن ها به علت وجود اسناد تاریخی کمی مشکل است؟ بهتر نبود پیغمبری که برای نجات بشریت از طرف خدا آمده بود، با علم و بشارت بی نهایت جلوی آلت خود را اندکی بگیرد و یا اینکه حداقل دامنه ............ خود را کوچک تر کند تا امروز دشمنانش این چنین سرگذشت وی را به تمسخر نگیرند؟
اگر مقدسات شما آنقدر ها که شما می گویید عاری از اشتباه بودند، در مقابل توهین به آن ها این گونه عکس العمل نشان نمی دادید! حشت الاسلام تربیت می کنید که گفته پیغمبرانتان را جوری ترجمه کنند که کمترین بار حماقت را بدوش بکشد و بر نادانی آن ها سر پوش بگذارند. هزار سال دیگر از امروز شاهنامه ها و گلستان ها با ارزش و قابل فهم خواهند بود و نیازی به نغییر و تقسیر و ماست مالی در آن ها نیست.
من شما را به کفر دعوت می کنم تا زندگی آسوده اید داشته باشید. کافر باشید که همواره تشنه به خون دشمنان مقدساتتان نباشید که همانا هیچ مقدسی بدون ریخته شدن خون، مقدس نشده است پس همواره هر مقدسی دشمنان ابدی خود را خواهد داشت. من شما را به کفر دعوت می کنم تا شادی و لبخند زدن برایتان جرم نباشد، تا حمام رفتن برایتان عذاب آور نباشد. در این دنیا عیش و همخوابگی کنید که وقتی در حضور پروردگار خویش حاضر گشتید، اسرار هستی را بطلبید و نه دختر بچگان باکره را.
والسلام علیکم و رحمت الله و >>>>>>
__________________

اولا بحث انیشتن با خدا تفاوت های زیادی دارد
ضمنا اعتراز به آتش زدن قرآن به خاطر این بود که کسی که این کارو انجام داد به اعتقاد مسلمانان توهین کرد و آنها را تمسخر کرد
شما خیلی ساده لوحانه به موضوع نگاه کردی و دو موضوع متفاوت رو به هم ربط داد
اگه تو دنیا کسی به انیشتین بگه ابله کسی عصبانی نمیشه پس اگه عقاید کسی رو مسخره کنی اون باید آدم بی منتقی باشه اگه اعتراض کنه

این منطق شما خیلی جالبه!!!!!
.
 
آخرین ویرایش:

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام.. خب همینجور که گفتید ،
مشخص شد که از خودتون هیچی ندارید ! و متاسفانه تا به حال از عقلتون استفاده نکردید ! و هر کس هرچیزی رو که میگه، شما بدون اینکه ذره ای فکر کنید که درست هست یا نه ، اون رو قبول میکنید و یکی از مدافعین نظریه میشد چه نظریه ی هوشمندانه و چه احمقانه !!!

که این نظریه متاسفانه نظریه ی، لاییک ها ، بهاییون و ... هست که شما به خوبی و نیکی ازش یاد میکنید . به قول اون دوستمون واستون تاسفم می خورم
البته شما مطمئناً با این صحبت ها موافقید که در انجمن گذاشتید دیگه
که تاسفم هم بی فایده اس

امیدوارم که ذره ای فکر کنیم !! فقط ذره ای !!!!!!!
ای کاش.....


تاسف بیشتر برای مدیران خوابیده و به خواب زده ی این انجمن که فقط اسم مهندسین رو یدک میکشه و سخنی از مهندسی فکر کردن درش نیست !!! و این مکان ، به خاطر مدیریت بسیار ضعیف این عزیزان، این مکان، به محیطی برای ترویج بهاییت و لاییکی مبدل شده
من پیشنهاد میکنم بهتره اسم فروم رو عوض کنید و بگذارید،
انجمن عزیزان ( پیرامون ترویج لاییک و بهاییت )
من اصلآ نفهمیدم شما چی گفتید. عجیبه.
اینروز ها دیگه فارسی رو هم نمیفهمم. خیلی عجیبه.
شما میخواین چی بگین دوست عزیز؟
 

afshin_ss

عضو جدید
کاربر ممتاز
من پست رو كامل خوندم نظري در مورد كلش ندارم فقط همين رو بگم كه اگه كسي به من بگه انيشتين احمقه يا سعدي و موتزارت چرند نوشتن و چرند زدن و دليل براي صبحتش بياره و من حس كنم كه بابا حالا كه انيشتين بهترين بوده دليل نميشه كه ديگه باهوش تر از انيشتين و سخنور تر از سعدي و بهتر از موتزارت كس ديگه اي قرار نيست بياد دنيا در حال پيشرفت و شايد صدها سال بعد به هوش انيتشتين اينقد كه ما ايمان داريم ايمان وجود نداشته باشه
من به چنين كسي نمي خندم اگه دليل مياره ميگم دمت گرم كه خودتو زير بار اسم اينا نميذاري...
 

icao

عضو جدید
لطفا ارزشی نباشید, لطفا
[من شما را به کفر دعوت می کنم تا زندگی آسوده اید داشته باشید. کافر باشید که همواره تشنه به خون دشمنان مقدساتتان نباشید که همانا هیچ مقدسی بدون ریخته شدن خون، مقدس نشده است پس همواره هر مقدسی دشمنان ابدی خود را خواهد داشت. من شما را به کفر دعوت می کنم تا شادی و لبخند زدن برایتان جرم نباشد، تا حمام رفتن برایتان عذاب آور نباشد. در این دنیا عیش و همخوابگی کنید که وقتی در حضور پروردگار خویش حاضر گشتید، اسرار هستی را بطلبید و نه دختر بچگان باکره را.
والسلام علیکم و رحمت الله و >>>>>> [/COLOR]
__________________

خب جناب سکولار خان ( که حقا لقب مناسبی برای شما در این تاپیک پیدا شد " سکولار سیبزمینی " )
شما که دیگران را به کفر دعوت میکنید برای ما تعریف کنید کافر بودن چطوره غمگین نشدن از گناه چطوره
واقعا شما گناه کردن رو خوب میدنید ؟
شما یعنی انجام کارهای پستی مثل آزار جنسی و جسمی و روحی دیگران ، اعضای خانواده و ... رو جالب میدونید؟
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا